IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het partijprogramma van Wilders / Zeiken over de PVV-topic Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-11-2009 13:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Geloof je in sprookjes dan?


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-11-2009 13:39 by Daops Profiel van Daops

Nee, wel in goed entertainment


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


WMP
Usericon van WMP
Posted 12-11-2009 13:52 by WMP Profiel van WMP

VNO-NCW wil Wilders niet in kabinet.

quote:
Het is triest dat ook de werkgeverslobby nu meehuilt met de linkse wolven in het bos die de PVV verketteren.


Dus min of meer schaart Wilders de werkgeverslobby ook al onder 'links'. Eigenlijk is dus iedereen die het niet met hem eens is links, terwijl een flink aantal standpunten van hem vrij als links te kwalificeren zijn (alleen niet goed doordacht). Typische PVV-logica.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-11-2009 14:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 november 2009 23:04 schreef MR. N het volgende:

Natuurlijk kan dat in een democratie, daar is geen onenigheid over. Maar ik zou graag zien dat er inhoudelijk gedebatteerd werd in plaats van wat in het wilde weg roepen.

Ik vind het een kwalijke zaak dat Wilders met niemand in debat wil, hij had beloofd het land in te trekken om debatten te voeren, maar die belofte heeft hij (nog) niet gehouden.

En dan het befaamde gedemoniseer, sorry hoor, dat vond ik ten tijde van Pim Fortuijn al onzin, en Wilders vaart nu lekker op diens dood en de sentimenten die daarmee gepaard zijn mee. Hij zet zelf bevolkingroepen neer als beesten en kan zelf dus totaal geen kritiek lijden. Sneu.



Helemaal mee eens. Ik hoop, w.s. net als jij, op een waardige tegenstander die hem tot een inhoudelijke discussie, liefst openbaar, weet te verleiden. En niet op reacties terug die nauwelijks van hoger niveau zijn.
Ik vind Kwelgeest daar altijd een mooi voorbeeld van. Hij is iemand die op heel veel punten lijnrecht tegenover me staat, maar die wel heel goed, m.b.v. argumentatie en inhoudelijk, een discussie kan voeren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-11-2009 14:11 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 november 2009 13:19 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
xenofoob!

wat wel vreemd is van Pechtold dat hij ontzettend pro Turkije is en om Turkse stemmen te winnen de Armeense genocide maar ontkent.

als er dan 1 land nationalistisch is zijn het wel de Turken.
uiteraard past dat niet in ons beeld van racisme

Wel jammer dat zelfs de enigzins westers denkende Turken nu ook lonken naar de Arabische wereld, als gevolg van de voortdurende afwijzing door de EU. Nog even en dan krijgen de ayotollahs het daar ook voor het zeggen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-11-2009 14:23 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 12 november 2009 14:11 schreef bastianus het volgende:
Wel jammer dat zelfs de enigzins westers denkende Turken nu ook lonken naar de Arabische wereld, als gevolg van de voortdurende afwijzing door de EU. Nog even en dan krijgen de ayotollahs het daar ook voor het zeggen.
Dat zal allemaal wel meevallen denk ik. Vergis je niet hoe diepgeworteld de denkbeelden van Atatürk zitten daar.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-11-2009 14:26 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 12 november 2009 13:19 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
wat wel vreemd is van Pechtold dat hij ontzettend pro Turkije is en om Turkse stemmen te winnen de Armeense genocide maar ontkent.

Niet waar! Het enige wat D'66 heeft gezegd is dat haar Turkse kandidaat geen standpunt hoeft in te nemen over de Armeense genocide. Andere partijen hebben hun Turkse kandidaten gedwongen daar een standpunt over in te nemen (en dat moest dan ook nog het juiste standpunt zijn...) of op te rotten.

Persoonlijk vind ik het een beetje belachelijk, wat heeft het te maken met het kunnen besturen van ons land? Daarbij is het ook nog eens iets wat lang geleden gebeurd is en waar mensen nooit zuivere informatie over gekregen hebben. En waarom dan alleen dat ene punt er uit lichten en het ook alleen aan de Turken vragen? Wat zegt dat nou echt over het karakter van zo'n kandidaat? Zegt het dat zo'n kandidaat vóór het uitmoorden van bevolkingsgroepen / mensen in het algemeen is alleen omdat ze het woord genocide niet willen gebruiken?

Overigens zegt de betreffende kandidate dat de Turken inderdaad vele honderdduizenden Armenen gedood hebben. Ze gebruikt er volgens mij het woord genocide niet voor, dat is -mogelijk- zwak. Ze zegt wel dat het belangrijkste is dat er gegrond onderzoek komt en dat Turkije (bij gebrek aan het Ottomaanse Rijk) verantwoordelijkheid neemt voor wat er gebeurd is.

Vooralsnog is er ook buiten Turkije nog flinke onzekerheid of het genocide betreft, deels omdat Turkije niet meewerkt aan onderzoeken. De waarheid is dus sowieso niet gevonden. Ook erkennen bvb. de VS en het VK de genocide niet, zullen we daar dan ook maar geen politieke relaties meer mee onderhouden?

Trouwens, volgens mij is het enige wat D'66 en andere pro-Turkije partijen zeggen is dat Turkije volgens dezelfde regels als de andere verse toestromers beoordeeld moet worden. Daar hoort ook bij dat bepaalde netelige kwesties (Cyprus, Armenen) worden opgelost. Wat is daar precies verkeerd aan?

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 12-11-2009 14:54]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-11-2009 14:28 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 november 2009 14:23 schreef Daops het volgende:
Dat zal allemaal wel meevallen denk ik. Vergis je niet hoe diepgeworteld de denkbeelden van Atatürk zitten daar.

Ik hoop het. Ik bemerk bij kennissen daar wel het gevoel continu door "het westen" in de steek te worden gelaten. Verder heb ik wel begrip voor westerse standpunten betreffende de mensenrechtensituatie aldaar en de Armeense kwestie, maar vind ik het ook wel getuigen van boter op het hoofd als je kijkt wat er allemaal in vorige kolonieën en op andere plaatsen is en wordt uitgevreten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-11-2009 16:00 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 12 november 2009 14:28 schreef bastianus het volgende:
Ik hoop het. Ik bemerk bij kennissen daar wel het gevoel continu door "het westen" in de steek te worden gelaten. Verder heb ik wel begrip voor westerse standpunten betreffende de mensenrechtensituatie aldaar en de Armeense kwestie, maar vind ik het ook wel getuigen van boter op het hoofd als je kijkt wat er allemaal in vorige kolonieën en op andere plaatsen is en wordt uitgevreten.
Mee eens, de Armeense kwestie was langer geleden dan sommige capriolen van ons in Indonesie bijvoorbeeld.

Het blijft moeilijk, die turkse EU-toetreding. Zoveel verschillen binnen het land ook qua opvattingen.

Maar goed, Polen, Bulgarije en Roemenie zitten ook bij de EU. Daar heersen bij grote groepen mensen ook nogal tamelijk achterlijke denkbeelden.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Heer der Heerscharen
Usericon van Heer der Heerscharen
Posted 12-11-2009 17:18 by Heer der Heerscharen Profiel van Heer der Heerscharenhttp://www.monolith-deathcult.com

quote:
Wel jammer dat zelfs de enigzins westers denkende Turken nu ook lonken naar de Arabische wereld, als gevolg van de voortdurende afwijzing door de EU. Nog even en dan krijgen de ayotollahs het daar ook voor het zeggen.


Een land dat zich door een afwijzing door de EU vervolgens laat overnemen door de ayatollahs verdiend dan ook niet beter.Daarnaast is Turkijke met de beste wil van de wereld toch geen EU land? De Balkan is al een twijfelgeval. Turkije ligt notabene tegen Iran aan. Laat dan Kazachstan en die andere landen die op -stan eindigen dan ook maar lid worden.

Moet Israel dan ook geen lid worden, kan het EU parlement vanuit Brussel mooi verhuizen naar Jeruzalem.

man hou toch op

Zelthor, jij geloofd klakkeloos wat Pechtold zegt? Het is net zo'n populist als Geert. Zonder Geert zou d66 nog op 3 zetels staan.



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-11-2009 18:15 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 12 november 2009 17:18 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
Een land dat zich door een afwijzing door de EU vervolgens laat overnemen door de ayatollahs verdiend dan ook niet beter.Daarnaast is Turkijke met de beste wil van de wereld toch geen EU land? De Balkan is al een twijfelgeval. Turkije ligt notabene tegen Iran aan. Laat dan Kazachstan en die andere landen die op -stan eindigen dan ook maar lid worden.

Moet Israel dan ook geen lid worden, kan het EU parlement vanuit Brussel mooi verhuizen naar Jeruzalem.

man hou toch op

Zelthor, jij geloofd klakkeloos wat Pechtold zegt? Het is net zo'n populist als Geert. Zonder Geert zou d66 nog op 3 zetels staan.


Wat is Europa dan? Een verzameling van christendommen? Er is geen natuurlijk Europa. Griekenland heeft meer gemeen met Turkije dan met Noorwegen, net zoals Engeland meer gemeen heeft met de V.S. dan met Roemenië. Europa bestaat slechts in het hoofd van mensen; de invulling van de term hoeft niet hetzelfde te blijven, en op dit moment is er ook geen eenduidige invulling van de term Europa (namelijk: geografisch of politiek? Historisch of religieus, zoals bijvoorbeeld de Paus Europa ziet).

EDIT: voordat het gezegd wordt: deze post heeft niks te maken met het wel of niet toetreden van Turkije tot de EU (vooralsnog zie ik meer negatieve dan positieve punten).

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 12-11-2009 18:17]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-11-2009 20:15 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 november 2009 17:18 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
Een land dat zich door een afwijzing door de EU vervolgens laat overnemen door de ayatollahs verdiend dan ook niet beter.Daarnaast is Turkijke met de beste wil van de wereld toch geen EU land? De Balkan is al een twijfelgeval. Turkije ligt notabene tegen Iran aan. Laat dan Kazachstan en die andere landen die op -stan eindigen dan ook maar lid worden.

Moet Israel dan ook geen lid worden, kan het EU parlement vanuit Brussel mooi verhuizen naar Jeruzalem.

man hou toch op



Van oudsher ligt Turkije voor een deel in Europa en een deel in Azië. Onder Atatürk is er een scheiding van kerk en staat ingevoerd, en is Turkije behoorlijk verwesterd. Deze man heeft nog steeds een grote aanhang onder veel Turken, op de conservatieve moslimgemeenschap na natuurlijk.
Turkije ligt strategisch gezien op een belangrijke plek, en het lijkt me handig om de tegenstelling tussen grof gezegd islam en westerse wereld niet nog verder te laten gaan. Als Turkije lid had kunnen worden van de EU hadden ze ook een motivatie gehad om te "verwesteren", nu hebben ze daar vrijwel geen belang bij en gaat het in Turkije onder Erdogan rap achteruit wat secularisatie betreft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 12-11-2009 20:34 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 12 november 2009 17:18 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
...Laat dan Kazachstan en die andere landen die op -stan eindigen dan ook maar lid worden.
...

Pakistan heeft anders weinig meer met de EU te maken.


 


Heer der Heerscharen
Usericon van Heer der Heerscharen
Posted 12-11-2009 21:24 by Heer der Heerscharen Profiel van Heer der Heerscharenhttp://www.monolith-deathcult.com

nee he?

Ik vond persoonlijk het IJzeren gordijn een mooie afbakening van Europa

[Dit bericht is gewijzigd door Heer der Heerscharen op 12-11-2009 21:25]



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-11-2009 21:26 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 november 2009 21:24 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
nee he?

Ik vond persoonlijk het IJzeren gordijn een mooie afbakening van Europa


Hmm, dat was inderdaad wel voldoende denk ik.


Boeiender


Heer der Heerscharen
Usericon van Heer der Heerscharen
Posted 13-11-2009 10:06 by Heer der Heerscharen Profiel van Heer der Heerscharenhttp://www.monolith-deathcult.com

hehehe





Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-11-2009 10:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

*gniffel*


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-11-2009 10:17 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 november 2009 10:06 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
hehehe




Toevallig. Ik las onlangs een stuk in Vrij Nederland waarin wat one-liners van Geert, Bosma, Brinkman en die gast met die mat en die bril vergeleken werden met quotes van NSB- en NSDAP-kopstukken. Waren toch verdacht veel overeenkomsten. B.v. met rellen met "Marokkaanse" jongeren, toen pleitte de PVV ervoor om "met de tandenborstel" de straten schoon te maken. In Oostenrijk hebben de nazi's, bij wijze van straf, Joden met tandenborstels de straten schoon laten maken. Dat zijn toch wel hele "toevallige" overeenkomsten. Misschien dat van Veen zich beter in dat soort zaken zou kunnen verdiepen. Of het feit dat Geert altijd werkt, volgens collega's, voor "Volk en vaderland", zou het toeval zijn dat dat de naam was van het partijorgaan van de NSB? Ik denk dat Geert, als zionist, toch eens goed moet kijken wat voor vlees hij in de kuip heeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-11-2009 10:25 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 12 november 2009 17:18 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
Zelthor, jij geloofd klakkeloos wat Pechtold zegt?

Leg alsjeblieft uit waar je het nu precies over hebt, op deze manier kan ik er niet op ingaan natuurlijk.
quote:
Het is net zo'n populist als Geert. Zonder Geert zou d66 nog op 3 zetels staan.

Dat klopt wel aardig, ja. Dankzij Geert hebben ze zich weer kunnen profileren. Het verschil is wel dat zij via de politieke weg en op redelijke wijze reageren op wat Geert/de PVV uitkraamt, terwijl Geert/de PVV zich via welke weg dan ook en vaak met onzin, lege uitspraken en vooral goedkope sentimenten profileert.

Daarnaast heeft D'66 wel een verdedigbaar/uitgerekend plan en zijn ze überhaupt bereid het er met anderen over te hebben.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Heer der Heerscharen
Usericon van Heer der Heerscharen
Posted 13-11-2009 10:27 by Heer der Heerscharen Profiel van Heer der Heerscharenhttp://www.monolith-deathcult.com

In mijn jeugd hoorde ik ik winkeliers in de stad ook wel eens zeggen dat de jongeren die met oudejaarsavond van de binnenstad een puinzooi hadden gemaakt de straat met tandenborstels schoon moeste maken.

Zo zie je maar dat het fascisme in ieder mens zit.

Ik vraag me trouwens af of de Joden voor WO2 zich ook zo vaak negatief in de kijker wisten te spelen als de marocs nu, of sisten Joodse jongens ook" hej maisj, noiken?" naar Oostenrijkse blondjes?



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-11-2009 10:29 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 13 november 2009 10:06 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
hehehe

Nou nou, dat is bijzonder. Echt nog nooit gezien, een politicus met een kind. Misschien zijn er ook wel beelden van Hitler achter een katheder, dan hebben we Geert helemaal in de hoek gedrukt!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Heer der Heerscharen
Usericon van Heer der Heerscharen
Posted 13-11-2009 10:31 by Heer der Heerscharen Profiel van Heer der Heerscharenhttp://www.monolith-deathcult.com

quote:
Op 13 november 2009 10:29 schreef ZelThoR het volgende:
Nou nou, dat is bijzonder. Echt nog nooit gezien, een politicus met een kind. Misschien zijn er ook wel beelden van Hitler achter een katheder, dan hebben we Geert helemaal in de hoek gedrukt!


aldus Chamberlain



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-11-2009 10:35 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 november 2009 10:06 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
hehehe



Mijn PVV stemmende collega vond het geen leuk "zoek-de-verschillen"-plaatje


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 13-11-2009 10:36 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 13 november 2009 10:27 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
In mijn jeugd hoorde ik ik winkeliers in de stad ook wel eens zeggen dat de jongeren die met oudejaarsavond van de binnenstad een puinzooi hadden gemaakt de straat met tandenborstels schoon moeste maken.

Zo zie je maar dat het fascisme in ieder mens zit.



Kan jij een retourticket school krijgen? Je hebt wat gemist met geschiedenis...


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-11-2009 10:37 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 13 november 2009 10:31 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
aldus Chamberlain

Haha! Je draaft lekker door hoor, hulde voor het naadloos aansluiten op het topic! Je lijkt Geert wel.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen