IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Beste Film? Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-02-2002 15:10 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Nog een paar mooie films (geen horror ofzo):

- LA HAINE (franse film, z/w, met handcamera gefilmd, 24 uur uit het leven van een paar gasten in de suburbs van Parijs.. zeer tragisch, wel mooi)

- Alles van KUBRICK (paar uitzonderingen, maar vooral CLOCKWORK ORANGE, en DR. STRANGELOVE, 2001: A SPACE ODYSSEE zijn moeite waard)

- Hammer horror's .. (soms dodelijk saai, brak, lowbudget, en verhaalverneukend, maar wel gaaf.. (By the way: Kent IEMAND hier toevallig 'ELISABETH BATHORY' de film, zo ja, hoe is die?

- Films van the COEN BROTHERS (big lebowski, Fargo, etc.)

- NEAR DARK en vooral STRANGE DAYS van Kathryn Bigalow.. geweldig...

- Sommige films met Vincent Price in de hoofdrol.. erg oud dus, jaren 50 ofzo, maar wel cool.. bijv. House of Wax.

- ALLE films met BORIS KARLOFF in hoofdrol, zoals Frankenstein uit 1931, The Mummy uit 36 ofzo..


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-02-2002 15:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Toffe films van regisseurs die ik ken:

films van Peter Greenaway ('The Cook, the Thief, his Wife and her Lover'.... en 'The Baby Of Macon', etc.)

films van David Lynch (Lost Highway, Eraserhead, Straight Story, etc.)

films van Pier Paolo Pasolini (120 dagen in Sodom, Medea, etc.)

Ik wil nog erg graag films van Tarkovski gaan bekijken. Recentelijk heb ik een aantal toffe films gezien die echte eye-openers waren. Het spreekt vanzelf dat deze films meestal niet in de bios te zien zijn.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 19-02-2002 15:30 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

echt een hele leuke film is
Fucking åmål

leuk om een keer te kijken.


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 19-02-2002 15:42 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

- Trainspotting
- The Patriot
- The Rock
- American History X
- Saving Private Ryan


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 19-02-2002 16:05 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Ik vind S P R een van de beste 2e wo films.

Misschien is het macaber, maar vietnam films zijn echt mijn favo genre.


Abaddon
Owner of the deep
Usericon van Abaddon
Posted 19-02-2002 17:36 by Abaddon Wijzig reactieProfiel van AbaddonQuote dit bericht

1 Gladiator
2 Braveheart
3 Lord of The Rings


Deus et Nocta no faciunt fustra


Jade
Usericon van Jade
Posted 13-03-2002 14:19 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2002 23:19 schreef Dwaallicht het volgende:
OK, net met Rajackar en nog wat lui 'Requiem For A Dream' in het filmhuis hier gezien... dikke aanrader! Die film gaat in de tweede helft behoorlijk ziek over de kop. Een blik in de Afgrond... Goede film!


mmmmm, ik werd er helemaal depri van...


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 13-03-2002 14:22 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

Heb vorige week American History X gezien. Die film is echt DE MAAAAX jonge, en dit is niet om het nazi-gedoe, het gaat er om dat het gewoon echt prachtig is gefilmd, de emoties, de close-ups, echt subliem gedaan.


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 13-03-2002 14:23 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

volgens mij heeft iedereen dat bij die film. Maar zoals dwaallicht al zei, het is een blik in de afgrond. En het is geen leuk uitzicht


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-03-2002 14:24 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik weet niet, zulke films lijken wel een soort drug voor me of zo. Zelfde als ik naar ellendige black metal luister. Dat soort visioenen intrigeren mij mateloos.


Jade
Usericon van Jade
Posted 13-03-2002 14:25 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

Aangetrokken tot de duisternis... en eh neptieten


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-03-2002 14:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

EN echte tieten!


Jade
Usericon van Jade
Posted 13-03-2002 14:30 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

Ja ja en ondertussen op L.H.'s tieten geilen...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-03-2002 14:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik zit hier te peinzen over wat L.H. betekent. Je bent eh, onnavolgbaar Jade


Jade
Usericon van Jade
Posted 13-03-2002 14:36 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

Ja goed he...

Laura Harring...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-03-2002 14:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hmmmm

geil geil

Ik geil nog even verder, want je hebt wel gelijk


Jade
Usericon van Jade
Posted 13-03-2002 14:38 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

I.d.d. een hele mooie vrouw, alleen jammer dat ze dus neppers heeft.


Shadowlands
Usericon van Shadowlands
Posted 13-03-2002 14:38 by Shadowlands Wijzig reactieProfiel van ShadowlandsQuote dit bericht

- Lost Highway
- Clockwork Orange
- Shining
- The Crow
- Bram Stokers Dracula

Dit zijn zo de eerste 5 films die in mijn hoofd opkomen.


SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 13-03-2002 14:42 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Lost Highway
cube, is ook fantastisch


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


man de rijn
Usericon van man de rijn
Posted 13-03-2002 22:52 by man de rijn Wijzig reactieProfiel van man de rijnQuote dit bericht

mijn top 5:

1. scent of a woman (met al pacino)
2. a bronx tale (met robert de niro)
3. analyse this (met robert de niro)
4. devil's advocate (met al pacino)
5. Lovers (dogma film)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-03-2002 23:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2002 22:52 schreef man de rijn het volgende:
5. Lovers (dogma film)

Van wie is-ie, wanneer is-ie gemaakt, waar gaat-ie over? Ik ken nl. van de Dogma-school alleen maar The Idiots, Festen en Mifune's Last Dance.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-03-2002 0:01 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Mensen die American History X een goede film vinden, kan ik

LA HAINE

aanraden. .. zeer deprimerende film, dat wel, maar wel erg goed, en realistisch (gefilmd met handcamera, z/w, 24 uur uit het leven van een paar kansloze lui in de suburbs van Parijs.. Franse film, La Haine betekend De Haat.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-03-2002 0:05 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2002 23:52 schreef Dwaallicht het volgende:
Van wie is-ie, wanneer is-ie gemaakt, waar gaat-ie over? Ik ken nl. van de Dogma-school alleen maar The Idiots, Festen en Mifune's Last Dance.


Hmm. ben ook wel benieuwd.. heb het even gecheckt:

van Jean-Marc Barr.. idd een Dogma film, hij speelde overigens mee in Breaking The Waves..

Mini-review: (geen spoilers)

This dogma film leaves you with a divided mind. On the first hand, it is a remarkable, tragic love story with brilliant actors, on the other hand the whole film is made that non-spectacular, realistic there's no space left to dream about. This is a story out of the normal, misery life, and the alarming thing about it is that this could really have happened to one of your friends.



man de rijn
Usericon van man de rijn
Posted 14-03-2002 1:13 by man de rijn Wijzig reactieProfiel van man de rijnQuote dit bericht

De dogma film "lovers " is een wat oudere en onbekendere film. Ik heb eens een presentatie op mijn school moeten doen over dogmafilms. Daardoor vele dogmafilms bekeken, maar lovers was meteen mijn favourtite. KIJKEN DUS!!!!

Dogma gaat over een romance tussen een frans meisje en een asielzoeker die illegaal in Parijs woont. Ze raken hopeloos verslaafd aan elkaar, totdat............ he he he

En volgens mij is het Mifune's last son inplaats van Mifune's last dance

Te huur in betere videotheeks (cultfilms)


Jade
Usericon van Jade
Posted 14-03-2002 1:27 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2002 0:01 schreef Valorian666 het volgende:
Mensen die American History X een goede film vinden, kan ik

LA HAINE

aanraden. .. zeer deprimerende film, dat wel, maar wel erg goed, en realistisch (gefilmd met handcamera, z/w, 24 uur uit het leven van een paar kansloze lui in de suburbs van Parijs.. Franse film, La Haine betekend De Haat.


mmmmm, volgens mij heb ik deze eens in een filmmarathon gezien. Errrug lang geleden. Met die breakdancescene?


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen