IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Alle metalfans zijn rasisten?!?! Vorige pagina
Asgorath
Praise the Tuin Kabouters
Usericon van Asgorath
Posted 04-12-2001 15:39 by Asgorath Wijzig reactieProfiel van AsgorathQuote dit berichthttp://www.doom-metal.com

quote:
Op 4 december 2001 12:16 schreef FireFox het volgende:
tja ik ben ooit wel eens niet aangenomen alleen maar omdat ik toen lang haar had, tja tis niet anders, that's life....


Ze weten van mij niet eens of ik lang of kort haar heb want was dus zonder bezoek gewijgerd (heb overigens wel lang haar). Zoiezo in mijn vak is uiterlijk vaak niet zo belangrijk tenzij je direct met klanten in contact staat, maar als webdesigner (die functie) sta je dat helemaal niet. Trouwens de systeembeheerder waar ik gestudeerd heb ooit liep altijd op zijn sokken (vaak nog niet eens dezelfde kleur), hele ranzige baard en mompelde totaal onverstaande unix grappen die niemand - zelfs unix mensen - niet snapte omdat ze te inside waren. Hij zat wel vroeger vaak aan de helpdesk mensen te helpen. Hij heerste!

Uiterlijk zou in bepaalde banen niet mogen uitmaken, in andere snap ik het wel - als je represenatief moet zijn. Maar hier hebben ze niet eens gezien hoe ik er uitzie (ik heb nog wel een maatpak - zward .. pffft!).

Oh en zover ik mijn eigen paginas ken staat nergens wat rasistish. Als dat er zou staan zou ik het meteen verwijderen. Enige "Gedachtengoed" dat er op staat is een quote van een nobelprijs winnaar voor de vrede en gerespeceerd filosoof Bertrand Russell:

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts". Tja, zal wel verkeerd gedachtengoed zijn


"Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 04-12-2001 16:20 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Ik zou als ik jou was een klacht indienen bij het meldpunt van discriminatie... Aangezien we in een samenleving leven waar zo ontzettend veel verschillen en denkwijzes in rondlopen, dat je niet zondermeer mensen kunt aannemen die allemaal hetzelfde denken. Bovendien: al houd jij van metal, dat zegt niets over hoe je over andere mensen (in dit geval allochtonen) denkt (lijkt mij zo).

Maar ja... da's nou die verrotte maatschappij he.

quote:
Op 4 december 2001 0:03 schreef Asgorath het volgende:
Ja, het is maar dat je het weet, je bent een rasist als je naar metal luisterd.

Recent ben ik voor een baan afgewezen om deze reden! Ik was geschikt maar men vond de "culturele uitingen" en het "Gedachtengoed" op een aantal van de websites in mijn portfolio onjuist vooral omdat men veel met alchonone werkte!

Even voor de duidelijk in mijn CV staan 2 metal pagina's (zonder "gedachtengoed"), 1 pagina voor een hulplijn van mensen in nood, een hobby pagina over genialogie (niet van mij) en een vermelding dat ik in mijn stage een onderzoek voor Vindex.nl gedaan heb. Nergens staat ook maar iets rasistish of "gedachtengoed" of "culturele uitingen".

Dat zulke discriminatie in nederland mogelijk is! Overigens begrepen al mijn vrienden er ook geen fuck van, en veel daarvan zijn helemaal niet van oorspong nederlands. Daar let ik helemaal nooit op!

Maar voor iedereen die eens bij de Mondriaan onderwijs groep wil werken, weet dat je daar dus als blijkbaar als rasist gezien wordt omdat je van metal houd! Echt schandaalig!


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 04-12-2001 17:23 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Dat is gewoon achterlijk ...

Al was het een pronosite, dan nog hadden ze niet het recht je te weigeren, of wel?


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 04-12-2001 21:08 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Zelden zo'n flauwekul gehoord...als ik er extreem-rechtse of racistische gedachten op na had,zou ik geen buitenlandse vrienden hebben...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Faas Ripsnaas
Usericon van Faas Ripsnaas
Posted 05-12-2001 21:59 by Faas Ripsnaas Wijzig reactieProfiel van Faas RipsnaasQuote dit bericht

dat mondriaan onderwijs zal wel weer zo'n politiek coreect clubje linkse intellectuelen zijn he.

Trouwens, toffe site, dat doom metal.com. Ik kwam er al regelmatig. goed forum ook. de nadruk ligt echt op doom en niet zo op gothic, wat je bij de meeste sites ziet,


SUPPORT THE WAR AGAINST BLEKMETTUL!!!!


Nachtvorst
Usericon van Nachtvorst
Posted 05-12-2001 22:12 by Nachtvorst Wijzig reactieProfiel van NachtvorstQuote dit berichthttp://www.geocities.com/haatstrijd en www.geocities.com/staalhart

quote:
Op 4 december 2001 0:03 schreef Asgorath het volgende:
Ja, het is maar dat je het weet, je bent een rasist als je naar metal luisterd.

Recent ben ik voor een baan afgewezen om deze reden! Ik was geschikt maar men vond de "culturele uitingen" en het "Gedachtengoed" op een aantal van de websites in mijn portfolio onjuist vooral omdat men veel met alchonone werkte!

Even voor de duidelijk in mijn CV staan 2 metal pagina's (zonder "gedachtengoed"), 1 pagina voor een hulplijn van mensen in nood, een hobby pagina over genialogie (niet van mij) en een vermelding dat ik in mijn stage een onderzoek voor Vindex.nl gedaan heb. Nergens staat ook maar iets rasistish of "gedachtengoed" of "culturele uitingen".

Dat zulke discriminatie in nederland mogelijk is! Overigens begrepen al mijn vrienden er ook geen fuck van, en veel daarvan zijn helemaal niet van oorspong nederlands. Daar let ik helemaal nooit op!

Maar voor iedereen die eens bij de Mondriaan onderwijs groep wil werken, weet dat je daar dus als blijkbaar als rasist gezien wordt omdat je van metal houd! Echt schandaalig!


Ik mag dat soort lui niet, maar mischien speelde je uiterlijk een rol, ik bedoel, met lang haar wordt je niet snel aangenomen



Asgorath
Praise the Tuin Kabouters
Usericon van Asgorath
Posted 05-12-2001 22:16 by Asgorath Wijzig reactieProfiel van AsgorathQuote dit berichthttp://www.doom-metal.com

Ik was afgewezen op mijn solicitatie brief alleen, zonder uitnodiging. Dus ze weten helemaal niet hoe ik er uitzie (als een standaard computer kneus met lang haar trouwens - alleen draag ik geen Dimmu Borgir T-shirts )


"Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 05-12-2001 22:23 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

hm ik ben dus ooit aangenomen op brief en afgewezen op uiterlijk (toen lang haar) dus t telk wel degelijk mee, maarja beter langharig dan kortzichtig zei ik altijd maar.....


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Creepieboy
"Vrienden" betekenen NIETS!!!!!
Usericon van Creepieboy
Posted 05-12-2001 22:46 by Creepieboy Wijzig reactieProfiel van CreepieboyQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/creepieboy

quote:
Op 4 december 2001 0:42 schreef linknl het volgende:
Nederland kent alleen maar "positieve Discriminatie" Positief voor de Alochtoon negatief voor de Nederlander.


dit wordt veranderd! ALS Leefbaar Nederland aan de macht komt! (wat een naam he... )


MOES MOES MOES MOES MOES MOES!!!!!


Faas Ripsnaas
Usericon van Faas Ripsnaas
Posted 05-12-2001 23:59 by Faas Ripsnaas Wijzig reactieProfiel van Faas RipsnaasQuote dit bericht

quote:
maarja beter langharig dan kortzichtig zei ik altijd maar.....


Beter langharig EN kortzichtig!!!!


SUPPORT THE WAR AGAINST BLEKMETTUL!!!!


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 06-12-2001 1:17 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

een keer van iemand gehoord dat hij zn vlaggetje van zn bomberjack af moest halen van de politie, omdat een Turk dat rassistisch vond. Na veel gediscussieer en gedreig voor een boete, heeft hij hem er toch maar afgehaald (moest hem ook inleveren ) Loopt die Turk weg, heeft hij een gigantisch grote Turkse vlag op zn leren jas (op zn rug, je kent ze wel). Zegt die gast tegen de politie dat hij dan ook vindt dat die Turkse vlag erook af moet, omdat hij DAT rasistisch vond. "Nee, daar kunnen we niks aan doen" zei die Politie daar op

Ligt het aan mij, of is dat scheef??

En dr is ook een keer een Marokkaan opgepakt omdat hij "Alle negers het land uit, staat netjes" op de muur schilderde (in Amsterdam ofzo) Echt, ik vind dat echt diep tries.

Net zoals mensen niet aannemen op grond van uiterlijk. Zo kan je het beste persoon voor de functie missen, alleen maar omdat hij er niet uit zien als een bal/miet. Bedrijfskundig gezien, niet echt jofel....


Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 11-12-2001 17:40 by Beastial Blasphemer Wijzig reactieProfiel van Beastial BlasphemerQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2001 14:20 schreef Sporty Voleg het volgende:
In principe zijn alle vormen van discriminatie slecht. Van de enige in Nederland geaccepteerde vorm ervan ('positieve') is in dit geval geen sprake. Het is ook al eerder gezegd: je zou deze mensen kunnen aanklagen omdat ze je op verkeerde gronden hebben afgewezen. Het is ook waar dat een en ander moeilijk hard te maken is, maar het is niet onmogelijk. De ellende is alleen dat het heel veel tijd en moeite (en als het tegenzit ook geld) gaat kosten en dat moet je er maar net voor over hebben. In het Nederlandse rechtssysteem wordt de 'dader' nu eenmaal beter beschermd dan het slachtoffer. Ik denk dat ik ervoor zou gaan, maar ik heb ook nog niet echt iets te verliezen. Makkelijk praten als buitenstaander, hè?

M.v.g. Sporty V.


blablabla... vertel es iets nieuws..


Trieste gast


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 11-12-2001 17:50 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Je moet die sites echt NIET van je CV afhalen.

Waarschijnlijk zochten ze helemaal geen persoon om de vacature op te vullen, omdat deze intern al was vervuld, maar omdat de neerlandse wet verplicht stelt je vacatures na een bepaalde tijd extern kenbaar te maken, zijn er, VOORAL bij stichtingen, een hele hoop 'lege' vacatures.

En aangezien ze je niet zomaar af kunnen poeieren met de reden: "reeds vervuld, toch bedankt", bedenken ze iets wat volgens hun wel steek houdt, en waar jij enkel pissig om wordt, want zeg nu zelf, wil jij er nog werken??


Dit slaat nergens op.


Zw@rtkapje
Usericon van Zw@rtkapje
Posted 11-12-2001 18:05 by Zw@rtkapje Wijzig reactieProfiel van Zw@rtkapjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2001 22:46 schreef Creepieboy het volgende:
Nederland kent alleen positieve discriminatie

dit wordt veranderd! ALS Leefbaar Nederland aan de macht komt! (wat een naam he... )

Ja, dan hebben we ook discriminatie die negatief is t.o.v allochtonen


You ride at night trough the forest and see a man in a dress ? That should be the reaper who makes from your body, a very big mess !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-12-2001 19:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

of ik een racist ben hangt af van hoe je het definieert. bedoel je dat mijn "ras" beter is dan anderen, dan ben ik geen racist want dat vind ik zeker niet.wordt bedoelt dat ik een voorkeur voor mijn cultuur heb, dan ben ik een racist. maar als ik mijzelf even mag verdedigen. ten eerste haat ik andere culturen (en de personen in deze cultuur) niet, ik voel mezelf gewoon het meest fijn in mijn eigen , bekende cultuur. ten tweede zijn blanke, westeuropese mensen denk ik gemiddel wel de minst racistische mense op aarde. ik bedoel maar hoeveel marokaanse meisjes mogen met een blanke jongen thuiskomen? in japan vinden ze alle westerlingen vieze stinkers. de orthodoxe joden in bijvoorbeeld antwerpen praten amper met niet-joden etc etc. dus ik zit er niet meer meedat ik me het meest gemakkelijk vind tussen mijn westerse cultuurgenoten.


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 11-12-2001 20:09 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Door het niet kennen zegt men vaak de stomste dingen.

Ik ben een half Bulgaar,.......... so what ! ik ben toch een mens !!!

Tis wel jammer dat somige mensen op deze aardkloot niet de hersens hier voor hebben dat te begrijpen.

en je muziek keus zegt nix over hoe of wie je bent. Iedereen heeft zijn manier van doen.

Op mijn werk wisten ze wel dat ik van metal hield, ik had er alleen over als ze er naar vroegen. Ik ging er niet zelf over praten, mits er een 2e metal fanaat bij kwam in het team.


Wiegen Meister !


The Coming Curse
Usericon van The Coming Curse
Posted 11-12-2001 20:16 by The Coming Curse Wijzig reactieProfiel van The Coming CurseQuote dit bericht

ik vind het echt nergens op slaan om alle metal fans over een kam te scheren en zoiezo er zijn wel racisten in de metalscene ken er zelf ook paar maar ok dan vind ik nog dat het oneerlijk is om zoiets te zeggen


Asgorath
Praise the Tuin Kabouters
Usericon van Asgorath
Posted 11-12-2001 20:21 by Asgorath Wijzig reactieProfiel van AsgorathQuote dit berichthttp://www.doom-metal.com

Gelukkig heb ik inmiddels een andere baan, tja zodra ik ze morgen het contract terug stuur met mijn handtekening.

Groter bedrijf, beter salaris, leukere sfeer, meer inhoudelijk werk en het stikt er van de metal fans merkte ik al. Die vonden mijn sites dus juist prachtig. Zo kan het dus -gelukkig- ook! Mondrian colege, eat your heart out! (eeeh? ja..)

Oei, binnenkort weer vroeg me bed uit


"Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 11-12-2001 20:26 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

er is toch REFO rock muziek ???? ik heb eens een keertje JC/DC gehoor, klonk grappig, maar ik hoef er niet naar te luisteren.

Zelfs de NCRV heeft er eens aandacht aan besteed, kerk gangers die naar eo rock muziek luisterden.

Dus dan zouden alle kerk gangers ook rc zijn ?????


Wiegen Meister !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-12-2001 20:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2001 20:26 schreef Shadow_Smile het volgende:
er is toch REFO rock muziek ???? ik heb eens een keertje JC/DC gehoor, klonk grappig, maar ik hoef er niet naar te luisteren.




refo rock??? wat is dat??? jc/dc, is dit serieus?


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen