IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Eluveitie Vorige pagina | Volgende pagina
Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 03-07-2006 22:34 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Goh klinkt best wel lekker


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 03-07-2006 22:43 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Nieuwe album klinkt goed inderdaad! Ik heb ze in Alphen gezien met het Fear Dark fest en op 1 september staan ze weer in dezelfde zaal



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-07-2006 23:17 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2006 22:43 schreef Tenderstrike het volgende:
Nieuwe album klinkt goed inderdaad! Ik heb ze in Alphen gezien met het Fear Dark fest en op 1 september staan ze weer in dezelfde zaal


en 2 september in hoogeveen tijdens het occultfest


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 04-07-2006 8:26 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik heb Vên en Spirit maar eens besteld. Met een beetje geluk komen die over een paar dagen binnen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 04-07-2006 8:33 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Klinkt geweldig, die samples! Eindelijk weer eens MUZIKANTEN die folk-metal maken, ipv eeuwig hetzelfde polka-riedeltje uit de synth bij finntroll...

Hopelijk aanwezig op occultfest...


Dear dirty delightful old drunken old days


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 04-07-2006 9:54 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht



spelfout weggehaald...


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 04-07-2006 17:32 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 4 juli 2006 8:33 schreef Schaffelaer het volgende:
Klinkt geweldig, die samples! Eindelijk weer eens MUZIKANTEN die folk-metal maken, ipv eeuwig hetzelfde polka-riedeltje uit de synth bij finntroll...

Hopelijk aanwezig op occultfest...


Ach ja..maar wel een verdomt catchy polka riedeltje

[Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 04-07-2006 17:32]


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Blodeuwedd
Usericon van Blodeuwedd
Posted 04-07-2006 20:31 by Blodeuwedd Wijzig reactieProfiel van BlodeuweddQuote dit bericht

ik vind ze ook erg goed. ga waarschijnlijk ook naar het concert in september.


Enige og tro til Dovre faller.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 05-07-2006 0:17 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

1 of 2 september?

Ik wil ook wel naar Occultfest, maar het is zo freaking duur met de trein.



Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 05-07-2006 1:00 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 5 juli 2006 0:17 schreef Tenderstrike het volgende:
1 of 2 september?

Ik wil ook wel naar Occultfest, maar het is zo freaking duur met de trein.
Niet zeuren, bedenk wat je bespaart aan entree


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 05-07-2006 1:06 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

€21,70 + €10,- = te duur voor bands die ik al een keer gezien heb + Elexorien



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 05-07-2006 8:56 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Voor mij trouwens het eerst bekende voorbeeld van DRAAILIERMETAL! Of zijn hier al precedenten van geschapen??


Dear dirty delightful old drunken old days


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 05-07-2006 9:05 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2006 8:56 schreef Schaffelaer het volgende:
Voor mij trouwens het eerst bekende voorbeeld van DRAAILIERMETAL! Of zijn hier al precedenten van geschapen??


Je doelt op het veelvuldige gefluit? Luister dan ook es Aes Dana en Heol Telwen.


spelfout weggehaald...


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 05-07-2006 9:43 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 5 juli 2006 1:06 schreef Tenderstrike het volgende:
€21,70 + €10,- = te duur voor bands die ik al een keer gezien heb + Elexorien

Die tien euro is alleen als je niet van te voren gereserveerd hebt. Heb je dat wel, dan is het gratis. Blijven kamperen kost wel 5 euro, maar daarvoor heb je dan wel 2x ontbijt (als je tenminste op tijd wakker bent daarvoor, dat lukte me vorig jaar niet echt goed).

quote:
Op 5 juli 2006 9:05 schreef varanus het volgende:
Je doelt op het veelvuldige gefluit? Luister dan ook es Aes Dana en Heol Telwen.
En draailier is geen fluit. En mij schieten maar weinig metalbands te binnen die verder nog een draailier gebruiken.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 05-07-2006 9:45 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

antwoord waarom op Fear Dark label (met behoorlijk christelijke achtergrond toch):

quote:
Personally I’m often pretty pissed off when people look at “celtism” as a religion, for it simply is none! The Celts are a folk, a whole culture – even one of the most important and formative in ancient Europe’s history! There were/are own beliefs and philosophies maybe, yes! But it’s not basically about religion. It is actually quite ignorant to reduce the Celtic culture to a religious affair only. I compare it with the American Indians (the Lakota for example): A Lakota definitely IS an Indian, you’ll agree here. And maybe he also lives out the old Lakota religion and believes in “Wakan Tanka” (“God” in the Lakota language). But maybe he doesn’t! Maybe he once met the Christian faith for example and became a follower of Jesus Christ. And then, so what? Isn’t he a Lakota Indian anymore, just because he believes in Jesus? Of course not! He still is a Lakota, still an Indian and he’ll always be. He just follows the Christian faith. And so it is the same with the Celts, you see? “Being celtic” has more to do with a certain ethnical affiliation than with a religion. So I basically think that such questions don’t make too much sense in the end.


Dit is ronduit een stompzinnig en compleet achterlijk antwoord. Het christianiseren van de Celtische volkeren (nu "gevierd" op St. Patricksday) was niet bepaald een prettige aangelegenheid. En zeker zijn vergelijking met de Native Americans slaat werkelijk nergens op. De natives volgen een tot eind de jaren 70 verboden natuur (religie) filosofie die veel rijker is dan het christendom (en heel veel parallellen vertoont met oud-europese religies). Iemand die daaromtrend ook maar 1 boek heeft gelezen weet dat ze enorm veel kritiek hebben op gelijk welke georganiseerde godsdienst. Een christelijke native is dus geen native meer maar een amerikaan.
De originele native culture is trouwens behoorlijk in opmars.

De muziek mag dan nog uitstekend zijn, inhoudelijk is dit niet beter dan een derde-rangse Britney Spears of Cliff Richard.

[Dit bericht is gewijzigd door Wolveken op 05-07-2006 9:49]


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 05-07-2006 10:28 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2006 9:43 schreef Hades het volgende:
En draailier is geen fluit. En mij schieten maar weinig metalbands te binnen die verder nog een draailier gebruiken.


weinig=geen?

plaatje van een draailier:


Een draailier is een instrument dat bestaat sinds de middeleeuwen. Het draaien slaat op het aanstrijken van de snaren, dat via een wiel plaatsvindt. Het spelen van een melodie geschiedt via toetsen. Ook beschikt de draailier over een basissnaar die een grondtoon speelt, waarover een melodie wordt gespeeld. Dit wordt diatonale harmonie genoemd, een oervorm van harmonie. Het bekendste voorbeeld hiervan zijn de doedelzakken, die ook over een kenmerkende grondtoon beschikken.



Dear dirty delightful old drunken old days


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 05-07-2006 12:50 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Ik praat wel vaker in understatements, dus het was eigenlijk geen. Hij schijnt verder nog wel eens in nummers van Schandmaul en In Extremo gebruikt te worden, maar dat is niet echt metal. En ik lees dat er in Low Man's Lyric van Metallica ook eentje voorkomt, maar dat is voor mij toch geen reden om die cd te gaan luisteren


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-07-2006 12:51 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Low Man's Lyric, vet nr.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 05-07-2006 12:58 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Ik kan me eigenlijk niet eens meer herinneren hoe die gaat


Maar terug ontopic: Eluveitie is niet alleen op 1 en 2 september te zien, maar komen gewoon met een Europese tour samen met Odroerir


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 05-07-2006 13:10 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Haha, heersch! Odroedir kon niet echt overtuigen op plaat wat mij betreft, maar live zal het ongetwijfeld goed te pruimen zijn, wat vaak het geval is met dit soort bands.


Dear dirty delightful old drunken old days


Frigg
Usericon van Frigg
Posted 05-07-2006 16:55 by Frigg Wijzig reactieProfiel van FriggQuote dit bericht

Als ze in Rotterdam komen, zal ik er ook zijn.
Ik heb horen zeggen dat Týr ook komt?


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 05-07-2006 17:22 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 5 juli 2006 16:55 schreef Frigg het volgende:
Als ze in Rotterdam komen, zal ik er ook zijn.
Ik heb horen zeggen dat Týr ook komt?

+1 dude


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-07-2006 17:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

VB: ze komen ook op Occultfest .. net als tig ZM-ers .. kotm bier drinken!


Blodeuwedd
Usericon van Blodeuwedd
Posted 05-07-2006 18:14 by Blodeuwedd Wijzig reactieProfiel van BlodeuweddQuote dit bericht

Ik ga dan 1 september in alphen. Odroerir is goed.


Enige og tro til Dovre faller.


Undertaker
Wapenbroeder
Usericon van Undertaker
Posted 05-07-2006 19:09 by Undertaker Wijzig reactieProfiel van UndertakerQuote dit bericht

1 September komt Odroerir toch niet in Alphen?
Zou trouwens wel heel erg gaaf zijn! ze zochten volgens mij nog een headliner...

Bands tot nu toe zijn: Tyr, Heidevolk, Thronar, Eluveitie en Natan. Als ik het goed heb...


~ We drincken heel wat pilschners en vechten met onsch zwaard, maar luischteren naar echte Metal is waar het om gaat ~


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen