IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Hellebaard Vorige pagina | Volgende pagina
Noctiis
Usericon van Noctiis
Posted 19-06-2005 20:20 by Noctiis Wijzig reactieProfiel van NoctiisQuote dit bericht

no prob, ik hoop alleen wel dat het allemaal zonder gezeik kan worden opgelost.. zo'n ramp is het tenslotte ook niet lijkt me
maar ik zit niet meer bij heidevolk, dus mocht je iets willen vragen/weten, dan kan je het beste naar heidevolk zelf mailen idd!


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 19-06-2005 20:24 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 20:20 schreef Noctiis het volgende:
no prob, ik hoop alleen wel dat het allemaal zonder gezeik kan worden opgelost.. zo'n ramp is het tenslotte ook niet lijkt me
maar ik zit niet meer bij heidevolk, dus mocht je iets willen vragen/weten, dan kan je het beste naar heidevolk zelf mailen idd!


Nou kijk op muzikaal vlak zitten we elkaar echt totaal niet in de weg ,sterker nog hellebaard is maar een project zal nooit echt als band van de grond komen tenzij de maatscappij gaat pushen, en ben ook niet vies van wat negatieve publiciteit maar nee dit vind ik gewoon vervelend


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 19-06-2005 20:30 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ben benieuwd, wat de buma/stemra hier van vindt, hehe.

Als allebei de bands daar tenminste bij zijn aangesloten.



zarlack
Usericon van zarlack
Posted 19-06-2005 20:33 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 20:30 schreef Oud Vuil het volgende:
Ben benieuwd, wat de buma/stemra hier van vindt, hehe.

Als allebei de bands daar tenminste bij zijn aangesloten.


wij onderzoeken het weet niet of teksten automatisch auteurs rechtelijk beschermd zijn.maar goed tis wel eens goed om me in de materie de verdiepen


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-06-2005 21:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

kerel 1 ding, gebuik eens een komma.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 19-06-2005 21:48 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 21:42 schreef spectre het volgende:
kerel 1 ding, gebuik eens een komma.


Op verzoek: ,


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Bloeddorst
Usericon van Bloeddorst
Posted 19-06-2005 22:49 by Bloeddorst Wijzig reactieProfiel van BloeddorstQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

Ik ben de gitarist van Heidevolk.
Datzelfde stuk tekst is ons een poosje geleden idd ook opgevallen. Wij hebben het nummer Furor Teutonicus inderdaad in september/ oktober 2002 geschreven, toen nog samen met onze toenmalige gitarist Noctiis.

Maar goed, zoals al gezegd is, we zitten elkaar muzikaal niet in de weg en omdat het om een klein stukje tekst gaat zie ik er verder nog geen probleem mee.
Daarnaast is het een heerschend stukje tekst wat best meer gezongen mag worden Daarom zijn we er nog maar niet over begonnen.
Noctiis attendeerde mij nu op dit topic en het leek mij netjes om dan toch namens Heidevolk maar even te reageren.

Tip voor auteursrechten: stuur een verzegelde enveloppe naar jezelf met al je muziek erin. Dit is een manier waarmee je kan bewijzen wanneer je wat hebt gemaakt. Dit hebben wij in het verleden ook met onze muziek gedaan.

Trouwens die nieuwe titels die werden genoemd van Hellebaard klinken erg goed! Ben benieuwd wat het gaat worden.


Opdat we ons allen in de grote hallen weerzien


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 19-06-2005 22:56 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 19 juni 2005 22:49 schreef Bloeddorst het volgende:

Tip voor auteursrechten: stuur een verzegelde enveloppe naar jezelf met al je muziek erin. Dit is een manier waarmee je kan bewijzen wanneer je wat hebt gemaakt. Dit hebben wij in het verleden ook met onze muziek gedaan.




Dat is idd een goede tip!




FJ
Usericon van FJ
Posted 20-06-2005 0:40 by FJ Wijzig reactieProfiel van FJQuote dit bericht

Hallo daar,

Op enkele buitenlandse underground distro's zie ik een MC "Wodan's Lof Gewijden" staan, met daarop twee nummers:

- Wodan's Lof Gewijden
- De Valsche List

Nu heb ik zelf nogal slechte ervaringen met het bestellen bij buitenlandse underground distro's, dus ik vroeg me af of deze ook ergens in Nederland te bestellen is.

Kan iemand me daar even over informeren?

Heidense groeten.


Volmorth
Usericon van Volmorth
Posted 20-06-2005 0:47 by Volmorth Wijzig reactieProfiel van VolmorthQuote dit bericht

Nou, da's nog eens een verhaal op de late zondagavond

De Wodans Lof Gewijden tape is in 2003 uitgebracht door ons toenmalige label, Wandalen Distro Germanien. Dit is/was een duits label met voornamelijk distributie in Duitsland, dus je zult hem waarschijnlijk nog alleen op duitse underground distro's tegenkomen.

Wandalen Distro Germanien bestaat niet meer, dus daar is-ie niet meer te bestellen.
Als je 'm echt wil hebben dan kan je een mailtje sturen met je adresgegevens naar hellebaard@hotmail.com, dan kijken we daarna wel ff verder.

Overigens staan de twee nummers van deze tape ook op onze cd, die je heel makkelijk in Nederland kunt bestellen via de bekende distro's of gewoon bij de platenzaak om de hoek.
Het verschil tussen de twee nummers op de tape en die op de cd is minimaal; de nummers zijn gelijk, maar zijn opnieuw opgenomen waardoor ze beter klinken.

Anyway, laat maar ff weten.

En natuurlijk ook de heidense groeten terug,

Volmorth


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-06-2005 8:30 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 19 juni 2005 20:17 schreef Jenje het volgende:
SEW THEM! SEW THEM!

[kommaneuker modus]
Ja, pak je naaimachine en sew them!

(het is "Sue them")
[/kommaneuker modus]


Zenial


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-06-2005 9:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

maaar, wie was nou eerst? Ik blijf het een raar verhaal vinden.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


invictis
Usericon van invictis
Posted 20-06-2005 9:29 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

mijn volgende band ga ik kaasschaaf noemen
sterker nog ik ga gelijk ff fotosoepen, ben over uurtje terug


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Noctiis
Usericon van Noctiis
Posted 20-06-2005 9:31 by Noctiis Wijzig reactieProfiel van NoctiisQuote dit bericht

zoals ik al eerder heb gezegd, ik weet 100% zeker dat de tekst van Heidevolk origineel is

edit: maarrr ik zal me er niet meer mee bemoeien, dit is iets tussen hellebaard en heidevolk

[Dit bericht is gewijzigd door Noctiis op 20-06-2005 9:34]


heavybill
Usericon van heavybill
Posted 21-06-2005 21:42 by heavybill Wijzig reactieProfiel van heavybillQuote dit bericht

Hallo,

Ik ben in het bezit van de cd Strijdkracht en al met al vind ik het een goede cd waarnaar ik nog regelmatig met veel plezier luister.

Wel jammer vind ik het om te lezen dat er tekst is gebruikt van een ander, dat doet toch een beetje afbreuk.

Ondanks dat, Hellebaard, keigoede cd maar voor volgende zilveren schijfje , mits jullie die gaan uitbrengen, wel graag orginele teksten.

Groet,

Heavybill


En hoe verder hij ging des te langer was zijn terugweg


Volmorth
Usericon van Volmorth
Posted 21-06-2005 21:47 by Volmorth Wijzig reactieProfiel van VolmorthQuote dit bericht

Hallo Heidevolk mannen en andere heidenen,

Hier een laatste en afsluitende reactie op het tekstverhaal; toen de tekst voor Strijdkracht werd geschreven hadden wij een vroege-middeleeuwen hobbyist ingeschakeld om wat middeleeuwse inspiratie van het wereldwijde web voor ons te verzamelen. Daarbij zijn er misschien wat dingen ingeslopen die hier niet in thuis hoorden, waar we nogal van geschrokken zijn (de hobbyist zal worden gevierendeeld ). Uiteraard was het niet de bedoeling dat er enkele woorden in kwamen te staan die ook door andere bands gebruikt worden.

Volmorth

P.S. Het is inderdaad een heerschend stukje tekst wat best gezongen mag worden


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-06-2005 22:00 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

en voor de muziek schakelen jullie ook een ander persoon in??? lijkt wel een hededaags boyband gebeuren haha.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Bloeddorst
Usericon van Bloeddorst
Posted 24-06-2005 1:32 by Bloeddorst Wijzig reactieProfiel van BloeddorstQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

quote:
Op 21 juni 2005 21:47 schreef Volmorth het volgende:
Hallo Heidevolk mannen en andere heidenen,

Hier een laatste en afsluitende reactie op het tekstverhaal; toen de tekst voor Strijdkracht werd geschreven hadden wij een vroege-middeleeuwen hobbyist ingeschakeld om wat middeleeuwse inspiratie van het wereldwijde web voor ons te verzamelen. Daarbij zijn er misschien wat dingen ingeslopen die hier niet in thuis hoorden, waar we nogal van geschrokken zijn (de hobbyist zal worden gevierendeeld ). Uiteraard was het niet de bedoeling dat er enkele woorden in kwamen te staan die ook door andere bands gebruikt worden.

Volmorth

P.S. Het is inderdaad een heerschend stukje tekst wat best gezongen mag worden


Is OK "imitatie is de grootse vlijereij"
Ik vind jullie album echt gaaf! en jullie moeten echt zo doorgaan! Ik zou het gaarne nog orgineel hebben...kan je me iets sturen?


Opdat we ons allen in de grote hallen weerzien


Volmorth
Usericon van Volmorth
Posted 24-06-2005 10:06 by Volmorth Wijzig reactieProfiel van VolmorthQuote dit bericht

Bloeddorst, stuur even een mailtje met je adresgegevens naar hellebaard@hotmail.com en wij sturen je een orgineel plaatje toe.

Groeten,
Volmorth


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 24-06-2005 11:34 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

een originele heidevolk cd zou ook zeer welkom zijn *hint hint* moet tot mijn schande bekennen dat ik het nog niet beluisterd heb


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


heavybill
Usericon van heavybill
Posted 25-06-2005 8:55 by heavybill Wijzig reactieProfiel van heavybillQuote dit bericht

Hoi Hellebaard,

Wanneer kunnen we jullie nieuwe cd verwachten?

Groet!


En hoe verder hij ging des te langer was zijn terugweg


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 25-06-2005 22:47 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2005 8:55 schreef heavybill het volgende:
Hoi Hellebaard,

Wanneer kunnen we jullie nieuwe cd verwachten?

Groet!



Januari 2006 de opnames vorderen, we hopen al snel een sampeltje op de site te kunnen zetten!!


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


heavybill
Usericon van heavybill
Posted 26-06-2005 7:59 by heavybill Wijzig reactieProfiel van heavybillQuote dit bericht

Super! Dus nog een paar maandjes wachten, kijk er naar uit. Bedankt voor de info.

Groet!



En hoe verder hij ging des te langer was zijn terugweg


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 24-08-2005 14:54 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

.....................................................................

[Dit bericht is gewijzigd door BerserkerWoman op 11-11-2005 21:39]


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 24-08-2005 19:15 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Ik heb ook die cd, zo af en toe wel eens leuk. Niet geweldig.


I am the 1%.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen