IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Wielrennen [wielrentopic] Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-07-2007 21:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2007 21:40 schreef Nimbus het volgende:
Dank je. Het is een tweedehands, maar hij ziet er nog echt goed uit. Niet veel gebruikt hoop ik. Ik wilde naast het hardlopen ook gaan fietsen, vooral om mijn schenen wat te ontlasten en om dan meteen een nieuwe te kopen. Eerst even kijken of het wat is, dan zie ik wel verder. Er zit trouwens een gloednieuwe voorvork in, hij was eerst niet geveerd nu wel.

Puik fietsie, al heb ik het vermoeden dat je terug gaat komen op die verende voorvork hehe.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 23-07-2007 21:47 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2007 21:46 schreef M. het volgende:
Puik fietsie, al heb ik het vermoeden dat je terug gaat komen op die verende voorvork hehe.


Waar zou dat goed voor kunnen zijn trouwens? Achtervering snap ik wel.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-07-2007 21:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2007 21:47 schreef Tenderstrike het volgende:
Waar zou dat goed voor kunnen zijn trouwens? Achtervering snap ik wel.

Waar het GOED voor is? Beats me comfort als je door de stad fietst (met zo'n mountainbike) en moet remmen of zo??

Ik weet het echt niet. Het dempt nogal, zo'n verende voorvork en bij ruig terrein moet je dan harder doortrappen om snelheid te houden. Je hebt ook minder controle bij afdalingen. Ikzelf rij iig liever zonder verende voorvork.

Wel vervelend natuurlijk, Nimbus heeft net een mooi fietsie en de rest van de wereld heeft er al wat over te zeiken. Gewoon jaloezie .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 23-07-2007 21:54 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2007 21:52 schreef M. het volgende:
Gewoon jaloezie .


Uiteraard. Maar daardoor zie ik nog het nut niet van een verende voorvork.



Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 23-07-2007 22:05 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2007 21:46 schreef M. het volgende:
Puik fietsie, al heb ik het vermoeden dat je terug gaat komen op die verende voorvork hehe.


Bijna alle mountainbikes hebben tegenwoordig een verende voorvork, sommige zelfs instelbaar. Deze ook, je kunt door aan een stelschroef te draaien heel eenvoudig de vering uitschakelen en dan heb je absoluut geen vering, helemaal stijf. Dat is voor op de weg, Als je het terrein ingaat kun je die knop terugdraaien en heb je demping, dat is wat comfortabeler voor je polsen. Maar inderdaad dat kost ook energie, daarom moet je hem niet te slap instellen want dan verlies je energie/snelheid. Daar is een andere stelschroef voor waarmee je de demping kan aanpassen. Ook de veerweg is volgens mij te verstellen.
Instellen gaat gewoon met de hand, geen gereedschap voor nodig.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-07-2007 8:02 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2007 21:47 schreef Tenderstrike het volgende:
Waar zou dat goed voor kunnen zijn trouwens? Achtervering snap ik wel.

Controle. Als jij over kleine bultjes heen stuitert is het van het belang dat het voorwiel contact met de grond blijft houden.

Het probleem is dat in de praktijk alleen bij de topmodellen werkt (>800,- voor een vork), dat ze gigantisch veel onderhoud nodig hebben en dat ze zwaar zijn.

Ik had ook een verende voorvork ivm , maar nu niet meer.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-07-2007 9:15 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Misschien dat ik ook een mountainbike ga aanschaffen. Collega heeft er twee te koop staan voor iets van 5 tientjes per stuk. Kan ik me nooit een bult aan vallen....


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-07-2007 9:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb er ook nog één staan ... in nieuwstaat (ben er te lang voor ..)

ding was nieuw 120 euro, voor een meier is ie van jou (en deze is legaal )


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-07-2007 9:50 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Zeg eh, waar kopen jullie die fietsen eigenlijk? Is dat de prijs die je in de winkel betaald hebt? Dan valt-ie na een km of 10 uit elkaar denk ik...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-07-2007 9:58 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ach ze doen het vaak wel een tijdje hoor, maar je moet er vooral niet mee off-road gaan want daar zijn ze niet voor gebouwd. (Ja, ik heb het geprobeerd)


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-07-2007 10:31 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik ben gisteren langs een heleboel zaken geweest en bijna allemaal geen tweedehands. Uiteindelijk bij een speciaalzaak op fietsengebeid, racefietsen en ATB terecht gekomen en die had een best assortiment knappe ATB's staan. Maargoed, ik kreeg bijna bij alle zaken het advies om een fiets van rond de 400, 500 euro te nemen om er wat plezier van te hebben. Daar kun je dan wel een beetje het terrein mee in, maar dan moet je het niet te bont maken. Als je serieus off-road wilt, ben je zo 700 a 800 euro kwijt voor een nieuwe.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 24-07-2007 10:43 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ik heb hier een giant staan van meer dan 800 euro met carbon fiber frame, shimano ultegra spul erop en alles. Doch 2 lekke banden, ik ben te lui om ze te vervangen!!

Wat moet ik in Groningen met een ATB? Ik wacht wel tot ik ergens heen verhuis, alles beter dan hier.

Verder wil ik een nieuwe race-fiets, ik heb nu een peugeot van meer dan 30(!) jaar oud, maar ik wil een hagelnieuwe, een gazelle of een koga-miyata... Maar even wachten tot september, dan is alles weer in de aanbieding.


Dear dirty delightful old drunken old days


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-07-2007 10:47 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Is je werkgever aangesloten bij het fietsplan?

http://www.nationalefietsprojecten.nl/


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-07-2007 10:59 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 24 juli 2007 10:47 schreef M. het volgende:
Is je werkgever aangesloten bij het fietsplan?

http://www.nationalefietsprojecten.nl/
Die van mij wel

Ook maar eens een keer wat gaan uitzoeken



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-07-2007 11:00 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2007 10:43 schreef Schaffelaer het volgende:
Wat moet ik in Groningen met een ATB? Ik wacht wel tot ik ergens heen verhuis, alles beter dan hier.


Waarom zet je er geen racebandjes onder?
Nu ik in de stad woon heb ik er ook een paar dunne slicks, en dat bevalt bijzonder goed.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-07-2007 11:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2007 9:50 schreef M. het volgende:
Zeg eh, waar kopen jullie die fietsen eigenlijk? Is dat de prijs die je in de winkel betaald hebt? Dan valt-ie na een km of 10 uit elkaar denk ik...
Nee hoor, jij hebt geloof ik beetje het idee dat alles duur moet zijn. Als je beetje oplet kun je voor veel minder een vergelijkbaar product kopen ...


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-07-2007 11:24 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Die fietsen doen het 1 jaar prima, maar als je dagelijks veel fietst vallen ze na een jaar van ellende uitelkaar, Jenje! Zeker als je zwaar bent.

Ik heb zelf ook een erg goedkope fiets en fiets er heel veel op, maar hoe vaak ik onderdelen moet vervangen, dat is echt niet normaal meer! Geloof het of niet, maar ik heb de afgelopen 2 jaar 3 MTB-achterwielen aan gort gereden, en ik doe nauwelijks off-road.

Het probleem met de meeste fietsen van tegenwoordig is dat je voorvering en andere bullshit krijgt voor je geld ipv. degelijkheid.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-07-2007 11:39 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2007 11:08 schreef Jenje het volgende:
Nee hoor, jij hebt geloof ik beetje het idee dat alles duur moet zijn. Als je beetje oplet kun je voor veel minder een vergelijkbaar product kopen ...

Ik vind juist dat alles goedkoop moet zijn. Helaas is dat niet de realiteit.

De realiteit is dat als jij op die fiets gaat rondfietsen, wat niet zal gebeuren omdat je te lang zou zijn (waarom koop je hem dan), dat dat ding in een jaar roestig is, dat het wiel slagen heeft, dat de derailleur verrot zal zijn en dat je een remweg hebt van Hoogeveen tot Assen.
Maar dit is verder vrij zinloos, omdat
a. je niet op die fiets zult rijden
b. alles wat ten westen van Winterswijk gezegd wordt per definitie onwaar is
c. alles wat boven een vooroorlogs prijsniveau uitkomt per definitie nieuwerwetse dikdoenerij is

Ja toch?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-07-2007 11:56 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Helaas wel ja. Hoewel, een oude Gazelle bijv. kun je soms voor een prikje krijgen en die dingen zijn wèl oerdegelijk.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-07-2007 12:19 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2007 11:56 schreef Jällö het volgende:
Helaas wel ja. Hoewel, een oude Gazelle bijv. kun je soms voor een prikje krijgen en die dingen zijn wèl oerdegelijk.


Hehe, hopelijk heb ik dan een goede koop gedaan, de mijne is namelijk een wat oudere gazelle.
Maar hij ziet er nog netjes uit, weinig gebruikt alleen later een nieuwe verende voorvork ingezet.
Ik heb net even drie kwartier gefietst, maar het is wel heel wat anders dan hardlopen zeg, gaat veel makkelijker en kost minder energie. Je moet wel aardig doortrappen wil het wat inspanning kosten.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-07-2007 12:30 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik bedoelde eigenlijk een oldschool Gazelle uit de tijd dat ze hun eigen onderdelen nog maakten, de jouwe is 10% Gazelle en 90% Shimano maar goed, desalniettemin een degelijk fietsje hoor.
3 kwartier off-road gefietst of op asfalt?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-07-2007 12:36 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Bijna allemaal verhard: gravel, klinkers ed. Hier en daar een zandweg. Ik ben nog wel een paar keer een aardig steile heuvel opgefietst. Hier in de buurt zit een voormalige vuilnisbult, die is al jaren gesloten en nu helemaal begroeid. Daar zijn wat paden op aangelegd een weg recht naar boven.

Jij fietst ook grotendeels op verharde wegen? Misschien is het ook voor mij een idee om er wegbanden op te zetten.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-07-2007 12:55 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ja, ik fiets meestal op asfalt. De fiets is voor mij nml. in de eerste plaats een transportmiddel. Voor de lol ga ik liever wandelen en voor m'n conditie zwem ik.


Deze heb ik nu; 1.3" x 26" breed, behoorlijk smal dus.
Het maffe van die slicks is dat je zelfs op nat wegdek veel betere grip hebt. http://www.sheldonbrown.com/tires.html (-> Treads for on-road use).

Die mafketel heeft trouwens een van de beste fietsnaslagwerken op het www.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 24-07-2007 14:40 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

mmmhhhh... ik weet het niet... slicks op een atb... je zet toch ook geen racebanden op een landrover? Het is geen fiets gemaakt voor snelheid, maar voor off-road gebruik. Daar wil ik hem dan ook voor gebruiken.


Dear dirty delightful old drunken old days


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-07-2007 15:43 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ach ik zie die dingen meer als all-round dan als een off-road fiets.

Nu gebruik ik meestal slicks, toen ik op het platteland woonde (in een dorp zonder asfalt) had ik er MTB banden onder, op fietsvakantie een paar stijve semi-slicks, en voor de winter heb ik spijkerbandjes. Da's het mooie van 26" wielen, je hebt banden in alle soorten en maten.

Racen doe ik trouwens niet zo graag op een racefiets, die dingen zijn me veel te fragiel, en van tourfietsen vind ik de houding te rechtop.

Doe mij maar zoiets:


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen