IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Wielrennen [wielrentopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 24-07-2007 15:49 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2007 9:50 schreef M. het volgende:
Zeg eh, waar kopen jullie die fietsen eigenlijk? Is dat de prijs die je in de winkel betaald hebt? Dan valt-ie na een km of 10 uit elkaar denk ik...

Hihi, die van mij was ook zo goedkoop, maar doet het best redelijk opzich (ook al rij ik er bijna nooit meer op omdat die bij m'n ouders staat. Wat dan weer komt omdat hun naast het bos wonen)
Het punt was alleen dat je hem even zelf in elkaar moest zetten. Heb hem in onderdelen uit de winkel weggehaald. en in elkaar zetten moest je dus zelf doen.

Moet eigenlijk weer m'n versnellingen goed afstellen, maar dat komt wel als ik weer een weekeje bij m'n ouders ben.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-07-2007 17:00 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2007 15:49 schreef Pandora het volgende:
Hihi, die van mij was ook zo goedkoop, maar doet het best redelijk opzich (ook al rij ik er bijna nooit meer op omdat die bij m'n ouders staat.

Tegen de tijd dat je eerste ketting versleten is praten we wel weer es!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 24-07-2007 17:05 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2007 17:00 schreef Jällö het volgende:
Tegen de tijd dat je eerste ketting versleten is praten we wel weer es!

pffft, ach man ketting is ook zo vervangen, doe niet zo moeilijk.
Bovendien vind ik het sleutelen aan m'n fiets en auto misschien nog wel leuker dan het ermee rijden, dus ach.
Maar sleutelen is een mooi weer activiteit, en gaat niet samen met regen dus dat gebeurt pas weer over een tijdje.
Hoewel ik nu eigenlijk wel zin krijg om volgende week m'n versnellingen af te gaan stellen ben m'n mountainbike.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 24-07-2007 17:09 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Petacchi is vrijgesproken.



EDIT:

Petacchi vrijgesproken van dopinggebruik

(Novum/AP) - Alessandro Petacchi is door de Italiaanse wielerbond vrijgesproken van dopinggebruik. Tegen de 33-jarige sprinter van Milram was een jaar schorsing geëist omdat in zijn lichaam op 23 mei bij een dopingcontrole tijdens de Giro d'Italia een te hoge waarde salbutamol, een middel tegen astma, was aangetroffen. De aan astma lijdende renner beweerde slechts af en toe een extra puf van zijn inhalator te hebben genomen, en de wielerbond vond dit excuus aannemelijk.

Het Italiaans olympisch comité Coni had eerder geadviseerd Petacchi voor een jaar te schorsen. De Italiaan heeft echter een medisch attest om het middel te gebruiken. "Waarom zou ik een carrière van twaalf jaar, waarin ik 140 wedstrijden heb gewonnen, om zeep willen helpen?", stelde Petacchi dinsdag bij de hoorzitting bij de wielerbond. "Ik heb tijdens de Giro niets anders gedaan dan tijdens alle andere koersen."

Petacchi meent dat hij het slachtoffer is van een heksenjacht naar dopingzondaars in het wielrennen. "Ik heb een verklaring om salbutamol te gebruiken en wanneer ik aangeef het product te gebruiken, komen ze achter mij aan. Ik zeg hier nogmaals dat ik nooit mijn carrière om zeep zal helpen voor een paar pufjes."

Door de zaak tegen Petacchi besloot de ploegleiding van Milram de sprinter deze maand niet mee te nemen naar de Tour de France. Petacchi won in het verleden vijf etappes in de Ronde van Frankrijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Tenderstrike op 24-07-2007 17:10]



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-07-2007 20:14 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2007 17:05 schreef Pandora het volgende:
pffft, ach man ketting is ook zo vervangen, doe niet zo moeilijk.
Ik bedoel dat tegen de tijd dat het ketting aan vervanging toe is, de hele fiets dat is.
Ik heb zelf ook een el-cheapo ding hoor, maar ik krijg er zolangzamerhand een punthoofd van.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-07-2007 22:01 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 24 juli 2007 20:14 schreef Jällö het volgende:
Ik bedoel dat tegen de tijd dat het ketting aan vervanging toe is, de hele fiets dat is.
Ik heb zelf ook een el-cheapo ding hoor, maar ik krijg er zolangzamerhand een punthoofd van.

hmz, een ketting rekt uit met der tijd en zo passen de schakels niet meer mooi over de tanden van je raders en valt je ketting er wel erg makkelijk af. Heb zelf van mijn fiets al 3 keer de ketting mogen vervangen (1 maal bij de "restauratie" ervan toen ik besloot met die fiets te gaan rijden (zo'n 10 jaar geleden of meer), 2de maal doorgetrapt, 3de maal omdat ie uitgerokken was)


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-07-2007 22:05 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Een verkoper vertelde mij gisteren dat als je een ketting vervangt je de achter tandwielen ook moet vervangen. Bij de voortandwielen ligt dat minder nauw. Dit ging om een ATB of racefiets.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-07-2007 22:11 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 24 juli 2007 22:05 schreef Nimbus het volgende:
Een verkoper vertelde mij gisteren dat als je een ketting vervangt je de achter tandwielen ook moet vervangen. Bij de voortandwielen ligt dat minder nauw. Dit ging om een ATB of racefiets.

Heb ik ook mogen doen de laatste keer, nah ja, kleine moeite Sluitringetje eraf met een platte schroevendraaier, tandwiel eraf, nieuw tandwiel erop, ringetje er weer op en klaar


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 24-07-2007 22:11 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2007 20:14 schreef Jällö het volgende:
Ik bedoel dat tegen de tijd dat het ketting aan vervanging toe is, de hele fiets dat is.
Ik heb zelf ook een el-cheapo ding hoor, maar ik krijg er zolangzamerhand een punthoofd van.

ahh, maar kijk, ik heb twee fietsen een mountainbike voor in het bos en een gewone fiets voor het echtte werk.
Maar ja eigenlijk doe ik tegenwoordig bijna alles op de skates. Waarvan ik eigenlijk ook de lagers even moet schoonmaken.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-07-2007 22:28 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2007 22:05 schreef Nimbus het volgende:
Een verkoper vertelde mij gisteren dat als je een ketting vervangt je de achter tandwielen ook moet vervangen. Bij de voortandwielen ligt dat minder nauw. Dit ging om een ATB of racefiets.

Klopt.
Alleen slijt de ketting wel ietsje harder dan de cassette (de achterste tandwielen). Het is daarom ook goed om de ketting na een tijdje om te draaien (ondersteboven ahw.) want cassettes zijn pokkenduur.
Een Oer-Nederlandse tip dus.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-07-2007 22:36 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

op vlak van versnellingen prefereer ik og steeds de aloude sturmey-archer:


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-07-2007 21:57 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Wat raden de ervarener fietsers mij aan... ik heb besloten nu echt werk te gaan maken van toerfietsen/fietsvakanties. In 2008 wil ik een ritje in de bergen maken, komend jaar gebruik ik voor kleinere toertjes. Bv. van Utrecht naar Groningen, wat rondkarren in de Ardennen, in Luxemburg, etc.
Ik wil er uiteindelijk mee de Alpen of de Pyreneeën in.
De fiets moet geschikt zijn om lange stukken gedurende 1 à 2 weken achtereen op te fietsen. Hij moet stevig zijn maar ook licht. Er moeten voor- en achtertassen op. Ik ga er niet off-road mee, alleen asfalt dus. Hij hoeft niet geschikt te zijn voor het dagelijkse woon-werk-boodschappenverkeer, daar heb ik al iets voor.

Welke merken/types raden jullie aan, of hebben jullie ervaring mee? Hoeveel kletsers moet ik er ongeveer voor uittrekken (denk aan niveau'tje "amateur met redelijk goede conditie").


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-07-2007 22:20 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Dat lijkt me echt gaaf zo een fietsvakantie in de bergen. Alleen ook wel aardig prijzig gezien een goede fiets en uitrusting onontbeerlijk is. Je had het er in het lultopic al over dat je erover dacht om alleen te gaan, omdat er niemand met je mee wilde gaan.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-07-2007 22:37 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2007 22:20 schreef Nimbus het volgende:
Dat lijkt me echt gaaf zo een fietsvakantie in de bergen. Alleen ook wel aardig prijzig gezien een goede fiets en uitrusting onontbeerlijk is. Je had het er in het lultopic al over dat je erover dacht om alleen te gaan, omdat er niemand met je mee wilde gaan.

Ja, lijkt me super in de bergen. Misschien moeten wij eens een keer een pilsje pakken op een concertje, misschien kunnen we dan eens afspreken om een dagje Posbank te doen of zo. Lijkt me wel leuk.
Ik heb wel iemand die wil fietsen en waarmee ik dat ook wel wil maar wat mij betreft niet langer dan een dag of vier.
Punt is, ik heb een paar keer eerder een fietsvakantie ondernomen maar nooit echt goed voorbereid. Twee keer was samen met iemand anders (beiden vrienden) en vooral de tweede keer was een behoorlijke eye-opener. Ik heb een aardige bende vrienden maar er zijn er niet veel met wie ik op vakantie wil hoor .
Die fietsvakanties zijn niet echt goed "gelukt". Intussen ben ik wat ouder en wijzer en begrijp ik beter hoe ik het aan moet pakken. Één van de dingen die ik pertinent niet wil bv. is kamperen. Op een festival OK, maar als ik >100 km. met bepakking heb gefietst wil ik douchen en ergens aan tafel kunnen aanschuiven (zeker in de bergen, dan ben je blij als je zit hoor). Kamperen is voor mij een afknapper, ik heb simpelweg een hekel aan het gedoe met een brandertje, het slechte slapen, het gebrek aan stromend water etc. Als het regent is het feestje helemaal snel voorbij. Ik ga dus ook niet meer op fiets-kampeer-vakantie want na een dag of vier heb ik er helemaal tabak van en ga ik toch weer naar huis . Van die dingen dus haha.

Maar je hebt gelijk, een fiets gaat al gauw richting 800 als het niet meer is, tassen, bevestigingsbeugels, reserveonderdelen etc. voor je het weet heb je 1200 kletsers uitgegeven. Daar kan je dan wel meerdere vakanties mee doen natuurlijk.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 25-07-2007 22:39 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Gaaf, M.!
Ik ben zelf heel vaak pokkeneinden wezen fietsen dus ik kan je wel wat op weg helpen.
Het merk fiets maakt niet zoveel uit. Je kunt een MTB ombouwen of voor een toerfiets gaan, maakt niet uit; een racefiets kan ook maar is eigenlijk te slap.

Een paar dingen om op te letten:
- De velgen/spaken krijgen het door het gewicht zwaar te verduren. Let erop dat de fiets zgn. butted velgen heeft. Van goedkopere MTBs is het achterwiel vaak te slap (dunne spaken), neem liefst wielen met meer spaken dan normaal.
- 26" wielen zijn relaxed. Heb je de meeste bandenkeuze, en is ook in rare landen verkrijgbaar.
- Neem geen alu bagagedragers. Te slap.
- Koop Ortlieb tassen. De rest is troep.
- Schwalbe Marathon zijn dé trekbanden. Ook je banden krijgen het zwaar door extra gewicht zwaar te verduren, vooral in de bochten. Deze banden hebben daarom verstevigde wanden etc.
- Zo weinig mogelijk poespas. Geen vering en andere flauwekul. Je bent al zwaar genoeg en het kan allemaal alleen stuk.
- Een vlinderstuurtje of een ander stuur met meerdere positiemogelijkheden is comfortabel.
- Er is maar 1 ding belangrijker dan degelijkheid en dat is repareerbaarheid. Áls er iets stukgaat dan moet iedere boerenpummel het kunnen repareren. Standaard onderdelen (Shimano) en liever geen hydraulische remmen (hoewel ik de laatste zelf toch heb).
- Lees wereldfietser.nl

Tot zover. Ik heb nog wel meer tips e.d. maar moet even snel.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 25-07-2007 22:45 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2007 21:57 schreef M. het volgende:


Welke merken/types raden jullie aan, of hebben jullie ervaring mee? Hoeveel kletsers moet ik er ongeveer voor uittrekken (denk aan niveau'tje "amateur met redelijk goede conditie").


ben zelf meer een crosser, ik heb een Focus, Duitse merk (zeer degelijk), net de vorige ingeruild, heb er drie jaar geleden € 875 voor betaald, werkelijk probleemloos op gereden, zelfs geen enkele lekke band vanwege speciale bandjes...laatste maanden, drie lekke banden -- versleten banden, ketting en tanden ----> versleten fiets....update zou me € 350 kosten..heb em ingeruild voor deze, € 450 bij gelegd: Focus Black Falls

voor het betere tourwerk met bagagedrager: Focus Aventura


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-07-2007 22:57 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2007 22:37 schreef M. het volgende:
Ja, lijkt me super in de bergen. Misschien moeten wij eens een keer een pilsje pakken op een concertje, misschien kunnen we dan eens afspreken om een dagje Posbank te doen of zo. Lijkt me wel leuk.


Is goed, dat lijkt me wel wat!

quote:

Ik heb wel iemand die wil fietsen en waarmee ik dat ook wel wil maar wat mij betreft niet langer dan een dag of vier.
Punt is, ik heb een paar keer eerder een fietsvakantie ondernomen maar nooit echt goed voorbereid. Twee keer was samen met iemand anders (beiden vrienden) en vooral de tweede keer was een behoorlijke eye-opener. Ik heb een aardige bende vrienden maar er zijn er niet veel met wie ik op vakantie wil hoor .
Die fietsvakanties zijn niet echt goed "gelukt".
Intussen ben ik wat ouder en wijzer en begrijp ik beter hoe ik het aan moet pakken. Één van de dingen die ik pertinent niet wil bv. is kamperen. Op een festival OK, maar als ik >100 km. met bepakking heb gefietst wil ik douchen en ergens aan tafel kunnen aanschuiven (zeker in de bergen, dan ben je blij als je zit hoor). Kamperen is voor mij een afknapper, ik heb simpelweg een hekel aan het gedoe met een brandertje, het slechte slapen, het gebrek aan stromend water etc. Als het regent is het feestje helemaal snel voorbij. Ik ga dus ook niet meer op fiets-kampeer-vakantie want na een dag of vier heb ik er helemaal tabak van en ga ik toch weer naar huis . Van die dingen dus haha.



Volgens mij begrijp ik je helemaal


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-07-2007 20:40 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Danke schön Jällö! Goeie tips. Ik ben me intussen een beetje aan het orienteren. Soms schrik ik wel van de prijzen van sommige merken, 2000 euro voor bv. een goede Koga-Miyata vind ik behoorlijk pittig. Er moeten ook nog tassen bij enzo... Dat worden inderdaad Ortliebs, die had ik vroegâh ook. Dat was toen ook al het enige merk dat ertoe deed qua fietstassen.
Wat is je mening over voor- en achterderailleurs? Loont het de moeite om voor de betere Shimano-setjes te gaan? (ik zou zo maar denken van wel haha, maar toch even checken)

Fantastische site trouwens, dat wereldfietser.nl, daar ga ik veel aan hebben .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 26-07-2007 20:59 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Aan een Koga-Miyata heb je denk ik wel een goede fiets, maar daar betaal je dan ook voor.
Wat ik tot dusver heb opgestoken over die Shimano versnellingen: Deore is wel goed, daarboven zit LX is prima, daarboven weer XT dikke prima, daarboven weer XR, maar zoals een verkoper bij een fietsspeciaalzaak mij vertelde: die zet hij zelfs niet op zijn eigen fiets want die zijn echt te duur en wat daaronder zit is gewoon goed.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 26-07-2007 21:28 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2007 20:40 schreef M. het volgende:
Danke schön Jällö! Goeie tips. Ik ben me intussen een beetje aan het orienteren. Soms schrik ik wel van de prijzen van sommige merken, 2000 euro voor bv. een goede Koga-Miyata vind ik behoorlijk pittig.
Fantastische site trouwens, dat wereldfietser.nl, daar ga ik veel aan hebben .


Focus, montage is dik in orde, beter dan Giant, Trek e.d., goede onderdelen, Shimano vaak vanaf LX plus een prima prijs. Koga is idd goed merk, maar met een prijskaartje... of misschien Cube Bikes, ook Duits, ook fatsoenlijke prijzen..wel alleen met geveerde vorken, maar met lock-out. Er zijn nog wel meer merken...betaal echter niet teveel voor het merk. ;-)


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-07-2007 21:32 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2007 21:28 schreef Spirit In Black het volgende:
Focus, montage is dik in orde, beter dan Giant, Trek e.d., goede onderdelen, Shimano vaak vanaf LX plus een prima prijs. Koga is idd goed merk, maar met een prijskaartje... of misschien Cube Bikes, ook Duits, ook fatsoenlijke prijzen..wel alleen met geveerde vorken, maar met lock-out. Er zijn nog wel meer merken...betaal echter niet teveel voor het merk. ;-)

Nice, ik las al dat jij Focus reed ja. Maar niet echt toeren toch?

Vraagje, hoe ben je aan dit merk gekomen? Aangeraden door de fietsenboer of eerst zelf georienteerd op het Web, of nog iets anders?
THX voor de budget-tip, is inderdaad belangrijk. Ik wil best wat knaken uitgeven (nou ja geen 2000, maar tussen 0 en 2000 zit veel geld) maar inderdaad wel met beleid. Zo ergens in augustus wil ik m'n koop gaan doen...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 26-07-2007 23:27 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2007 20:40 schreef M. het volgende:
Wat is je mening over voor- en achterderailleurs? Loont het de moeite om voor de betere Shimano-setjes te gaan? (ik zou zo maar denken van wel haha, maar toch even checken)

Niet echt. Het verschil tussen derailleurs zit em voornamelijk in gewicht & uiterlijk. Voor soepel schakelen zijn de shifters/schakelaars alsook de bekabeling (het lieftst zoveel mogelijk open kabel) veel belangrijker.

Remmen vind ik sowieso belangrijker dan het hele schakelgebeuren ivm veiligheid. Schijfremmen zou ik niet aan beginnen ivm gewicht en breekbaarheid. Hydraulisch vs. V-brakes is een lastige afweging, ik ben zelf voor hydraulisch gegaan ivm perfect remmen, 100% onderhoudsvrij, remblokjes verwisselen in 2 sec... aan de andere kant ALS het stuk gaat is het lastig repareren als je in de middle-of-nowhere zit.

Vergeet vooral niet de geometrie van de fiets. Die moet bij je passen. Persoonlijk vind ik Gazelle bijv. niet goed zitten (ivm te grote hoek v/d zadelbuis) en Cannondale hemels. Het probleem bij dit soort merken is echter dat je niks te kiezen hebt en dat er altijd wel onderdelen op zitten die je anders zou willen hebben (ik tenminste ).
De keuze is ook vaak belabberd: Koga Miyata is super, maar heeft maar 1 fatsoenlijke trekkersmodel en die kost gelijk 2000,- ... ja hallo.

Als ik een nieuwe fiets koop (volgend jaar) wordt het een Santos. http://www.santosbikes.com/
Een jonge Nederlandse fietsbouwer, waarbij je alle ondelen zelf kunt kiezen en die tóch een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, echt meesterlijk.
Check die Travelmaster! heeft alle subtiele details die je van een trekker kunt verwachten. Butted velgen, Schwalbe banden, 26" wielen en ga zo maar door, en als er 1 onderdeeltje is wat je niet zint kun je het veranderen.

Nog een tip: www.bike2build.com = goed en voordelig (vooral losse onderdelen).


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-07-2007 11:34 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2007 23:27 schreef Jällö het volgende:
....Butted velgen, Schwalbe banden, 26" wielen en ga zo maar door, en als er 1 onderdeeltje is wat je niet zint kun je het veranderen. ....


bedoel je niet 28 inch?


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-07-2007 11:43 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2007 21:32 schreef M. het volgende:
Nice, ik las al dat jij Focus reed ja. Maar niet echt toeren toch?

Vraagje, hoe ben je aan dit merk gekomen? Aangeraden door de fietsenboer of eerst zelf georienteerd op het Web, of nog iets anders?



ik was zoals iedereen in eerste instantie op zoek naar een mooie stoere fiets
Giant, Trek zelfs Gazelle, ik ben van een Target naar Giant gegaan puur voor de mooiigheid, maar ik vond het fietsen zo leuk, dat comfort, prestatie en duurzaamheid de boventoon zijn gaan voeren. Na overleg met de verkoper en internet raadpleging overgestapt naar Focus. Bij het inruilen van de vorige Focus ook weer op een Giant gereden, volledig LX afgemonteerd volgens de verkoper, mijn reet...die zaak heb ik meteen afgeschreven. Alleen de achter deralleur was LX, remmen en voor derailleur waren Deore (cheap). Daar wordt ontzettend veel mee 'gesjoemeld'...dan heb je weer XT achter, LX voor, Deore remmen en crank. Als je er naar vraagt geven ze het ook wel toe. Het is duurder om alles XT uit te voeren, maar ja dan heb je wel wat. Let ook op aanbiedingen, met een model uit 2006 (als ze er nog zijn) is helemaal niets mis.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 27-07-2007 12:24 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2007 11:34 schreef Spirit In Black het volgende:
bedoel je niet 28 inch?

Nee het is 26".
Tourfietsen hebben doorgaans 28", serieuze trekfietsen 26".


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen