IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Sinister Volgende pagina
judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 30-04-2005 13:11 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik wil graag nog even het een en ander kwijt, als reaktie op de vele reakties die zijn gekomen op het nieuwsbericht op ZM dat Sinister heropgericht is. http://www.zwaremetalen.com/nieuws/4231.html

1. No Face Slave………
Naarmate het schrijfproces vorderde, bleek steeds meer dat het materiaal Sinisterwaardig is. Nuclear Blast vind dat ook, en dat is fijn, want NB is een label met de middelen om het grootschalig aan te pakken (mbt opnamekosten, promotie van de cd, en toursupport).

2. Over de nieuwe line-up >
Op zich is deze juiste helemaal geen afbraak. Aad’s overstap naar zang is misschien wel het beste dat Sinister kon overkomen, aangezien hij al jaaaaaren het enige originele bandlid is, en daarom alleen al is hij uitstekend als frontman. En zijn strot komt ook nog eens behoorlijk in de buurt van die van Mike. De vocalisten die Sinister versterkt hebben na het vertrek van Mike, hebben de band geen goed gedaan. Ofwel sloot het niet goed aan met de band zelf, of vond het publiek het geen geschikte vervanging. Ik ben zelf ervan overtuigd dat Aad deze taak met verve gaat vervullen. Hij heeft de inzet van een muzikant, het inzicht in hoe de muziek hoort te klinken, en bovenal : het enthousiasme van een jonge hond. Man ! Aad is de fanatiekste deathmetalfan die ik ooit heb meegemaakt !!! En DAT IS DE REDEN WAAROM AAD NOOIT ZAL STOPPEN MET DEATHMETAL MAKEN !!!! Jullie zouden daar respect voor moeten hebben, ipv hem maar af te zeiken, "omdat hij het zou doen voor de centen". Alex’ overstap naar gitaar is meer dan logisch, aangezien hij ook al gitaar in Houwitser speelde. Iedereen die Sinister kent en de laatste cd van Houwitser (Damage Assessment), zal inzien dat Alex uitstekend de rol als gitarist/componist van Sinister zal vervullen. En ooit stapte bassist Bart ook over op gitaar, en zowaar… Er werden daarna een paar dondersgoeie platen gebrouwen !!! Ik ben zelf Sinisterfanaat sinds mijn 17e, 12 jaar terug, en ook ik vind de laatste twee Sinisterplaten niet zo sterk, maar wees gerust, dat vinden Aad en Alex zelf ook niet. Daarentegen zijn er nu 7 nieuwe nummers klaar, waar we zelf helemaal wild over zijn. In de algemene lijn zitten er meer rustige stukken in, qua agressie komt de komende plaat het meest met "Hate" overeen, hoewel de nieuwe nummers daar niet zomaar tussen zouden passen. Deze keer wordt de ceedee dus ook weer wat langer dan de laatste twee (die toch echt wat te kort waren).

3. Overige projecten…
De projectbands Infinited Hate en Blastcorps blijven gewoon bestaan. En da’s maar goed ook, want het zijn de kindjes van respectievelijk Ron en Peter Paul. Waarschijnlijk zal Infinited Hate nooit aan optreden toe komen, maar Blastcorps zal waarschijnlijk wel gaan optreden, echter in beperkte mate, aangezien de leden hiervan in andere bands spelen of andere dingen te doen hebben. (Toep speelt namelijk in Putrefied, Aad en ik dus in Sinister, en Wim (net als ik ex Judgement Day) wilt zich meer met eigen ideeën en riffs gaan bezig houden.) Blastcorps klinkt heel anders dan Sinister, dus dat moet geen probleem zijn. Infinited Hate heeft (uiteraard) als oorsprong wel de Sinistersound, alleen heeft zich dat op een hele andere manier geëvolueerd. Er is dus absoluut geen sprake van drie sinisters. En dan nog, klonk Houwitser als Sinister ?!? Als je dat verschil niet hoort, dan hoor je ook geen verschil tussen bijvoorbeeld Cannibal Corpse en Suffocation.

4. Het Drumwerk……
Ja, Aad had iets in zijn drumwerk dat erg kenmerkend is voor de Sinistersound. Dat weet ik nu als geen ander. Voor degenen die dat graag terug willen horen : Alex schrijft alles kant en klaar, en ook de drums liggen dan grootendeels vast. En alles is gebaseerd op de manier waarop Aad drumt/ drumde, dus die typische dingen moet ik ook gewoon spelen. Wat ik daartussen in doe mag ik ongeveer wel zelf weten. Ik heb dus wel vrijheid in mijn drumfills. Voor degenen die alleen maar blasts willen horen : Koop de volgende Sinister maar niet. Koop maar een cd van een of andere US deathmetal band. Of check de cd van Blastcorps. Met veel ultrasnelle blasts van Toep !!!!Ik vind het zelf wel een mooie kruising tussen oldschool DM, terrorizer/ND style grind, en oldschool Black. (Maar dat vind ik, en ik heb niets bijgedragen aan de muziek, ik heb het alleen maar geproduceerd.)

5. Als laatste…
We kunnen zelf met de volle overtuiging zeggen dat we nu een line up hebben waar geen mensen in zitten die gaan voor het "Fortune Seeking", maar mensen die hart en ziel erin willen steken, die zelf fan zijn van de Sinistersound, en waartussen het muzikaal en persoonlijk erg goed klikt. We kijken positief naar de toekomst. Nuclear Blast ziet de komende cd als degene die Sinister weer op de kaart gaat zetten. En daarom moeten we (voor een zeker resultaat) dan ook naar Duitsland (stage one) om de volgende cd te gaan opnemen, terwijl we als No Face Slave bij een kleiner label waarschijnlijk toch genoodzaakt waren om de ceedee bij mij in Helterbelter te gaan opnemen, (gedeeltelijk) op eigen kosten. Nu kunnen we ons volledig op het inspelen storten, en hoeven we ons niet zo heel druk over de productie te maken. En zowaar ! Dan kan ik ook nog wat leren van dhr Andy Classen !!!!

Tja, misschien zit je niet te wachten op de heroprichting van Sinister, maar da’s prima, dan koop je de komende cd van Sinister toch gewoon niet ! In nederland heeft Sinister op de een of andere reden toch al nooit echt veel succes gehad. Uitgaande op de reacties die we tot nu toe hebben gekregen uit het buitenland, zitten er echter toch een hoop mensen wel te springen om een nieuwe cd van Sinister.




[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 05-08-2008 22:10]


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 30-04-2005 13:14 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Doe dit nou alsjeblieft niet zeg!!!

Ga nou gewoon lekker spelen, en ga nou niet alles uitleggen over Sinister. Je zorgt nml. met dit soort info dat Sinister wel heel sneu overkomt.

SLOTJE.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 30-04-2005 13:15 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Vind het ook een wanhoops poging om toch nog wat zieltjes terug te winnen....


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 30-04-2005 13:17 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hahaha, Tja, ik hoop het hierbij te houden. Maar waarschijnlijk heb je wel gelijk, staalman.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 30-04-2005 13:21 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2005 13:17 schreef judge paul het volgende:
Hahaha, Tja, ik hoop het hierbij te houden. Maar waarschijnlijk heb je wel gelijk, staalman.


Ik ben geen echte death-metal fan en ook nooit geweest dus ik laat de muziek buiten wegen. Maar op het moment dat een muziekant zich (bijna) gaat verontschuldigen voor het feit dat hij muziek wil maken die hij goed vindt schiet je je doel voorbij.

Laat NL toch lekker de schijt krijgen en richt je energie op de mensen die wel op je bandje zitten te wachten. Je bepaalt toch zeker zelf wel wat je doet / niet doet.



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 30-04-2005 13:33 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

Tjeetje zeg, wat een verhaal.


Welcome to the Atrocity Exhibition


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-04-2005 13:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Eej Paul, die hele argumentatie is toch nergens voor nodig man. Het lijkt wel een verontschuldiging!

Al die sukkels die zichzelf metalhead noemen die op de FP, maar ook in het Sinster topic zo hard hebben zitten huilen en kankeren zijn kansloos. Ik vind het namelijk best knap dat die mensen nu al een oordeel over de "nieuwe" Sinister hebben terwijl ze nog geen noot van het nieuwe werk hebben gehoord.

Maar goed, Nederlanders halen nu eenmaal veel lol uit het "zeiken om het zeiken". Schijt aan die jaloerse jankende Josti's.

Ik heb al wat materiaal gehoord, klinkt fucking bruut. Go for it, en geniet ervan kerel


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 30-04-2005 14:00 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

goh... ik vond het wat discutabel die hereniging van Sinister, maar na dit verhaal kom ik daar op terug. Dit is zielig.


None of us are saints - Albert Fish


valfar
Usericon van valfar
Posted 30-04-2005 14:14 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Mag ik vragen waar jullie nou zo'n probleem van maken? Iedereen zit hier maar te klagen over Sinister dat ze voor het geld weer bij elkaar zijn gekomen en dat Aad niet moet gaan zingen en weet ik veel wat. Dan mag de band toch wel wat uitleg erbij geven? Als iemand valse beschuldigingen krijgt dan mag je toch heus wel het tegendeel bewijzen? Dat zou iedere mongool doen! Ik denk dat iedere band dan in de verdediging zou gaan. Als Immortal bij elkaar zou komen dan komt iedereen spontaan klaar, maar Sinister krijgt allemaal commentaar. Ik vind het maar een zielige vertoning van de metalfans hier



Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 30-04-2005 14:25 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

Metalfans zijn zielig.

Ze moeten niet met van die domme verhalen komen, maar gewoon een brute cd opnemen en bewijzen dat ze het gelijk aan hun zijde hebben. Maar dit soort verdedigingsverhaaltjes moeten ze direct mee ophouden.


None of us are saints - Albert Fish


BloodMustFlow
Doorn in je oog
Usericon van BloodMustFlow
Posted 30-04-2005 14:55 by BloodMustFlow Wijzig reactieProfiel van BloodMustFlowQuote dit bericht

quote:
terwijl we als No Face Slave bij een kleiner label waarschijnlijk toch genoodzaakt waren om de ceedee bij mij in Helterbelter te gaan opnemen, (gedeeltelijk) op eigen kosten.

En dat is nu het ubertrieste aan dit verhaal. Dan maar de muziek onder de naam Sinister uitbrengen en dan komt het wel goed. Marco Borsato heeft vast en zeker ook nog nummers liggen die onder de naam Sinister uitgebracht kunnen worden. Dag credebility van de (oude, wel interessante)muziek. En Aad achter de microfoon? Tja, er blijft niet veel over als je muzikale talent van een dooie fruitvlieg hebt dus dan ga je uiteindelijk maar zingen(sic). Blastcorps is het ultieme excuus om voor gefaalde muzikanten, laten we het maar old school noemen want we kunnen niets anders. Maar goed, wat wil je ook met zo'n gemankeerde ijsmuts whigger als gitarist.
Leuk allemaal voor je Judge, maar als ik jou was zou ik een band zoeken die wel het talent en kracht heeft om later trots op te zijn. Respect voor Aad komt op de dag dat dit persoon eindelijk de hoop opgeeft om wat te betekenen voor de Nederlandse metalscene.


"Moet alleen nog eens Apocalypse Inside downen, maar aangezien de 3 voorafgaande cd's al erg gaaf zijn zal die ook vast wel goed klinken" De echte metal fan.


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 30-04-2005 15:02 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Gedeeltelijk gaat het om wat uitleg over de heroprichting, gedeeltelijk als antwoord op een paar vragen, maar ook gedeeltelijk omdat ik me de negatieve reacties hier best wel aantrek, inderdaad. Opbouwende kritiek is goed en welkom, maar volledig de grond in stampen is iets heel anders.

Even buiten Sinister om > Ikzelf zit al vrij lang op Zware Metalen, en dit is trouwens het enige forum waar ik kom. Als ik zelf in een topic kom waar een band iets laat horen, of een mening uit, en ik vind die band niet veel aan, dan reageer ik gewoon niet. Iedere band/muzikant staat achter zijn muziek. Dat vind ik al reden genoeg om er niet verschrikkelijk op af te geven. Helaas is hier de laatste tijd enorm de tendens om elkaar maar tot de grond toe af te branden, en dat vind ik erg zwak, vanachter je computertje zo'n enorm grote bek hebben. Het gaat hier erg richting "De Muur".



invictis
Usericon van invictis
Posted 30-04-2005 15:09 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

Het is sinds mensenheugenis al standaard dat Nederlanders en zeker nederlandse bandleden elkaar het licht niet in de ogen gunnen.
Ik kan me nog herrineren dat Pestilence beschuldigd werd van het brengen van de nazigroet.
Standaard afzeikgedrag, nooit anders geweest.
Jammer akkoord, maar ga niet zitten claimen dat dit een nieuw fenomeen is.
Verder zeker geen relaas houden en gewoon die cd opnemen en ervoor gaan.
Want met zo'n uitleg verlies je alle credibility, en laten we eerlijk zijn daar is al weinig meer van over.



Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 30-04-2005 16:41 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

quote:
Op 30 april 2005 14:14 schreef valfar het volgende:
Mag ik vragen waar jullie nou zo'n probleem van maken? Iedereen zit hier maar te klagen over Sinister dat ze voor het geld weer bij elkaar zijn gekomen en dat Aad niet moet gaan zingen en weet ik veel wat. Dan mag de band toch wel wat uitleg erbij geven? Als iemand valse beschuldigingen krijgt dan mag je toch heus wel het tegendeel bewijzen? Dat zou iedere mongool doen! Ik denk dat iedere band dan in de verdediging zou gaan. Als Immortal bij elkaar zou komen dan komt iedereen spontaan klaar, maar Sinister krijgt allemaal commentaar. Ik vind het maar een zielige vertoning van de metalfans hier




don't mistake lack of talent for genius


Inhuman Form
Steve DiGiorgio Wannabee
Usericon van Inhuman Form
Posted 30-04-2005 19:21 by Inhuman Form Wijzig reactieProfiel van Inhuman FormQuote dit berichthttp://pollutedinherit.wingsofdeath.nu

Sinister verdient RESPECT G.V.D.!


Satan is the Devil


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 30-04-2005 19:30 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Spelen, gewoon zoals in 1993. DOEN VERDOMME!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 30-04-2005 20:12 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 30 april 2005 19:30 schreef Greycloak het volgende:
Spelen, gewoon zoals in 1993. DOEN VERDOMME!


Mogen er nu wel foto's worden gemaakt zonder dat ze er direkt mee stoppen? (metalblast Coevorden.)


Een kleine snol zit zo vol.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-05-2005 11:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2005 14:55 schreef BloodMustFlow het volgende:
En dat is nu het ubertrieste aan dit verhaal. Dan maar de muziek onder de naam Sinister uitbrengen en dan komt het wel goed. Marco Borsato heeft vast en zeker ook nog nummers liggen die onder de naam Sinister uitgebracht kunnen worden.


Ben je nou echt verstandelijk gehandicapt, of lijkt het maar zo

quote:
Dag credebility van de (oude, wel interessante)muziek.


Wat heeft een bandnaam/ label met de "credibility van muziek" te maken?


quote:
En Aad achter de microfoon? Tja, er blijft niet veel over als je muzikale talent van een dooie fruitvlieg hebt dus dan ga je uiteindelijk maar zingen(sic).


Je spreekt jezelf fors tegen jongeman:

quote:
(oude, wel interessante)muziek.


Toen speelde Aad imsfho ook al in Sinister namelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 01-05-2005 11:19]


Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 01-05-2005 11:40 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

@judge Paul,
Laat iedereen maar mooi lullen, jij speelt nu in 1 van de oudste nl death metal bands en dat kan niet iedereen zeggen. Nummers waar je eerder volledig bij uit je dak ging, mag jij nu gewoon live neerzetten en geloof me, dat is een te gek gevoel! Heel veel succes, plezier en geniet er vooral elke minuut van!



Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 01-05-2005 12:31 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 1 mei 2005 11:40 schreef Henke het volgende:
@judge Paul,
Laat iedereen maar mooi lullen.


.



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 01-05-2005 12:40 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik ben benieuwd! Heb wel weer genoeg van die 1001 US blastbeatbands



Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 01-05-2005 12:42 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

quote:
Op 1 mei 2005 12:31 schreef Oud Vuil het volgende:
.





Arghoslent
Usericon van Arghoslent
Posted 01-05-2005 12:51 by Arghoslent Wijzig reactieProfiel van ArghoslentQuote dit bericht

Hello Judge !!

SINISTUUUUUUUUR

laat al die untermenschen lekker lullen joh



MetalHeus
Crush...
Usericon van MetalHeus
Posted 01-05-2005 13:04 by MetalHeus Wijzig reactieProfiel van MetalHeusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/adaptornl

The Out Of The Body crew kan niet wachten tot Sinister weer gaat optreden

np Sinister - Leviathan



Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 01-05-2005 13:29 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

gaaf Paul!

ben zeer benieuwd naar de nieuwe cd!


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


BloodMustFlow
Doorn in je oog
Usericon van BloodMustFlow
Posted 01-05-2005 14:32 by BloodMustFlow Wijzig reactieProfiel van BloodMustFlowQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2005 11:11 schreef Snaack het volgende:
Ben je nou echt verstandelijk gehandicapt, of lijkt het maar zo

Schijnt een must te zijn op ZM.

quote:
Wat heeft een bandnaam/ label met de "credibility van muziek" te maken?

Zoek het woord eens op in het woordenboek. Ik zal je een hint geven: meestal een klein boekje met veel bladzijdes erin.

quote:
Je spreekt jezelf fors tegen jongeman:

Toen speelde Aad imsfho ook al in Sinister namelijk.

Wie zegt dat ik de drums toendertijd goed vond? Er bestaan ook mensen als gitaristen en bassisten en zangers in een band. Mischien dat je dat niet wist maar dat sluit dan weer aan op het eerste gedeelte van deze reply. De drums waren altijd al de zwakste schakel binnen Sinister en had mij betreft bij de 1e cd vervangen mogen worden.


"Moet alleen nog eens Apocalypse Inside downen, maar aangezien de 3 voorafgaande cd's al erg gaaf zijn zal die ook vast wel goed klinken" De echte metal fan.


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen