IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Nachtmystium Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-06-2006 0:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2006 0:25 schreef M. het volgende:
De laatste, "Instinct: Decay" is IMO veruit het beste werk van Nachtmystium. Ik vind zelf dat hun "stijl" hierop voor het eerst echt duidelijk naar voren komt.

Wat een rare band is dit toch eigenlijk. Als je de nummers voor het eerst hoort verwacht je truie en grimme black metal: gitaren zijn fuzzy, instrumenten zijn sowieso niet zo goed "gedefinieerd" qua sound, de zang is een rauwe, raspende krijs, etc. "Troe blek" denk je en je smijt het CD'tje weg.
Totdat hij plots een week later (je was hem eigenlijk alweer vergeten) opduikt in de playlist van je iPod die je altijd gebruikt voor muziek in de auto op weg naar het werk. "Hey, vage melodieën zeg, wat is dit dan?" -- Nachtmystium dus. Diezelfde "troe blek" plaat die je had weggesmeten. Plotseling blijkt dat deze muziek *rockt*; en er zitten leads tussen die meer naar NWOBHM ruiken dan heel Göteborg ooit gedaan heeft. Diezelfde leads die, midden in het black metal moeras (want het blijft een ontoegankelijke, muffe productie -- speltechnisch is het wel prima in orde) toch een rare droeve en desolate draai geven aan de muziek van deze band.

Wat een merkwaardige, gelaagde plaat. Geweldige band en dikke aanrader. Ook als je normaal black metal niet trekt zou je dit kunnen waarderen, je moet echter wel even door de muffe productie heen kunnen luisteren. Een voorkeur voor contemplatieve muziek is ook een pré (dit is qua stemming nl. bepaald geen Immortal of Marduk, als je begrijpt wat ik bedoel).


beter kun je het niet zeggen, verdient een nieuwe pagina

ondergetekende ondertekent de waarde. AL heft hij wel die platen NIET weggegooid!


signature


Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 13-06-2006 20:09 by Jansuh Wijzig reactieProfiel van JansuhQuote dit bericht

Ik vind Demise echt een heerlijke plaat. Kippenvel-brengende riffs..

Die Eulogy IV moet ik nog reeds uitchecken.

Die blalbla terrorrist cult doet me dan weer niks.



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 25-07-2006 9:17 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2006 0:25 schreef M. het volgende:

De laatste, "Instinct: Decay" is IMO veruit het beste werk van Nachtmystium. Ik vind zelf dat hun "stijl" hierop voor het eerst echt duidelijk naar voren komt.

Wat een rare band is dit toch eigenlijk. Als je de nummers voor het eerst hoort verwacht je truie en grimme black metal: gitaren zijn fuzzy, instrumenten zijn sowieso niet zo goed "gedefinieerd" qua sound, de zang is een rauwe, raspende krijs, etc. "Troe blek" denk je en je smijt het CD'tje weg.
Totdat hij plots een week later (je was hem eigenlijk alweer vergeten) opduikt in de playlist van je iPod die je altijd gebruikt voor muziek in de auto op weg naar het werk. "Hey, vage melodieën zeg, wat is dit dan?" -- Nachtmystium dus. Diezelfde "troe blek" plaat die je had weggesmeten. Plotseling blijkt dat deze muziek *rockt*; en er zitten leads tussen die meer naar NWOBHM ruiken dan heel Göteborg ooit gedaan heeft. Diezelfde leads die, midden in het black metal moeras (want het blijft een ontoegankelijke, muffe productie -- speltechnisch is het wel prima in orde) toch een rare droeve en desolate draai geven aan de muziek van deze band.

Wat een merkwaardige, gelaagde plaat. Geweldige band en dikke aanrader. Ook als je normaal black metal niet trekt zou je dit kunnen waarderen, je moet echter wel even door de muffe productie heen kunnen luisteren. Een voorkeur voor contemplatieve muziek is ook een pré (dit is qua stemming nl. bepaald geen Immortal of Marduk, als je begrijpt wat ik bedoel).

*zet 'Instinct: Decay' op boodschappenlijstje*


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 25-07-2006 9:44 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2006 9:17 schreef Hexegot het volgende:
*zet 'Instinct: Decay' op boodschappenlijstje*
+1


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 25-07-2006 15:19 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2006 0:25 schreef M. het volgende:
De laatste, "Instinct: Decay" is IMO veruit het beste werk van Nachtmystium. Ik vind zelf dat hun "stijl" hierop voor het eerst echt duidelijk naar voren komt.

Wat een rare band is dit toch eigenlijk. Als je de nummers voor het eerst hoort verwacht je truie en grimme black metal: gitaren zijn fuzzy, instrumenten zijn sowieso niet zo goed "gedefinieerd" qua sound, de zang is een rauwe, raspende krijs, etc. "Troe blek" denk je en je smijt het CD'tje weg.
Totdat hij plots een week later (je was hem eigenlijk alweer vergeten) opduikt in de playlist van je iPod die je altijd gebruikt voor muziek in de auto op weg naar het werk. "Hey, vage melodieën zeg, wat is dit dan?" -- Nachtmystium dus. Diezelfde "troe blek" plaat die je had weggesmeten. Plotseling blijkt dat deze muziek *rockt*; en er zitten leads tussen die meer naar NWOBHM ruiken dan heel Göteborg ooit gedaan heeft. Diezelfde leads die, midden in het black metal moeras (want het blijft een ontoegankelijke, muffe productie -- speltechnisch is het wel prima in orde) toch een rare droeve en desolate draai geven aan de muziek van deze band.

Wat een merkwaardige, gelaagde plaat. Geweldige band en dikke aanrader. Ook als je normaal black metal niet trekt zou je dit kunnen waarderen, je moet echter wel even door de muffe productie heen kunnen luisteren. Een voorkeur voor contemplatieve muziek is ook een pré (dit is qua stemming nl. bepaald geen Immortal of Marduk, als je begrijpt wat ik bedoel).


Als ik dit zo lees is het een logische vervolg op Eulogy IV?

Dat was een schitterende eigenaardige plaat, hun beste werk.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2006 13:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2006 9:44 schreef NecRobert het volgende:
+1


al gekocht?


signature


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 01-08-2006 14:09 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

In de US gaat Nachtmystium toeren samen met Pelican en Daughters ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2006 14:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

huh????!


Daughters ken ik wel niet


signature


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 01-08-2006 15:25 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Daughters is Mathcore enzo.


Nuberus
Schaepenscheerder
Usericon van Nuberus
Posted 01-08-2006 16:55 by Nuberus Wijzig reactieProfiel van NuberusQuote dit bericht

De PicLP versie is sinds kort in mijn bezit. Zal 'm spoedig 'ns draaien.


Human life is an irrational amalgamation of delusions


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 01-08-2006 17:33 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Heb de laatste pas even geluisterd, maar wat een allemachtig kutgeluid zeg... Zo erg dat ik m'n idee van aanschaffen meteen weer heb laten varen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-08-2006 17:37 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2006 14:09 schreef Iscariah het volgende:
In de US gaat Nachtmystium toeren samen met Pelican en Daughters ...

Ze komen ook naar Europa, maar het is nog niet zeker wanneer. Hij zei op Krieg dat dat dit jaar zou gebeuren. Alleen moet er dan niet teveel gezeik zijn, met mensen die hem de hersens in willen slaan omdat hij lp's e.d. niet heeft verzonden, want dan komt hij 'mooi niet!'


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-08-2006 17:37 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2006 17:33 schreef Hexegot het volgende:
Heb de laatste pas even geluisterd, maar wat een allemachtig kutgeluid zeg... Zo erg dat ik m'n idee van aanschaffen meteen weer heb laten varen.

Dat is de charme van Nachtmystium. Tenminste, als die plaat hetzelfde is als de twee die ik heb, weet niet welke dat zijn.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 01-08-2006 17:42 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2006 17:37 schreef WhiteRider het volgende:

Dat is de charme van Nachtmystium. Tenminste, als die plaat hetzelfde is als de twee die ik heb, weet niet welke dat zijn.

Noem het maar charme... Ik heb hier een stapel opnames (van verschillende bands) van de bekende vijftien-jaar-oude-taperecorder-kwaliteit liggen die ik makkelijker kan luisteren.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-08-2006 17:44 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2006 17:42 schreef Hexegot het volgende:
Noem het maar charme... Ik heb hier een stapel opnames (van verschillende bands) van de bekende vijftien-jaar-oude-taperecorder-kwaliteit liggen die ik makkelijker kan luisteren.

Tsja, het is geen muziek die je snel op de radio zult horen, maar dat is ook niet de bedoeling. Nachtmystium is, zoals M. erg fijn beschreef, muziek waar je met een dikke naald doorheen moet prikken. Het kostte mij ook een tijdje voor ik er iets aan vond.

[Ik luister het overigens nu nog niet vaak.]


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 01-08-2006 17:55 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2006 17:37 schreef WhiteRider het volgende:
Ze komen ook naar Europa, maar het is nog niet zeker wanneer. Hij zei op Krieg dat dat dit jaar zou gebeuren. Alleen moet er dan niet teveel gezeik zijn, met mensen die hem de hersens in willen slaan omdat hij lp's e.d. niet heeft verzonden, want dan komt hij 'mooi niet!'
Nachtmystium en Daughters, hm, overwegen waard.
Pelican is maar zo-zo live.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-08-2006 18:05 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2006 17:55 schreef Iscariah het volgende:
Nachtmystium en Daughters, hm, overwegen waard.
Pelican is maar zo-zo live.

Nee nee, Daughters niet volgens mij, sorry.


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 01-08-2006 18:20 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Krijg smaak kutblekkie!
























WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-08-2006 19:30 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Eh, ik bedoelde dat Daughters niet mee naar Europa komt, imbeciel.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 01-08-2006 19:30]


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 01-08-2006 19:32 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

Nachtmystium zou'k ook wel eens willen aanschouwen! een aantal sublieme albums imo en ook de nieuwste Instict:Decay is errug sterk!!


Member of the iso-betawuste crew!!


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 01-08-2006 20:03 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2006 19:30 schreef WhiteRider het volgende:
Eh, ik bedoelde dat Daughters niet mee naar Europa komt, imbeciel.
Lol, pwn3d


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 01-08-2006 20:05 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 1 augustus 2006 17:37 schreef WhiteRider het volgende:
Alleen moet er dan niet teveel gezeik zijn, met mensen die hem de hersens in willen slaan omdat hij lp's e.d. niet heeft verzonden, want dan komt hij 'mooi niet!'


Terecht, moet hij zijn zooi maar opsturen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-08-2006 20:08 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2006 20:05 schreef Burzum het volgende:
Terecht, moet hij zijn zooi maar opsturen.

Jep, maar als je hem de kanker in wilt schoppen kun je beter wachten tot hij hier is, in plaats van het van tevoren aankondigen zoals vorig jaar.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 01-08-2006 20:09 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Tja, dat is waar.

Zal mij trouwens mijn harige aars jeuken of Nachtmystium komt.

Zaadband.


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 01-08-2006 21:02 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2006 20:08 schreef WhiteRider het volgende:
Jep, maar als je hem de kanker in wilt schoppen kun je beter wachten tot hij hier is, in plaats van het van tevoren aankondigen zoals vorig jaar.


Ik heb nog een Mocking the Philantropist DLP van 'm tegoed. Maar goed, sinds zijn bandje wat populairder is, en meneer een heuse labelbaas is geeft hij niet zo heel veel meer om oudere afspraken nakomen. Zo zijn er inderdaad velen die hun spullen nooit hebben gehad. Maar goed, wat doe je eraan; je gaat iemand niet neermeppen om een lp'tje. En de mensen die zeggen dat ze dat wel gaan doen lullen uit hun nek, getuige o.a. het feit dat mr. Shining nooit is aangepakt, of die kerel van Agonia.


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen