IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Vraag muziekprogramma
Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 13-05-2005 14:51 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

Een hele simpele vraag eigenlijk maar toch:

Ik ben op zoek naar een muziekprogramma waar je realistische klinkende 'orkestrale' composities mee kunt maken. Midi moet importbaar zijn en het moet een beetje eenvoudig werken.

Ideeën / aanbevelingen?

[Dit bericht is gewijzigd door Cryptogram op 13-05-2005 14:52]


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-05-2005 15:12 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

reason


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-05-2005 15:18 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 13 mei 2005 15:12 schreef spectre het volgende:
reason


.



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 13-05-2005 18:31 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Elke willekeurige soft-sequencer met VSTi support.. De Edirol Orchestral VSTi klinkt supergoed IMHO (voor een plugin), en anders een softsampler vol met orkest-samples...


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 13-05-2005 22:25 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

Ah bedankt, ik zal kijken naar de hier bovengenoemde programma's. Over Reason had ik al 't een en 't ander gehoord, vrij positief allemaal. Hier zitten ook al geluiden bij e.d. ? Het gaat er vooral om dat het geluid niet te elektronisch klinkt of te futuristisch.


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


ChildOfBodom
Malicious
Usericon van ChildOfBodom
Posted 13-05-2005 22:46 by ChildOfBodom Wijzig reactieProfiel van ChildOfBodomQuote dit bericht

Sonar icm VSTi plugins doet het ook mooi


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2005 10:58 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

als je Reason 3 download, dan zitten daar 2 soundbanks (refills) bij, 1 daarvan is de orkester soundbank alwaar (de naam zegt het al) orkest instrumenten en geluiden bijzitten. Ikzelf vind er aardige dingen tussen zitten maar er zijn betere refills! Je kunt natuurlijk ook gaan werken met andere programma's en dan kun je idd niet om vst heen. Ikzelf vind Reason gewoon erg makkelijk, maar dat is natuurlijk persoonsgebonden. Voor download tips kun je me altijd mailen, dat zal ik hier niet gaan vermelden.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 14-05-2005 10:58]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Volmorth
Usericon van Volmorth
Posted 20-06-2005 1:05 by Volmorth Wijzig reactieProfiel van VolmorthQuote dit bericht

Garritan Personal Orchestra (GPO, zie www.garritan.com). Kost rond de 250 euries maar dan heb je een compleet klassiek orkest in je pc, compatable met alle bekende sequencers (Cubase, Logic, Cakewalk etc.) Voor dat geld krijg je het zeker niet beter.


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 20-06-2005 13:18 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

Bedankt voor de tips, ik ben nu in de weer met Reason en dat bevalt me erg goed.
Eén ding dat mij wel opvalt is het volgende: ik schrijf mijn stukken in een ander programma, sla ze dan op als Midi bestand en importeer ze dan in Reason. Maar als ik bepaalde instrumenten selecteer voor een midi-spoor dan valt er soms niks te horen (soms helemaal niet of bij sommige tonen niet). En wat soms ook voorkomt is dat hij bij het gebruik van sommige instrumenten voor een midi-track bepaalde tussennoten in de melodie 'inslikt' (die zijn dan niet hoorbaar). Ik gebruik nu op het moment voornamelijk de Orkester sound bank.


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-06-2005 13:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Orkester geluiden zijn echt gesampelde instrumenten. Als jij een midispoor hebt met hoge noten erin en je selecteert daar een cello voor dan kan het kloppen dat je niks hoort. Het geselecteerde instrument heeft dan niet zo'n hoge range. Of je moet je partij aanpassen (paar octaafjes) of je moet een instrument kiezen die wel in dezelfde range zit.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-06-2005 14:29 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Dat ie tonen inslikt kan te maken hebben met polyfonie.. Is per instrument verschillend! Ik weet niet hoe Reason hiermee omgaat, maar dit valt vaak wel in te stellen..

Als hij ingesteld staat op 1-stemmig polyfoon (ofwel monofoon) kan hij 1 stem tegelijk laten horen en zal hij akkoorden niet kunnen spelen..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Volmorth
Usericon van Volmorth
Posted 24-06-2005 10:10 by Volmorth Wijzig reactieProfiel van VolmorthQuote dit bericht

Een monophone orchestrale sampler is waardeloos want daar kan je nooit brede strijkers- of blazerspartijen mee creeren.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-06-2005 10:30 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

As i said, ligt aan het instrument.. Op 1 viool kun je ook geen akkoorden spelen, die is ook monofoon..

Oplossing: Meerdere softsamplers gebruiken, je sampler instellen op meer voices of gewoon een VSTi (of samplebase) met geluiden van een volledig orkest, polyfoon..

Again, Edirol Orchestral klinkt erg goed vind ik.. Nee je waant je niet ineens in een concertzaal, maar voor een plug-in klinkt ie toch verdomde goed!

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 24-06-2005 10:30]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 24-06-2005 10:44 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

NUENDO!!!!!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen