IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : België Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-10-2007 23:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2007 23:27 schreef blonde rockgod het volgende:
Ja, leuk, maar wat is er Belgie (behalve het goddelijke bier) beter dan in Nederland vraag ik me af...


Persoonlijk vind ik België een land met veel meer...charme...dan Nederland. Ook hebben ze minder de neiging om te denken dat als iets in 1.000.000 paragrafen en regels vastgelegd is, dat het dan beter geregeld is (geldt voor zowel bedrijfsleven als overheid). Het zijn in mindere mate technocraten.

Ook heb ik het vermoeden dat een gemiddelde Belg cultureel meer gecultiveerd is dan een Hollander. Ik kan het niet echt goed uitleggen maar elke keer als ik daar op een universiteit, lezing, seminar etc. ben geweest had ik dat gevoel. Ik denk dat het te maken heeft met een grotere invloed dat de Fransen op die gebieden hadden dan hier.

Al met al. België is OK.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lies
Usericon van Lies
Posted 03-10-2007 23:41 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Ook leuk aan België: onze politici mogen gemene dingen zeggen tegen journalisten. Of, om het met de woorden van Yves Leterme te zeggen: "allez vous faire foutre!"

Toch een toffe tsjeef, die Yves.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 03-10-2007 23:42 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

België heerscht...In meerdere opzichten..alleen zouden ze meer talen moeten kunnen spreken dat Frans..Want dat krijgt zo ondertussen wel de overhand.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-10-2007 23:43 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Oh, maar Belgie is ook wel okay hoor... Maar Chelman, jij woont zeker in het westen van Nederland? Is in mijn ogen minder leuk dan Belgie... en charme... ochja, het vuilnis op de straat enzo? Kan ik ook nog wel waarderen..

Maar ik wil graag weten wat de onafhankelijkheid van Belgie heeft gebracht.... is het daardoor beter geworden? Ik betwijffel dat..



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-10-2007 23:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

De zaken die ik noemde hebben niet direct met het Westen of Oosten van Nederland te maken. Die zijn wat algemener van aard. De 'nadelen' van het Westen zullen in Antwerpen of Brussel niet echt anders zijn vermoed ik.

Wat het vuil op straat betreft moet ik zeggen dat ik het in Belgoland best wel vind meevallen. Ik zie daar iig niet meer vuil dan hier in de steden.

quote:
Op 3 oktober 2007 23:43 schreef blonde rockgod het volgende:
Maar ik wil graag weten wat de onafhankelijkheid van Belgie heeft gebracht.... is het daardoor beter geworden? Ik betwijffel dat..


Dit is 170 jaar na dato onmogelijk om vast te stellen. Er is geen enkele manier om over een dergelijk lange periode een antwoord op de 'What If' vraag te geven.


[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 03-10-2007 23:50]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-10-2007 23:53 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Belgie is aanzienlijk minder goed onderhouden dan Nederland maar ik mag er graag komen. Belgen zijn gemoedelijke mensen, het eten en drinken is er prima en inderdaad is er een bepaalde charme. Steden als Brussel en Antwerpen vind ik persoonlijk vele malen leuker dan Amsterdam en Rotterdam. Wel grote steden maar alles aanzienlijk minder gehaast en een goed gevoel voor historie.

Daarnaast zijn ook kleinere steden zoals Sint-Niklaas prima te doen



Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 03-10-2007 23:57 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 3 oktober 2007 23:41 schreef Lies het volgende:
Ook leuk aan België: onze politici mogen gemene dingen zeggen tegen journalisten. Of, om het met de woorden van Yves Leterme te zeggen: "allez vous faire foutre!"

Toch een toffe tsjeef, die Yves.

of de Marseillèse zingen ipv het Belgische volkslied Geert Hoste heeft nu al meer dan stof genoeg voor zijn conference Ben er nu al benieuwd naar


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-10-2007 23:57 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 3 oktober 2007 23:47 schreef Chelman het volgende:
De zaken die ik noemde hebben niet direct met het Westen of Oosten van Nederland te maken. Die zijn wat algemener van aard. De 'nadelen' van het Westen zullen in Antwerpen of Brussel niet echt anders zijn vermoed ik.




Mwa, ben ik niet met je eens, er is wel degelijk een groot verschil tussen het westen en het oosten van Nederland... qua vriendelijkheid e.d.

quote:

Wat het vuil op straat betreft moet ik zeggen dat ik het in Belgoland best wel vind meevallen. Ik zie daar iig niet meer vuil dan hier in de steden.



Nooit langs de weg gekeken op de (slechte) snelwegen?

Nu moet ik er wel bij zeggen dat de Nederlandse snelwegen t.o.v. de rest van Europa het beste erbij liggen qua conditie....

quote:

Dit is 170 jaar na dato onmogelijk om vast te stellen. Er is geen enkele manier om over een dergelijk lange periode een antwoord op de 'What If' vraag te geven.



Och, waarom niet? Maar ik ben vooral benieuwd wat de Belgen er zelf van vinden eerlijk gezegd...



Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 03-10-2007 23:57 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2007 23:42 schreef Vikingblood het volgende:
België heerscht...In meerdere opzichten..alleen zouden ze meer talen moeten kunnen spreken dat Frans..Want dat krijgt zo ondertussen wel de overhand.
Man, de gemiddelde belg kan nederlands, frans en duits en engels. Dat kan je niet van de gemiddelde nederlander zeggen. Wat nou taalonderwijs. Wat dat betreft kunnen wij echt nog wat leren vand e belgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-10-2007 0:01 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ach, Nederlanders spreken tenminste nog minimaal twee talen. Moet je in sopmmige andere europese landen (GB, Frankrijk, Italie) niet mee aankomen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Lies
Usericon van Lies
Posted 04-10-2007 0:02 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2007 23:57 schreef Beli Mawr het volgende:
Of de Marseillaise zingen i.p.v. het Belgische volkslied Geert Hoste heeft nu al meer dan stof genoeg voor zijn conference. Ben er nu al benieuwd naar.

Ik moet toegeven dat ik het politiek nieuws de laatste tijd heel wat liever lees dan vroeger. Er staat altijd wel iets grappigs in!
quote:
Op 3 oktober 2007 23:57 schreef Pandora het volgende:
Man, de gemiddelde Belg kan Nederlands, Frans en Duits en Engels.

Tot onze scha en schande is dat niet langer het geval.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 04-10-2007 0:03 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 4 oktober 2007 0:01 schreef Mark het volgende:
Ach, Nederlanders spreken tenminste nog minimaal twee talen. Moet je in sopmmige andere europese landen (GB, Frankrijk, Italie) niet mee aankomen.


2? Damn, ik spreek er 4... maar laat me niets in het Duits of Frans opschrijven, dan kunnen Duitsers en Fransozen er niets mee...



Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 04-10-2007 0:03 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2007 0:01 schreef Mark het volgende:
Ach, Nederlanders spreken tenminste nog minimaal twee talen. Moet je in sopmmige andere europese landen (GB, Frankrijk, Italie) niet mee aankomen.
Hey niet zeiken over fransen ja, mijn familie daar is wel degelijk tweetalig. Maar je hebt wel gelijk, veel fransen spreken geen engels en das vervelend. En in engeland vinden ze het super als je twee talen spreekt.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 04-10-2007 0:05 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2007 0:03 schreef blonde rockgod het volgende:
2? Damn, ik spreek er 4... maar laat me niets in het Duits of Frans opschrijven, dan kunnen Duitsers en Fransozen er niets mee...
Ik kan er vier of vijf verstaan maar je moet me idd niet laten schrijven in het frans. Nl en engels gaat nog net en duits wil met wat moeite lukken.
Hoewel ik spreken in het duits verdomde moeilijk vindt.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-10-2007 0:06 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik zeik niet over fransen, ik zeg alleen dat mijn ervaring is dat veel fransen slechts een taal spreken. Zelfde geldt voor engelsen en italianen. Uiteraard kun je zeggen dat het ligt aan het grote taalgebied en dus minder noodzaak, maar volgens mij spreken er relatief veel meer duitsers en spanjaarden een 2e taal, terwijl die toch taalgebieden hebben die minstens vergelijkbaar zijn met italie.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 04-10-2007 0:10 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2007 0:06 schreef Mark het volgende:
Ik zeik niet over fransen, ik zeg alleen dat mijn ervaring is dat veel fransen slechts een taal spreken. Zelfde geldt voor engelsen en italianen. Uiteraard kun je zeggen dat het ligt aan het grote taalgebied en dus minder noodzaak, maar volgens mij spreken er relatief veel meer duitsers en spanjaarden een 2e taal, terwijl die toch taalgebieden hebben die minstens vergelijkbaar zijn met italie.
bij fransen en engelsen is het gedeeeltelijk kopigheid en gedeeltelijk dat het je niet vanaf jongs a\f aan wordt bijgebracht dat het handig is om twee talen of zo liefst nog meer te spreken. Bij italianen zal dat wellicht hetzelfde zijn. en om heel eerlijk te zijn het engels van mijn duitse familie is echt drastisch slecht net zoals van de meerderheid van de duitsers die ik ooit hebt ontmoet. Zelfs van de uitwisselingsstudente die ik ooit in de klas heb gehad.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-10-2007 0:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2007 0:06 schreef Mark het volgende:
Ik zeik niet over fransen, ik zeg alleen dat mijn ervaring is dat veel fransen slechts een taal spreken.


Over de fransen moet je zeiken. Dit voormalig cultureel grootmacht is sinds het ontstaan van de derde republiek in verval. Het verval begon eigenlijk al eerder in 1789 maar is later door de kleine Corsicaan tijdelijk stopgezet. Helaas maar waar.


quote:

Zelfde geldt voor engelsen en italianen. Uiteraard kun je zeggen dat het ligt aan het grote taalgebied en dus minder noodzaak, maar volgens mij spreken er relatief veel meer duitsers en spanjaarden een 2e taal, terwijl die toch taalgebieden hebben die minstens vergelijkbaar zijn met italie.


Wat Italie en Spanje beteft heb ik exact de omgekeerde ervaring eigenlijk.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-10-2007 0:13 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Tja, dan is het misschien wel een terechte aanname om te stellen dat, hoe groter je taalgebied, hoe minder meertaligen je zult aantreffen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 04-10-2007 13:52 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2007 23:43 schreef blonde rockgod het volgende:
Maar ik wil graag weten wat de onafhankelijkheid van Belgie heeft gebracht.... is het daardoor beter geworden? Ik betwijffel dat..

Das dus een vraag waar Belgen totaal niet mee bezig zijn. Grappig want leeft blijkbaar wel bij Nederlanders. Toch ergens een stiekem superieur gevoel ofzo? :p


mvg wk10


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 04-10-2007 14:34 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2007 13:52 schreef windkracht10 het volgende:
Das dus een vraag waar Belgen totaal niet mee bezig zijn. Grappig want leeft blijkbaar wel bij Nederlanders. Toch ergens een stiekem superieur gevoel ofzo? :p


Ja naja is het in nederland niet wat beter geregeld over het algemeen?


"This one is older than shit, heavier than time!"


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 04-10-2007 15:16 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 3 oktober 2007 23:57 schreef Pandora het volgende:
Man, de gemiddelde belg kan nederlands, frans en duits en engels. Dat kan je niet van de gemiddelde nederlander zeggen. Wat nou taalonderwijs. Wat dat betreft kunnen wij echt nog wat leren vand e belgen.


Geef dan een brul als je ze ziet, want ik kom ze niet tegen die patriotische paardelullen.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-10-2007 15:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gedurende mijn vakanties in Ardennen ook maar weinig Belgen gezien die meer dan Nederlands en Frans konden ....

Dat ze het kunnen houdt ook niet in dat ze het doen ... koppig volk, behalve als ze eurootjes kunnen verdienen komt er geen zinnig woord uit


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 04-10-2007 15:37 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2007 15:34 schreef Jenje het volgende:
Gedurende mijn vakanties in Ardennen ook maar weinig Belgen gezien die meer dan Nederlands en Frans konden ....

Dat ze het kunnen houdt ook niet in dat ze het doen ... koppig volk, behalve als ze eurootjes kunnen verdienen komt er geen zinnig woord uit


Daar zeg je het al: de Ardennen. Dat is Wallonië. De huidige bewoners daar zijn nauwelijks het predikaat Neanderthaler waard, laat staan Belg. Het Waalse onderwijs is ook helemaal niet op talen gericht, het Vlaamse wel.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-10-2007 15:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Verschillend onderwijs binnen één land is toch stupide? Zo kweek je verschil ...


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 04-10-2007 15:58 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Soort Friesland van Nederland zekers.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen