IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : 63 % Nee Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-06-2005 22:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:19 schreef Stefan het volgende:
Die hebben dus al die jaren daar niks tegen gedaan, zou ik zeggen. Maar achteraf wel gaan klagen en zondebokje spelen met de PvdA. 8 jaar Paars was ook 8 jaar de VVD in het kabinet.

Maar er vraagt iemand om argumenten, terecht want ander wordt het wel een zooitje hier...

Belangrijkste artikel uit de grondwet voor mij om tegen te stemmen:

‘De lidstaten voeren hun economisch beleid om bij te dragen tot de verwezenlijking van de doelstellingen van de Unie, als omschreven in artikel I-3 i, en in het kader van de in artikel III-179 i, lid 2, bedoelde globale richtsnoeren. De lidstaten en de Unie handelen in overeenstemming met het beginsel van een open markteconomie met vrije mededinging, waarbij een doelmatige allocatie van middelen wordt bevorderd, en met inachtneming van de in artikel III-177 i neergelegde beginselen.’

En ik ben niet tegen een open markteconomie, maar wel tegen eentje die op alle fronten doorwerkt.


Dit is JUIST een reden om VOOR te stemmen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 01-06-2005 22:24 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ik heb nee gestemd, want aangezien er in Friesland toch nooit wat zal veranderen hoeft het in de rest van Europa ook niet van mij.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2005 22:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:21 schreef Chelman het volgende:
Recessies heb je altijd. Die zal je ook blijven houden. De economie kan niet permanent goed draaien. Het gaat erom: hoe zou de welvaart in Europa nu zijn als er 50 jaar geleden geen EEG gevormd werd? Ik denk dat we allemaal het antwoord wel weten.
Samenwerking binnen Europa prima, maar daar moet het wat mij betreft stoppen. Een grondwet daarvoor vind ik een stap te ver...

Jammer genoeg was ik niet instaat om te gaan stemmen, anders had ik zeker nee gestemd. Puur om het feit dat ik anders europa te veel invloed vind krijgen. Om eens lekker fout te zijn: Nederland eerst.


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 01-06-2005 22:25 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:22 schreef Chelman het volgende:
Dit is JUIST een reden om VOOR te stemmen.


Laatste regel niet gelezen? Ik heb heel lang getwijfeld, maar het is toch Nee geworden. Om diezelfde reden onder andere.


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-06-2005 22:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:25 schreef Jenje het volgende:
Samenwerking binnen Europa prima, maar daar moet het wat mij betreft stoppen. Een grondwet daarvoor vind ik een stap te ver...

Jammer genoeg was ik niet instaat om te gaan stemmen, anders had ik zeker nee gestemd. Puur om het feit dat ik anders europa te veel invloed vind krijgen. Om eens lekker fout te zijn: Nederland eerst.


Staten en naties als administratieve eenheden zeggen mij weinig. Wellicht dat het komt omdat ik toch al in meerdere landen gewoond heb, ook buiten Polen en NL, en daardoor in staat ben om te zien dat dat niet het belangrijkste is. Wat WEL belangrijk is, is een culturele identiteit, maar dat staat of valt niet met een staat of grondwet.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-06-2005 22:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:25 schreef Stefan het volgende:
Laatste regel niet gelezen? Ik heb heel lang getwijfeld, maar het is toch Nee geworden. Om diezelfde reden onder andere.


Ik heb hem gelezen. Dat artikel is een reden om voor te stemmen.

Markt uber alles.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Nix
Usericon van Nix
Posted 01-06-2005 22:28 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:24 schreef BARABAS het volgende:
Ik heb nee gestemd, want aangezien er in Friesland toch nooit wat zal veranderen hoeft het in de rest van Europa ook niet van mij.



En is dat positief of eh...


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 01-06-2005 22:28 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:11 schreef Jenje het volgende:
Dus jij zegt nu dat Ja-stemmers beter nadenken dan nee-stemmers?

Oftewel: jij probeert nu jouw verlies om te zetten in een gevoel: maar de winnaars zijn dom. ofwel: je kunt niet tegen je verlies, want dat zijn uitspraken die van een niveautje Prive, Story zijn
Wie heeft het over mijn verlies? Ik heb niet eens gestemd.

Ik denk inderdaad dat er meer onwetende mensen naar de stemhokjes gestrompeld zijn die NEE stemmen dan die JA stemmen. Zoals ik al zei omdat er over het algemeen een negatief gevoel richting de politiek heerst. Daarnaast zijn veel mensen ondanks hun negatieve houding op een of andere manier toch bang voor eventuele verandering.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2005 22:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:27 schreef Chelman het volgende:
Staten en naties als administratieve eenheden zeggen mij weinig. Wellicht dat het komt omdat ik toch al in meerdere landen gewoond heb, ook buiten Polen en NL, en daardoor in staat ben om te zien dat dat niet het belangrijkste is. Wat WEL belangrijk is, is een culturele identiteit, maar dat staat of valt niet met een staat of grondwet.
Ik denk dat dat voor jou idd een stuk minder belangrijk punt is.
Maar ik merk namelijk de afgelopen tien jaar wel een enorme verandering in culturele identiteiten ... zit bijna geen verschil meer tussen een nederlander, duitser, oostenrijker, belg etc etc .. en dat is gewoonweg jammer ...


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 01-06-2005 22:30 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:27 schreef Chelman het volgende:
Markt uber alles.


Dan worden we het helaas nooit eens... Biertje dan maar?


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2005 22:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:28 schreef NecRobert het volgende:
Wie heeft het over mijn verlies? Ik heb niet eens gestemd.

Ik denk inderdaad dat er meer onwetende mensen naar de stemhokjes gestrompeld zijn die NEE stemmen dan die JA stemmen. Zoals ik al zei omdat er over het algemeen een negatief gevoel richting de politiek heerst. Daarnaast zijn veel mensen ondanks hun negatieve houding op een of andere manier toch bang voor eventuele verandering.

Een negatief gevoel heeft een oorzaak, en kennelijk vinden mensen die oorzaak zo belangrijk dat ze nu wel de moeite nemen om te stemmen en bij landelijke/lokale stemmingen niet .... want volgens jouw redenatie zouden ze dan ookm overal negatief moeten stemmen


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 01-06-2005 22:30 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:27 schreef Chelman het volgende:
Wat WEL belangrijk is, is een culturele identiteit .
Fryslân


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2005 22:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:28 schreef NecRobert het volgende:
Wie heeft het over mijn verlies? Ik heb niet eens gestemd.

Ik denk inderdaad dat er meer onwetende mensen naar de stemhokjes gestrompeld zijn die NEE stemmen dan die JA stemmen. Zoals ik al zei omdat er over het algemeen een negatief gevoel richting de politiek heerst. Daarnaast zijn veel mensen ondanks hun negatieve houding op een of andere manier toch bang voor eventuele verandering.

Zeuren over de eventuele intellectuele vermogens van de gemiddelde nee stemmer en zelf niet eens een mening kunnen vormen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-06-2005 22:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:30 schreef Stefan het volgende:
Dan worden we het helaas nooit eens... Biertje dan maar?


Alleen van een beursgenoteerde brouwerij.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-06-2005 22:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:30 schreef BARABAS het volgende:
Fryslân


Ik zei: CULTURELE identiteit.

Friesland en cultuur zijn twee tegenstellingen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2005 22:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:31 schreef Chelman het volgende:
Ik zei: CULTURELE identiteit.

Friesland en cultuur zijn twee tegenstellingen.
Als er een friesland-afsteken-clausule in had gestaan had ik ja gestemd trouwens


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 01-06-2005 22:32 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-06-2005 22:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:30 schreef kwelgeest het volgende:
Zeuren over de eventuele intellectuele vermogens van de gemiddelde nee stemmer en zelf niet eens een mening kunnen vormen.
In bepaalde zaken terughoudend zijn is juist wel een teken van enige intelligentie. Zoals een groot man (wiens naam ik kwijt ben) ooit zei: Een slimme man kent zijn grenzen, een domme man kent die niet.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2005 22:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Oh .. voor de teleurgetelden: de 6 meestgenoemde redenen om Nee te stemmen waren inhoudelijke redenen mbt de grondwet.

Bron : NOS


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-06-2005 22:34 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:07 schreef Nix het volgende:
Wat is het toch eigenlijk sneu dat de ontwetende bevolking moet beslissen over zoiets.




De bevolking beslist niets, het is een raadplegend referendum .

Ik had niet anders verwacht, wat die uitslag betreft. Aan mij ligt het iig gelukkig niet.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2005 22:35 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:33 schreef Chelman het volgende:
In bepaalde zaken terughoudend zijn is juist wel een teken van enige intelligentie. Zoals een groot man (wiens naam ik kwijt ben) ooit zei: Een slimme man kent zijn grenzen, een domme man kent die niet.


Gezien een 'nee' slechts een vertraging is van een bepaald proces dat op sommige punten, hopelijk, verandert en toch wel wordt voortgezet gaat dit hier, zeker als je het op sommige punten niet met de EU grondwet eens bent, niet op.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 01-06-2005 22:37 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

quote:
Op 1 juni 2005 22:28 schreef NecRobert het volgende:
Wie heeft het over mijn verlies? Ik heb niet eens gestemd.

Ik denk inderdaad dat er meer onwetende mensen naar de stemhokjes gestrompeld zijn die NEE stemmen dan die JA stemmen. Zoals ik al zei omdat er over het algemeen een negatief gevoel richting de politiek heerst. Daarnaast zijn veel mensen ondanks hun negatieve houding op een of andere manier toch bang voor eventuele verandering.



Je kunt alle "nee" stemmers wel afdoen als domme mensen, maar misschien komt dat omdat alle "ja" stemmers inmiddels allemaal zo bang geworden waren voor een totale boycot van Nederland, een nieuwe oorlog, een nieuwe holocaust etc etc. (ook domme mensen dus!)


don't mistake lack of talent for genius


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 01-06-2005 22:38 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:30 schreef kwelgeest het volgende:
Zeuren over de eventuele intellectuele vermogens van de gemiddelde nee stemmer en zelf niet eens een mening kunnen vormen.
Ten eerste: ik zeur niet

Ten tweede: ik heb het niet gehad over de GEMIDDELDE nee stemmer. Wel over de ONWETENDE nee-stemmer.

Last but not least: ik verlaag mijzelf niet tot een dergelijke onwetende door op ja of nee te klikken, terwijl ik van mezelf weet dat ik me er niet goed genoeg in verdiept heb. Zelfkennis heet dat.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 01-06-2005 22:39 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:37 schreef NecroNoud het volgende:
Je kunt alle "nee" stemmers wel afdoen als domme mensen, maar misschien komt dat omdat alle "ja" stemmers inmiddels allemaal zo bang geworden waren voor een totale boycot van Nederland, een nieuwe oorlog, een nieuwe holocaust etc etc. (ook domme mensen dus!)
Wow! Nu zijn het al ALLE nee stemmers. Het moet niet gekker worden.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 01-06-2005 22:40 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:35 schreef kwelgeest het volgende:
Gezien een 'nee' slechts een vertraging is van een bepaald proces dat op sommige punten, hopelijk, verandert en toch wel wordt voortgezet gaat dit hier, zeker als je het op sommige punten niet met de EU grondwet eens bent, niet op.


Precies! Ik ben dan ook niet tegen de grondwet, wel zoals die nu is. Bij een aantal veranderingen was mijn antwoord waarschijnlijk ja geweest.


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen