IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : The Dwarves
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 02-06-2005 20:40 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Met dit topic bevestig ik mijn ultieme wansmaak!
Ik heb al jaren lang een zwak voor het ranzige bandje The Dwarves.
Het bandje bestaat al zo'n 20 jaar en ze hebben al ontelbare CD's, singles, 7 inches en split cd's uitgebracht.

Mijn persoonlijke favorieten zijn hun laatste 3. The Dwarves are young and goodlooking, The Dwarves come clean en de zojuist uitgekomen CD The Dwarves must die.

The Dwarves zijn ooit begonnen als een punk band maar ondertussen gooien ze vanalles door hun muziek. Van rock 'n roll en surfpunk tot rap en techno. Klinkt gek? En toch klinkt het altijd als dezelfde ranzige/punky Dwarves sound.

Waar The Dwarves vooral om bekend staan zijn hun subtiele albumhoezen:




Of nog subtielere teksten:
"Why must I satisfy? Oh why, oh why, can't I fuck the bitch and go?"
He came from outerspace, just to cum upon your face.
I'm a rivercity rapist
I wanna fuck, eat and fuck you up.

Grappig detail is dat Dexter Holland van The Offspring nog 1 of 2 nummertjes meezingt op The Dwarves must die. Terwijl The Offspring altijd al als een zwak aftreksel van The Dwarves is gezien in de punk scene.

Mensen met wansmaak, checken zou ik zeggen:
http://www.thedwarves.com


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 02-06-2005 23:06 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

hehehehe, nog niet zo lang geleden in waterfront gezien, compleet met knok partij, hun logo met skull met twee gekruiste pikken blijft ook geweldig....Alleen dat naakt optreden he, ik blijf het ranzig vinden. dan zie ik toch liever een paar mooie naakte vrouwen op het podium.


Fuck the world and fuck you


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-06-2005 15:06 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb ze jammer genoeg nog nooit live mogen aanschouwen. Maar het lijkt me wel erg gaaf. Die vechtpartijen staan me stevig tegen (schijnt wel vaker te gebeuren bij shows van The Dwarves) maar dat bizarre imago van ze vind ik juist wel lachen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-06-2005 15:12 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

hehehe, die vechtpartij deze keer was niet de schuld van de band en het optreden was voor de rest erg tof, zeer goed geluid, de dwarves trekken trouwens wel een behoorlijk gevarieerd publiek zeg....had ik niet verwacht.


Fuck the world and fuck you


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 03-06-2005 15:23 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Ja mag deze band ook graag luistern heb zelf thank heaven for little girls.. maar ga binnenkort meer van ze ophalen...en live heb ik ze nog niet gezien maar lijkt me ook gaaf alleen ben ik niet zo vechter...


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-06-2005 15:28 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Dan blijf je toch lekker aan de bar hangen ??? Ik ben ook niet zo'n knokker hoor....alleen deze keer zat ik er voor dat ik het wist midden in.


Fuck the world and fuck you


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 03-06-2005 15:42 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2005 15:28 schreef mental het volgende:
Dan blijf je toch lekker aan de bar hangen ??? Ik ben ook niet zo'n knokker hoor....alleen deze keer zat ik er voor dat ik het wist midden in.


Nee ik drink haast nooit dus dan zit ik aan de bar met me flesje water. En ik mag graag vooraan staan kijken, moet er geknokt worden ja dan moet het maar denk ik laat me niet slaan natuurlijk en dan weglopen is toch niet Metal haha


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-06-2005 15:52 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 3 juni 2005 15:12 schreef mental het volgende:
...de dwarves trekken trouwens wel een behoorlijk gevarieerd publiek zeg....had ik niet verwacht.


Opzich niet zo gek als je kijkt naar de gevarieerde muziek die ze maken. En ze zijn via bands als The Offspring zeer bekend geworden.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-06-2005 15:56 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Ja, maar toch, in waterfront was het wazig publiek man....van 14 jarige puisterige nirvana pubers tot 50 jarige rock'n roll gasten en ook veel the apers publiek er tussen die lui van the apers waren trouwens behoorlijk arrogant aanwezig zeg, toen, niet normaal meer....Maar even wat anders....wie gaat er 8 augustus nog naar Social Distortion in de Melkweg ???


Fuck the world and fuck you


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-06-2005 13:04 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

And you can eat shit and die!
Or just go along for the ride.
But just remember that we dismember like Jackel and Hyde.
Now your in the massacre zone!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-06-2008 20:18 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

12 juli in Willemeen, Arnhem. Entree wordt 4 euro, voorprogramma wordt aan gewerkt!

Wees erbij, wordt super tof!!!!

Www.willemeen.nl
http://www.myspace.com/thedwarves


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 21-06-2008 12:25 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2008 20:18 schreef ghoulliette het volgende:
12 juli in Willemeen, Arnhem. Entree wordt 4 euro, voorprogramma wordt aan gewerkt!

Wees erbij, wordt super tof!!!!

Www.willemeen.nl
http://www.myspace.com/thedwarves


Volgens mij heb ik dat vorige zomer in Frankrijk twee weken lang in de auto aan moeten horen?

4 euro is trouwens ziekelijk goedkoop...


We don't take it, we just fake it...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-06-2008 11:30 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

kan misschien 5 euro worden...(ik was een beetje voorbardg) Maar omdat het in de vakantie is heb ik gevraagd of de willemeen de prijs zo laag mogelijk wil houden.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-06-2008 11:51 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Fuck the world, I will deny you!



Dat vond ik echt de shit. Nog steeds wel.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 21-03-2009 11:46 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik zat net het geweldig The Dwaves must die nog even te luisteren. Die gasten moeten echt een nieuw album uitbrengen!

Op hun site zie ik staan dat ze tot eind 2008 nog stevig aan het touren waren en dat Blag dahlia eind Maart 3 accoustische solo shows gaat doen in Nederland.

Maar ik wil gewoon een nieuw album!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 21-03-2009 14:53 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

26.mrt.2009 20:00
Patronaat Cafe HAARLEM
27.mrt.2009 20:00
Morlock Gallery DEN HAAG
28.mrt.2009 20:00
Watt Theatre ROTTERDAM


Inter faeces et urinam nascimur


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-03-2009 17:31 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Dat zijn niet The Dwarves, maar een acoustische set van Blag Dahlia. Die in Rotterdam begint trouwens pas om 24.00 en in de Morlock gallery zal (want er is een voorprogramma) Blag ook pas laat beginnen.
Niet OV approved dus.

edit: euh ja dat zei negativ dus al...

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 23-03-2009 17:31]


R.
Usericon van R.
Posted 23-03-2009 17:32 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2008 11:51 schreef Schaep het volgende:
Fuck the world, I will deny you!



Dat vond ik echt de shit. Nog steeds wel.


Godver, wat was het dwarves nr op deze plaat goed zeg! Had die cd ooit uit mijn zus d'r kast gepakt en ben sindsdien gek geworden op muziek met een vreemde smaak.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-07-2011 12:14 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Zijn er intussen al mensen die The Dwarves are born again hebben geluisterd? Het nieuwe album van The Dwarves?

Voor een Dwarves fan is het weer puur genot. 18 nummers worden er in een dik half uurtje doorheen geknald. En alles is weer even sleazy en catchy als altijd. The Dwarves are born again ligt eigenlijk gewoon in het verlengde van The Dwarves must die en The Dwarves come clean. Alleen hebben ze dit keer de experimentele elementen (rap, elektro, scratchen, etc.) achterwege gelaten. Op deze plaat worden alle hoeken van de punkrock verkend. Van surf-punk tot hardcore-punk.

Het enige minpuntje vind ik dat er toch een aantal fillers op dit album staan. Songs als Bang up, Do the Hewhocannotbenamed, Your girls mom en Zip zero zijn toch iets minder sterk dan ik van The Dwarves gewend ben. Maar dat mag de pret niet drukken. Want de andere 14 nummers zijn weer van geniale kwaliteit.

Het is en blijft gewoon een geniale band. They will fuck you till you die!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Mr.Nobody
Usericon van Mr.Nobody
Posted 29-07-2011 17:10 by Mr.Nobody Wijzig reactieProfiel van Mr.NobodyQuote dit bericht

Ik heb ze gezien op GMM dit jaar, kon me niet bijzonder boeien.
Maar misschien dat ze op cd wel te pruimen zijn (toch maar eens proberen )


Brent_
Usericon van Brent_
Posted 30-07-2011 17:53 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Vond de show op Hellfest lachen, binnenkort ook maar eens op plaat checken.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen