IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Progressive metal/rock Vorige pagina | Volgende pagina
MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 09-04-2005 16:56 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

Sinds kort ben ik ook in het bezit van het Kino album ('Picture') en ik ben deze CD toch meer gaan waarderen dan ik in eerste instantie deed. Mooie muziek, goede sfeer en prachtige melodien!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 09-04-2005 17:04 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dat dacht ik toch!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 09-04-2005 17:07 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

Live waren ze ook erg goed, maar jammer dat ik toen nog niet bekend was met 'Picture'...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 09-04-2005 17:14 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dat was waarschijnlijk ook de reden dat de meeste mensen niet direkt onder de indruk waren. Ze zijn nog maar net begonnen (als band dan) en hun muziek is nou eenmaal niet gemaakt om je weg te blazen met technisch vernuft.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


chucknorris
Black metal ist lief!
Usericon van chucknorris
Posted 10-04-2005 22:04 by chucknorris Wijzig reactieProfiel van chucknorrisQuote dit bericht

gister in parijs 2 souvernirs meegenomen

enslaved - below the lights

en king crimson - in the court of the crimson king lptje


Metalboeren zijn kankerlelijk!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-04-2005 1:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

7for4


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Argh
Usericon van Argh
Posted 12-04-2005 2:01 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

hehe grappig dat je enslaved in dit topic opnoemt, vind het wel aardig passend... maar 'hollow inside' blijft toch hét progrock nr van enslaved..

Edit; ooh laat maar weer er staat 'metal' in de titel van dit topic, ook al overheen gelezen...

HERSENS!

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 12-04-2005 2:08]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 12-04-2005 23:57 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 12 april 2005 1:57 schreef Mutilator het volgende:
7for4
Wolfgang! Heb je er cd's van? Zo ja, waar haal je die?

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 13-04-2005 0:04]


MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 15-04-2005 13:43 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2005 17:14 schreef XnegativeX het volgende:
Dat was waarschijnlijk ook de reden dat de meeste mensen niet direkt onder de indruk waren. Ze zijn nog maar net begonnen (als band dan) en hun muziek is nou eenmaal niet gemaakt om je weg te blazen met technisch vernuft.


Inderdaad, terwijl ik meer iets in die geest had verwacht.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 15-04-2005 13:45 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 15 april 2005 13:43 schreef MINDKILLER het volgende:
Inderdaad, terwijl ik meer iets in die geest had verwacht.

je hebt je punt duidelijk gamaakt, ik geloof je



Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 15-04-2005 19:47 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2005 23:57 schreef FRNK het volgende:
Wolfgang! Heb je er cd's van? Zo ja, waar haal je die?


Bij de merchandise stand op Headway natuurlijk


"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 15-04-2005 20:09 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 15 april 2005 19:47 schreef Devilicious Pem het volgende:
Bij de merchandise stand op Headway natuurlijk
Ja dom van me Kan gelukkig ook op zn site zag ik.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 17-05-2005 9:04 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2005 16:56 schreef MINDKILLER het volgende:
Sinds kort ben ik ook in het bezit van het Kino album ('Picture') en ik ben deze CD toch meer gaan waarderen dan ik in eerste instantie deed. Mooie muziek, goede sfeer en prachtige melodien!


het album heeft dezelfde invloed op me als Abydos: Deprimerende teksten mengen met 'feelgood'muziek zodat het geheel een mooie hoopvolle chill-cd wordt met een diepere, melancolieke ondertoon.

Ik ben iets minder te spreken over de laatste plaat van Arena (Peppers Ghost). Ik kan er prima naar luisteren en ben blij met de aankoop maar zo speciaal vind ik 'm nu ook weer niet. Maar de gitaar-synth harmonieen blijven top


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 25-08-2005 0:38 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 25 augustus 2005, 's avonds laat schreef chrishetmetaalhoofd het volgende:
De laatste tijd ben ik veel naar prog/sympho rock gaan luisteren. Het viel mij op dat nederland toch een aantal hele goede bands in dit genre heeft gekend, met name in de jaren '70.
Zoals Focus, Ekseption, Trace..

Tegenwoordig hoor je eigelijk vrij weinig van dit genre.. Iemand die hier ook van houdt?



Bruce Banner


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-08-2005 13:39 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik heb de nieuwe Pineapple Thief, de 2 cd versie. Cd 1 is degelijk Britpop met een progressief tintje, maar cd2 is erg spontaan en creatief. Aanradertje


IbaVai
Usericon van IbaVai
Posted 25-08-2005 21:32 by IbaVai Wijzig reactieProfiel van IbaVaiQuote dit bericht

Hmm, Wat maakt Bepaalde Metal nou tot progressief en wat heeft het voor nut om muziek in hokjes te stoppen?

Ik kan me absoluut vinden in de stijl van bands als Symphony X en Liquid Tension Experiment, maar ook in bands als Slayer en In Flames of Iron Maiden en Hammerfall

Dus voor mij: I Like Metal..
Zijn hier trouwens nog mensen die progressieve metal ook kunnen spelen en zouden willen spelen in een band..

Greetz


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 25-08-2005 21:36 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

ik kan je nu 80 links geven, maar om het simpel te houden:

ga eens op dit forum naar de muzikantenbank ofzo.


Bruce Banner


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 25-08-2005 21:58 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

quote:
Op 25 augustus 2005 13:39 schreef Tormented soul het volgende:
Ik heb de nieuwe Pineapple Thief, de 2 cd versie. Cd 1 is degelijk Britpop met een progressief tintje, maar cd2 is erg spontaan en creatief. Aanradertje


ben wel benieuwd,

ik ken 1 nr (remember us geloof ik) en dat vond ik best goed


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 26-08-2005 11:56 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

DIe bonusdisc, 8 days later is helemaal gaaf als je op hun homepage kijkt en naar het studioverslag gaat. 8 Days Later is in 8 dagen gemaakt, zodat alles heerlijk spontaan overkomt, en met het studioverslag erbij is het helemaal gaaf!

Ik moet wel zeggen dat de 'Ten Stories Down' niet overal super klinkt, Clapharm is me te eentonig, maar Wretched Soul heeft een geweldig refrein en het mooiste nummer is ongetwijfeld 'The world I Always dreamed off', welke schitterend wordt opgebouwd, zodat de symphonische finale nog overdonderende over komt . Verwacht overigens iets meer Brittpop invloeden dan de voorgangers, toch is het een dikke aanrader. Niet beter dan Porcuppien tree's laatste plaat, doch zeker niet slecht!

Overigens ben ik net wakker en luister ik naar Ty Tabor/Myung/Morgenstein's The Jely Jam. Oersimpele, nergens diepgaande bluesy/Beatles rockmuziek, die overigens wél heerlijk is in combinatie met een bak koffie. Ik hou van muziek

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 26-08-2005 12:00]


chucknorris
Black metal ist lief!
Usericon van chucknorris
Posted 27-08-2005 21:09 by chucknorris Wijzig reactieProfiel van chucknorrisQuote dit bericht

deze dag albumpjes van deze bands bekommen:

anekdoten
liquid scarlet
paatos

stuk voor stuk geniale bands (en DIT is het betere werk!)


Metalboeren zijn kankerlelijk!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 28-08-2005 16:37 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik ken Liquid Scarlet niet, heb je linkjes/mp3tjes


chucknorris
Black metal ist lief!
Usericon van chucknorris
Posted 28-08-2005 18:14 by chucknorris Wijzig reactieProfiel van chucknorrisQuote dit bericht



Metalboeren zijn kankerlelijk!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 28-08-2005 18:20 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

TNX

de samples van hun debuut spreken me overigens niet erg aagn, ik mis iets...


chucknorris
Black metal ist lief!
Usericon van chucknorris
Posted 28-08-2005 19:02 by chucknorris Wijzig reactieProfiel van chucknorrisQuote dit bericht

kijk dit even, heb je een heel nummer;

http://www.liquidscarlet.com/film/hesitating.mov

het duurde bij mij ook een tijdje voor de vonk ECHT oversloeg.. de band past echt tussen bands zoals anekdoten en paatos..


Metalboeren zijn kankerlelijk!


Daops
Usericon van Daops
Posted 13-09-2005 21:59 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Sinds vandaag de nieuwe Pendragon binnen. Was eigenlijk al jaren op ze afgeknapt, maar dit klinkt echt lekker! Veel afwisseling en goede produktie. Nick Barrett kan eigenlijk niet zingen, maar op de een of andere manier klinkt het toch aangenaam voor me. Zn gitaarspel is weer meesterlijk melodieus


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen