IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinning, onzinnig, heerschend en droevig nieuws. Deel X Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-07-2005 15:13 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Een avond klok voor de jeugd is zo raar nog niet al vind ik dat die verantwoordelijkheid bij de ouders ligt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 28-07-2005 15:16 by madeline usher Profiel van madeline usher

Gisteren las ik dat muziekzenders zich door platenmaatschappijen vet laten betalen en zich laten omkopen met dure vliegtickets om absolute bullsh uit te zenden, zoals van
J-Ho Nu snap ik waarom er enkel aargh en bie wordt uitgezonden


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-07-2005 15:17 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ben je snel mee.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-07-2005 15:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 28 juli 2005 15:12 schreef kwelgeest het volgende:
Ja dat cordon gaat wel sneuvelen. Die liberalen en conservatieven verliezen steeds merer zieltjes omdat ze op deze manier kunstmatig de groenen aan de macht houden. Het merendeel van hun achterban heeft het daar behoorlijk mee gehad en ziet liever het belang mee regeren.



merendeel weet ik nie, maar toch 1/3.


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-07-2005 15:19 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 28 juli 2005 15:18 schreef Hypnos het volgende:
merendeel weet ik nie, maar toch 1/3.
Ik heb een tijdje geleden de conclusie van een oinderzoek/enquete daarna gelezen.

Maarja dat is natuurlijk ook maar een moment opname.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-07-2005 15:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 28 juli 2005 15:19 schreef kwelgeest het volgende:
Ik heb een tijdje geleden de conclusie van een onderzoek/enquete daarna gelezen.

Maarja dat is natuurlijk ook maar een moment opname.


als ze de keuze moeten maken tussen groen en VB , dan misschien wel, maar niet uit vrije wil. Dat had ook te maken met werkgelegenheid in Zaventem en geluidshinder. Groen wou de kaart van de omwonenden trekken en Vlaams Belang stak weer op iedereen de schuld. Mensen hebben graag politici die iedereen de schuld geven omdat ze zelf niets mogen doen é. Belgen en de underdog... een bekend verhaal.

Nuja, Het VB zegt tenminste dat er problemen zijn. Dat kan ik van links niet verdragen dat ze het daarover niet willen hebben. Zo geef je monopolie aan extreem rechts!
Nuja, in Belgie is 33% racist, en 25% is voorlopig niet bang om het toe te geven. De rest is boomknuffelaar of heeft nog nooit een Marokkaan gezien.

en dan heb je nog een paar ... anderen

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 28-07-2005 15:25]


signature


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-07-2005 15:29 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 28 juli 2005 15:24 schreef Hypnos het volgende:
of heeft nog nooit een Marokkaan gezien.


maarja, dan ben je er ook niet tegen he. ik heb nog nooit een eskimo gezien. kan er me dan ook niet druk om maken


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 28-07-2005 15:30 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 28 juli 2005 15:24 schreef Hypnos het volgende:
als ze de keuze moeten maken tussen groen en VB , dan misschien wel, maar niet uit vrije wil. Dat had ook te maken met werkgelegenheid in Zaventem en geluidshinder. Groen wou de kaart van de omwonenden trekken en Vlaams Belang stak weer op iedereen de schuld. Mensen hebben graag politici die iedereen de schuld geven omdat ze zelf niets mogen doen é. Belgen en de underdog... een bekend verhaal.

Nuja, Het VB zegt tenminste dat er problemen zijn. Dat kan ik van links niet verdragen dat ze het daarover niet willen hebben. Zo geef je monopolie aan extreem rechts!
Nuja, in Belgie is 33% racist, en 25% is voorlopig niet bang om het toe te geven. De rest is boomknuffelaar of heeft nog nooit een Marokkaan gezien.

en dan heb je nog een paar ... anderen
Da's wel wat in het extreme getrokken vind ik.

Racist is een zware benaming, velen zijn eerder xenofobisch of gewoon erg patriotisch. Als je in de regering gaat kijken op wie je je stem zou uitbrengen, dan is er bij elke partij wel wat mis, en VB heeft nu eenmaal een duidelijk standpunt wat immigranten betreft. Als oud omaatje die geen hoge scholing genoten heeft, in het centrum van Antwerpen woont, en gaat stemmen, is de keuze dan snel gemaakt. Heeft niet per se met "racisten" te maken.


"Obras son amores y no buenas razones"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-07-2005 15:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 28 juli 2005 15:29 schreef attila_de_hun het volgende:
maarja, dan ben je er ook niet tegen he. ik heb nog nooit een eskimo gezien. kan er me dan ook niet druk om maken



Wacht maar tot er criminele eskimo bendes op het nieuws komen en tot er politici beginnen te zeggen dat eskimo's al ons werk afnemen, en dat ze dan ook nog eens allemaal steun trekken ook!

direct 5% stemmen


signature


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-07-2005 15:31 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 28 juli 2005 15:16 schreef madeline usher het volgende:
Gisteren las ik dat muziekzenders zich door platenmaatschappijen vet laten betalen en zich laten omkopen met dure vliegtickets om absolute bullsh uit te zenden, zoals van
J-Ho Nu snap ik waarom er enkel aargh en bie wordt uitgezonden


a.Dat is niet nieuw

b.Het is niet erg. Gewoon business.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-07-2005 15:32 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 28 juli 2005 15:31 schreef Hypnos het volgende:
.. criminele eskimo bendes...
alleen al de gedachte


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-07-2005 15:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 28 juli 2005 15:30 schreef Malekith het volgende:
Da's wel wat in het extreme getrokken vind ik.

Racist is een zware benaming, velen zijn eerder xenofobisch of gewoon erg patriotisch. Als je in de regering gaat kijken op wie je je stem zou uitbrengen, dan is er bij elke partij wel wat mis, en VB heeft nu eenmaal een duidelijk standpunt wat immigranten betreft. Als oud omaatje die geen hoge scholing genoten heeft, in het centrum van Antwerpen woont, en gaat stemmen, is de keuze dan snel gemaakt. Heeft niet per se met "racisten" te maken.






mea culpa, xenofoob is juiste benaming

racisme ligt wel dicht vind ik

Matig racist


signature


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 28-07-2005 15:34 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 28 juli 2005 15:32 schreef Hypnos het volgende:
mea culpa, xenofoob is juiste benaming

racisme ligt wel dicht vind ik

Matig racist
Bekrompen Belgenzieltjes...

Maar leuke avatar!


"Obras son amores y no buenas razones"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-07-2005 15:39 by Chelman Profiel van Chelman

quote:

Normen bij financiele columnisten
Een columnist van IEX werd vorige week op non actief gezet. Hij bleek via negen schuilnamen zich positief uit te laten over zijn eigen verhaaltjes. In eerste instantie komt het over als een kwajongensstreek. Blijkbaar had de columnist behoefte aan een aai over zijn bol en verzon hij imaginaire vriendjes.
Dat doen kleine kinderen wel vaker.




KWALIJK
Toch is er meer aan de hand. De columnist promootte zo zijn “uitstekende
adviezen”. Ondanks de scherpere regelgeving door de wetgever via de AFM en
door de effectenbranche via de DSI blijkt er nog altijd een groot gat te zijn. Een
ieder kan van alles maar schrijven op het internet. De sites zelf zijn niet zo kritisch in hun aanname beleid. Stukjes worden ook vaak zonder enig eindredactionele toezicht geplaatst. Dit in tegenstelling tot de traditionele pers. Een jonge verslaggever mag zeker niet direct een opiniërend artikel schrijven. Pas na vele jaren ervaring krijgt hij die mogelijkheid. Ook het zelfcorrigerend vermogen op redacties is een geschenk voor vele lezers. Binnen de internetwereld gelden deze regels niet. Pageviews is het toverwoord. En die nemen volgens sommige geraadpleegde schrijvers alleen maar toe als men lekker van leer trekt. Regelmatig duikt op dat Alan Greenspan een idioot is, bestuurders van ondernemingen oplichters zijn enzovoort. Dit alles zonder inhoudelijke argumentatie.


CONSEQUENTIES
Een eigenzinnige visie is goed en veel waard voor de meningsvorming. Maar
wanneer wordt eigenzinnig onzinnig? Het is allemaal niet zo erg als men geen
oog heeft voor de consequenties. Vertellen dat de Amerikaanse president verdorven is mag want daarop gaan mensen hun beleggingen niet direct verkopen. Maar stellen dat idioot “Groenspaan” de zaak uit de hand laat lopen kan die reactie wel bewerkstelligen. En dit is niet in het belang van de belegger. Zeker niet voor de kleine onervaren belegger. Met de opko mst van internetbrokers heeft men geen persoon die hen kan weerhouden van impulsgedrag.


TOEZICHT
De AFM heeft inmiddels aangekondigd dat er sterker wordt gekeken naar de
schrijvers van stukjes. Onder andere wordt anonimiteit niet op prijs gesteld. Terecht, men heeft recht om te weten wie een mening geeft. Maar dat lijkt niet genoeg, ook de branche moet aan zelfregulering gaan doen. Eindredacteuren van internetsites moeten strenger kijken naar wie ze aannemen. Bovendien moeten zij ook hameren op de gebruikelijke omgangsvormen die voor columnisten geldt. Ook de loftuitingen in de forums moeten met een kritisch oog worden bekeken. Het kan niet zo zijn dat iemand al vijf jaar consequent zichzelf via aliassen promoot. Ook moet er kritisch gekeken worden naar de gepubliceerde resultaten voor tips en op modelportefeuilles. Binnen de Vereniging van Beleggingsanalisten zijn daar al kaders voor geschapen. Het zou slim zijn om die eens over te nemen. En wellicht moet de DSI overgaan tot een register van financiële columnisten. Het geldt al voor beleggingsanalisten waarom dan niet voor andere voorspellers?


Wilfried Steentjes woensdag 27 juli 2005 10:52 uur



En een reactie hierop, hehehe:
quote:

Beste Wilfried Steentjes,

Ik had niet verwacht zo'n links statement van een vermogensbeheerder te krijgen, maar uw pleidooi voor een sterke overheid en vooral veel regelgeving komt helaas niet onverwachts. Zelfs de hoek waaruit het komt is helaas geen verrassing.
Ik vrees dat uw oproep niet geheel zonder eigenbelang is, want het zal u ongetwijfeld flink storen dat u wel onder toezicht valt en anderen die over geld schrijven niet.
Het punt is echter het onderliggende uitgangspunt. U bent daadwerkelijk met geld van andere beleggers bezig en columnisten schrijven slechts over geld. Normaal gesproken onder eigen naam, maar een paar stakkers durven hun eigen naam niet te gebruiken.

De paternalistische overheid die haar onderdanen moet beschermen tegen allerhande onheil zou dus de vrijheid van meningsuiting om zeep moeten helpen omdat volwassen mensen met blijkbaar teveel geld wel eens financieel domme dingen kunnen gaan doen op voorgeven van een columnist waarvan ze het stukje lazen? Zou dan niet beter lezen verboden moeten worden? Of laten we Internet verbieden! Probleem ook opgelost.
Ik hoop dat u toch ook wel inziet dat we in Nederland niet naar zo'n totalitaire staat moeten gaan. Immers is er hier ook een zelfregulerende markt voorhanden.
De columnist die zo gigantisch over de scheef ging, die kan zijn gezicht zelfs bij verjaardagspartijtjes nog amper laten zien. Zijn gedrag, speciaal waar hij zijn medecolunisten bekritiseerde, is van een zeer bedenkelijk niveau. Zijn gegeven excuus is dat ook, want hij zou het als minder bekende columnist wel gewoon gevonden hebben... Hij had immers niet voorzien dat hij als frontpagina columnist in de kijker liep... Hoe kan je een persoon met zo'n instelling toch als columnist aannemen?
IEX en andere sites met daarop een forum zullen zich nu ook wel realiseren dat ze hier een enorm risico lopen. Immers ging IEX ook voor schut vanwege het feit dat ze vijf jaar lang nooit enig substantieel toezicht op haar forum heeft gehouden. Als u columnist bij IEX bent en u bent zo beschermd tegen het hufterige gedrag van uw medecolumnisten, hoe graag blijft u dan nog columnist bij IEX?
Ik kan me zo indenken dat er heel wat columnisten behoorlijk de pé in hebben.
Waar u echter naar oproept riekt naar censuur. Geen vrijheid van meningsuiting meer, als het over geld gaat moet er van overheidswege censuur op uitgeoefend worden. Jawohl Herr Steentjes, dat moet u niet willen.
Quote wil graag opvallen door spraakmakende artikelen, maar mijn god, zat de eindredacteur bij Quote niet te slapen toen u uw stukje aanleverde?

Tom Lassing
www.beursbox.nl



[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 28-07-2005 15:39]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-07-2005 15:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 28 juli 2005 15:34 schreef Malekith het volgende:
Bekrompen Belgenzieltjes...

Maar leuke avatar!


huuuy

ik ken mn prioriteiten hé


signature


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-07-2005 16:32 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 juli 2005 14:53 schreef Chelman het volgende:
Klopt.

Daarnaast heerst er onder de progressieven nog steeds het idee dat als je meer verdient je ook meer moet lijden onder belasting.


Tsja.


En wat is de inhoudelijke motivatie achter dat idee?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-07-2005 16:37 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 28 juli 2005 16:32 schreef Mutilator het volgende:
En wat is de inhoudelijke motivatie achter dat idee?


Inkomensnivelleringspolitiek. Het nivelleren van inkomens was en is nog steeds een punt van de rode partijen.

Ook het ver doorgevoerde sterkste schouders gezeik is hier een uitvloeisel van.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-07-2005 16:59 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 juli 2005 16:37 schreef Chelman het volgende:
...
Ook het ver doorgevoerde sterkste schouders gezeik is hier een uitvloeisel van.


Dat is toch geen uitvloeisel maar juist het hoofdpunt?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-07-2005 18:46 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 28 juli 2005 15:31 schreef Chelman het volgende:
a.Dat is niet nieuw

b.Het is niet erg. Gewoon business.

Ik vind het best erg dat zo weinig mensen smaak hebben.

Smaak en stijl/ manieren zouden het lager onderwijs niet misstaan.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-07-2005 18:47 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 28 juli 2005 18:46 schreef ghoulliette het volgende:
Ik vind het best erg dat zo weinig mensen smaak hebben.

Smaak en stijl/ manieren zouden het lager onderwijs niet misstaan.
Dat is dus nou het punt van het bericht. Het ligt niet aan de smaak maar aan de geld stromen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-07-2005 18:49 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Nee maar als mensen meer smaak zouden hebben, zou de geldstroom anders stromen. Geld gaat waar de behoefte is, dus als behoeftes veranderen veranderd de stroom mee (als het goed is).

Bedoel MacDonalds is niet salades gaan verkopen omdat ze dat in eerste instantie zelf graag wilden of van plan waren.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-07-2005 18:50 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 28 juli 2005 18:49 schreef ghoulliette het volgende:
Nee maar als mensen meer smaak zouden hebben, zou de geldstroom anders stromen. Geld gaat waar de behoefte is, dus als behoeftes veranderen veranderd de stroom mee (als het goed is).


In dit geval niet echt maar ik moet weg. Ik typ vanaaf of morgen mijn viesie hierop wel.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-07-2005 18:51 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

visie

dyslectische mongool, je krijgt je ananas terug!

-en het dan zelf ook verkeerd typen -

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 28-07-2005 18:52]


Je moeder.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2005 21:47 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 28 juli 2005 18:49 schreef ghoulliette het volgende:
Nee maar als mensen meer smaak zouden hebben, zou de geldstroom anders stromen. Geld gaat waar de behoefte is, dus als behoeftes veranderen veranderd de stroom mee (als het goed is).

Bedoel MacDonalds is niet salades gaan verkopen omdat ze dat in eerste instantie zelf graag wilden of van plan waren.
Dus jij vind dat het eten van saladaes gelijk staat aan het hebben van smaak? Dan zijn konijnen zeker de Paris Hilton's van het dierenrijk .... Damn wat kun jij enorme LPF uitspraken doen ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-07-2005 22:12 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

vrijgezellen, opgelet!!!!


Nicole Kidman wil een vent

Nicole Kidman is het zat. Ze weigert nog langer single te zijn, en wil de komende tijd alles op alles zetten om aan de man te komen. De Australische actrice, die eerder getrouwd was met collega-acteur Tom Cruise, zal zelfs haar filmcarrière voorlopig stoppen zodat ze zich volledig kan richten op het vinden van een droomvent.

"Ik zal voorlopig niet meer te zien zijn op het witte doek. Dat kan een jaar zijn, maar het kan ook twee jaar zijn. Het zal in ieder geval een lange tijd duren voordat ik weer aan de slag ga", zegt de wanhopige 38-jarige Kidman. Een break is volgens haar de enige oplossing om een geschikte kandidaat tegen het lijf te lopen.

Mr. Wonderful zal overigens wel goedkeuring moeten krijgen van de twee kinderen die Kidman samen met Cruise adopteerde; de 10-jarige Connor en de 12-jarige Isabella. "Ik vertel ze altijd dat wij met z'n drieën beslissen wie er mag blijven. Hij moet met drie mensen door één deur kunnen", aldus Kidman.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen