IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Waarom metal ? Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 7:49 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Als hier al een topic over bestaat, verwijs me dan gerust door, ik vind het niet (ik zoek mischien op de verkeerde term).
Maar, here it goes:

Heeft er iemand zichzelf al eens ooit afgevraagd waarom hij/zij naar metal luisterd ? Waarom luister je (met overtuiging) naar een muziek genre waarvan 99,9% van de mensheid van vindt dat het een hoop agressieve angstwekkende herrie is ?
Waarom luister je naar muziek die gaat over satanisme, oorlog, ziektes, dood, depressie, elfjes en draakjes, ijskoude winters, en meer van dat fraais ?

Why, I ask ya !!


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-06-2005 7:50 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Het zal me eigenlijk rectaal oxideren.

Mogguh!

Neuh, ligt vooral aan de muzikale opvoeding die je geniet, denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 29-06-2005 7:51]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 7:54 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 7:50 schreef Ralph Plug het volgende:
Het zal me eigenlijk rectaal oxideren.

Mogguh!

Neuh, ligt vooral aan de muzikale opvoeding die je geniet, denk ik.


Kan je dan even je rectum-roest aan de kant zetten, en verder uitleggen hoe je dat ziet ?
Ik kan me namelijk niet echt inbeelden dat je moeder je op je derde levensjaar een CD'tje van Slayer in je poten schoof om je muzikale smaak wat aan te scherpen.


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 29-06-2005 8:13 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

nooit enige vorm van metal via mijn ouders of zus binnen gekregen. Ik ben zelfs pas laat begonnen. In de brugklas had ik een vriendje dat dingen als greenday, space marienes luisterde. Dat vonnik toen wel leuk (luisterde eerst veel happy hardcore). De zoon van een kennis van mijn ouders luisterde wel al metal en ik vond dat allemaal maar brul muziek, maar ergens wel intressant. Dus wat dingen van hem geleend. Mijn eerst eigen metal cd was roots van sepultura en toen was ik verkocht en ben langzamerhand steeds harder gaan luisteren.

Ik vind juist de duistere kant van muziek erg aantrekkelijk (ik luister ook veel darkcore). neem bijvoorbeeld katatonia, gitaar pop die zo uit de top 40 lijkt weggelopen, maar zulke depressieve texten, heerlijk. In blackmetal is het de haat die er soms vanaf straalt, in death/grind de ranzigheid, speed de agressiviteit. die dingen spreken me aan in de metal....


zo goed?



slome
Usericon van slome
Posted 29-06-2005 8:13 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Misschien niet een cd van Slayer, maar door mijn ouders ben ik wel bands als Status Quo, Black Sabbath, Deep Purple en The Rolling Stones gaan waarderen.

Waarom ik naar agressievere muziek ben gaan luisteren is denk ik niet zo simpel uit te leggen. Misschien dat het iets te maken heeft met dat ik een vrij negatief beeld van de wereld om me heen heb. Ik heb hier op zm btw ooit eens een topic doorgelezen, Ik doel op deze, daarin werd iets gezegd over dat mensen die niet zo goed door hun omgeving geaccepteerd worden vaak naar metal gaan luisteren. Alhoewel dit nooit goed is onderzocht, klinkt het nog niet eens zo raar.

Het zal wel een combinatie van factoren zijn.


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 8:36 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 8:13 schreef Markam het volgende:

Ik vind juist de duistere kant van muziek erg aantrekkelijk (ik luister ook veel darkcore). ... maar zulke depressieve texten, heerlijk. ...de haat ...de ranzigheid, speed de agressiviteit. die dingen spreken me aan in de metal....




Waarom ?

quote:
Op 29 juni 2005 8:13 schreef Markam het volgende:
zo goed?



bijna

quote:
Op 29 juni 2005 8:13 schreef slome het volgende:
Misschien dat het iets te maken heeft met dat ik een vrij negatief beeld van de wereld om me heen heb. Ik heb hier op zm btw ooit eens een topic doorgelezen, Ik doel op deze, daarin werd iets gezegd over dat mensen die niet zo goed door hun omgeving geaccepteerd worden vaak naar metal gaan luisteren. Alhoewel dit nooit goed is onderzocht, klinkt het nog niet eens zo raar.

Het zal wel een combinatie van factoren zijn.


Dus eigenlijk luister je dan naar metal omdat je een uitgestoten depressieve puber zou zijn ? (Let wel, ik zeg niet dat je dat bent, ik leid af uit je uitleg dat jij denkt dat je daarom naar metal bent gaan luisteren) Klinkt meer gelijk een goth dan een metal-head.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-06-2005 8:41 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Wat een vraag who cares.....


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 8:42 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 8:41 schreef Hub de Gallier het volgende:
Wat een vraag


Is het antwoord voor jou dan zo duidelijk ?

quote:
Op 29 juni 2005 8:41 schreef Hub de Gallier het volgende:

who cares.....




Ik


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 29-06-2005 8:46 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Ik vind het een hele goede vraag.
Je hoort wel vaak mensen zeggen dat veel metallui een bepaald iets in hun leven meegemaakt hebben, waardoor ze metal zijn gaan luisteren.
Ik weet niet waarom ik naar metal luister.
Toen ik 11 jaar ofzo was luisterde ik naar crap muziek. Ik heb toen via de top 40 metalica en guns 'n roses gaan luisteren. Dat vond ik mooi. Toen ik 15 was, leerde ik een jongen kennen die me naar deathmetal liet luisteren. En dat kon ik goed hebben.
Ik vond het oprecht mooi. Ik hield me toen helemaal niet bezig met zaken als teksten etc. De muziek vond ik gewoon mooi.
Zo ben ik erin gekomen, en er niet meer uit gestapt.
Ik krijg helemaal een kick als ik een goeie plaat opzet.
Vroeger op zich een goeie jeugd gehad, wel dingen meegemaakt. Maar wil niet zeggen dat het luisteren naar metal daaruit voortkomt. Ik was geen rebel, en juist verlegen. Dus het was geen verzet tegen dingen.
Ik vond het gewoon mooi. Ben blij dat niet iedereen metal mooi vind, anders zou de wereld wel erg saai worden
Metal


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-06-2005 8:49 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 8:42 schreef campske666 het volgende:
Is het antwoord voor jou dan zo duidelijk ?



Ik

Je kunt wel overal een 'waarom' vraag bij stellen maar wat schiet je er mee op? Soms zijn dingen gewoon zoals ze zijn! Punt!


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-06-2005 8:49 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 7:49 schreef campske666 het volgende:
Als hier al een topic over bestaat, verwijs me dan gerust door, ik vind het niet (ik zoek mischien op de verkeerde term).
Maar, here it goes:

Heeft er iemand zichzelf al eens ooit afgevraagd waarom hij/zij naar metal luisterd ? Waarom luister je (met overtuiging) naar een muziek genre waarvan 99,9% van de mensheid van vindt dat het een hoop agressieve angstwekkende herrie is ?

Dat vindt 99,9% van de mensheid helemaal niet. De meeste mensen vinden metal volgens mij eerder hilarisch. De homo-erotiek druipt ervan af, en als het dat niet doet, dan zijn het wel een stel geschminkte clowns die wat lawaai maken.

"agressieve angstwekkende herrie".... hou toch op. Mensen vinden metalheads Nerds!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 8:52 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 8:49 schreef Hub de Gallier het volgende:
Je kunt wel overal een 'waarom' vraag bij stellen maar wat schiet je er mee op? Soms zijn dingen gewoon zoals ze zijn! Punt!


Wat schiet je daar mee op ? Mischien vind je het antwoord en krijg je meer inzicht in jezelf en in het leven.
Dingen zijn gewoon zoals ze zijn ? Voor mij niet, ik kan me daar niet bij neerleggen.

quote:
Op 29 juni 2005 8:49 schreef M. het volgende:
Dat vindt 99,9% van de mensheid helemaal niet. De meeste mensen vinden metal volgens mij eerder hilarisch. De homo-erotiek druipt ervan af, en als het dat niet doet, dan zijn het wel een stel geschminkte clowns die wat lawaai maken.

"agressieve angstwekkende herrie".... hou toch op. Mensen vinden metalheads Nerds!


OK dan, waarom luister jij naar hilarische homo-erotische clowns ?


slome
Usericon van slome
Posted 29-06-2005 8:53 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 8:36 schreef campske666 het volgende:
Dus eigenlijk luister je dan naar metal omdat je een uitgestoten depressieve puber zou zijn ? (Let wel, ik zeg niet dat je dat bent, ik leid af uit je uitleg dat jij denkt dat je daarom naar metal bent gaan luisteren) Klinkt meer gelijk een goth dan een metal-head.


Dus als je op de basisschool en de MAVO niet populair was ben je gelijk een goth? Dit lijkt meer op mensen een trap na geven ipv de reden te achterhalen waarom mensen naar metal/agressieve muziek in het algemeen luisteren. Ik heb geen moeite met mezelf, dat hadden die anderen wel.

Maar hoe dan ook, door die tijd op school raakte ik aardig geïrriteerd en je frustraties moeten toch ergens heen. Naar metal luisteren werkt behoorlijk goed als uitlaatklep. Dat was zeker een van de redenen waarom de muziek me aansprak. Al denk ik dat muzikale opvoeding ook zwaar mee telt.

edit: vertel me anders zelf eens waarom jij naar metal bent gaan luisteren. Of MOET je daar per sé een reden voor hebben?

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 29-06-2005 8:56]


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-06-2005 8:54 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 8:52 schreef campske666 het volgende:
Wat schiet je daar mee op ? Mischien vind je het antwoord en krijg je meer inzicht in jezelf en in het leven.
Dingen zijn gewoon zoals ze zijn ? Voor mij niet, ik kan me daar niet bij neerleggen.

Niks beters te doen dan omdat je je met zoiets onnozels bezig houd?



OK dan, waarom luister jij naar hilarische homo-erotische clowns ?
Vraag me af wat je er mee opschiet waarom iemand anders naar een bepaalde band/stijl luisterd. Is je eigen leven zo saai dat je je daarom in anderen gaat interesseren?


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 9:00 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 8:53 schreef slome het volgende:
Dus als je op de basisschool en de MAVO niet populair was ben je gelijk een goth? Dit lijkt meer op mensen een trap na geven ipv de reden te achterhalen waarom mensen naar metal/agressieve muziek in het algemeen luisteren. Ik heb geen moeite met mezelf, dat hadden die anderen wel.

Maar hoe dan ook, door die tijd op school raakte ik aardig geïrriteerd en je frustraties moeten toch ergens heen. Naar metal luisteren werkt behoorlijk goed als uitlaatklep. Dat was zeker een van de redenen waarom de muziek me aansprak. Al denk ik dat muzikale opvoeding ook zwaar mee telt.

edit: vertel me anders zelf eens waarom jij naar metal bent gaan luisteren. Of MOET je daar per sé een reden voor hebben?


Sorry, ik wou je niet beledigen, ik had je post verkeerd geinterpreteerd, t is een stuk duidelijker nu.
Waarom ik zelf naar metal luister ?
Volgens mij is het gewoon omdat de kracht in de muziek me aanspreekt, en omdat de "donkere" onderwerpen (die je niet vind in de pop-muziek) me aanzetten tot denken.


quote:
Op 29 juni 2005 8:54 schreef Hub de Gallier het volgende:
Vraag me af wat je er mee opschiet waarom iemand anders naar een bepaalde band/stijl luisterd. Is je eigen leven zo saai dat je je daarom in anderen gaat interesseren?


Duid interesse in anderen op een saai leven dan ?
Ik ben trouwens voor geen meter geinteresseerd in jou als persoon hoor. Ik wil gewoon bijleren, en anderen naar hun mening en inzichten vragen is volgens mij een goede manier om dat te doen.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-06-2005 9:05 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Dan komt nu mijn vraag: Wat kun jij bijleren van andermans redenen om naar metal te luisteren? Helemaal niets!


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 9:08 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 9:05 schreef Hub de Gallier het volgende:
Dan komt nu mijn vraag: Wat kun jij bijleren van andermans redenen om naar metal te luisteren? Helemaal niets!


Als je je eigen vraag beantwoord, verwacht je dan ook nog een antwoord van mij ?
Iig, ik denk van wel, het kan me doen inzien waarom ik naar metal luister, en of er een algemene trend zit in de redenen die mensen geven voor hun muziek-voorkeur.
Dat dat jou niet interesseerd kan ik best begrijpen, maar ik vind dat boeiend.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-06-2005 9:13 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik begrijp je heus met wat je beweegredenen zijn met deze vraag. Ik snap alleen niet dat iemand zich interesseerd in anderen waarom anderen iets doen en of zij dezelfde redenen hebben als jij zelf.
Wat intereseren mij anderen op dat gebied. Ik doe wat ik voel dat ik moet doen en bepaalde dingen zijn gewoon zoals ze zijn en daar ga ik van uit....waarom dan anderen erbij betrekken?


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 9:17 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 9:13 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ik begrijp je heus met wat je beweegredenen zijn met deze vraag. Ik snap alleen niet dat iemand zich interesseerd in anderen waarom anderen iets doen en of zij dezelfde redenen hebben als jij zelf.
Wat intereseren mij anderen op dat gebied. Ik doe wat ik voel dat ik moet doen en bepaalde dingen zijn gewoon zoals ze zijn en daar ga ik van uit....waarom dan anderen erbij betrekken?


Omdat als je niet fysieke dingen bestudeert zoals muzieksmaak, je geen andere referentie hebt dan andere personen om je bevindingen aan te toetsen. Als je alleen jezelf gebruikt kan je de gekste bevindingen als waar aan zien.

Stel bijvoorbeeld dat jij zot bent van metal en voetbal, het zijn de twee belangrijkste dingen in je leven. Dan zou je kunnen denken dat die twee dingen met elkaar verbonden zijn. Je kan er pas achter komen dat dat niet zo is als je verschillende andere metal-fans kent die aan voetbal geen bal aan vinden. Daarom heb je andere mensen nodig.


Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 29-06-2005 9:18 by Jansuh Wijzig reactieProfiel van JansuhQuote dit bericht

Ik leerde op mijn 15e metallica kennen, en vanaf daar ben ik het zegmaar "op gaan bouwen". Daarvoor luisterde ik alleen maar top40 troep, waar ik op dit moment een hekel aan heb.

Muzikale opvoeding zal het niet zijn, mijn vader en moeder hebben er een hekel aan. (al kan mijn moeder sommige nummers van metallica nog wel waarderen)

Ik heb tot en met mijn 15e dan wel een klote-jeugd gehad (ik zal maar niet in details treden)'Misschien ben ik het daardoor gaan luisteren, als een soort uitlaatklep ofzo.

In ieder geval, metal heerscht, en ik denk dat ik het nog wel een tijdje zal luisteren

EDIT: 777ste post!

[Dit bericht is gewijzigd door Jansuh op 29-06-2005 9:21]



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-06-2005 9:19 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 9:17 schreef campske666 het volgende:
Omdat als je niet fysieke dingen bestudeert zoals muzieksmaak, je geen andere referentie hebt dan andere personen om je bevindingen aan te toetsen. Als je alleen jezelf gebruikt kan je de gekste bevindingen als waar aan zien.

Stel bijvoorbeeld dat jij zot bent van metal en voetbal, het zijn de twee belangrijkste dingen in je leven. Dan zou je kunnen denken dat die twee dingen met elkaar verbonden zijn. Je kan er pas achter komen dat dat niet zo is als je verschillende andere metal-fans kent die aan voetbal geen bal aan vinden. Daarom heb je andere mensen nodig.
Waarom heb je dan andere referenties nodig? twijfel je aan jezelf? Als ik de dingen doe waar ik zelf tevreden mee ben is het prima voor mij. Wat maakt het dan uit dat die dingen mij wel interesseren en anderen niet?


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 9:23 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 9:19 schreef Hub de Gallier het volgende:
Waarom heb je dan andere referenties nodig? twijfel je aan jezelf? Als ik de dingen doe waar ik zelf tevreden mee ben is het prima voor mij. Wat maakt het dan uit dat die dingen mij wel interesseren en anderen niet?


We praten naast elkaar door. Het gaat mij niet om mijn of jouw interesses, maar de motivatie daarachter. En daar heb je andere referenties voor nodig, zoals ik in bovenstaande post (tevergeefs) heb proberen aan te tonen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-06-2005 9:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als R&B niet van die ommeunige kutherrie was geweest had ik daarnaar geluisterd ...

of pop ...


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 9:24 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 9:23 schreef Jenje het volgende:
Als R&B niet van die ommeunige kutherrie was geweest had ik daarnaar geluisterd ...

of pop ...


Ja, jij wel natuurlijk. Maar dit topic is voor echte metal-heads.


slome
Usericon van slome
Posted 29-06-2005 9:30 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 9:24 schreef campske666 het volgende:
Ja, jij wel natuurlijk. Maar dit topic is voor echte metal-heads.




Jezus kerel! Wat versta je dan onder een echte metal-head?? Ik denk dat zo'n 80 a 90 % van de zm-ers hier er wel een bredere muzieksmaak op na houden. Volgens mij kan je deze discussie dan maar beter op een echt tr00 metal forum houden


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 9:42 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 9:30 schreef slome het volgende:


Jezus kerel! Wat versta je dan onder een echte metal-head?? Ik denk dat zo'n 80 a 90 % van de zm-ers hier er wel een bredere muzieksmaak op na houden. Volgens mij kan je deze discussie dan maar beter op een echt tr00 metal forum houden


Echte metal-head: iedereen die meer naar metal luistert dan naar andere muziek, behalve Jenje
Persoonlijk luister ik bitter weinig naar andere muziek omdat ik in metal genoeg variatie vind.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen