IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Waarom metal ? Vorige pagina | Volgende pagina
Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 29-06-2005 11:52 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 8:49 schreef M. het volgende:


"agressieve angstwekkende herrie".... hou toch op. Mensen vinden metalheads Nerds!


Kap eens met die zelfprojectie ja

Ik ben er na vroeger wel wat meegepikt te hebben er terug na een periode van , zeg maar alto-rock enzo deftig in gevallen om dat ik gewoon vind dat het extremere randje verdomd mooie resultaten kan opleveren...allerhande ideologiƫn terzijde.

En nee, ik heb geen al te moeilijke jeugd gehad. Metal is muziek die vor mij tenminste allerhande emoties durft opzoeken.

Verder ga ik nu gewoon fijn verder luisteren ipv weer eens over zo'n kwestie te blijven lullen



I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 29-06-2005 12:02 by arnibes Wijzig reactieProfiel van arnibesQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 11:50 schreef Illusione het volgende:
Ik luister zelden naar de teksten bij metal. Wat mij aanspreekt is het zware en beukende van de muziek en het heerlijke gitaargeweld.

Voor mij doen de teksten er wel toe.
Het valt mij wel op als je continu fight, slay, hai etc hoort


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 29-06-2005 12:03 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 29 juni 2005 11:50 schreef Illusione het volgende:
Ik luister zelden naar de teksten bij metal. Wat mij aanspreekt is het zware en beukende van de muziek en het heerlijke gitaargeweld.


Dit geldt ook voor mij, het komt zelden voor dat ik naar de tekst luister


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 29-06-2005 12:06 by mardukfan Wijzig reactieProfiel van mardukfanQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 12:03 schreef Jebes het volgende:
Dit geldt ook voor mij, het komt zelden voor dat ik naar de tekst luister



Omdat je ze niet verstaat


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 29-06-2005 12:08 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 12:06 schreef mardukfan het volgende:
Omdat je ze niet verstaat


En zo gaan mensen dan naar white-metal onzin luisteren


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


MystuS
Usericon van MystuS
Posted 29-06-2005 12:09 by MystuS Wijzig reactieProfiel van MystuSQuote dit bericht



Drummer nodig?


Gnosis
With Furious Intent
Usericon van Gnosis
Posted 29-06-2005 12:15 by Gnosis Wijzig reactieProfiel van GnosisQuote dit berichthttp://www.erebus.nl

Volgens m'n Pa stond ik vroeger al op Slayer te springen in de box!...Met de pap lepel in gegoten dus. Ook luisterde ik op zeer jonge leeftijd Sepultura, Anthrax, Clawfinger...Nooit echt uit een muzikaal oogpunt, dat kwam pas toen ik gitaar ging spelen. En na de hele Limp Bizkit en KoRn periode wat et allemaal wat harder. Death metal, black metal. Het ligt bij mij wel aan m'n jeugd, maar niet omdat ie slecht was.



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-06-2005 12:19 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 11:45 schreef campske666 het volgende:
Ahja...ik zie wat je bedoelt.
Maar, als je al weet dat je spinazie lekker vind door de structuur, en niet door [andere eigenschap], dan weet je wel al dat je andere dingen met een gelijkaaridge structuur waarschijnlijk ook wel kunt waarderen.
Moest je daarin geinteresseerd zijn natuurlijk.


Hou je er wel rekening mee dat je een implicatie niet zonder meer om kunt draaien?

De voorwaarde van structuur is een noodzakelijke maar geen voldoende voorwaarde in deze.

Om een parallel te trekken: Het feit dat ik 1 DM-band tof vind, wil nog absoluut niet zeggen dat ik een andere willekeurige DM-band ook tof zal vinden.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-06-2005 12:28 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

ojee! nerd alert hehe


"This one is older than shit, heavier than time!"


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 12:42 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 12:19 schreef altx het volgende:
Hou je er wel rekening mee dat je een implicatie niet zonder meer om kunt draaien?

De voorwaarde van structuur is een noodzakelijke maar geen voldoende voorwaarde in deze.

Om een parallel te trekken: Het feit dat ik 1 DM-band tof vind, wil nog absoluut niet zeggen dat ik een andere willekeurige DM-band ook tof zal vinden.


Correct, maar als je die bepaalde death-metal band goed vind omdat er zo een beukende basdrum inzit, is de kans betrekkelijk groot dat dat element je ook gaat aanttrekken in een andere (death)metal band. Of het kan je tenminste duidelijk maken waarom je zowel slayer als vader goed vindt ofzo.


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 29-06-2005 12:43 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Ik zet even een cd-tje van Stryper op.


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 29-06-2005 12:54 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Al op jonge leeftijd hield ik van goed gitaar geweld. Ik kan me herinneren dat ik op mijn tiende TV aan het kijken was en daar was een clip op van Vandenberg (Burning Heart) en die solo vond ik toen erg mooi. Dat heeft mij toen aangezet om gitaar te gaan spelen.

De vraag waarom, tja, waarom hou je van spinazie, waarom houdt een ander niet van spinazie. Daarom zijn we mensen, allen met een eigen DNA structuur, een eigen gevoel, een eigen smaak. Bah, zou ook niet goed zijn zeg als we allemaal hetzelfde waren, toch ?

Ik hou trouwens niet ALLEEN van metal, ik hou van alle muziek die een vorm van kunst is, zal ook wel komen omdat ik muzikant ben en daarom datgene zo kan waarderen. Dus goed gespeelde metal kan ik ook heel goed waarderen



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 29-06-2005 13:05 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 29 juni 2005 7:49 schreef campske666 het volgende:
Als hier al een topic over bestaat, verwijs me dan gerust door, ik vind het niet (ik zoek mischien op de verkeerde term).
Maar, here it goes:

Heeft er iemand zichzelf al eens ooit afgevraagd waarom hij/zij naar metal luisterd ? Waarom luister je (met overtuiging) naar een muziek genre waarvan 99,9% van de mensheid van vindt dat het een hoop agressieve angstwekkende herrie is ?
Waarom luister je naar muziek die gaat over satanisme, oorlog, ziektes, dood, depressie, elfjes en draakjes, ijskoude winters, en meer van dat fraais ?

Why, I ask ya !!

Haha! Mooi waar ik mijn hgard kan luchten. Ik heb wel een paar ideetjes waarom ik metal luister.
Al van kleins af aan ben ik bezig met slagwerk/drummen. Dat was een reden om de meerderheid van de genres met drumcomputers en synthetische geluiden(pop, house, r 'n b enzo..) niet te luisteren en op zoek te gaan naar echte instrumenten. Als drummer ga je opzoek naar de drumstellen, hier trok ik naar metal.
Wat mij in de metal hield was de energie van de muziek, datgene wat mensen verwarren met agressie en drang om te vechten. Het zware en bombastische geluid en de hoge snelheden(ik luister dan ook geen doom ). Teksten zijn voor mij bijzaak en grunts hebben een percussieve waarde voor mij.

Ik hou van metal! En veel andere muziek luister ik niet omdat dat gaat vervelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 29-06-2005 13:12]



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-06-2005 13:07 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Omdat ik alle muziek luister en me niet beperk tot het hokje van metal. Metalheads zijn gay.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-06-2005 13:18 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 11:50 schreef Illusione het volgende:
Ik luister zelden naar de teksten bij metal. Wat mij aanspreekt is het zware en beukende van de muziek en het heerlijke gitaargeweld.


Nee man, het gaat om de gevechten tegen het kwaad en de victorie!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 29-06-2005 13:19 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Niets is lekkerder om dingen op verrot te beuken dan metal :D


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 29-06-2005 13:19 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 13:18 schreef Schaep het volgende:
Nee man, het gaat om de gevechten tegen het kwaad en de victorie!


Tegen?
Hmmmsss....
Ik luister zeker andere bands


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-06-2005 13:22 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 13:19 schreef Argus het volgende:
Tegen?
Hmmmsss....
Ik luister zeker andere bands


Ah, jij moet de grote boze draak zijn die ik zal verslaan met mijn blinkende zwaard der glorieuze overwinningen!

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 29-06-2005 13:22]


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 29-06-2005 13:22 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 29 juni 2005 12:09 schreef MystuS het volgende:
http://www.hollandsmetaal.nl/index.php?p=206

Lezen maar...


Collumnystus


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 29-06-2005 13:23 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 29 juni 2005 13:22 schreef Schaep het volgende:
Ah, jij moet de grote boze draak zijn die ik zal verslaan met mijn blinkende zwaard der glorieuze overwinningen!

HHHIIIEEEEGGGHHH!!!!



campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 13:23 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 13:22 schreef Schaep het volgende:
Ah, jij moet de grote boze draak zijn die ik zal verslaan met mijn blinkende zwaard der glorieuze overwinningen!


Typo, je hebt boze ipv Roze draak geschreven.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-06-2005 13:27 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 12:28 schreef 0Tolerence het volgende:
ojee! nerd alert hehe


Zo jammer is dat... als je toevallig een keer een ietwat moeilijker woord gebruikt, dat je dan gelijk voor nerd uitgemaakt wordt...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 29-06-2005 13:33 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Waarom metal? Hoewel ik vrij selectief luister spreken over het algemeen de kracht en de spanning (geheimzinnigheid, of voor mijn part 'duisternis') in de muziek mij aan. Daar komt nog eens bij dat er in de metalscene (bij mijn weten) relatief veel capabele muzikanten rondlopen in vergelijking met andere genres - met alle goede muzikale gevolgen van dien.


MystuS
Usericon van MystuS
Posted 29-06-2005 14:03 by MystuS Wijzig reactieProfiel van MystuSQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2005 13:22 schreef *Sander* het volgende:
Collumnystus



Ghehehehe!!!


Drummer nodig?


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 29-06-2005 14:03 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ik word er alleen een beetje zat van dat als je alleen maar metal luistert je wordt bestempelt als oogkleppendrager en kortzichtig. Zelfs door andere metalliefhebbers



Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen