IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Varg Vikernes' "Vargsmal" Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-12-2001 20:13 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hailz,

Is er hier iemand bekend met de inhoud van Vargsmal, het 'boek' dat Varg Vikerness in de gevangenis heeft geschreven? Zo ja, is het de moeite van het lezen waard? Ik bedoel dus niet of mensen het al dan niet eens zijn met de standpunten van de heer Vikerness, maar meer of het werk goed in elkaar zit en beargumenteerd is en interessant om te lezen.



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-12-2001 20:53 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Niemand?


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 12-12-2001 20:57 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Hmm, volgens mij kun je op de burzum site wel veel vinden hierover. www.burzum.com staan ook zijn eigen "mythen".



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-12-2001 20:59 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ja.. maar ik vroeg me dus vooral af of iemand het gelezen heeft... Ik heb het zelf wel liggen hier, maar ben er nog niet echt aan toe gekomen.. wel wat stukjes..



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 12-12-2001 21:05]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-12-2001 21:05 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Zie hier bijvoorbeeld een deel van Varg's visie op de holocaust (wel een beetje veel.. maar ik zal toch alles posten, anders trek ik het weer uit zijn context):


History Falsification (chapter 37)

It's always the winner of the war who writes the history. That the freemason Roosevelt, who was President in the USA during the war, knew in good time that the Japanese planned to bomb Pearl Harbor, but didn't do anything to stop it, is something the revisionists have for a long time exposed. The same is considered of Germany's so-called jewish elimination. The Jew elimination at the end of the 2nd World War is both deliberate and disproved, so what shall we believe is entirely up to ourselves. I won't claim that they didn't gas any jews, but I will take a position strongly doubting that they gassed over 6 million of them, or as many a number near it! Actually I will claim that is a lie!
Why? 1st I know that the winner wrote the history to their benefit, 2nd is that Europe swarms of jews today (if there was over 6 million jews in Europe than I understand today why there are so many anti-Semites left) for the 3rd there is 8 million jews in the USA who for the majority have polish or german last names (where did they come from? Did they pop out of thin air or fly to USA before the war? So they weren't gasses anyway) for the 4th I have problems understanding how the Germans should manage to gas 6 million people
in ½ a year (it began in March 1944 or April and ended in Sept. or Oct. the same year because the gas they used was Zyklon B, a gas which gives serious injury if you get in on your bare skin, and the gas chamber cannot be entered for at least 24 hours after it's used (they claim that new loads of jews were gassed every 20 minutes)). I have myself seen "the true stories" which have been cinematized and how the Germans open the containers the gas was kept in with a bayonet without having gloves on their hands and dressed only in a miserable gas mask. This is ludicrous! In the same film, the "true" story, the SS officers were entertained by gypsies and gypsy music.

When we know that gypsy music was strongly forbidden (and we know that SS men were actually those who didn't break this rule) so we say little about how truthful this "true" story must be ( I think of the film "Kjemp eller dø" fight or die) If you have 15 gas chambers (the Germans didn't have this many at once) and gas 200 in each chamber every day for half a year (about 185 day) you totally gas (15 x 200 x 185 = 555,000) 555,000 people. That the Germans managed to gas 6 million jews in this time is beyond all logic! Even German effectiveness has it's limits. Besides, if these camps were elimination camps, then why did it swarm of jews after the war which tells us that they had been in elimination camps? If they spoke the truth, they ought to be dead themselves, if not then it's impossible for them to have been elimination camps! And if they say that they stood on a "waiting list" to be gassed it means that it took longer to gas them, and then it can be impossible that the Germans had managed to gas 6 million in such a short time! The lies are contradictions! Spare us their ludicrous lies.

Another thing is the jews. What did the jews actually do during the war, aside form being gassed? If 6 million jews died and all were gassed, what actually did these who weren't? They sat at home and talked money while their brothers were gassed? I can believe that 6 million jews died during the war, but I also think that consists of all who died of old age, sickness, hunger, work accidents, other accidents, in the war as soldiers who fought against the 3rd Reich, of suicide and other things. Accurately such as the other people died in the war, and in peace also, with the exception of those who died as soldiers. They were at any rate, not gassed, as stated from the ally's side, mostly from the jews own side!

According to the report from the red cross about 120,000 jews died in German concentration camps and all died of sickness and hunger (which all struggled with in Germany at the time) I believe this, but I believe not that 6 million were gassed!

It seems as if the Germans had pity for the dead to absolutely all jews who died in the period from 1939 to 1945. Do you believe in the jewish elimination? Then you must also not believe that a single Jew died for any other reason from 1939-45, is there anything to believe?



wat moet je nou weer denken van zoiets?? ? ...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 12-12-2001 21:06 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Nou, ik zou zo zeggen: lezen die hap!



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-12-2001 21:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

muzikanten die een boek aan het schrijven zijn(of reeds hebben gedaan):

lemmy
varg
tom warrior
christofer johnsson

dure tijden voor diegene die graag lezen!



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-12-2001 21:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

best wel interessant maar wat mij betreft ieder vergast persoon is er een teveel.
maar inderdaad, zijn visie is wel boeiend maar niet origineel natuurlijk. regelmatig tracht iemand te bewijzen dat de holocaust nep is.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 12-12-2001 21:24 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Kan Lemmy schrijven dan?



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-12-2001 21:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2001 21:24 schreef Vargen666 het volgende:
Kan Lemmy schrijven dan?


klaarblijkelijk wel, maar misschien heeft hij wel zo een ghostwriter.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-12-2001 22:10 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2001 21:21 schreef attila_de_hun het volgende:
muzikanten die een boek aan het schrijven zijn(of reeds hebben gedaan):

lemmy
varg
tom warrior
christofer johnsson

dure tijden voor diegene die graag lezen!




Hmm... vertel eens iets meer over het boek van Christoffer Johnsson (aka Therion)?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-12-2001 19:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

bij therion kreeg ik een flyer in mijn handen geduwd met daarop de link van de therionfanclub. daar las ik dat hij bezig was met een boek. meer weet ik er ook niet van.


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 14-12-2001 9:58 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

Sommige stukken zijn erg interessant. Maar soms vertelt hij gewoon false waarheden die erg zielig overkomen. Jammer.

Een voorbeeld is de naam van darkthrone drumemr fenriz. Hij vond het niet stoer genoeg om hem gewoon Gylve Nagell te noemen dus zei die dat ie Gylve Fenrir heet en alleen de R in een Z had veranderd (dit is niet zo raar omdat de Germaanse Futhark Rune beide letters kan betekenen).

In ieder geval komt het er op neer dat hij een heleboel zaken haat en geen plannen voor de toekomst heeft. Ik denk dat als hij alle Joden, negers en anddere 'scum' heeft ge-elimineerd hij niet meer weet wat te doen.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 19-12-2001 0:26 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ik heb het boek zelf niet gelzen, maar wel stuk over de de inhoud gelezen (in Lords Of Chaos, echt goed boek, moet je echt hebben als blackmetal fan!!!) en daar stond in zoiets als "Als ik in bruine ogen kijk zie ik stront" (vrij letterlijk vertaald), lijkt en andere onzin. Lijkt mij niet echt onderbouwd enzo...


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 19-12-2001 10:02 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Valorian: Zou je je signature kunnen aanpassen. Het verkloot de layout volkomen en is nogal groot.


overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 19-12-2001 13:07 by overturnedskewer Wijzig reactieProfiel van overturnedskewerQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2001 0:26 schreef Iskariot het volgende:
Ik heb het boek zelf niet gelzen, maar wel stuk over de de inhoud gelezen (in Lords Of Chaos, echt goed boek, moet je echt hebben als blackmetal fan!!!) en daar stond in zoiets als "Als ik in bruine ogen kijk zie ik stront" (vrij letterlijk vertaald), lijkt en andere onzin. Lijkt mij niet echt onderbouwd enzo...


In Lords of Chaos staat ook een hoop onzin Varg heeft zijn commentaar uitgebreid op www.burzum.com staan hier een klein stukje:

On Page 78, it states that Fantoft Stavechurch was burned at 6.00am. That is not correct. According to the police it was arsoned between 3.00am and 3.40am or so, and the firefighter arrived at the scene around 4.00am. So the journalist-invented 666 theory (6th hour of 6th day of the 6th month) holds no truth. They just want it to be like this, as that would support their own paranoid Satanist-theories, and present their speculations as facts in the newspaper.

En nog een stukje:

On Page 124 it continues about the card-crap, and talks about "Varg's account", bla bla. In short; see my comments above, besides, I did not even have a normal account, as I do not trust the bank system whatsoever. If it was up to me the banking system would have been abolished altogether.

Jammer dat er zoveel feitelijke fouten in staan maar afgezien daar van is het een erg interresant boek

Sorry, effe oftopic maar ik moest het toch effe zegge


Black Metal ist krieg :-)


overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 04-01-2002 17:32 by overturnedskewer Wijzig reactieProfiel van overturnedskewerQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2001 20:59 schreef Valorian666 het volgende:
Ja.. maar ik vroeg me dus vooral af of iemand het gelezen heeft... Ik heb het zelf wel liggen hier, maar ben er nog niet echt aan toe gekomen.. wel wat stukjes..




Hoe kan je aan dat boek komen???


Black Metal ist krieg :-)


Ares
Usericon van Ares
Posted 04-01-2002 17:53 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2002 17:32 schreef overturnedskewer het volgende:
Hoe kan je aan dat boek komen???

Zoek gewoon het isdn nummer op, en je kunt het zo ergens laten bestellen.. (denk ik)
Anders kun je ff bij een searchengine kijke.. komen genoeg treffers uit rollen..


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 04-01-2002 20:53 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Een vriend van mij heeft dat boek, maar mijn Noors is ook niet meer wat het geweest is.

Naar mijn weten is dat boek alleen in het Noors verkrijgbaar. Varg weigert om het in een vertaling uit te laten brengen.

Die vertalingen zijn misschien van personen die slechts een passage hebben vertaald.

Misschien ben ik wel achterhaalt en zijn er al ondertussen vertalingen op de markt. Dunno


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Hrugnir
Submit To Selfdestruction
Usericon van Hrugnir
Posted 05-01-2002 0:14 by Hrugnir Wijzig reactieProfiel van HrugnirQuote dit bericht

heeft iemand het LORD OF CHAOS boek al zien liggen in een boekenhandel? kben erna op zoek maar ik kan niet bestellen via internet


MassMörd


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 05-01-2002 12:41 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Lords of Chaos heb ik bij www.bol.com vandaan


I can't shoot straight unless I've had a pint!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-01-2002 13:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2002 0:14 schreef Hrugnir het volgende:
heeft iemand het LORD OF CHAOS boek al zien liggen in een boekenhandel? kben erna op zoek maar ik kan niet bestellen via internet


ik heb het toevallig eergisteren besteld bij amazone. het is daar in de aanbieding als je het tegelijkertijd besteld met het boek "are you morbid" van tom warrior (en gaat dus over celtic frost) misschieneen tip?


Hrugnir
Submit To Selfdestruction
Usericon van Hrugnir
Posted 05-01-2002 13:13 by Hrugnir Wijzig reactieProfiel van HrugnirQuote dit bericht

jip, thx hein & attila kzal effe op de beide sites rondcrossen

[Dit bericht is gewijzigd door Hrugnir op 05-01-2002 13:15]


MassMörd


overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 05-01-2002 14:20 by overturnedskewer Wijzig reactieProfiel van overturnedskewerQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2002 20:53 schreef Dunne_Hein het volgende:
Een vriend van mij heeft dat boek, maar mijn Noors is ook niet meer wat het geweest is.

Naar mijn weten is dat boek alleen in het Noors verkrijgbaar. Varg weigert om het in een vertaling uit te laten brengen.

Die vertalingen zijn misschien van personen die slechts een passage hebben vertaald.

Misschien ben ik wel achterhaalt en zijn er al ondertussen vertalingen op de markt. Dunno


Ik hoop dat er een vertaling van te krijgen is, mijn Noors is nou niet echt om over naar huis te schrijven


Black Metal ist krieg :-)


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-01-2002 14:26 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2002 17:32 schreef overturnedskewer het volgende:
Hoe kan je aan dat boek komen???


quote:
Op 4 januari 2002 17:53 schreef Ares het volgende:
Zoek gewoon het isdn nummer op, en je kunt het zo ergens laten bestellen.. (denk ik)
Anders kun je ff bij een searchengine kijke.. komen genoeg treffers uit rollen..


Inderdaad .. op internet vind je nog de meeste treffers.. Wel even zoeken voor je er een hebt gevonden in ENGELS .. het is namelijk alleen in Noors eigenlijk en dus waarschijnlijk door een of andere fanatiekeling vertaald! Verder is het NIET te bestellen m.b.v. een ISBN nummer omdat het boek niet uitgegeven wordt (vanwege zowel de inhoud maar vooral ook de brakke manier waarop het geschreven is, allemaal losse flarden, schijnt.)

Ik zal even zoeken waar ik mijn versie vandaan had


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-01-2002 14:28 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Lords Of Chaos is heel makkelijk te bestellen.. zowel op internet via Amazon of Bol.com ofzo, maar ook gewoon (analoog? ) ..
Ik heb mijne bij de Bruna besteld oooit, maar dat duurde 6 weken en toen had ik geen zin meer in wachten.. gecanceld en the american bookstore opgebeld.. Zij hadden hem binnen twee weken , en stuurden hem naar huis voor een paar piek porto.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen