IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Varg Vikernes' "Vargsmal" Vorige pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-01-2002 14:59 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

------------------------------------------------------------------------------------------VERTALING VARGSMAL (ENGELS!)

Ok.. ik weet niet meer van welke site het afkwam, dus ik heb de file maar even op mijn eigen site gezet.

Hier te downloaden:

http://www.metalprovider.com/chaos/vargsmal.doc

Dit is de Engelse vertaling, niet bekend wie de versie vertaald heeft, Varg zelf in iedergeval niet, hij weigerde dit te doen schijnt. Verder is het gewoon een lange lap tekst met hoofdstuk nummers ertussen.


Hrugnir
Submit To Selfdestruction
Usericon van Hrugnir
Posted 05-01-2002 20:57 by Hrugnir Wijzig reactieProfiel van HrugnirQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2002 14:59 schreef Valorian666 het volgende:
------------------------------------------------------------------------------------------VERTALING VARGSMAL (ENGELS!)

Ok.. ik weet niet meer van welke site het afkwam, dus ik heb de file maar even op mijn eigen site gezet.

Hier te downloaden:

http://www.metalprovider.com/chaos/vargsmal.doc

Dit is de Engelse vertaling, niet bekend wie de versie vertaald heeft, Varg zelf in iedergeval niet, hij weigerde dit te doen schijnt. Verder is het gewoon een lange lap tekst met hoofdstuk nummers ertussen.



bedankt Valorian,het is een interessante tekst


MassMörd


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 06-01-2002 15:34 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2002 14:59 schreef Valorian666 het volgende:
Dit is de Engelse vertaling,



THNX!!!!


Warrior_of_Odin
Usericon van Warrior_of_Odin
Posted 15-01-2002 16:58 by Warrior_of_Odin Wijzig reactieProfiel van Warrior_of_OdinQuote dit bericht

bedankt!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 15-01-2002 17:00 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Gedownload. Misschien lees ik hem nog ook.



overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 15-01-2002 18:26 by overturnedskewer Wijzig reactieProfiel van overturnedskewerQuote dit bericht

Bedankt


Black Metal ist krieg :-)


Warrior_of_Odin
Usericon van Warrior_of_Odin
Posted 01-02-2002 13:54 by Warrior_of_Odin Wijzig reactieProfiel van Warrior_of_OdinQuote dit bericht

Ik heb het boek nu uit.
is best interresant en er staan goede punten in.

maar soms draaft ie wel erg door..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-10-2003 16:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Meneer is blijkbaar ontsnapt uit de gevangenis ...


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 26-10-2003 16:52 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Oh Ja? En nu?


Bazzio Attacks!!!


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-10-2003 16:56 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2003 16:46 schreef Jenje het volgende:
Meneer is blijkbaar ontsnapt uit de gevangenis ...


Hahahaha, cool!


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 26-10-2003 17:01 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

Is er nog iemand die zo aarzig zou willen zijn dat boek van Varg op internet te zetten?



Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 26-10-2003 17:53 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Over dat ene stukje wat aan het begin van dit topic staat over de Holocaust:

Voor zover ik weet zijn er in totaal 6 miljoen joden overleden. Niet alleen dus door die gaskamers. Je kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar aangezien ik Varg zie als een persoon die gelooft wat hij wilt geloven geloof ik meer in wat de geschiedenisboeken mij hebben verteld.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 27-10-2003 14:57 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

is er nou nog iemand die die vertaling van dat boek heeft?



Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 27-10-2003 15:19 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 26 oktober 2003 16:46 schreef Jenje het volgende:
Meneer is blijkbaar ontsnapt uit de gevangenis ...


wtf?! hoe kom je daar bij?

[edit]lama ik zie het topic al[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Markam op 27-10-2003 15:23]



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 02-11-2003 8:46 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb "Vargsmal" nog nooit gelezen eigenlijk.Heb 'em 2 keer en beide de Noorse editie en dan is het toch iets te moeilijk om helemaal te kunnen volgen

En ook hier lees ik weer dat "lords of chaos" een aanrader is voor iedere blackmetal fan.Snapt dan niemand dat dat boek bijna alleen maar sensatiezucht is en dat er veel fouten/verdraaingen van de waarheid in zitten.
Het is inderdaad een aanrader voor mensen die de geruchten allemaal willen geloven en puur en alleen uit zijn op de sensatie van de verhalen over moord en kerkbranden want daar staat het boek vol mee namelijk.
Dus voor iedereen die een vertekend beeld van de werkelijkheid wil:kopen dat boek


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Dolen
Usericon van Dolen
Posted 05-11-2003 10:45 by Dolen Wijzig reactieProfiel van DolenQuote dit bericht

Het klopt dat Vargsmål alleen maar in het Noors geschreven is. Dit heeft op zich niet zoveel te maken met het feit wat Varg (echte naam: Kristian) wel of niet wil, maar omdat er eigenlijk niemand geinteresseerd was om dit boek echt uit te geven, laat staan te vertalen.

Afgezien van de vermeende politieke radicaliteit (quod non) is het voornamelijk slecht geschreven. Het heeft wel iets weg van de dagboekaantekeningen van een 11 jaar oud, seksueel gefrustreerd puberjongetje dat kwaad is 'op de maatschappij'. Volledig belachelijk, zijn teksten zijn nergens op gebaseerd, zijn theorien niet onderbouwd en in het beste geval tegenstrijdig. En erger nog het is heeeeel slecht geschreven.

Zo noemt Kristian in een hoofdstuk Arnold Schwarzenegger als hét voorbeeld van de perfecte arische man. Vervolgens geeft ie (grootmoedig toe) dat het jammer is dat AS ook in komedies gespeeld heeft. Maar dat wordt dan weer netjes verklaard door te zeggen dat het de schuld van de Joden is. Het daaropvolgende hoofdstuk bestaat uit een opsomming van allemaal joodsklinkende namen, van mensen die in Hollywood werkzaam zouden zijn.

En voor iedereen die gaat zeggen: Ha, lijkt me wel grappig. Dat is het niet eens, om grappig te schrijven, moet je namelijk kunnen schrijven.


Vargsmål



[Dit bericht is gewijzigd door Dolen op 06-11-2003 12:38]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-11-2003 16:59 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 10:45 schreef Dolen het volgende:
Het klopt dat Vargsmål alleen maar in het Noors vertaald is. Dit heeft op zich niet zoveel te maken met het feit wat Varg (echte naam: Kristian) wel of niet wil, maar omdat er eigenlijk niemand geinteresseerd was om dit boek echt uit te geven, laat staan te vertalen.

Het boek is nooit in het Noors vertaald, slechts in het Noors geschreven. Officieel is het inderdaad ook niet vertaald naar Engels, maar onofficieel heeft iemand of hebben enkelingen toch een poging gewaagd, welke her en der op het web te vinden is.





Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen