IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Satanisten, waarom heten ze zo? Vorige pagina | Volgende pagina
Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 13:55 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 18 april 2003 13:51 schreef Chantalie het volgende:
Tja, ik bezoek die kerk dan ook nooit hoor.
Toevallig ga ik zondag naar de kerk, maar dan omdat er daar een drumfestival is, en een goede vriend van m'n vriend/kennis van mij treedt er dan op met z'n drumstel.
Lijkt me best leuk. (oeps, off-topic)

Leuk wel, zeker in een kerk. Het bese geluid heb je in een kerk. Het galmt zo mooi. Het geluid is overal.
Er staat een kerk bij ons in de buurt te koop. Als ik wat geld had en een echte baan zou ik die zeker wel willen kopen. En uiteraard herinrichten


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 18-04-2003 13:57 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 13:41 schreef Dwaallicht het volgende:
De bijbelse god?! Aha, die tiran dus, die allerhande plagen op de mensen afstuurt, een wraakzuchtige god, die totale overgave vraagt en de valse belofte van hemels geluk doet?
De god van job? De god die zijn zoon laat kruisigen?


Zonder het kruisigen van jezus was het door jou hierboven genoemde nooit afgelopen, door de dood en opstanding is er een eind gekomen aan die bedeling. (het oude verbond)
Een bedeling van wet waarin het de mens was de Jezus op het kruis spijkerde.

quote:
De racistische god die een stuk land reserveert voor 'zijn volk'?


Mag ik vragen wat jij onder 'zijn volk' verstaat?
Als je me nu met Israël aan komt kan ik je op voorhand al zeggen dat je er dan naast zit.

quote:
De god die ons zomaar zonden oplegt, en geboden?


Als je je stof kende had je geweten dat de mens niet meer onder de zonde leeft door diezelfde dood en opstanding en dat de bijbel leert dat er maar 1 zonde is. Ongeloof.

quote:
De god die sprinkhanenplagen en rivieren van bloed op mensen afstuurt, de god die in alle gezinnen van een volk de oudste zoon weghaalt?


Er waren afspraken gemaakt tussen het volk en God, het volk hield zich er niet aan.
En dat er dan op een andere manier gestraft word dan tegenwoordig door het Nederlandse rechtsysteem, ja daar kan ik weer niets aan doen.

quote:
Ik vind het helemaal niet raar dat mensen daar geen ruimte voor hebben. Echt gaaf, die god!


De mensen zijn tegenwoordig niets meer dan een stelletje egoïsten, zolang ze zelf maar belangrijk zijn en ergens centraal staan dan is het goed.
Tot op hun sterfbed zijn helemaal vol van zichzelf en begrijpen ze niet dat er een einde aan gekomen is. Hoe kan MIJN leven nou eindigen?


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 13:58 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 13:54 schreef Dwaallicht het volgende:
Oh, nou, ik ben een crypto-transcendente nihilist.


Pff, het was alleen maar belangstelling hoor, gewoon goed bedoeld.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 14:00 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Ze zijn allemaal wel enthousiast hé?


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 14:01 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

eh, wie bedoel je?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-04-2003 14:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 13:57 schreef No Nonsense het volgende:
Zonder het kruisigen van jezus was het door jou hierboven genoemde nooit afgelopen, door de dood en opstanding is er een eind gekomen aan die bedeling. (het oude verbond)
Een bedeling van wet waarin het de mens was de Jezus op het kruis spijkerde.

Wiens wet? Waarom? Met welk recht?
quote:
Mag ik vragen wat jij onder 'zijn volk' verstaat?

Als ik het me goed herinner, was het in het oude testament het joodse volk, en het beloofde land was het land van Kanaän.
quote:
Als je je stof kende had je geweten dat de mens niet meer onder de zonde leeft door diezelfde dood en opstanding en dat de bijbel leert dat er maar 1 zonde is. Ongeloof.

Soit -- ik ben al tijden geen christen meer, dat klopt . Maar goed, die ene zonde vind ik helemaal 'zum kotzen'. Waarom 'zonde'?
quote:
Er waren afspraken gemaakt tussen het volk en God, het volk hield zich er niet aan.

Dat volk had helemaal geen afspraak moeten maken met 'god'! Ze hadden in opstand moeten komen tegen die god! Zo'n god, dat is toch te gek voor woorden? Wat een pedante kwast!
quote:
De mensen zijn tegenwoordig niets meer dan een stelletje egoïsten, zolang ze zelf maar belangrijk zijn en ergens centraal staan dan is het goed.
Tot op hun sterfbed zijn helemaal vol van zichzelf en begrijpen ze niet dat er een einde aan gekomen is. Hoe kan MIJN leven nou eindigen?

Oh ja, het feit dat de meeste mensen een stel zwakkelingen zijn ben ik wel met je eens -- dat betekent niet dat god een alternatief is!!

Als je in god gelooft, ontken je in feite de aarde, je bestaan, je vlees, en je mogelijkheden. Je legt het met je geloof in handen van een externe entiteit, je plaatst je 'zieleheil' buiten jezelf en in feite plaats je de verantwoordelijkheid voor jezelf en voor de wereld in handen van god.

Dat vervult mij met de diepste, diepste walging. Ik zal zoiets nooit kunnen doen. Ik ben een ziel die geen redding nodig heeft.
En dat heeft niets te maken met 'egoistisch zijn' maar wel met het erkennen dat JIJ bestaat (door stom geluk) en dat JIJ JOUW leven leidt, met JOUW keuzes.
En dat er op een dag een einde aan gaat komen. Als ik dan god tegenkom, hoop ik de kracht te hebben om hem in zijn gezicht te spugen.


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 14:12 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:

Als je in god gelooft, ontken je in feite je vlees.




Ik kon het niet laten

quote:

Dat vervult mij met de diepste, diepste walging. Ik zal zoiets nooit kunnen doen. Ik ben een ziel die geen redding nodig heeft.
En dat heeft niets te maken met 'egoistisch zijn' maar wel met het erkennen dat JIJ bestaat (door stom geluk) en dat JIJ JOUW leven leidt, met JOUW keuzes.
En dat er op een dag een einde aan gaat komen. Als ik dan god tegenkom, hoop ik de kracht te hebben om hem in zijn gezicht te spugen.


Wat een mening. Wat een verhaal. Ik krijg er bijna tranen van in mijn ogen. Ik ben het compleet met je eens. Hail you


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 18-04-2003 14:17 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

No nonsense, zijt gij Gristen?

edit:
Ik heb al te lang geen "god discussie" gezien. Ik hoop dat hier weer een mooie discussie gaat opbloeien.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 18-04-2003 14:18]



Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 14:20 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 18 april 2003 14:17 schreef Azagthoth het volgende:
No nonsense, zijt gij Gristen?

edit:
Ik heb al te lang geen "god discussie" gezien. Ik hoop dat hier weer een mooie discussie gaat opbloeien.


Die is al bezig. (of mischien net afgelopen) Azagthoth, zijt gij gristen?


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 18-04-2003 14:21 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Ik ben inderdaad gevallen voor de liefde van Jezus. En ik raad je aan hetzelfde te doen.



Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 14:22 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 18 april 2003 14:21 schreef Azagthoth het volgende:
Ik ben inderdaad gevallen voor de liefde van Jezus. En ik raad je aan hetzelfde te doen.

LOL ik heb die stap al gedaan. En even vor de gristenen onder ons --> als je in god geloofd waarom dan niet in Satan?


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2003 14:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 14:22 schreef Possessedpacman het volgende:
LOL ik heb die stap al gedaan. En even vor de gristenen onder ons --> als je in god geloofd waarom dan niet in Satan?
En andersom dan?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-04-2003 14:25 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 14:22 schreef Possessedpacman het volgende:
LOL ik heb die stap al gedaan. En even vor de gristenen onder ons --> als je in god geloofd waarom dan niet in Satan?

Het zou niet nodig moeten zijn om deze vraag te stellen.


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 14:25 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Even voor de duidelijkheid. Ik geloof in het donkere meer k weet dat er ook een goede bestaat. Dat hoort nou eenmaal zo. Aan alles zit een 2e kant. Feit is dat ik heb gekozen voor de realistische zijde.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 14:26 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Maar wat is dan die realistische kant?
De donkere of de niet-donkere?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 14:30 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Satanisten hebben ene duidelijke visie op iets. Ze bidden niet voor geluk aan iemand die toch niets doet. Ze vechten met zichzelf voor zichzelf. Als je wil dat er wat gebuert moet je dat niet vragen aan iemand, maar moet je het zelf regelen. Ik hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 14:32 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Een beetje wel.
Merci!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 14:32 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

No problemo. Trek nog ff een biertje open.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 14:36 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Maar wat ik me dan afvraag: wat maakt iemand dan satanist?
Want met dat wat jij zei ("Als je wil dat er wat gebeurt moet je dat niet vragen aan iemand, maar moet je het zelf regelen") ben ik het volledig eens, en met mij denk ik een hoop anderen, maar dat maakt me volgens mij toch echt geen satanist.
(he, als ik zeur en je geen zin hebt te antwoorden, laat maar dan hoor! 't Is gewoon belangstelling)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 18-04-2003 14:37 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 18 april 2003 14:25 schreef Possessedpacman het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Ik geloof in het donkere meer k weet dat er ook een goede bestaat. Dat hoort nou eenmaal zo. Aan alles zit een 2e kant. Feit is dat ik heb gekozen voor de realistische zijde.


En, als ik zo vrij mag zijn om dit te vragen, waar komt de definitie "goed en kwaad" vandaan? Is dit besloten door bovennatuurlijke figuren? Hebben "zij" besloten wat "goed" en "kwaad" is?

Gewoon nieuwsgierig hoor....

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 18-04-2003 14:41]



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-04-2003 14:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 14:37 schreef Azagthoth het volgende:
En, als ik zo vrij mag zijn om dit te vragen, waar komt de definitie "goed en kwaad" vandaan? Is dit besloten door bovennatuurlijke figuren? Hebben "zij" besloten wat "goed" en "kwaad" is?

Kijk, zo hoort dat.

Eerst flink snoeien, en ga dan maar eens verder denken.


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 14:42 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Tuurlijk heb ik zin om te antwoorden. Ik hou van een goede discussie. Je ben in mijn ogen een satanist als je in jezelf geloofd. De chistenen vind ik een naief volk. Ze hopen steun te vinden bij iemand waarvan niet eens zeker is dat hij bestaat. Satanisme staan veel dichter bij de grond en weten dat je daar niets aan hebt. In het Satanisme ben je je eigen God. Kijk maar eens op www.churchofsatan.com voor veel meer informatie.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 18-04-2003 14:45 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Dat ken ik al. Niet mijn pakkie an.

Maar ik vond het niet echt een antwoord op mijn vra(a)g(en).



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2003 14:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 14:42 schreef Possessedpacman het volgende:
Tuurlijk heb ik zin om te antwoorden. Ik hou van een goede discussie. Je ben in mijn ogen een satanist als je in jezelf geloofd. De chistenen vind ik een naief volk. Ze hopen steun te vinden bij iemand waarvan niet eens zeker is dat hij bestaat. Satanisme staan veel dichter bij de grond en weten dat je daar niets aan hebt. In het Satanisme ben je je eigen God. Kijk maar eens op www.churchofsatan.com voor veel meer informatie.
Als je je eigen god bent, waar is dat satan gedoe dan voor nodig ?


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 14:47 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

@ possessedpacman: in ieder geval bedankt voor je moeite.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen