IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Satanisten, waarom heten ze zo? Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-04-2003 14:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 14:47 schreef Jenje het volgende:
Als je je eigen god bent, waar is dat satan gedoe dan voor nodig ?


Metafoor.

Tja, daar kiezen ze voor. Iets anders kan je er niet van maken.

(mijn uitleg: LaVey was een goed zakenman en wist hoe hij mensen moest lokken, dus hees hij zijn simpele individualistische ethiek in een ritueel jasje)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2003 14:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

pff ...


nha ja ...


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 14:51 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Voor Azagthoth:
Het was ook een antwoord op de vraag van Chantalie. Voor jou vraag --> Dat bepaal je eigenlijk zelf. FF een voorbeeld: God schiep volgens de verhalen de aarde. Het was goed en het leven was mooi. De slang die de Eva verleidde was kwaad. Hij bracht één van de eerste slechte menselijke eigenschappen naar boven: naieviteit. God is in mijn ogen ook kwaad. Hij schiep de aarde en liet het daarna aan zijn lot over. Mensen zijn dom. Mensen hebben begelijding nodig anders gaat het fout. Als God nu nog over de aarde waakte zou het niet zo´n zooitje zijn. Satan daarintegen is goed. Hij zorgt ervoor dat mensen zelfstandig worden en niet afhankelijk van anderen. Beantwoord?

[Dit bericht is gewijzigd door Possessedpacman op 18-04-2003 14:52]


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2003 14:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dus je gelooft in God en Satan ..


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 14:55 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Ja, maar ik heb gekozen voor Satan.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2003 14:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:

In het Satanisme ben je je eigen God.



Wat is het nou?



rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 18-04-2003 14:59 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

dat ik satan ben en dat een stelletje randdebielen mij aanbidden.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 14:59 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

nog 1 vraagje @ possessedpacman:
geloven satanisten uberhaupt wel in een satan?
Uit dat wat ik er over gelezen heb, haal ik als conclusie dat satanisten helemaal niet in een hogere macht (zoals die als satan/god/whatever zou zijn) geloven.
Heb ik dat nou helemaal verkeerd begrepen???


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 14:59 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

In het satanisme hoef je niemand te aanbidden. Maar het satanisme staat ook voor occulte magie. Satan geeft je de energie om dit uit te voeren. Satan zorgt ook voor eigenwaarde. Satan geeft je de kracht die je nodig hebt om het alleen te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Possessedpacman op 18-04-2003 15:00]


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 15:00 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

maar vanwaar die occulte magie als je toch niemand hoeft te aanbidden?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2003 15:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je hoeft niks, mag alles ..

Die is lekker ..


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 15:02 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Sommigen onder ons oefenen magie uit. En satan hebt ze hierbij. Er zijn net zoals in het Chirstendom vele verschillende opvattingen over het geloof. De ene aanbid satan, de ander weet dat Satan hem steunt als hij hem ondanks alles nodig heeft om onafhankelijk te worden.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 15:03 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

da's niet echt een antwoord volgens mij


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2003 15:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wat een onzin .. blijkbaar kun je je eigen regeltjes opstellen, een pentagram omhangen en jezelf satanist noemen ...



Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 15:04 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 15:03 schreef Jenje het volgende:
Wat een onzin .. blijkbaar kun je je eigen regeltjes opstellen, een pentagram omhangen en jezelf satanist noemen ...




Tja, maar zo zijn alle geloven ontstaan.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-04-2003 15:04 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 15:03 schreef Jenje het volgende:
Wat een onzin .. blijkbaar kun je je eigen regeltjes opstellen, een pentagram omhangen en jezelf satanist noemen ...

Tja, je kunt ook twee keer per jaar naar de kerk gaan, een beetje random rondbidden en jezelf christen noemen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2003 15:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 15:04 schreef Dwaallicht het volgende:
Tja, je kunt ook twee keer per jaar naar de kerk gaan, een beetje random rondbidden en jezelf christen noemen.
Vind ik ook onzin.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 18-04-2003 15:08 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 15:05 schreef Jenje het volgende:
Vind ik ook onzin.


Vind het allemaal onzin.


Bazzio Attacks!!!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 18-04-2003 15:09 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 18 april 2003 14:51 schreef Possessedpacman het volgende:
Voor Azagthoth:
Het was ook een antwoord op de vraag van Chantalie. Voor jou vraag --> Dat bepaal je eigenlijk zelf. FF een voorbeeld: God schiep volgens de verhalen de aarde. Het was goed en het leven was mooi. De slang die de Eva verleidde was kwaad. Hij bracht één van de eerste slechte menselijke eigenschappen naar boven: naieviteit. God is in mijn ogen ook kwaad. Hij schiep de aarde en liet het daarna aan zijn lot over. Mensen zijn dom. Mensen hebben begelijding nodig anders gaat het fout. Als God nu nog over de aarde waakte zou het niet zo´n zooitje zijn. Satan daarintegen is goed. Hij zorgt ervoor dat mensen zelfstandig worden en niet afhankelijk van anderen. Beantwoord?


Maar jij laat je "ethiek" dus afhangen van wat Satan "goed" en "slecht" vindt? Dan spreek je jezelf tegen:

quote:
Dat bepaal je eigenlijk zelf.


Uiteindelijk maak je in mijn ogen dezelfde naieve fout als christenen. Je gelooft in sprookjes.



Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 15:09 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Jullie zijn een moeilijk publiek. Ikzelf ben een biginnende satanist. En jullie vragen gaan mij NOG te ver. Ik heb me nog niet genoeg erin verdiept om deze vragen volledig te beantwoorden. Satanisme is een enigzins extreme naam voor deze levenstijl. Ik heb mijn kennis tot zover ik kan met jullie gedeelt. Ik ben nog steeds aan het leren en begrijpen. Maar één ding weet ik zeker. Uiteindelijk moet ik het zelf doen en alleen ik kan dat berijken. Ik heb genoeg zelfrespect en waarding dat ik onafhankelijk kan leven. Zonder hulp van iemand anders. Begrijp me niet verkeerd, ik sta open voor andere meningen en opvattingen. En het is menselijk dat ieder zo zijn eigenopvattingen hierover heeft.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2003 15:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 15:08 schreef bazzio het volgende:
Vind het allemaal onzin.

Ik ook

Bepaal zelf wel hoe ik mijn leven inricht. Jenjeïsme hoppetee


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2003 15:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 15:09 schreef Possessedpacman het volgende:
Jullie zijn een moeilijk publiek. Ikzelf ben een biginnende satanist. En jullie vragen gaan mij NOG te ver. Ik heb me nog niet genoeg erin verdiept om deze vragen volledig te beantwoorden. Satanisme is een enigzins extreme naam voor deze levenstijl. Ik heb mijn kennis tot zover ik kan met jullie gedeelt. Ik ben nog steeds aan het leren en begrijpen. Maar één ding weet ik zeker. Uiteindelijk moet ik het zelf doen en alleen ik kan dat berijken. Ik heb genoeg zelfrespect en waarding dat ik onafhankelijk kan leven. Zonder hulp van iemand anders. Begrijp me niet verkeerd, ik sta open voor andere meningen en opvattingen. En het is menselijk dat ieder zo zijn eigenopvattingen hierover heeft.
Ik zie in jouw denkbeelden niks terug wat met enige releigie te maken heeft, gewoon een stel waarheden als een tiet ("ik moet het zelf doen") met dan als noemer satanisme.


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 15:12 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 18 april 2003 15:09 schreef Possessedpacman het volgende:
Jullie zijn een moeilijk publiek. Ikzelf ben een biginnende satanist. En jullie vragen gaan mij NOG te ver. Ik heb me nog niet genoeg erin verdiept om deze vragen volledig te beantwoorden. Satanisme is een enigzins extreme naam voor deze levenstijl. Ik heb mijn kennis tot zover ik kan met jullie gedeelt. Ik ben nog steeds aan het leren en begrijpen. Maar één ding weet ik zeker. Uiteindelijk moet ik het zelf doen en alleen ik kan dat berijken. Ik heb genoeg zelfrespect en waarding dat ik onafhankelijk kan leven. Zonder hulp van iemand anders. Begrijp me niet verkeerd, ik sta open voor andere meningen en opvattingen. En het is menselijk dat ieder zo zijn eigenopvattingen hierover heeft.


Voor diegene die het zelf interessant vinden moeten kijken op www.churchofsatan.com of ga een op het forum kijken.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-04-2003 15:13 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 15:09 schreef Possessedpacman het volgende:
Jullie zijn een moeilijk publiek.






Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 15:13 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 18 april 2003 15:13 schreef Dwaallicht het volgende:







Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen