IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Satanisten, waarom heten ze zo? Vorige pagina | Volgende pagina
Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 08-01-2003 20:40 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 8 januari 2003 20:03 schreef Egregius het volgende:
Maar even zonder dollen Satanisme is gewoon een alternatief voor Christendom.


Even dwaas en zwak zoals alle andere dus.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 08-01-2003 21:45 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

Nou ja het is maar wat je zwak noemt. Het geloof heeft meer voor elkaar gekregen dan jij en ik dat hebben. Er zijn meer kerken en dergelijke in de fik gegaan tijdens religieuze twisten dan tijdens de korte uitspattingen van de Black Circle.

Alhoewel je dat ook weer als religie kan bestempelen..

Maar geloof het of niet, het geloof in God is voorlopig sterker dan jij en ik tezamen


Retribution
Usericon van Retribution
Posted 13-04-2003 3:45 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

Satanisme is niet slechts het omgekeerde van het kristendom.

Lees hier voor wat informatie:

http://www.mlo-scandinavia.tk

Dit is Kaos-gnostische luciferianisme...en helemaal niet zwak. Echt satanisme gaat verder dan de kristelijke benamingen en ideologie. Tot Duisternis voor het Licht...

Heil Lucifer!


natassja
Usericon van natassja
Posted 13-04-2003 12:00 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

geloven in satan is nog dommer dan geloven in jezus


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-04-2003 12:01 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 12:00 schreef natassja het volgende:
geloven in satan is nog dommer dan geloven in jezus

Heb je nog enige achtergrond/uitleg hierbij?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 13-04-2003 12:10 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Geloven in... opzich.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-04-2003 12:12 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 12:01 schreef Dwaallicht het volgende:
Heb je nog enige achtergrond/uitleg hierbij?
Er zijn bewijzen dat Jezus heeft bestaan en er zijn geen bewijzen dat Satan bestaat.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-04-2003 12:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 12:12 schreef Misanthrope het volgende:
Er zijn bewijzen dat Jezus heeft bestaan en er zijn geen bewijzen dat Satan bestaat.

HuuuU!!!

Wie was jezus dan, volgens jou?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 13-04-2003 12:18 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ey Missy, heb je bronnen van die bewijzen?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-04-2003 12:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Oh ja, en dan heb ik nòg een vraag?

Mensen die zeggen dat ze satanist zijn...

Waarin denken jullie dat zij geloven? En, hoe komen jullie daarbij?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-04-2003 12:19 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Mijn bronnen zijn discovery en een bekentenis van de kerk een tijd geleden waarin ze zeiden dat Jezus met een hoer getrouwd was.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-04-2003 12:20 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 12:17 schreef Dwaallicht het volgende:
HuuuU!!!

Wie was jezus dan, volgens jou?
Een persoon die een keertje iets goeds heeft gedaan in zijn leven en die door de kerk enorm is opgewaardeerd.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-04-2003 12:21 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 12:20 schreef Misanthrope het volgende:
Een persoon die een keertje iets goeds heeft gedaan in zijn leven

Wat is dat?

Ik heb het idee dat je totaal niet weet waar je het over hebt!


Retribution
Usericon van Retribution
Posted 13-04-2003 12:30 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

Men kan Satan en Jezus niet vergelijken!

Jezus was een mens...Satan is een kracht, een archetype.
Wie zegt dat Satan niet bestaat is gewoonweg dom. Bestaat er geen duistere krachten dan? Is er geen oorlog, haat, vernietiging, vooruitgang? Dat IS natuurlijk duisternis, Zelfs vooruitgang die er alleen maar komt door grenzen te verbreken.
Het probleem met velen is dat ze veel te kristelijk denken in die zin dat ze Satan als een fysische entiteit zien. Maar het is meer dan dat. Het is Chaos, hetgene dat geboren werd voor het Licht. Veel ouder en wijzer.

Heil!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-04-2003 12:31 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 12:21 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat is dat?

Ik heb het idee dat je totaal niet weet waar je het over hebt!
Ik weet ook niet wie hij was, maar het was bewezen dat er een persoon had bestaan onder de naam Jezus die in zijn leven ooit wat had gedaan (ik weet niet meer wat) en daardoor later door de kerk als heilige is verklaard. Hij is toen enorm opgewaardeerd en zo is hij de Jezus geworden die wij nou kennen. Wat ik bedoel is dus: er zit een kleine kern van waarheid in de persoon Jezus, maar het grootste deel is eromheen verzonnen. Dat is wat ik ooit heb vernomen en verder weet ik er niets van.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-04-2003 12:38 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 12:30 schreef Retribution het volgende:
Men kan Satan en Jezus niet vergelijken!

Jezus was een mens...Satan is een kracht, een archetype.
Wie zegt dat Satan niet bestaat is gewoonweg dom. Bestaat er geen duistere krachten dan? Is er geen oorlog, haat, vernietiging, vooruitgang? Dat IS natuurlijk duisternis, Zelfs vooruitgang die er alleen maar komt door grenzen te verbreken.
Het probleem met velen is dat ze veel te kristelijk denken in die zin dat ze Satan als een fysische entiteit zien. Maar het is meer dan dat. Het is Chaos, hetgene dat geboren werd voor het Licht. Veel ouder en wijzer.

Heil!
Geloof jij ook in God, niet als fysische entiteit, maar als het goede in het geheel?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-04-2003 12:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 12:31 schreef Misanthrope het volgende:
Ik weet ook niet wie hij was, maar het was bewezen dat er een persoon had bestaan onder de naam Jezus die in zijn leven ooit wat had gedaan (ik weet niet meer wat) en daardoor later door de kerk als heilige is verklaard. Hij is toen enorm opgewaardeerd en zo is hij de Jezus geworden die wij nou kennen. Wat ik bedoel is dus: er zit een kleine kern van waarheid in de persoon Jezus, maar het grootste deel is eromheen verzonnen. Dat is wat ik ooit heb vernomen en verder weet ik er niets van.

Nou, ik zou zeggen, vergeet alles dat je weet en ga eens een studie doen naar het christendom (als je het interessant vindt).

Er zal vast een 'echte' jezus geweest zijn die profeet was, die staat echter in geen verhouding tot de jezus die de meeste christenen erkennen (want er bestaan ook nog honderden 'soorten' christendom).

Wat voor ons, in deze maatschappij uitmaakt is niet de jezus die 'echt' was maar het ICOON jezus. Het verhaal van de zoon van god, die uit een maagd geboren wordt is al zo onmogelijk dat je dus niets meer aan de 'echte' jezus hebt. De boodschap van jezus is er één van lijdzaamheid en passiviteit. Dit wordt krachtig verwoord in het verhaal van het toekeren van de andere wang, als je een klap op de ene wang krijgt. Zijn land, zijn volk wordt onderdrukt, en hij komt met een boodschap van 'vrede'. Alle trots is uit hem verdwenen. Lijdzaam laat hij zich vervolgen, als men hem binnenhaalt als 'redder' terwijl hij op een muilezel Jeruzalem binnenkomt moet hij huilen. Als de Romeinen genoeg van hem krijgen gaan ze hem vervolgen -- hij ondergaat het lijdzaam. Hij is bang, in de wijngaarden van Gethsemané bidt hij tot god omdat hij niet weet wat hij moet doen! Omdat hij bang is, krijgt hij geen antwoord. Hij weet van tevoren wie hem gaat verraden. Hij neemt 'onze zonden' op zich en sterft voor JOU en voor MIJ, omdat WIJ zondaars zijn!! Niemand heeft hierom gevraagd, toch doet hij het, de raaskallende dwaas. Hij laat het allemaal met zich doen.

En dat moeten wij geloven, dat moeten wij mooi vinden. Dat moeten wij komend weekend herdenken. En waarom?? Omdat ons beloofd wordt dat we, in ruil voor dit kortstondig aardse lijden, dan later bij god en jezus en de heilige geest in de hemel zullen verkeren.
Een zwakkeling is het, een slaaf, en iedereen die in deze tijd is opgegroeid en er nog in gelooft lijdt aan waanzin en is slaaf met hem.

SATAN -- een krachtige metafoor die voor heel veel zaken inzetbaar is. HEEEEL wat anders dan jezus, dus.

Ik ben het niet met Retribution eens dat de dood chaos is. De dood is de ultieme stilstand, het einde van alle verandering, en dus ook het einde van alle chaos. Het leven is een gevecht tussen orde en chaos -- ik ben een zeer grote liefhebber van het leven en weet dat wat ik nu doe en nu heb, in het licht van de eeuwigheid betrekkelijk is. Juist daarom dient het geleefd te worden -- ik neig niet naar de dood, als ik dood ben, ben ik weg. Er is niets anders dan het nu.


Retribution
Usericon van Retribution
Posted 13-04-2003 18:26 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

quote:
Op 13 april 2003 12:38 schreef Misanthrope het volgende:
Geloof jij ook in God, niet als fysische entiteit, maar als het goede in het geheel?


ja, dat kan men dan wel zeggen. Licht tegen de Duisternis die verlicht.


Retribution
Usericon van Retribution
Posted 13-04-2003 18:35 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

quote:
Op 13 april 2003 12:53 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik ben het niet met Retribution eens dat de dood chaos is. De dood is de ultieme stilstand, het einde van alle verandering, en dus ook het einde van alle chaos. Het leven is een gevecht tussen orde en chaos -- ik ben een zeer grote liefhebber van het leven en weet dat wat ik nu doe en nu heb, in het licht van de eeuwigheid betrekkelijk is. Juist daarom dient het geleefd te worden -- ik neig niet naar de dood, als ik dood ben, ben ik weg. Er is niets anders dan het nu.


Dat is jouw visie dan en dat moet ik respekteren=) Het hangt er gewoon vanaf wat men verstaat onder de Dood.
Hier kan je anders wat meer lezen over Chaosideologie :

http://www.mlo-scandinavia.tk


PS Jezus was een nationalistische rebel. Toen het kristendom nog een oorlogsgezinde, fascistische sekte was.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-04-2003 21:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 18:35 schreef Retribution het volgende:
PS Jezus was een nationalistische rebel. Toen het kristendom nog een oorlogsgezinde, fascistische sekte was.

Is een uitleg, maar dat is niet de jezus die we in de bijbel, en in het christendom, terugvinden.

*edit* je hoeft mijn mening niet te respecteren hoor -- doe ik ook niet bij anderen

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 13-04-2003 21:29]


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-04-2003 21:39 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Deze discussie maakt het maar al te duidelijk:

Het is de hoogste tijd dat het metalvolk alhier bekeerd wordt tot het Volinisme.

Wie wil er eerst? Kom maar. Kom maar. Touch the screen.


Touché, pussycat!


Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 13-04-2003 22:04 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

Jongens, kom op zeg. Dit is toch al in den treure uitgelegd? Als je even het topic doorleest weet je precies waarom Satanisten zich zo noemen en wat ze precies geloven. Dan hoeven we niet weer dat hele gedoe van "Satanisme is gewoon christendom op z'n kop"-bullshit te doorlopen.
Of lees The Satanic Bible.


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


natassja
Usericon van natassja
Posted 13-04-2003 23:13 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

ik vind het gewoon onzin, alle geloven dat bedoelde ik eingelijk


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-04-2003 23:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 21:39 schreef Sporty Voleg het volgende:
Deze discussie maakt het maar al te duidelijk:

Het is de hoogste tijd dat het metalvolk alhier bekeerd wordt tot het Volinisme.

Wie wil er eerst? Kom maar. Kom maar. Touch the screen.



gebeurt niks ..

*disapointed*


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 13-04-2003 23:27 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter



Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen