IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Satanisten, waarom heten ze zo? Vorige pagina | Volgende pagina
Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 13-04-2003 23:28 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

offtopic:

je sig klopt niet.


No meat is sweater


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 13-04-2003 23:33 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

ook offtopic

I keep the bible in a pool of blood
So that none of its lies can affect me

Dank u

[Dit bericht is gewijzigd door Possessedpacman op 13-04-2003 23:40]


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 13-04-2003 23:44 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht



No meat is sweater


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 13-04-2003 23:50 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

ach, het lijkt soms ook zo erug op mekaar..


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 13-04-2003 23:55 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

ja, en die metalzangers zijn ook zo onverstaanbaar


No meat is sweater


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-04-2003 2:12 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 23:13 schreef natassja het volgende:
ik vind het gewoon onzin, alle geloven dat bedoelde ik eingelijk

ALLE geloven?? Da's wel heel erg veel...

En, vertel eens, wat geloof jij dan?


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 14-04-2003 10:39 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 23:14 schreef Jenje het volgende:
gebeurt niks ..

*disapointed*
Dat is 't 'em juist. Je merkt 't niet. Het moet langzaam groeien, en dan ineens...!


Touché, pussycat!


natassja
Usericon van natassja
Posted 14-04-2003 11:06 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 2:12 schreef Dwaallicht het volgende:
ALLE geloven?? Da's wel heel erg veel...

En, vertel eens, wat geloof jij dan?


ik geloof niet in goden welke dan ook, ik geloof in mezelf


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-04-2003 15:59 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 12:53 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou, ik zou zeggen, vergeet alles dat je weet en ga eens een studie doen naar het christendom (als je het interessant vindt).

Er zal vast een 'echte' jezus geweest zijn die profeet was, die staat echter in geen verhouding tot de jezus die de meeste christenen erkennen (want er bestaan ook nog honderden 'soorten' christendom).

Wat voor ons, in deze maatschappij uitmaakt is niet de jezus die 'echt' was maar het ICOON jezus. Het verhaal van de zoon van god, die uit een maagd geboren wordt is al zo onmogelijk dat je dus niets meer aan de 'echte' jezus hebt. De boodschap van jezus is er één van lijdzaamheid en passiviteit. Dit wordt krachtig verwoord in het verhaal van het toekeren van de andere wang, als je een klap op de ene wang krijgt. Zijn land, zijn volk wordt onderdrukt, en hij komt met een boodschap van 'vrede'. Alle trots is uit hem verdwenen. Lijdzaam laat hij zich vervolgen, als men hem binnenhaalt als 'redder' terwijl hij op een muilezel Jeruzalem binnenkomt moet hij huilen. Als de Romeinen genoeg van hem krijgen gaan ze hem vervolgen -- hij ondergaat het lijdzaam. Hij is bang, in de wijngaarden van Gethsemané bidt hij tot god omdat hij niet weet wat hij moet doen! Omdat hij bang is, krijgt hij geen antwoord. Hij weet van tevoren wie hem gaat verraden. Hij neemt 'onze zonden' op zich en sterft voor JOU en voor MIJ, omdat WIJ zondaars zijn!! Niemand heeft hierom gevraagd, toch doet hij het, de raaskallende dwaas. Hij laat het allemaal met zich doen.

En dat moeten wij geloven, dat moeten wij mooi vinden. Dat moeten wij komend weekend herdenken. En waarom?? Omdat ons beloofd wordt dat we, in ruil voor dit kortstondig aardse lijden, dan later bij god en jezus en de heilige geest in de hemel zullen verkeren.
Een zwakkeling is het, een slaaf, en iedereen die in deze tijd is opgegroeid en er nog in gelooft lijdt aan waanzin en is slaaf met hem.

SATAN -- een krachtige metafoor die voor heel veel zaken inzetbaar is. HEEEEL wat anders dan jezus, dus.

Ik ben het niet met Retribution eens dat de dood chaos is. De dood is de ultieme stilstand, het einde van alle verandering, en dus ook het einde van alle chaos. Het leven is een gevecht tussen orde en chaos -- ik ben een zeer grote liefhebber van het leven en weet dat wat ik nu doe en nu heb, in het licht van de eeuwigheid betrekkelijk is. Juist daarom dient het geleefd te worden -- ik neig niet naar de dood, als ik dood ben, ben ik weg. Er is niets anders dan het nu.
Komende zondag om 9 uur op Discovery, een programma over bewijzen of Jezus wel of niet heeft bestaan.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 14-04-2003 16:23 by Thanatos Wijzig reactieProfiel van ThanatosQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 15:59 schreef Misanthrope het volgende:
Komende zondag om 9 uur op Discovery, een programma over bewijzen of Jezus wel of niet heeft bestaan.
Hmmmm wil ik wel eens zien, hoelaat?


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 14-04-2003 16:32 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 16:23 schreef Thanatos het volgende:
Hmmmm wil ik wel eens zien, hoelaat?



LOL

ahum
sorry


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-04-2003 16:34 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 16:23 schreef Thanatos het volgende:
Hmmmm wil ik wel eens zien, hoelaat?
*kuch* :
Op 14 april 2003 15:59 schreef Misanthrope het volgende:
Komende zondag om 9 uur op Discovery, een programma over bewijzen of Jezus wel of niet heeft bestaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 14-04-2003 16:35]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-04-2003 17:33 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 15:59 schreef Misanthrope het volgende:
Komende zondag om 9 uur op Discovery, een programma over bewijzen of Jezus wel of niet heeft bestaan.

Pfff, het zal me echt worst wezen of die homeau wel of niet echt heeft bestaan. Ik ga er de bijbel toch niet leuker door vinden.


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 14-04-2003 18:54 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 14 april 2003 11:06 schreef natassja het volgende:
ik geloof niet in goden welke dan ook, ik geloof in mezelf


Dan zijt gij een satanist...


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-04-2003 18:54 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 18:54 schreef Possessedpacman het volgende:
Dan zijt gij een satanist...
Nee.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 14-04-2003 20:35 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Welcome to the official website of the Church of Satan. Founded on April 30, 1966 c.e. by Anton Szandor LaVey, we are the first above-ground organization in history openly dedicated to the acceptance of Man’s true nature—that of a carnal beast, living in a cosmos which is permeated and motivated by the Dark Force which we call Satan. Over the course of time, Man has called this Force by many names, and it has been reviled by those whose very nature causes them to be separate from this fountainhead of existence. They live in obsessive envy of we who exist by flowing naturally with the dread Prince of Darkness. It is for this reason that individuals who resonate with Satan have always been an alien elite, often outsiders in cultures whose masses pursue solace in an external deity. We Satanists are our own Gods, and we are the explorers of the Left-Hand Path.

We satanist are our own gods


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 14-04-2003 21:14 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

'Geloven in jezelf' is niet hetzelfde als 'je eigen god zijn.'


Touché, pussycat!


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 14-04-2003 21:53 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Jeezus, dit is een OUD topic...

Waarom haalt iemand dat weer nar boven?


Dit slaat nergens op.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 14-04-2003 21:56 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 14 april 2003 20:35 schreef Possessedpacman het volgende:
We satanist are our own gods

Dat klinkt enorm saai.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 14-04-2003 21:57 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

quote:
Op 14 april 2003 21:56 schreef mislyd het volgende:
Dat klinkt enorm saai.




Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 14-04-2003 21:59 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 14 april 2003 20:35 schreef Possessedpacman het volgende:
...blablabla...Anton Szandor LaVey...blablabla...


Hij is een kneus.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


natassja
Usericon van natassja
Posted 14-04-2003 22:03 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 18:54 schreef Possessedpacman het volgende:
Dan zijt gij een satanist...


ik noem mezelf niet mijn eigen god, waarom zou ik mezelf een naam geven van iets waarin ik niet geloof?



Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 14-04-2003 22:56 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Geloven in jezelf is genoeg....

Hoor mij nou. Begin nou net als zo'n extreem christelijk persoon te klinken. Van die mensen die je willen bekeren


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Yeep
Apudne te vel me?
Usericon van Yeep
Posted 14-04-2003 23:42 by Yeep Wijzig reactieProfiel van YeepQuote dit bericht

Do what thou willst, that shall be the whole of the law.

De man die dat zei werd er ook van beschuldigd Satanist te zijn. Volgens mij wordt je gewoon tot satanist bestempeld als je een egoistisch geloof of levensovertuiging hebt. Of iets dat niet op een van de vier grote geloofstroming is gebaseerd (Christelijk, Islam, Boedisme of Hindoeisme).

Het is allemaal een label, heeft verder geen waarde. Ik kan me alleen boos maken als mensen gaan oordelen over een label, terwijl ze er geen reet van weten (zoals met Satanisme), terwijl dat label weer gegeven is door mensen die er ook geen reet van af weten.
Vooral Christen zijn daar goed in. Terwijl toch echt in de bijbel staat dat je niet zomaar over je medemens moet oordelen, tenzij je zelf perfect bent. En dat is niemand
http://www.bible.org/netbible/mat7.htm


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 14-04-2003 23:46 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 14 april 2003 23:42 schreef Yeep het volgende:

...Terwijl toch echt in de bijbel staat dat je niet zomaar over je medemens moet oordelen, tenzij je zelf perfect bent. En dat is niemand
http://www.bible.org/netbible/mat7.htm


Zolang je jezelf in je waarde laat en jezelf ook die gelegenheid geeft. Je kan zeggen wat je wil maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen...

[Dit bericht is gewijzigd door Possessedpacman op 14-04-2003 23:49]


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen