IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Wie of Wat heeft in grote mate je visie op het leven bepaald ? Volgende pagina
Satan
Usericon van Satan
Posted 13-12-2001 19:04 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Je ouders ,je vrienden ,je leraren ,oudere broer of zus ,je eigen ervaringen (en bepaal je daarmee je visie en stel je ze bij ) etc .
Ik kan me niet voorstellen dat een scene dat doet (zie de trueblackmetal discussie ) omdat dat zo veraf van je staat ,maar hierin kan ik ongelijk hebben ,omdat ik niet naar concerten (wil ) gaan en meestal cd's luister etc .

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 02-08-2008 23:23]



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 13-12-2001 19:08 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Satan, je weet waar dit op uit gaat draaien he...

Maar goed, mijn visie wordt bepaald door mezelf, vrienden, ervaringen en natuurlijk beinvloed de massa mij ook of ik dit nu wil of niet.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-12-2001 19:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ten eerste een goede vraag, iedereen is door anderen beinvloedt tenzij je in een kooi geisoleerd van iedereen bent opgegroeid. verder een moeilijke vraag want ik denk dat je door alles wat je mee maakt in je leven wordt gevormd. maar heel belangrijk voor mij zijn mijn ouders geweest. ik vraag mee ook af in welke mate dingen als televisie etc een persoon vormen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-12-2001 20:30 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Mijn ouders, de vele, vele discussies op Usenet (scherpt je geest en je leert heel veel), BLACK METAL en Friedrich Nietzsche.

En nog veel meer andere dingen, maar dit zijn wel de belangrijkste denk ik.


Satan
Usericon van Satan
Posted 13-12-2001 21:24 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

CG Jung

[Dit bericht is gewijzigd door Satan op 13-12-2001 21:29]



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-12-2001 21:48 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Hm sommige teksten van manowar en dingen die ik meegemaakt heb.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


The Coming Curse
Usericon van The Coming Curse
Posted 13-12-2001 21:56 by The Coming Curse Wijzig reactieProfiel van The Coming CurseQuote dit bericht

Mijn vrienden muziek en de dingen die ik heb meegemaakt hebben me gevormd tot wat ik ben denk ik


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 13-12-2001 22:53 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ouders, vrienden (positief en negatief), en gebeurtenissen vooral. Best wel standaard dus.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 14-12-2001 0:27 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

Wie mijn visie op 'het leven'/'mijn leven' bepalen? Oh, moeilijk. Ik zou graag willen dat ik dat zelf bepaalde... misschien is het wel -working towards- zelf je visie bepalen...

Maar ja, het begint natuurlijk met je ouders. Die leren je eerst alles.. (naar de kerk gaan, gehoorzamen etc etc.) Op een gegeven moment verzet je je ertegen en probeer je je eigen weg te vinden. Zo ging het voor mij zo'n beetje denk ik.. 'kbegon me te verzetten door naar 'hardere muziek' te gaan luisteren, en door aan bepaalde dingen niet meer mee te doen. Dit heeft ook geleid tot m'n Straight Edge en 'Vegan' idealen. Al-hoe-wel dat weer niks met m'n ouders te maken heeft, want die steunen me daarin.

En nu? Nu lees ik super veel texten van (Hardcore-, voornamelijk) bands en veel boeken, om maar zoveel mogelijk ideen te krijgen...en om OVERAL maar over na te denken.

Ok, dit klinkt allemaal misschien heel 'happy'... maar ik voel me op't moment behoorlijk KUT, dus ik snap niet hoe ik dit nu allemaal heb kunnen vertellen....


Iron Maiden
Always live to win
Usericon van Iron Maiden
Posted 14-12-2001 0:48 by Iron Maiden Wijzig reactieProfiel van Iron MaidenQuote dit bericht

Het leven is gewoon zwaar KUT. Na alle ellende probeer je weer wat op te bouwen en op het moment dat het je gelukt is ,zie je het weer als een kaartenhuis in mekaar donderen. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Het enige wat je kan doen is blijven proberen er een positieve wending aan te geven, ongeacht wat.


Iron Maiden! Is coming to get you! Wherever you are!


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 14-12-2001 8:36 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Stomme opmerking misschien, maar mijn leven heeft mij gevormd. De goede en slechte dingen, alle ontmoetingen...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 14-12-2001 9:28 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Vrij standaard denk ik: Ouders, vrienden en leraren (serieus, kan er niks aan doen). Maar ook cd's, tv (duh) en internet...

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 14-12-2001 9:29]


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 14-12-2001 10:25 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

Hmzz...voornamelijk ikzelf zou ik zeggen...maar met als belangrijkste inspiratie Black Metal en F. Nietzsche.
Ook Mortiis is erg belangrijk geweest.


SCUM FUCK


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-12-2001 10:38 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Mijn visie op geloof b.v is sterk bepaald door mijn ouders. zij hebben een grote haat jegens christenen, of uberhoupt het aanbidden van een hogere macht.

Ook mijn muziek smaak is in de metal richting geduwt door mijn ouders. ben opgevoed met ac/dc iron maiden, black sabbath ect.

Voor de rest van mijn visies op dingen heb ik grotendeels zelf aangepakt. denk ik.
Maar goed, ik ben nu op school bezig met freud, maslov enz, en in die lessen moeten we dit soort dingen ook gaan bedenken. Best pittig vind ik.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-12-2001 12:13 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Mijn visie op het leven is voor een groot deel bepaald door mijn omgeving en door metal!

Hoe meer ik naar metal ging luisteren en ernaar ging leven, hoe meer mijn omgeving (school) op mij neer ging kijken, waar ik in het begin uiteraard niet zo blij mee was, maar later wel omdat het je sterker maakt en doet inzien hoe belachelijk en idioot de gemiddelde mensen zijn.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-12-2001 12:55 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

niet te vergeten dat mijn chaotische omgeving (valorian) mijn chaotisch beinvloede leven chaotisch laat verlopen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-12-2001 21:36 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Meeste door ouders, wat door vrienden. En iets door muziek. Vooral toch zelf aan de metal geraakt terwijl niemand in de familie het luistert en mijn vrienden eigenlijk ook niet. Dat verklaart ook waarom ik vrijwel nooit als metalgast erbij loop. Alleen bij concerten, maar ik kan er mee leven.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-12-2001 17:29 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

De ervaring die ik dagelijks, de ene keer wat minder dan de ander, in mijn leven op doe
heeft bij mij de grootste invloed op hoe ik denk en doe.

Ik heb ook geen overtuigingen/geloof over hoe ik zal moeten leven, omdat ik me niet aan iets wil vast houden waar ik misschien over een tijdje een ander visie op heb gekregen.

Ik heb natuurlijk wel ideeen over hoe ik leef, maar kan niet zeggen dat ik zo nog leef over 10 jaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 17-12-2001 17:30]



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-12-2001 17:39 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 14 december 2001 12:13 schreef Valorian666 het volgende:
Hoe meer ik naar metal ging luisteren en ernaar ging leven, hoe meer mijn omgeving (school) op mij neer ging kijken, waar ik in het begin uiteraard niet zo blij mee was, maar later wel omdat het je sterker maakt en doet inzien hoe belachelijk en idioot de gemiddelde mensen zijn.
Amen.



Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 17-12-2001 20:24 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Mijn visie op het leven, vooral blowen en later in combinatie met black metal.
(ik blowde al voor ik black metal luisterde)


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 20-12-2001 10:21 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

Mijn ouders hebben mij heel veel geleerd. Vooral consequent zijn, zelfdiscipline hebben en kracht achter je wil te zetten.

Mijn vroegere leefomgeving op school heeft mij geleerd dat ik heel erg op mezelf ben en dat ik niet geschikt ben om met massa's op te schieten.

Mijn vriendenkring heeft mij geleerd heel veel bier te drinken en muziek te spelen.

Black metal heb ik niet zoveel mee te maken. Ik vind het een beetje raar om alleen negatief te denken. Hoewel ik door burzum geinteresseert raakte in onze Culturele erfenis, dit heeft denk ik mijn visie tot op vandaag het meeste beinvloed.

En verder heb ik zelf mijn visie gemaakt. Het altijd malen en verwerken van gegevens heeft mij minder vrolijk gemaakt, maar tenminste wel echt (naar ik geloof).


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-12-2001 10:44 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

- ouders
- leraren
- vrienden
- GEEN muziek (luister nauwelijks naar teksten)
- omgeving/gebeurtenisen

[edit]overigens wel sinds ik me meer 'metal' gedraag is mijn visie wel enigszins veranderd, zie de post van valorian[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 20-12-2001 10:45]


Je moeder.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 21-12-2001 19:14 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Hmm..mijn zoon, stiefvader ,vrienden muziek en de belangrijkste het leven zelf.Klinkt heel duf..maar da's mijn wereldje.

Vrij standaard geloof ik...


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 21-12-2001 19:18 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

- pa & ma
- Dat ettertje dat broertje is
- M'n vrienden (wijsheid doe je op in de kroeg...)
- Freek de Jonge (<-- z'n neerlands hoop periode)
- M'n exen
- M'n collega's


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 21-12-2001 19:31 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ouders
vrienden
gezin
media
metal

oh en collega's

[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 21-12-2001 19:32]


Bazzio Attacks!!!


Metal Bambie
het ettertje onder de metalheads
Usericon van Metal Bambie
Posted 28-01-2002 19:11 by Metal Bambie Wijzig reactieProfiel van Metal BambieQuote dit bericht


METAL, mijn visie is sterk ( bijna 90°) verandert door metal
mijn ouders
mijn leraren
ok, ook een beetje door mijn vrienden


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen