IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Ascension of the Watchers
Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 21-07-2005 9:08 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

Een project van de zanger van Fear Factory, maar echter totaal niet te vergelijken met Fear Factory. Deze muziek is namelijk rustig, melancholisch, dromerig en sfeervol.

Op de site www.thewatchers.org zijn een paar samples van nummers te horen die op het debuutalbum Iconoclast staan. Waag eens een poging tot luisteren!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 21-07-2005 10:54 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

klinkt geinig.

ik mag zijn zangstem wel!


I Find That I Am Not There...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-07-2005 11:24 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

*zet dit ook op zijn "nog uit te checken-lijstje"*

(net onder Mechanical Poet... )


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 21-07-2005 11:29 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2005 11:24 schreef altx het volgende:
*zet dit ook op zijn "nog uit te checken-lijstje"*

(net onder Mechanical Poet... )


Haha


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-10-2005 12:52 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik zit op dit moment Iconoclast eens fatsoenlijk van begin tot eind te luisteren. En nu pas grijpt de pracht van de muziek me in z'n geheel. De muziek heeft een hypnotiserend effect en maakt beelden bij me los die wel wat weghebben van "The fields" uit The Matrix. Enorm, verlaten, futuristische vlakten. De muziek is leeg en bijna robotisch maar barst toch weer van emotie.
Wat ik ook prachtig vind is dat de eerste 2 nummers heel donker en depressief beginnen waarna nummer 3 en 4 steeds meer een sprankje van hoop laten doorschemeren.
Prachtig allemaal. De stem van Burton past er ook perfect bij.

Nu ben ik alleen nog heel benieuwt naar het verhaal achter de teksten. Gezien het feit dat ze blijkbaar afkostig zijn uit het brein van Burton en dan hij al eens aan heeft gegeven dat hij boeken schrijft.

Op de kaft van de cd staat een quote waaronder vermeld staat: "From the "Apocrypha of Seth" by Burton C. Bell"
En het enige dat ik op het internet kan vinden over The Apocrypha of Seth is dat Seth een of andere joodse man blijkt te zijn die als voorloper van Jesus wordt gezien.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


DUST2
Usericon van DUST2
Posted 03-10-2005 22:40 by DUST2 Wijzig reactieProfiel van DUST2Quote dit bericht

Idd! Goede CD! Lekkere muziek


Madthijs
Usericon van Madthijs
Posted 03-10-2005 23:04 by Madthijs Wijzig reactieProfiel van MadthijsQuote dit berichthttp://www.myspace.com/fondlecorpse

quote:
Op 3 oktober 2005 12:52 schreef XnegativeX het volgende:
Ik zit op dit moment Iconoclast eens fatsoenlijk van begin tot eind te luisteren. En nu pas grijpt de pracht van de muziek me in z'n geheel. De muziek heeft een hypnotiserend effect en maakt beelden bij me los die wel wat weghebben van "The fields" uit The Matrix. Enorm, verlaten, futuristische vlakten. De muziek is leeg en bijna robotisch maar barst toch weer van emotie.
Wat ik ook prachtig vind is dat de eerste 2 nummers heel donker en depressief beginnen waarna nummer 3 en 4 steeds meer een sprankje van hoop laten doorschemeren.
Prachtig allemaal. De stem van Burton past er ook perfect bij.

Nu ben ik alleen nog heel benieuwt naar het verhaal achter de teksten. Gezien het feit dat ze blijkbaar afkostig zijn uit het brein van Burton en dan hij al eens aan heeft gegeven dat hij boeken schrijft.

Op de kaft van de cd staat een quote waaronder vermeld staat: "From the "Apocrypha of Seth" by Burton C. Bell"
En het enige dat ik op het internet kan vinden over The Apocrypha of Seth is dat Seth een of andere joodse man blijkt te zijn die als voorloper van Jesus wordt gezien.

Ik weet niet of dit enigzins van toepassing is, maar : Seth is ook de god van de chaos en het slechte in de egyptische mythologie. Maar veel weet ik hier ook niet van, dus misschien dat iemand anders hulp kan bieden....?


Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 11-10-2005 0:39 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2005 23:04 schreef Madthijs het volgende:
Ik weet niet of dit enigzins van toepassing is, maar : Seth is ook de god van de chaos en het slechte in de egyptische mythologie. Maar veel weet ik hier ook niet van, dus misschien dat iemand anders hulp kan bieden....?


Ik hoop het, al zal dat tevergeefs zijn, aangezien dit topic niet bepaald mensen trekt.

Maar die EP is voor mij toch wel één van DE aankopen van het jaar.


slome
Usericon van slome
Posted 11-10-2005 0:51 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Ik zit nu een stukje clip op de site te kijken, dit klinkt inderdaad niet verkeerd (maar goed, dat zeg ik van bijna alle muziek die men mij voorschuift), maar ik word btw wel behoorlijk duizelig van die irritante clip...

Heb ik toch voor het slapen gaan nog even 2 namen erbij gekregen om te onthouden.


Razor Jack
Usericon van Razor Jack
Posted 11-10-2005 7:53 by Razor Jack Wijzig reactieProfiel van Razor JackQuote dit bericht

Het kan ermee door, maar het is niet een hoogstandje mijn inziens. De zanger kan zich beter met fear factory bezig blijven houden.


~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~


Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 11-10-2005 15:17 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2005 0:51 schreef slome het volgende:
Ik zit nu een stukje clip op de site te kijken, dit klinkt inderdaad niet verkeerd (maar goed, dat zeg ik van bijna alle muziek die men mij voorschuift), maar ik word btw wel behoorlijk duizelig van die irritante clip...

Heb ik toch voor het slapen gaan nog even 2 namen erbij gekregen om te onthouden.


Haha, vervelende clip he! Maar onthoud deze naam inderdaad maar, dan hoor ik graag over een tijdje of de muziek je is bevallen of niet.

quote:
Op 11 oktober 2005 7:53 schreef Razor Jack het volgende:
Het kan ermee door, maar het is niet een hoogstandje mijn inziens. De zanger kan zich beter met fear factory bezig blijven houden.


Tss, dan mag hij wel zorgen dat de volgende plaat van Fear Factory beter wordt dan Transgression. Een kruising tussen Obsolete en Demanufacture bijvoorbeeld. Maar dat niveau evenaren ze toch nooit meer.


Razor Jack
Usericon van Razor Jack
Posted 11-10-2005 15:28 by Razor Jack Wijzig reactieProfiel van Razor JackQuote dit bericht

Gevolg van bandleden wisselingen etc. denk ik.


~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~


Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 11-10-2005 15:34 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2005 15:28 schreef Razor Jack het volgende:
Gevolg van bandleden wisselingen etc. denk ik.


Ja, en vast nog meer factoren.

Edit: nevermind, dat bedoel je natuurlijk met 'etc.'


[Dit bericht is gewijzigd door Ascension op 11-10-2005 15:35]


Razor Jack
Usericon van Razor Jack
Posted 11-10-2005 15:36 by Razor Jack Wijzig reactieProfiel van Razor JackQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2005 15:34 schreef Ascension het volgende:
Ja, en vast nog meer factoren.

Edit: nevermind, dat bedoel je natuurlijk met 'etc.'


Inderdaad.


~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen