IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Het Grote Talen Ende Dialecten Topic Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-07-2005 23:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2005 20:31 schreef metal_fan13 het volgende:
ow leuk kom jij uit hrlem??

ken jij dan ook ene sifra ???



Een illegaal op het internet is nooit grappig


signature


Mister MetallicA
Usericon van Mister MetallicA
Posted 23-07-2005 23:26 by Mister MetallicA Wijzig reactieProfiel van Mister MetallicAQuote dit bericht

wiejjjj :D:D:D nee idd niet nee


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-07-2005 19:17 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Wat un geëamel...


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Orion
Usericon van Orion
Posted 24-07-2005 19:18 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht



Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 24-07-2005 19:21 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht



Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-07-2005 19:27 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Orion
Usericon van Orion
Posted 24-07-2005 19:30 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

jesus zit best un veskil in ast ut vergeliekst met halingers(stadsfries)


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 24-07-2005 19:46 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

Veluws is 'n algemeen eaksepteerd dialekt umdat de meeste minsen et wel begrypen kun.


http://www.ned.univie.ac.at/publicaties/taalgeschiedenis/nl/dialkarte.htm


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Mister MetallicA
Usericon van Mister MetallicA
Posted 24-07-2005 19:51 by Mister MetallicA Wijzig reactieProfiel van Mister MetallicAQuote dit bericht

ah die verschilln'de toal'n hier, doar must oe gewoon schiet an hbb'n en niet ans! Drants is t moiste dialekt wat ie sprek'n kanst


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 24-07-2005 19:55 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

Drents is een verzamelnaam voor de dialecten die worden gesproken in Drenthe.
* het Noordenvelds
* het Veenkoloniaals
* het Zuidoost Zand Drents
* het Zuidoost Veen Drents
* het Midden Drents
* het Zuid-west Noord Drents
* het Zuid-west Zuid Drents

In een onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen wordt gesteld dat het Drents dialect wel eens zou kunnen verdwijnen aangezien de huidige sprekers vooral ouderen en laagopgeleiden zijn.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 25-08-2005 16:26 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Nou vraag ik me wat af; in het Engels heb ik altijd geleerd dat je 'a' gebruikt voor zelfstandige naamwoorden met een medeklinker en 'an' voor ZNW die beginnen met een klinker.
Dus:
a duck
a car
an apple
enz...

Maar nou lees ik steeds vaker dubieuze gevallen die steeds met een H beginnen. Zo net weer: 'an historian'.
Misschien begint het internet m'n grammatica te bederven want ik weet het nu ff niet meer.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2005 16:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Volgens mij was het zo onmdat je in goed engels de H bijna niet uitspreekt er in die gevallen niet "a" maar "an" voorkomt te staan.


CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 25-08-2005 16:28 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

Dat klopt Jenje, dat klopt!


Bloodied by the thorns beside the leaves


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2005 16:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gelukkig ...


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 25-08-2005 16:32 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Gaat niet in alle gevallen op.

Het woord 'house' bijvoorbeeld, krijgt wel een 'a'. Alleen in de gevallen waarin de H silent is, wordt de 'a' een 'an'.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2005 16:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jaaaaa dat zocht ik de zogenaamde "silent" H
Ik wist dat er iets nog miste


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2005 16:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Wat Jenje zei.

Alleen is historian een dubieus geval die je volgens mij op beide manieren kan spellen:

http://www.bbc.co.uk/history/lj/how_to_do_historylj/roles_03.shtml?site=history_howtodolj_unpicking


Over het er zijn nog een paar andere woorden die met medeklinkers (ander dan h) beginnen waar normaliter 'an' voorgezet wordt. Ik kan er nu even niet opkomen.

edit: en worden die met de klinker U beginnen krijgen doorgaans 'a' in plaats van 'an'. A user bijvoorbeeld.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 25-08-2005 16:41]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 25-08-2005 16:50 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Grappig dat dit mij nooit op de middelbare school is verteld (en ik ben geslaagd met een 9,4).

Dat van 'USER' lijkt me veel duidelijker om de 1 of andere reden. Wrsch. omdat het duidelijk met een /J/ klank begint.
<edit> /JOO-zuhr/


[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 25-08-2005 16:54]



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 25-08-2005 16:51 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

En ook daar zijn weer uitzonderingen, afhankelijk van de uitspraak. Als de 'u'hard uitgesproken wordt, wordt deze voorafgegaan door de 'a'. Echter, in een geval als 'unbeatable', waarin de 'u' zacht is, komt er 'an' voor.

Vuistregel: De uitspraak bepaalt de aan- of afwezigheid van de 'n' in het lidwoord.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2005 16:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

an hour ---> daar begint het ook met een /AAAh/


JOO-ser gonna g3t r4p3d!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2005 16:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2005 16:35 schreef Chelman het volgende:
Wat Jenje zei.

Alleen is historian een dubieus geval die je volgens mij op beide manieren kan spellen:

http://www.bbc.co.uk/history/lj/how_to_do_historylj/roles_03.shtml?site=history_howtodolj_unpicking


Over het er zijn nog een paar andere woorden die met medeklinkers (ander dan h) beginnen waar normaliter 'an' voorgezet wordt. Ik kan er nu even niet opkomen.

edit: en worden die met de klinker U beginnen krijgen doorgaans 'a' in plaats van 'an'. A user bijvoorbeeld.
Het heeft volgens mij ook te maken met de "hardheid" van de klank van de eerste letter van het woord ... User klinkt hard en daar kan geen verwarring ontstaan met "a user", het was volgens mij ook geen absolute regel. Taal is sowieso gevoelsmatig


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2005 16:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2005 16:52 schreef Jenje het volgende:
Het heeft volgens mij ook te maken met de "hardheid" van de klank van de eerste letter van het woord ... User klinkt hard en daar kan geen verwarring ontstaan met "a user", het was volgens mij ook geen absolute regel.


Klopt.
quote:

Taal is sowieso gevoelsmatig


Correctie: sommige talen zijn dat. In de poolse grammatica en spelling bijvoorbeeld, bestaat geen tussenweg. Het is of goed of fout.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 25-08-2005 16:58 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://




NUFF SAID, FUCX Y'ALL!


Suck my piss


NightNurse
Usericon van NightNurse
Posted 29-08-2005 20:17 by NightNurse Wijzig reactieProfiel van NightNurseQuote dit bericht

quote:
A'j diep, diep in de shit zitten
Tot an de nekke in de drek
As 'n dolk, hiet van de helle
Joe 6 maol in de rugge stek

Dan is 't hoogste tied veur de blues
Hoogste tied de blues
A's 'n tropisch bad verwacht hadden
En 't wordt 'n kaole douche

As joe de zolder in de fik stiet
Mar ok de kelder löp joe vol
As dan de duuvel schrauwend langs komp
Omdat brandweer nie kommen wol

Dan is 't hoogste tied voor de blues
Hoogste tied veur de blues
A's 'n tropisch bad verwacht hadden
En 't wordt 'n kaole douche

As 'n wolf zunder schaopspak an
Toch vertrouwen van joe kreeg
As é asnog joen schaopen opvrat
En over joen peulties en wortels meeg

Dan is't hoogste tied veur de blues
Hoogste tied veur de blues
A'j 'n tropisch bad veracht hadden
En 't wordt 'n kaole douche


Geweldige tekst, dit.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 29-08-2005 20:18 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

hey naaitnurs, kom eens eem onlain, doe!


ofzo.... ik suck @ gronings


Bruce Banner


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen