IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : het collectief doel in het leven Volgende pagina
Satan
Usericon van Satan
Posted 15-12-2001 11:55 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

na het topic wat is het doel in je leven ,wat meer het indviduele doel in het leven benadrukt ; wilde ik ook weten wat jullie collectieve doel in het leven is .
Een doel dat je samen hebt met andere mensen bijvoorbeeld je collega's ,organistatie , bandleden ,etc



mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 15-12-2001 12:58 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

mijn doel is om zo weinig mogelijk met anderen te maken te hebben, dus collectgieve doelen gaan voor mij niet echt op.


Dit slaat nergens op.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 15-12-2001 13:03 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Mijn (ons) collectieve doel is zoveel mogelijk pils drinken.



Bodom
Usericon van Bodom
Posted 15-12-2001 16:12 by Bodom Wijzig reactieProfiel van BodomQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2001 13:03 schreef Vargen666 het volgende:
Mijn (ons) collectieve doel is zoveel mogelijk pils drinken.


Kijk dat is nou pas een goed doel.



Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 15-12-2001 16:15 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

collectief doel? hmmm... heb ik niet.

Ik denk dat de mensheid an sich als collectief doel heeft om zich voort te planten en oorlog te voeren.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 20-12-2001 15:57 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Hehe, ik kan het niet laten...;

Total annihilation!!! Death to mankind!!!


Dead things grow from deep inside...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-12-2001 16:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2001 15:57 schreef SheRa het volgende:
Hehe, ik kan het niet laten...;

Total annihilation!!! Death to mankind!!!

Grrooaaaarrr kill everyone
The bloemetjes will dominate you
Oeps .. sorry ...

De mensheid heeft geen doel op deze planeet.
Die is men door de jacht naar rijkdom vergeten.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 20-12-2001 16:35 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Dan is de vraag die in mij opkomt, wat was dan het doel voor de jacht naar rijkdom ?



linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 20-12-2001 16:54 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2001 16:35 schreef Azagthoth het volgende:
Dan is de vraag die in mij opkomt, wat was dan het doel voor de jacht naar rijkdom ?


Rijkdom is vrijheid.

colectiev doel ja dat ben ikzelf. zoveel mogelijk lol maken.


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 20-12-2001 17:08 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

rijkdom maakt je tot slaaf dat je geen geld verliest, net als bezit. Dat zou ik geen vrijheid willen noemen.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 20-12-2001 17:20 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Inderdaad. Alleen al het feit dat je geld nodig hebt om te kunnen overleven is een enorme beperking van vrijheid. Wat is er mis met het kweken van je eigen groentetjes in den tuin, het melken van een paar koeien, het zelf bouwen van een mooi huisje of van mijn part het leuke hutje op de hei. Mensen zijn zo afhankelijk van geld, dat ze waarschijnlijk in een natuurlijke omgeving niet eens zouden kunnen overleven. Het is maar wat je vrijheid noemt.


Dead things grow from deep inside...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 20-12-2001 17:21 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Als je die koeien kwijtraakt heb je ook niets meer.



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 20-12-2001 17:25 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Dat is de tol van het leven in een samenleving. Je kan natuurlijk negatief kijken naar een samenleving, maar er wordt te makkelijk vergeten wat voor voordelen een samenleving biedt.




linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 20-12-2001 17:34 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2001 17:20 schreef SheRa het volgende:
Inderdaad. Alleen al het feit dat je geld nodig hebt om te kunnen overleven is een enorme beperking van vrijheid. Wat is er mis met het kweken van je eigen groentetjes in den tuin, het melken van een paar koeien, het zelf bouwen van een mooi huisje of van mijn part het leuke hutje op de hei. Mensen zijn zo afhankelijk van geld, dat ze waarschijnlijk in een natuurlijke omgeving niet eens zouden kunnen overleven. Het is maar wat je vrijheid noemt.


Kun je die dingen niet doen met geld dan???
Ik kom uit een gezin wat alles had snelle speedboot dure auto's echt alles. we zijn alles kwijtgeraakt maar hebben er geen traan om gelaten en zijn ales weer aan het opbouwen, ook dat kan je deugt geven in het leven. Ik ben heb zelf ook niet veel nodig om te leven ik heb 5 jaar onder barre omstandigheden geleeft en er veel van geleerd maar geloof me met geld heb je echt de kans om te leven zoals je wilt.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-12-2001 17:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als jij die dingen nodig hebt om te leven, kijk je dan niet naar de verkeerde dingen ?
Een speedboot kan voor mij niet goed maken dat ik bijvoorbeeld in een vieze stinkende stad moet wonen.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 20-12-2001 18:30 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2001 17:54 schreef Jenje het volgende:
Als jij die dingen nodig hebt om te leven, kijk je dan niet naar de verkeerde dingen ?
Een speedboot kan voor mij niet goed maken dat ik bijvoorbeeld in een vieze stinkende stad moet wonen.


Je kan toch wonen waar je wil leuk bergdorpje in italie aan het lago majore 200km meer leuk als je dan een boot hebt.
met geld kun je zelf bepalen wat en waar je gaat wonen en wat je wil doen in het leven


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-12-2001 19:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik denk dat ik me veel beter zou voelen als ik hetzelfde geluk-gevoel zou kunnen creëren met weinig geld als met veel geld.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 20-12-2001 20:18 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

doel in m'n leven, genoeg verdienen om prettig te kunnen leven. Leuke baan. En als collectief het gewoon gezond te houden!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 20-12-2001 20:35 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

Ik wil graag wat ik geleerd heb doorgeven. Als je bent zoals ik ben, heb je een ontzettend leuk leven, en ik vind niet dat die kennis verloren moet gaan..


God hates us all ! God hates us all !


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 20-12-2001 21:00 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2001 17:25 schreef Azagthoth het volgende:
Dat is de tol van het leven in een samenleving. Je kan natuurlijk negatief kijken naar een samenleving, maar er wordt te makkelijk vergeten wat voor voordelen een samenleving biedt.




Dat is waar. En ik doe uiteraard zelf net zo hard mee met dat hele consumptie gedoe en heb ook zeker plezier aan veel ervan. Dus wat dat betreft is het niet meer als het uitspreken van mijn onvrede over mijn eigen onmacht iets aan de hele shit te doen (ik spreek dan voornamelijk over de schade die de mensheid toebrengt, aan de natuur en elkaar). Voor veel mensen heeft deze maatschappij misschien meer voordelen als nadelen. Ik zie dat persoonlijk anders, hoewel dat meer gebaseerd is op een ideaalbeeld, als dat ik met zekerheid zou kunnen zeggen dat het beter was als "de maatschapij" niet als dusdanig bestond.




En nog even over die koeien... als die er niet zijn; water zoeken. Als je dat niet kunt vinden; doodgaan.


Dead things grow from deep inside...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-12-2001 21:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maatschappij van tegenwoordig is een erg negatieve plek vind ik. Mensen jagen achter de verkeerde dingen aan.
Ik hoop me dan ook over een aantal jaar ergens te vestigen waar ik zelf kan kiezen of ik contact met mensen wil of niet.
Zelfvoorziening, onafhankelijkheid.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-02-2007 23:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2001 21:23 schreef Jenje het volgende:
Maatschappij van tegenwoordig is een erg negatieve plek vind ik. Mensen jagen achter de verkeerde dingen aan.
Ik hoop me dan ook over een aantal jaar ergens te vestigen waar ik zelf kan kiezen of ik contact met mensen wil of niet.
Zelfvoorziening, onafhankelijkheid.


en, hoe is dat nu 6 jaar later?


signature


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-02-2007 9:11 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Gezien zijn woonplaats heeft Jenje nu helemaal geen contact met mensen meer


Zenial


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-02-2007 9:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2007 9:11 schreef Zenial het volgende:
Gezien zijn woonplaats heeft Jenje nu helemaal geen contact met mensen meer
Precies wat ik wil

Maar goed ... dat is van zes jaar geleden


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2007 9:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

woon je op een boot of zo?


signature


Reddy
Viespeuk
Usericon van Reddy
Posted 17-02-2007 1:21 by Reddy Wijzig reactieProfiel van ReddyQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2001 18:30 schreef linknl het volgende:
met geld kun je zelf bepalen wat en waar je gaat wonen en wat je wil doen in het leven


Ik wil het liefst in het lokale bos wonen, op wilde dieren jagen en wat bessen plukken.
Dat vinden de gemeente, staatsbosbeheer, de dierenrechtenorganisaties en de bezoekers van het bos niet tof. Hoeveel geld ik ze ook zou bieden?

En als ik wil emigreren naar een plaats waar veel bos is, waar niemand het wat kan schelen dat ik daar rondsjouw. Dan begint de Nederlandse regering te zeuren. En die van het land waar ik naartoe wil ook.

En als ik zonder al het papierwerk wil vertrekken, dan beginnen bijvoorbeeld de luchtvaartmaatschappijen te zeuren.
En zelfs als ik ga lopen, dan komen er mensen die zeggen dat ik het niet moet doen, om welke reden dan ook.
Al kom ik in dat verre bos. Zodra de politie mij pakt, dan wordt ik vastgehouden.

Nou, vrijheid. :\


dus


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen