IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Nieuwbouwproject "Huis zoekt muzikant"
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-08-2005 19:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
HUIS ZOEKT MUZIKANT

Voor musici is het doorgaans lastig om thuis te werken. Hun werk brengt nu eenmaal vaak geluidsoverlast voor de buren met zich mee. Als de buren weinig tolerant zijn wordt werken aan huis al gauw ingewikkeld of zelfs onmogelijk. Dit probleem kan zich -in mindere mate- ook voordoen ten aanzien van huisgenoten.

Musici zijn voor hun inkomen vaak gedeeltelijk aangewezen op lesgeven. Thuis is het vaak moeilijk het lesgeven van het privé-leven te scheiden. Het vinden van een geschikte ruimte buitenshuis gaat niet zonder slag of stoot. Het huren van een dergelijke ruimte is soms duur en het lesgeven kan nogal een gesleep met instrumenten met zich meebrengen. De mogelijkheid om aan huis te werken en les te geven zou voor veel musici echt een uitkomst zijn.

Collectief Particulier Opdrachtgeverschap
'Huis zoekt Muzikant' biedt muzikanten de mogelijkheid om hun eigen woon- en werkomgeving gezamenlijk te realiseren. Het project wordt uitgevoerd in de vorm van collectief particulier opdrachtgeverschap. Samen met andere muzikanten wordt in de Tarbotstraat in Hoogvliet (Rotterdam) een complex van woningen & muziekkamers ontwikkeld. De Tarbotstraat in Hoogvliet ligt in een rustige omgeving met veel groen en water. De metro naar het centrum van Rotterdam ligt op 10 minuten loopafstand.

Het traject & planning
Om er achter te komen wat de behoeften en wensen zijn van musici is een intensief traject gestart. Op basis van interviews en werksessies tussen november 2004 en juni 2005 is samen met een groep geïnteresseerde muzikanten een programma van eisen opgesteld. Op 17 augustus 2005 wordt er een informatiebijeenkomst gehouden. Wanneer voldoende muzikanten geïnteresseerd raken in dit project wordt met de inschrijving gestart in september. Vanaf oktober 2005 wordt het plan verder uitgewerkt. Wanneer alles voorspoedig verloopt, wordt eind 2006/ begin 2007 begonnen met de bouw.


Bron

Ik zag hier flyers van liggen en mijn interesse was gewekt

Ik dacht "misschien zit hier nog meer overlastgevend tuig voor wie dit interessant kan zijn"


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 02-08-2005 22:25 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

lachuh man!!!



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-08-2005 23:20 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik ga iig naar die informatiebijeenkomst


Madthijs
Usericon van Madthijs
Posted 02-08-2005 23:50 by Madthijs Wijzig reactieProfiel van MadthijsQuote dit berichthttp://www.myspace.com/fondlecorpse

quote:
Op 2 augustus 2005 23:20 schreef Snaack het volgende:
Ik ga iig naar die informatiebijeenkomst


Neeeeeeee snaack niet doen!! das veel te dicht bij mijn huis!!

ps had t ook al ergens gelezen, wel interessant idd


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-08-2005 0:02 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2005 23:50 schreef Madthijs het volgende:
Neeeeeeee snaack niet doen!! das veel te dicht bij mijn huis!!


Grmpf..

Wel makkelijk met oefenen!

quote:
ps had t ook al ergens gelezen, wel interessant idd


Ja, ben erg benieuwd. Ook vooral naar de kosten


Madthijs
Usericon van Madthijs
Posted 03-08-2005 0:13 by Madthijs Wijzig reactieProfiel van MadthijsQuote dit berichthttp://www.myspace.com/fondlecorpse

quote:
Op 3 augustus 2005 0:02 schreef Snaack het volgende:
Ja, ben erg benieuwd. Ook vooral naar de kosten

Ja inderdaad, als het 'normale' prijzen zijn dan is het meer dan interessant...erg makkelijk om te oefenen dan, volume op max


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen