IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Coheed and Cambria Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 04-08-2005 21:19 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Iemand bekend met deze geweldige New Yorkse band? Ze spelen moeilijk te omschrijven muziek, maar ik zal het eens proberen: progressieve emorock/-core met uiterst creatieve zanglijnen gecombineerd met uitstapjes naar metal (zowel death metal-achtig als Iron Maiden), melodieuze uitspattingen en vage duistere teksten die verhalend vertellen over de karakters Coheed en Cambria. Deze teksten zijn btw, eufemistisch gezegd, niet echt vrolijk en lijken qua sfeer nogal tegenstrijdig met de bijna 'happy' stem van zanger/gitarist/krullebol Claudio Sanchez, die een klein beetje neigt naar bijvoorbeeld The Mars Volta.

Dit is echt een van de betere bands die ik de laatste tijd heb mogen horen buiten het metalgenre, hoewel ze wel degelijk wat metalinvloeden kennen. Soms zo lieflijk als een pasgeboren puppy, soms ook zo gemeen als een losgeslagen pittbull. Fantastische band met ook nog eens fantastische muzikanten!

En oh ja...je moet er van houden, want het is zeker niet de meest toegankelijke muziek! En in september komt hun derde en laatste plaat uit.

mp3: http://www.coheedandcambria.com/media/coheed_and_cambria-the_crowing.mp3



[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 05-08-2005 10:10]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 05-08-2005 10:52 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

sja, ik heb het wel ergens, maar rg onder de indruk was ik niet. misschien weer eens opduikelen.... en een nieuwe kans geven. dat is toch die band met die 75 minuten durende cd's en hele lange nummers, bvrij ongewoon voor het genre...


I Find That I Am Not There...


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 05-08-2005 10:59 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

3 jaar terug die eerste full length gekocht... Leuke plaat, goede zangeres... Ai, pas na enkele maanden kwam ik erachter dat het een vent was ipv. een vrouw.


We don't take it, we just fake it...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-08-2005 11:38 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

In Keeping Secrets is wat mij betreft nog een stukje beter, de nummers zijn epischer van karakter en kennen een geweldige opbouw!

Die stem is idd ff wennen, maar ik vind het nu een van de sterkste punten van de band, aangezien er zoveel variatie in de zanglijnen zit. Erg gaaf!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 05-08-2005 12:12 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Keeping Secrets vond ik juist een stuk minder boeiend. Veel te veel pretenties, naar mijn idee. Pretenties die in mijn ogen niet helemaal waar gemaakt werden...


We don't take it, we just fake it...


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 05-08-2005 12:12 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

kweenie, maar die zanger doet me denken aan een betere band .
Vergelijken mag niet, maar toch.


[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 28-03-2008 12:38]


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-08-2005 13:11 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2005 12:12 schreef VivaHate het volgende:
Keeping Secrets vond ik juist een stuk minder boeiend. Veel te veel pretenties, naar mijn idee. Pretenties die in mijn ogen niet helemaal waar gemaakt werden...
Ik vind het woord pretenties in dit geval niet echt op z'n plaats op een of andere manier. De band is erg moeilijk met andere bands te vergelijken en heeft daardoor een erg herkenbaar karakter, wat ik altijd erg bewonder bij bands. Plus het klinkt voor mij allemaal heel spontaan, ook al is het af en toe erg proggy en apart.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 21-01-2007 15:01 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

*schop*


ik hoorde onlangs dat er van de verschillende coheed albums strips zijn gemaakt. heeft iemand een idee waar ik die strips kan vinden?
heb me al een breuk gezocht op internet maar niets gevonden


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 21-01-2007 15:17 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Ik heb ze laatst wel eens kunnen downloaden, maar daar kan ik de komende maanden toch niet bij


Inter faeces et urinam nascimur


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 21-01-2007 15:25 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Op Lowlands 2 jaar geleden speelde ze erg goed!


Het is de lichtinval ;')


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 21-01-2007 15:27 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

hmpfh, de mp3 link werkt niet meer.. Te lui om het zelf te gaan zoeken



BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 21-01-2007 16:57 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2007 15:17 schreef Stoerbaard het volgende:
Ik heb ze laatst wel eens kunnen downloaden, maar daar kan ik de komende maanden toch niet bij


waar dan


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-10-2007 12:02 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Heeft iemand het nieuwe album al gehoord? Ik heb hem zaterdag aangeschaft.

Het is weer een lekker album geworden maar wat mij betreft kan ie niet tippen aan hun vorige album. No world for tomorrow is een stukje steviger en bombastischer geworden dan zijn voorganger. Dat levert een aantal prachtige nummers op maar dit keer ook een paar vullers. In mijn ogen dan.

The Running Free, Justice in Murder, The Road and the Damned en vooral Mother superiour zijn pareltjes. Maar Gravemakers & Gunslingers en Radio Bye Bye doen mij dan weer niet zo heel veel.

No world for tomorrow is gewoon een stukje minder catchy dan z'n voorganger. En dat is toch best jammer. Maar Good Apollo, I'm Burning Star IV, Volume One is dan ook heel moeilijk te overtreffen.

Ondanks alles is dit toch weer een heel fijn C&C album geworden waar de heren trots op mogen zijn.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 23-10-2007 12:38 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Onbegrijpelijk dat Chris Penny nu de drummer is van deze band...


We don't take it, we just fake it...


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 12-12-2007 17:42 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2007 12:02 schreef XnegativeX het volgende:
Heeft iemand het nieuwe album al gehoord? Ik heb hem zaterdag aangeschaft.



geweldig album! ik heb bij coheed altijd even de tijd nodig om er aan te wennen maar boy oh boy wat een plaat
volgt good apollo mooi op, vind hem alleen wel iets meer catchy ( nrs zoals radio byebye en the running free) maar good apollo is inderdaad eigenlijk bijna niet te overtreffen.
whiihoo! 12 januari in de tivoli


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-12-2007 20:55 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

A-men! Ik was in de eerste instantie ook nog niet zo heel enthousiast over het album maar na een stuk of 10 luisterbeurten vind ik het echt geweldig. Ik had hem net in de auto op staan en ik heb nu bijna geen stem meer over.

If I had a way back, I'd ride through the dark and the door
(but please don't wait for me)
because the man you love don't live anymore.
I can't go home again.


Ik moet wel zeggen dat ik het vorige album net is beter vond. Daar zat iets meer sfeer in. Maar hoe je het ook bekijkt, Coheed and Cambria blijft gewoon geniaal.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 12-12-2007 22:47 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

indeed


zjosuah
Wino still rules as Hell !!
Usericon van zjosuah
Posted 03-03-2009 23:27 by zjosuah Wijzig reactieProfiel van zjosuahQuote dit bericht

Heb ze heel net ontdekt. Shame on me moet ik zeggen.
Op 't moment enkel Good Apollo prt 1 in m'n bezit, de rest is in bestelling. Bij momenten vind ik ze supergeniaal, andere momenten vind ik er weinig aan. Maar net dit aspect maakt de band zo enorm interessant en de cd blijft groeien. Ben echt benieuwd naar de rest... Voor mij persoonlijk toch een enorme ontdekking!!


NotYourBitch
***
Usericon van NotYourBitch
Posted 03-03-2009 23:28 by NotYourBitch Wijzig reactieProfiel van NotYourBitchQuote dit bericht

Geweldige muziek.Alleen met de stem van de zanger heb ik af en toe wel moeite.


=)


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 03-03-2009 23:31 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ooit een cd van gekocht, verschrikkelijk.

sorry


Argh
Usericon van Argh
Posted 03-03-2009 23:41 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2009 23:31 schreef Burzum het volgende:
Ooit een cd van gekocht


:')


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Amaryllis
Usericon van Amaryllis
Posted 04-03-2009 20:56 by Amaryllis Wijzig reactieProfiel van AmaryllisQuote dit bericht

Hmm, ik ken de band al een paar jaar ja, enkele toffe nummers en voor de rest: mwah.


Ego nunco pronunciari mendagio! Sed ego sum homo indomitus


Willlem
Crimson King
Usericon van Willlem
Posted 21-03-2010 21:30 by Willlem Wijzig reactieProfiel van WilllemQuote dit berichthttp://www.xboxworld.nl/

Wist niet dat topic er is, anyway:

Hallo iedereen

Kreeg van de redactie de vraag of ik de nieuwe Coheed cd wilde reviewen, wat ik maar al te graag doe. Een korte terugkreeg naar het front! Ik heb de CD mogen downloaden van de Roadrunner / Sony Records iPool en ben tot nu toe nog niet heel onder de indruk, maar ontevreden ben ik ook niet.
De cd is inmiddels te vinden in torrents e.d. Iemand die hem al gehoord heeft? Wat vinden jullie er van?

Ik ben bij elke nieuwe Coheed plaat geschrokken omdat het zo anders was, maar uiteindelijk toch overtuigd. Bij No World for Tomorrow was dat minder en ik denk dat het bij deze nog minder zal zijn.



Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 22-03-2010 0:08 by Crypt_666 Wijzig reactieProfiel van Crypt_666Quote dit bericht

Mwah, band heeft best wel leuke nummers. maar kan me niet volledig boeien.


Evil Dick


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 24-03-2010 23:24 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

de platen van coheed moet ik echt vaker luisteren willen ze me echt kunnen pakken. heb de YOTBR nou al een aantal keer gehoord maar kan nu al zeggen dat hij slechts in de schaduw zal staan bij good apollo en in keeping secrets...vind tot nu toe guns of summer een toppertje, de rest mwah, maar zozo eigenlijk. het is wel leuk, maar niet zo fantastsch als ik had gehoopt.
desalniettemin, heel erg veel zin in 27 juni, melkweg. miss dat ik ook wel 12 naar dynamo ga


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-03-2010 23:25 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Hey BitchSlap, wat leuk dat jij er ook nog bent!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen