IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : De atoombom, kerncentrales en andere zaken waarbij hoge straling komt kijken Vorige pagina | Volgende pagina
slome
Usericon van slome
Posted 07-08-2005 12:03 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2005 10:01 schreef Nimbus het volgende:
Zo er werd/wordt hier weer stevig geflamed. Maar dat terzijde;



Ja dat klopt wel.

Maar de atoombom, ik ken de theorie dat zonder de atoombom, en dus met een invasie veel meer doden zouden zijn gevallen, ik wil het graag geloven, maar het is niet zo 123 te bewijzen.


Zoiets kan men natuurlijk nooit van te voren berekenen. Een veldslag kan nu niet echt onder de categorie: 'geconditioneerde omstandigheden' vallen. Ik denk dat de bedenker van die theorie iemand was/is die een baantje in het pentagon had en dat hij dmv Hiroshima zich van dit baantje wou verzekeren.

quote:
En ik denk dat jullie het wel met me eens zijn dat het beter is als er geen kernwapens meer bijkomen/landen met kernwapens. Vooral landen die niet zo stabiel zijn om het zo maar te zeggen. Ik denk dat de VS ze niet zo snel zal inzetten, maar andere landen...
Ook geloof ik dat ze daar wel goed opgeborgen liggen, integenstelling tot voormalig Sovjet-Unie. Ik denk ook dat de meeste landen die ze hebben, ze hebben als afschrikmiddel, "mijn vijand heeft ze dan ik ook" valt ie me aan dan kan ik terugslaan.
En als er nu iemand met een nucleair wapen aanvalt, zal dat door de huidige onderlinge relaties, (lees: he jij valt mijn kameraad aan dan ik jou ook, een ander vervolgens he maar dat is mijn bondgenoot) wel "gecorigeerd" worden, dus ik mag hopen dat ze nadenken voordat ze er mee aanvallen.


Jep, als het bij staten blijft die de bommen bezitten zal het niet snel escaleren (hoop ik). Mocht er eentje en ballistische raket gelanceerd hebben, dan weet iedereen waar deze vandaan komt en welk land dus een bom terugkrijgt. Als er terroristische organisaties zijn die hun handen op dergelijke massvernietigingswapens weten te leggen, wordt het een veel groter probleem om terug te slaan. Deze mensen van dit soort organisaties zitten over de hele wereld verspreid, als je die met kernwapens bestrijd zullen er duizenden mensen sneuvelen die wel eens je bondgenoot konden wezen.


Edit @ Lain: Hoezo meervoud? Volgens mij was er maar een persoon dit topic aan het vervuilen met die onzin van hem.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 07-08-2005 12:03 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2005 23:42 schreef Hypnos het volgende:
Ik vraag me trouwens af of Japanners nog haatgevoelens hebben tov Amerika. Zoals er hier nog wel een anti-duits gevoel durft hangen bij sommigen.


Naar wat ik heb horen vertellen zijn jappen in het algemeen heel racistisch, zal daar wel mee te maken hebben.


mvg wk10


NightNurse
Usericon van NightNurse
Posted 29-08-2005 21:43 by NightNurse Wijzig reactieProfiel van NightNurseQuote dit bericht

Heeft iemand hier "Trinity and Beyond" gezien? Erg interessant!

http://uk.imdb.com/title/tt0114728/


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 31-08-2005 0:24 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Nee, dank je.


*brrrr*



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 31-08-2005 0:27 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

In "The Day After" worden de gevolgen van een atoomoorlog wel gaaf naar voren gebracht, wat een kutsfeer zeg, tegen het einde van de film.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 31-08-2005 0:30 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 31 augustus 2005 0:27 schreef aerodis het volgende:
In "The Day After" worden de gevolgen van een atoomoorlog wel gaaf naar voren gebracht, wat een kutsfeer zeg, tegen het einde van de film.


Mja, die film heb ik dus lang geleden wel gezien en dat was idd een zeer nare film.

Kutzooi.



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 31-08-2005 0:31 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

The Day After is inderdaad een heftige film.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-08-2005 0:33 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik vind het typerend voor de mensheid dat zij, en dan zeker de "rijke, westerse, ontwikkelde" wereld, erin uitblinkt methoden te ontwikkelen om zoveel mogelijk andere mensen in 1 klap te kunnen vermoorden, terwijl er jaarlijks miljoenen mensen sterven aan ziektes die met een fractie van het "defensiebudget" ongetwijfeld stukken beter te genezen zouden kunnen zijn.

Maar goed. Ik ben vast een hippie


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 31-08-2005 0:34 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 31 augustus 2005 0:31 schreef Heiden het volgende:
The Day After is inderdaad een heftige film.


Ik ben al blij, dat je een andere avatar hebt.

Serieus, ik kan heel slecht tegen beelden van zo'n ontploffing. Heb voor de cover-art van de mini-cd van Judgement Day het web afgezocht naar allerlei beelden, waaronder die van ontploffende atoombommen bekeken. En een paar filmpjes. En wat sites gelezen. En de wetenschap dat er van alles gaande is met die zooi, ik werd en word er niet blij van.


*brrrr*



Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 31-08-2005 0:37 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 31 augustus 2005 0:33 schreef Snaack het volgende:
Ik vind het typerend voor de mensheid dat zij, en dan zeker de "rijke, westerse, ontwikkelde" wereld, erin uitblinkt methoden te ontwikkelen om zoveel mogelijk andere mensen in 1 klap te kunnen vermoorden, terwijl er jaarlijks miljoenen mensen sterven aan ziektes die met een fractie van het "defensiebudget" ongetwijfeld stukken beter te genezen zouden kunnen zijn.




De Mensheid is nu eenmaal nogal zelfdestructief. Dat is altijd al zo geweest, alleen zijn de wapens nu heftiger dan ooit. En dat is minder.

En wapens brengen blijkbaar meer op.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 31-08-2005 0:38]



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 31-08-2005 0:37 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik word en werd er ook niet blij van. Als klein kind was ik helemaal geobsedeerd en echt bang voor een kernoorlog. Ik tekende ook altijd paddestoelwolken en raketten enzo.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-08-2005 0:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 augustus 2005 0:33 schreef Snaack het volgende:
Ik vind het typerend voor de mensheid dat zij, en dan zeker de "rijke, westerse, ontwikkelde" wereld, erin uitblinkt methoden te ontwikkelen om zoveel mogelijk andere mensen in 1 klap te kunnen vermoorden, terwijl er jaarlijks miljoenen mensen sterven aan ziektes die met een fractie van het "defensiebudget" ongetwijfeld stukken beter te genezen zouden kunnen zijn.

Maar goed. Ik ben vast een hippie

deze mensen zijn niet gered, deze mensen kweken meer kinderen zodat de armoede weer hetzelfde is.

er blijft altijd een verschil tussen mensen, gewoon omdat er een verschil in cultuur en andere omstandigheden is. 6 miljard mensen kunnen het niet tegelijk goed hebben bovendien zou iedereen dan ongelukkig zijn omdat er geen verschil is.(dus ook geen vergelijkingsmateriaal).


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 31-08-2005 0:44 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2005 0:33 schreef Snaack het volgende:
...

Maar goed. Ik ben vast een hippie


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-08-2005 0:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb het niet over de zielige negertjes in Afrika, dat interesseert me geen ene fuck.

Ik heb het bijvoorbeeld over kanker. Het onderzoek hiernaar in NL wordt imho in grote mate met particuliere bijdragen betaald, terwijl er wel miljarden in vliegtuigjes en raketjes gestoken wordt.

Maar goed, zoals Wijze Wim zegt, de mens is destructief van aard.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-08-2005 0:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2005 0:44 schreef Iskariot het volgende:



Dan wel een hippie die mensen een welgemeend "STERFT" toewenst


Dus, bij deze: "STERFT!"


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 31-08-2005 0:49 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2005 0:47 schreef Snaack het volgende:
Dan wel een hippie die mensen een welgemeend "STERFT" toewenst


Dus, bij deze: "STERFT!"

Met die zwoele stem van je klinkt zelfs het onaardigste als een bloempje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-08-2005 0:51 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2005 0:49 schreef Iskariot het volgende:
Met die zwoele stem van je klinkt zelfs het onaardigste als een bloempje


Neuken?


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 31-08-2005 0:52 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 31 augustus 2005 0:46 schreef Snaack het volgende:
Ik heb het niet over de zielige negertjes in Afrika, dat interesseert me geen ene fuck.

Ik heb het bijvoorbeeld over kanker. Het onderzoek hiernaar in NL wordt imho in grote mate met particuliere bijdragen betaald, terwijl er wel miljarden in vliegtuigjes en raketjes gestoken wordt.

Maar goed, zoals Wijze Wim zegt, de mens is destructief van aard.


Zo groot is het defensie budget toch niet hier in Holland?



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-08-2005 0:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 augustus 2005 0:46 schreef Snaack het volgende:
Ik heb het niet over de zielige negertjes in Afrika, dat interesseert me geen ene fuck.

Ik heb het bijvoorbeeld over kanker. Het onderzoek hiernaar in NL wordt imho in grote mate met particuliere bijdragen betaald, terwijl er wel miljarden in vliegtuigjes en raketjes gestoken wordt.

Maar goed, zoals Wijze Wim zegt, de mens is destructief van aard.


dus bescherming van een land is niet erg belangrijk, zonder bescherm,ing van een land kan er niet eens kankeronderzoek worden gedaan.

de technische snufjes zijn er eerder als afschrikking dan voor daadwerkelijk gebruik.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-08-2005 0:54 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2005 0:52 schreef Azagthoth het volgende:
Zo groot is het defensie budget toch niet hier in Holland?


Bij wijze van, bij wijze van.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 31-08-2005 0:56 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Het systeem heeft niets aan mensen die ouder als pakweg 50 zijn, kankeronderzoek is dus niet rendabel, geld uitgeven aan oorlogstuig is daarentegen zeer rendabel, oorlog is goed voor de economie en het is tevens goed om de overbevolking aan te pakken.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 31-08-2005 0:57 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

mwa, ik denk dat het aantal oorlogsdoden veel te laag is om ook maar iets van invloed uit te kunnen oefenen op overbevolking.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 31-08-2005 0:58 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 31 augustus 2005 0:33 schreef Snaack het volgende:
Ik vind het typerend voor de mensheid dat zij, en dan zeker de "rijke, westerse, ontwikkelde" wereld, erin uitblinkt methoden te ontwikkelen om zoveel mogelijk andere mensen in 1 klap te kunnen vermoorden, terwijl er jaarlijks miljoenen mensen sterven aan ziektes die met een fractie van het "defensiebudget" ongetwijfeld stukken beter te genezen zouden kunnen zijn.

Maar goed. Ik ben vast een hippie


Schokkende, hippie-politiek correcte, woorden uit jouw mond idd.


Zelf geloof ik hier niet in. Is de ene ziekte overwonnen dient zich de volgende wel aan en waarom zou het uitbannen van alle ziekten een hogere prioriteit hebben?

Het riekt me allemaal naar 'population control' en als dát niet werkt dan zouden 'we' (chosen few uiteraard) nog het vluchtmiddel naar outer space kunnen hebben.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 31-08-2005 0:58 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Hmmm... ik ben nogal gesteld op de westerse manier van leven, ik ben ook van mening dat deze gewaarborgt dient te worden door een militaire macht, zoals niet heel lang geleden de noodzaak ook wel bewezen is. Helaas is dat nodig.




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-08-2005 0:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Rendabel, rendabel... Ik weet dat je gelijk hebt Heiden, maar ik krijg daar soms zo de tering van...


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen