IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : De atoombom, kerncentrales en andere zaken waarbij hoge straling komt kijken Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-02-2013 22:04 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 14-02-2013 22:48 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Wow!

Gewoon WOW!


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 06-08-2013 12:14 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Net op het nieuws: er lekt zeer waarschijnlijk radioactief koelwater in zee vanuit die japanse kerncentrale die pas ernstige problemen had, fukushima oid.

En al lang. Maar stevig ontkennen, natuurlijk. Niks aan de hand, loopt U maar door.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 06-08-2013 12:24 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-08-2013 12:40 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 06-08-2013 20:01 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

Ik blijf me er over verbazen dat er nog altijd voorstanders van die kerncentralezooi zijn.

Three mile island, Tsjernobyl en Fukushima. Gaat lekker zo.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 06-08-2013 20:11 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Lolz.


Buried
Usericon van Buried
Posted 06-08-2013 22:29 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2013 22:04 schreef De Tegenpartij het volgende:
http://www.flabber.nl/linkdump/video/nucleaire-explosies-in-hd-14152

In HD.





Damn, vet. Ergens wel beangstigend ook.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-08-2013 23:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2013 20:01 schreef ErikS het volgende:
Ik blijf me er over verbazen dat er nog altijd voorstanders van die kerncentralezooi zijn.

Three mile island, Tsjernobyl en Fukushima. Gaat lekker zo.

Omdat zelfs met die rampen erbij de totale impact (vervuiling/doden/whatever) per hoeveelheid energieopbrengst beduidend lager ligt dan conventionele energiebronnen.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 06-08-2013 23:19 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 6 augustus 2013 22:29 schreef Buried het volgende:
Damn, vet. Ergens wel beangstigend ook.



+1


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 06-08-2013 23:59 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2013 23:18 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Omdat zelfs met die rampen erbij de totale impact (vervuiling/doden/whatever) per hoeveelheid energieopbrengst beduidend lager ligt dan conventionele energiebronnen.


Maar als het mis gaat, gaat het meestal ook spectaculair mis. De vraag is of het niet slimmer is om in duurzame energie te investeren ipv kernenergie.

Ook nucleaire brandstof is geen onuitputbare bron, en waar je een doorgeroeste windmolen gewoon naar de oudijzerboer kunt brengen is dat met radioactief afval toch wat lastiger.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 07-08-2013 0:00 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Dat zal op dit moment voornamelijk nog met rendement te maken hebben.


Buried
Usericon van Buried
Posted 07-08-2013 0:22 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2013 0:00 schreef Dying Embrace het volgende:
Dat zal op dit moment voornamelijk nog met rendement te maken hebben.

+1

Denk niet dat we op dit moment in staat zijn om met groene stroom een dergelijk deficit (hier: moesten de kerncentrales gesloten worden) op te vangen.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2013 8:26 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik denk van wel (en die mening is gebaseerd op net zo weinig expertise als bij de meesten hier ) alleen willen we nog niet investeren.


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-08-2013 8:47 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Hoe zit het eigenlijk met de ontwikkeling van die Thorium reactoren. Zit daar nog schot in of ligt dat al helemaal op zijn reet?

Daarbij schijnen de risico's namelijk een stuk minder te zijn en je houdt ook nog eens minder afval over. Nadeel, of in mijn ogen juist een voordeel, is dat je dan ook geen grondstoffen voor kernwapens meer hebt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-08-2013 8:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2013 23:59 schreef ErikS het volgende:
Maar als het mis gaat, gaat het meestal ook spectaculair mis.

Ja. Net als met vliegtuigrampen. En toch is reizen met het vliegtuig veiliger dan met de auto.
quote:
De vraag is of het niet slimmer is om in duurzame energie te investeren ipv kernenergie.

Hoezo in plaats van? Ik zou zeggen dat we prima in beiden kunnen investeren. Duurzame energie is ook geen wondermiddel.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2013 9:21 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 augustus 2013 8:55 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja. Net als met vliegtuigrampen. En toch is reizen met het vliegtuig veiliger dan met de auto.
Beetje lastig de casualty en ecological footprint van kernrampen te vergelijken met die van vliegrampen? Per jaar ca gemiddeld 1000 doden met vliegrampen, het aantal doden ivm Chernobyl, voornamelijk in voortijdige dood door kanker, varierend van welke cijfers je gelooft van 20.000 tot wel meer dan 200.000. En de ecologische impact bij de laatste lijkt me n stuk groter.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-08-2013 9:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2013 9:21 schreef Fusion het volgende:
Beetje lastig de casualty en ecological footprint van kernrampen te vergelijken met die van vliegrampen?

Dat deed ik dan ook niet.


Quis moderabat ipsos moderatores?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-08-2013 12:06 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 6 augustus 2013 23:18 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Omdat zelfs met die rampen erbij de totale impact (vervuiling/doden/whatever) per hoeveelheid energieopbrengst beduidend lager ligt dan conventionele energiebronnen.


Is daar een simpele grafiek oid van? ;-)
Even een verse whatever. Net op het nieuws. Dat ding lekt al 2 jaar en het gaat 40 jaar duren om op te ruimen en gaat 11 miljard kosten. Woei.




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 07-08-2013 12:10]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-08-2013 12:22 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Och, een beetje maar:



Fukushima lekt dagelijks 300 ton
Update: woensdag 7 aug 2013, 11:39

De Japanse regering heeft verklaard dat zo'n 300 ton radioactief vervuild water dagelijks bij de kerncentrale van Fukushima de Stille Oceaan instroomt. De lekkage duurt al twee jaar.

De mededeling komt nadat premier Abe zijn minister van Economische Zaken opdracht had gegeven een grotere rol te spelen bij de oplossing van de noodsituatie.

De eigenaar van de kerncentrale slaagt er op eigen kracht niet in het lekken van radioactief grondwater te stoppen.
Tsunami

Abe zei niet of de regering meer geld steekt in de oplossing van de problemen bij Fukushima. De centrale werd in 2011 door een aardbeving en een tsunami verwoest.

Voor de hele schoonmaakoperatie, die naar verwachting veertig jaar in beslag neemt, is elf miljard dollar uitgetrokken.
Grondwaterpeil

De grond onder de kerncentrale is door eigenaar van de centrale met injecties verhard, om te voorkomen dat het radioactieve grondwater de oceaan instroomt. Maar omdat het grondwaterpeil is gestegen, loopt het water nu direct over de barrière de oceaan in.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-08-2013 12:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2013 12:06 schreef De Tegenpartij het volgende:
Is daar een simpele grafiek oid van? ;-)

Nou, niet zo 1-2-3 gevonden Wel eens een artikel gelezen die kolencentrales met kerncentrales vergelijkt. Zal kijken of ik die terug kan vinden.

Een los feitje: de directe emissie van nucleair materiaal is bij een kolencentrale vele malen hoger dan bij een kerncentrale. Dit is dus wel zonder de emissie door rampen en het afgraven/maken van nucleaire brandstof et cetera en totale emissie vertaalt niet 1-2-3 door naar totale impact, maar geeft al wel aan dat het allemaal niet zo simpel is als het lijkt.

Nog een los feitje: qua huidige CO2-emissie is kernenergie met gemak de beste niet-duurzame variant en ligt het zelfs niet ver van de duurzame opties af. En nieuwe centrales kunnen zelfs wat dat betreft het *beter* doen dan bepaalde duurzame opties.

edit: een artikel gevonden, kerncentrales winnen wel hard tov de andere conventionele bronnen, http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0140673607612537

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-08-2013 12:55]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2013 13:02 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 augustus 2013 8:55 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja. Net als met vliegtuigrampen. En toch is reizen met het vliegtuig veiliger dan met de auto.

Oke, ik dacht dat je met 'net als' in t kader van 'de totale impact (vervuiling/doden/whatever)' wel degelijk een dergelijk vergelijking maakte.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-08-2013 13:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2013 13:02 schreef Fusion het volgende:
Oke, ik dacht dat je met 'net als' in t kader van 'de totale impact (vervuiling/doden/whatever)' wel degelijk een dergelijk vergelijking maakte.

Mag je denken, maar is beter om gewoon te kijken waar ik op reageer

quote:
Op 6 augustus 2013 23:59 schreef ErikS het volgende:
Maar als het mis gaat, gaat het meestal ook spectaculair mis.

quote:
Op 7 augustus 2013 8:55 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja. Net als met vliegtuigrampen. En toch is reizen met het vliegtuig veiliger dan met de auto.


Gaat slechts over het spectaculair misgaan. En dat spectaculair misgaan niet per se betekent dat het over alles gezien onveiliger is dan het alternatief waarbij het minder spectaculair misgaat.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-08-2013 13:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2013 12:39 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
edit: een artikel gevonden, kerncentrales winnen wel hard tov de andere conventionele bronnen, http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0140673607612537

Via deze gevonden, trouwens: http://climate.nasa.gov/news/903

Waar je kan zien hoeveel doden er per jaar meer gevallen zouden zijn en hoeveel meer broeikasgassen waren uitgestoten als nucleaire energie niet had bestaan, en dat gemis met fossiele middelen opgewekt had moeten moet worden.

Ohja, en uit dat eerdere artikel heb ik even de geschatte doden per conventionele bron per TWh voor wat betreft Europa in een simpele grafiek gezet




Mooi hè? Je kunt niet eens zien hoeveel doden er door ongelukken valen, omdat de doden door de bijbehorende luchtvervuiling zo veel meer zijn



Hier dan alleen de doden door ongelukken per TWh. Van olie en biomassa was er geen (complete) data.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-08-2013 13:30]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2013 14:54 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 augustus 2013 13:02 schreef Fusion het volgende:
Oke, ik dacht dat je met 'net als' in t kader van 'de totale impact (vervuiling/doden/whatever)' wel degelijk een dergelijk vergelijking maakte.
u heeft gelijk. Je maakt meer n vergelijking van milieu/aantal doden tussen kernenergie en fossiele brandstoffen, en zelfs daarover doe je geen uitspraak. Mea culpa


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen