IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : leven na de dood Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-12-2001 16:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nou ja, zonder bloed kom je ook niet ver.

Of zonder lever, of zonder alvleesklier, of zonder nieren... etc. etc.

Het lichaam is een geheel. Een dood lichaam is geen geheel. In die zin kan ik wel met schaambaard meegaan.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 18-12-2001 20:42 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Je hersenen zijn best wel behoorlijk belangrijker dan je hart, hart wordt nl door de hersenen gestuurd.

Ik denk ook dat, als je dood bent, je hersenen werken niet meer, dat je dan compleet weg bent. Maar ik sta open voor andere redelijke ideeen over wat er na de dood nog is.

Reïncarnatie zie ik niet zo zitten... Hoe stel je je dat voor? Je gaat dood, en dan? Ben je je dan nog ergens van bewust? Zo van "o ja, ik moet maar 's ff een nieuw lichaam gaan zoeken"?

En gezien de groeiende wereldbevolking zijn in de loop van de jaren dus ook heel veel nieuwe "geesten" gecreeerd. How's that possible? Where do those come from?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-12-2001 20:44 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Netwerk (nu op) gaat over leven na de dood!!!

Bijna dood ervaringen (dus tunnel vision etc.) zonder EEG...

Mmmm..viel toch iets tegen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 18-12-2001 20:49]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-12-2001 21:40 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Valt me op dat het voor veel lastig te bedenken is dat er gewoon helemaal niks is na de dood. Lijkt wel of ze iets geloofwaardigs proberen te verzinnen, om het voor hun denken logisch te maken?!
Ongeveer hetzelfde als denken dat er een einde is aan het universum!


[Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 18-12-2001 21:41]


"This one is older than shit, heavier than time!"


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 19-12-2001 9:35 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2001 21:40 schreef 0Tolerence het volgende:
Valt me op dat het voor veel lastig te bedenken is dat er gewoon helemaal niks is na de dood. Lijkt wel of ze iets geloofwaardigs proberen te verzinnen, om het voor hun denken logisch te maken?!
Ongeveer hetzelfde als denken dat er een einde is aan het universum!



als jij je nou eens niet bemoeid met dingen die je niet snapt. Hoe kan je nou zeggen dat er niks is na het sterven als je dat niet hebt meegemaakt (of herinnert)?
Waar heb jij bewijs gekregen dat er niks is na het sterven?
Uitgaan van niks na het sterven is net zo logisch als uitgaan van een nieuw leven na het sterven....er is alleen voor geen van beiden bewijs. Probeer dat nou even te bevatten voor je WEER een post plaatst.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-12-2001 10:41 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

jij doet net alsof jou belevingswereld toegepast moet worden op iedereen!
Daagg

btw: ik heb geen bewijs nee, maar ik zeg t ook als 1 optie!



[Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 19-12-2001 10:42]


"This one is older than shit, heavier than time!"


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 19-12-2001 11:58 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2001 9:35 schreef schaambaard het volgende:
Uitgaan van niks na het sterven is net zo logisch als uitgaan van een nieuw leven na het sterven....er is alleen voor geen van beiden bewijs. Probeer dat nou even te bevatten voor je WEER een post plaatst.


Ligt eraan wat je gelooft... Als je de wetenschap voor "waar" houdt is het logisch als er niets is na de dood...


Der Lexus
Usericon van Der Lexus
Posted 19-12-2001 12:32 by Der Lexus Wijzig reactieProfiel van Der LexusQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2001 11:58 schreef TNightmare het volgende:
Ligt eraan wat je gelooft... Als je de wetenschap voor "waar" houdt is het logisch als er niets is na de dood...


Nou... Wetenschap op zich behoort uit te gaan van Emperische data (dus niet van zuivere speculatie), dus als er ontzettend veel mensen (los van elkaar, zo objectief mogelijk etc) vinden dat ze (bv) een tunnel zagen toen ze dood waren, zal "De Wetenschap" dat (emperische) gegeven gewoon moeten erkennen.

Het enigste wat je natuurlijk uit kúnt halen is dat je een tunnel ziet als je doodgaat. (nou, dan weet je dat alvast voor later )


Therefore, there are patterns, everywhere in nature


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-12-2001 14:22 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

gekke is, hoe zou je dat dan kunnen zien. Als je braindead bent werken je ogen helemaal niet! ??
naja dit wordt allemaal te vaag voor mij eheh


"This one is older than shit, heavier than time!"


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 19-12-2001 14:27 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2001 14:22 schreef 0Tolerence het volgende:
gekke is, hoe zou je dat dan kunnen zien. Als je braindead bent werken je ogen helemaal niet! ??
naja dit wordt allemaal te vaag voor mij eheh

Je bent dan ergens waar je kunt 'zien' door te voelen, met andere woorden, je hebt je lichaam en dus je ogen niet nodig, dus heb je ze ook niet bij je...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-12-2001 14:42 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

kijk, dat is dus waarom het voor mij al heel onwaarschijnlijk wordt!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-12-2001 15:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

In deel 1 van Black matter wordt daar wel een leuke optie voor gegeven.
Op onze wereld gebeurt veel meer als wij zien/ervaren.
Dat komt door mentale blokkades in onze zielen, slechts door onze ziel/gedachten op een bepaalde manier te focussen zouden we alles kunnen waarnemen wat er op de wereld allemaal gebeurt (daar wordt het gebruikt om aliens waar te nemen, maar het zou natuurlijk kunnen dat het leven na de dood gewoon op aarde gebeurt, maar dan in een soort van andere dimensie, die van ons weggehouden word door een mentale blokkade)

Ok het is wazig, maar ik vond het wel een plausibele verklaring.
Het verklaart namelijk dat er mensen zijn die plaatsen/gebouwen uit vorge levens herkennen. En volgens mij moet er nog meer door te verklaren zijn.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 19-12-2001 15:16 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2001 15:09 schreef Jenje het volgende:
Op onze wereld gebeurt veel meer als wij zien/ervaren.
Dat komt door mentale blokkades in onze zielen, slechts door onze ziel/gedachten op een bepaalde manier te focussen zouden we alles kunnen waarnemen wat er op de wereld allemaal gebeurt (daar wordt het gebruikt om aliens waar te nemen, maar het zou natuurlijk kunnen dat het leven na de dood gewoon op aarde gebeurt, maar dan in een soort van andere dimensie, die van ons weggehouden word door een mentale blokkade)



I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-12-2001 15:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

mijn problemen met een eeuwig bestaan en dusl even na de dood en voor je geboort.

1. waarom herinner ik mij er niks van mijn bestaan voor mijn geboort?

2. waarom komen er steed meer mensen bij? zijn dat nieuwe zielen of zo?

3. en hoe zit het met dieren, planten en bacterien etc. die leven toch ook?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-12-2001 15:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2001 15:22 schreef attila_de_hun het volgende:
1. waarom herinner ik mij er niks van mijn bestaan voor mijn geboort?

Alleen je ziel gaat over naar het volgende lichaam, en je herinneringen gaan daarbij niet mee. (Ik bedenk dit maar hoor, maar leek me wel een plausibele verklaring)
quote:
2. waarom komen er steed meer mensen bij? zijn dat nieuwe zielen of zo?

Euhm euhm ... de ziel kan ook uit een plant of dier komen (waaruit dus te concluderen zou zijn dat mensen+dieren+planten=constant)

quote:
3. en hoe zit het met dieren, planten en bacterien etc. die leven toch ook?
Zie vorige vraag.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 19-12-2001 15:35 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

1. waarom herinner ik mij er niks van mijn bestaan voor mijn geboort?
Omdat, zoals Jenje zegt, alleen je ziel overgaat naar een nieuw lichaam. Je herinneringen aan je vorige levens heb je onbewust meegenomen (en kunnen je nog beinvloeden) maar die heb je niet zo paraat.


2. waarom komen er steed meer mensen bij? zijn dat nieuwe zielen of zo?
Die zielen waren er al, die zaten aan de andere kant van het gordijn zeg maar Omdat nu een tijd is waarin voor een ziel veel te leren valt, incarneren er nu meer zielen dan voorheen.

3. en hoe zit het met dieren, planten en bacterien etc. die leven toch ook?
Ik ben er van overtuigd dat in elk geval dieren een ziel hebben, maar ik geloof niet dat mensen als dieren incarneren en andersom. Een verklaring heb ik daar (nog? ) niet voor


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 19-12-2001 15:52 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2001 10:41 schreef 0Tolerence het volgende:


maar ik zeg t ook als 1 optie!




dat doe je niet.



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-12-2001 15:56 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

k dan niet,


"This one is older than shit, heavier than time!"


Sassette
Usericon van Sassette
Posted 19-12-2001 18:26 by Sassette Wijzig reactieProfiel van SassetteQuote dit berichthttp://jakobavisser.hyves.nl/

Een 'natuurlijke' dood (waarbij het lichaam dus intact is, zoals schaambaard zei) is mij onbekend. Is dat wel eens voorgekomen? Voorbeelden?
misschien wiegedood?


How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 19-12-2001 21:14 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

[quote]Op 19 december 2001 12:32 schreef Der Lexus het volgende:
dus als er ontzettend veel mensen (los van elkaar, zo objectief mogelijk etc) vinden dat ze (bv) een tunnel zagen toen ze dood waren[quote]

Ehm, hoe zijn wetenschappers dan aan deze data gekomen?

Maar dit is net zoiets als met aliens: iedereen beschrijft ze hetzelfde, omdat iedereen VERWACHT dat ze er zo uitzien. Ook buitenaards contact, net als "bijna-dood ervaringen" kunnen slechts hersenspinsels zijn. Lijkt me ook sterk dat de wetenschap dat als empirische data zou accepteren... Te weinig zekerheid over mogelijke juistheid...


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 22-12-2001 11:25 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik geloof dat 'dood' niet bestaat,iig niet de dood van je geest die gaat door..in welke vorm? Ik heb echt geen idee,maar dat er meer is staat voor mij wel vast.

En reincarnatie..er zijn verhalen genoeg bekend van kleine kinderen die op plaatsen komen waar ze nooit geweest zijn en er toch de weg weten, soms zelfs een vreemde taal spreken..Dan ga je toch denken.

En dan nog..zolang mensen je niet vergeten ben je niet dood!
(klinkt duf,maar is wel zo)


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


UnDEAD
Immortal? I hope not!
Usericon van UnDEAD
Posted 22-12-2001 11:44 by UnDEAD Wijzig reactieProfiel van UnDEADQuote dit berichthttp://undead.thegraveyard.org/

quote:
Op 19 december 2001 14:22 schreef 0Tolerence het volgende:
gekke is, hoe zou je dat dan kunnen zien. Als je braindead bent werken je ogen helemaal niet! ??
naja dit wordt allemaal te vaag voor mij eheh



ehm... als je droomt gebruik je je ogen toch ook niet? Of zie ik dit nou weer helemaal verkeerd? Ja, ze bewegen... En dat was em volgens mij...

Leven na de dood? Denk het wel... Hoe? Geen flauw idee...


That is not dead, which can eternal lie, yet with strange aeons, even death may die - H.P. Lovecraft


JustAGirl777
I know the truth, I wanna know the answers.....
Usericon van JustAGirl777
Posted 21-01-2002 20:00 by JustAGirl777 Wijzig reactieProfiel van JustAGirl777Quote dit bericht

quote:
Op 18 december 2001 16:18 schreef XPositiveX het volgende:
Dit leven NU/HIER is het allerbelangrijkste... hoe we NU leven, keuzes die je NU maakt, hoe we met elkaar/natuur/milieu (etc) omgaan.

...vind ik

ben ik ook helemaal mee eens!!


If the devil reminds you of you're past, remind him of his future! HE WILL LOSE!


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 21-01-2002 20:05 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2001 20:42 schreef TNightmare het volgende:
Je hersenen zijn best wel behoorlijk belangrijker dan je hart, hart wordt nl door de hersenen gestuurd.



Leuk bedacht maar niet waar. In je hart zit de sinusknoop die je hart aanstuurt dmv pulsen die hij zelf afgeeft. Daar hebben je hersenen niets mee te maken. Maakt niet uit. Ik moest t alleen ff kwijt.
je kan dus wel degelijk alleen hersendood zijn terwijl je hart nog werkt (hoe denk je anders dat harttransplantaties mogelijk zijn).


I spy with my little and verrry evil eye.....


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 21-01-2002 20:09 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Feit is dat we het niet meer zullen herinneren als we reïncarneren dus als je doodgaat ben je ook echt dood.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen