IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Metalcore: NIET iPims grote topic over metalcore [praat hier over metalcore] Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 11-08-2005 18:12 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Aangezien er in het hardcore topic nogal veel pure metal bands langskomen die beter onder dit kopje passen dan onder de kop "hardcore". Daarom dit topic.

Onder deze stijl vallen onder andere bands als:
Killswitch engage, Heaven shall burn, Martyr A.D., Walls of Jericho, Caliban, Undying etc.

De kenmerken van de muziek zijn vaak:
Tomeloze agressie, Bay-area thrash invloeden, At the gates melodie lijnen, veel emotie, een vette productie en alles verwoestende hardcore beatdowns. Ook de teksten zijn vaak goed doordacht en hebben een maatschappij kritische achtergrond.

Even weer een paar tips van de laatste tijd aankaarten:

Deadlock - Earth.revolt
Dit lijkt af en toe een mix tussen In Flames en Hypocrisy. Melodieuse metal met een stevige bombastische inslag.
http://www.xdeadlockx.com

Fear my thought - Hell sweet hell
Deze band is duidelijk stevig beinvloed door Soilwork en At the gates. Ik hoor ook een beetje van de oude Dark tranquillity terug in de sound. Melodieuse, zweedse gothenburg metal met een gemene thrash bite.
http://www.fearmythoughts.com

Evergreen terrace - Sincerity is an easy disguise
Deze band is nog het meest hardcore van de 3. Maar dat hoor je vooral terug in de stem die meer schreeuwt dan krijst en in de brute beatdowns. Ook zitten er, door de cleane, emotionele stukken, wat emo-invloeden in en het gitaarwerk heeft af en toe wel wat weg van het chaotische Converge-achtige genre.
http://www.evergreenterracehc.com/

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 14-07-2012 14:43]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 11-08-2005 18:49 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

thanks, Negative!


We don't take it, we just fake it...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2005 18:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik mis Premonitions of War, die ramt al die gay ass bandjes de tent door


Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 11-08-2005 18:58 by Jansuh Wijzig reactieProfiel van JansuhQuote dit bericht

Vet, ga ik zeker checken.

Btw, Heaven shall burn heerst



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 11-08-2005 18:58 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Dit klinkt mij weinig interessant, eerlijk gezegd.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2005 19:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Probeer PREMONITIONS dan!

Ragt hardst


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 11-08-2005 19:04 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik zal het eens proberen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 11-08-2005 19:06 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Heerlijk die labeltjes en dat name-dropping


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 11-08-2005 19:08 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik vind het een beetje gay als hardcorebands echt niet meer te onderscheiden zijn van metalbands.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 11-08-2005 19:19 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 11 augustus 2005 19:06 schreef Psychonaut het volgende:
Heerlijk die labeltjes en dat name-dropping


Ik snap wat je bedoeld. Ik kan er echter niet om lachen..

Aan de andere kant; ieder z'n ding..


Suck my piss


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 11-08-2005 19:20 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

hoort Trivium er ook niet bij?

niet dat ik ze goed vind eigenlijk , KsE vind k beter


Faustian Spirit of the Earth


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 11-08-2005 19:26 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik luister wel naar metal of naar hard- of metalcore, ik heb echt geen behoefte aan dit soort spul. Ik zie van die kansloze studenten voor me, die straight edge zijn en die wel goede muzikanten zijn, maar verder overbodig zijn, wat mij betreft. Hardcore is echt afgezakt sinds de tijd dat ik in die scene rondhing. Ik vond het toen al een bende trendies, maar nu is het zo'n lege beweging geworden dat het me echt tegenstaat.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 11-08-2005 19:35 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 19:26 schreef Heiden het volgende:
Hardcore is echt afgezakt sinds de tijd dat ik in die scene rondhing.


Jouw vertrek was de druppel.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 11-08-2005 19:36 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht



Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 11-08-2005 19:52 by Jansuh Wijzig reactieProfiel van JansuhQuote dit bericht

Hehe.

Nog een soortemet van aanrader: Neaera.

Volgens mij ook weer Duitse metalcore.

http://www.neaera.com

Of End of Days, ook erg ok. (weet ff de link niet)

Ik ga me toch fftjes meer in dit genre verdiepen.

Gaan er hier trouwens mensen naar hell on Earth? http://www.hellonearthfest.com/hell_on_earth.html

Heaven shall burn, end of days en neaera.



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 11-08-2005 19:55 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

@Jenje: Ik vind Premonitions of War meer richting de experimentele grindcore of noisecore gaan.

@Psychonaut: Zonder labels valt muziek lastig te omschrijven. En zonder name-dropping is een converstatie over goede muziek bijna onmogelijk.

@Heiden: Deze muziek heeft ook weinig tot niks met hardcore te maken. Daarom maak ik er een apart topic voor aan. Als je het niks vindt dan luister je er toch gewoon niet na?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 11-08-2005 19:59 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 19:55 schreef XnegativeX het volgende:
@Heiden: Deze muziek heeft ook weinig tot niks met hardcore te maken. Daarom maak ik er een apart topic voor aan. Als je het niks vindt dan luister je er toch gewoon niet na?


Naar, je luistert naar muziek. En ja, je hebt gelijk.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2005 20:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mag overigens melden dat 9 van de 10 bands die In Flames/Soilwork nadoen donders saaie muziek maken en zeker een zanger hebben die het aan originaliteit ontbreekt .....


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 11-08-2005 20:37 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dat mag, en daar moet ik je nog een beetje gelijk in geven ook. Maar toch lopen er ook wat zeer vette bands in dit "genre" rond. Misschien niet origineel maar wel erg lekker om te luisteren. Bijvoorbeeld:

Killswitch engage, Heaven shall burn, Walls of Jericho, Caliban, Lamb Of God, Trivium en de eerder genoemde Evergreen terrace, Fear my thougths en Deadlock. Om er maar even wat te noemen.

[edit]
De Nederlandse Instil en Taste of insanity niet te vergeten.

[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 11-08-2005 20:39]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Disciple
Usericon van Disciple
Posted 11-08-2005 20:37 by Disciple Wijzig reactieProfiel van DiscipleQuote dit bericht

Full Blown Chaos mensuh! Als daar naar luistert wil je gelijk iemand voor z'n smoel rammen. Zeer hard.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 11-08-2005 20:41 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Weer meer metal dan metalcore, maar wél een van de beste acts binnen de New wave of American metal: Lamb of God. Godver wat is Ashes of the Wake een heerschplaat!

En natuurlijk mag Unearth niet onvermeld blijven. The Oncoming Storm is misschien wel de beste Zweedse metal plaat uit Amerika. Geproduceerd door Adam Dutkiewitz (Killswitch Engage) dus dat zit wel snor. VET!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 11-08-2005 20:41 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Nee, ik trek dit soort bands niet.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 11-08-2005 20:42 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

@NecRober: Oh ja! Bijna vergeten ja. The Oncomming storm is inderdaad belachelijk vet.

@Heiden: Nou en?

[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 11-08-2005 20:43]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 11-08-2005 20:44 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 20:41 schreef Heiden het volgende:
Nee, ik trek dit soort bands niet.
Zet voor de gein de nieuwe Lamb of God eens snoeihard. Ik ben nog niemand tegengekomen die niet overdonderd was door de übermoddervette sound


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 11-08-2005 20:46 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik zal het eens proberen, Necrobert.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Disciple
Usericon van Disciple
Posted 11-08-2005 20:56 by Disciple Wijzig reactieProfiel van DiscipleQuote dit bericht

Jammer alleen dat Unearth live het niveau van de cd niet kan bereiken.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen