IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Metalcore: NIET iPims grote topic over metalcore [praat hier over metalcore] Vorige pagina | Volgende pagina
mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 13-09-2005 7:05 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

leer lezen...die bands zijn allang voorbij gekomen


Fuck the world and fuck you


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 13-09-2005 10:34 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

merauder en all out war hebben hier toch niks mee te maken, man.


We don't take it, we just fake it...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-09-2005 10:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Metalcore - nog nooit een band gehoord in dit genre die mij kon bekoren. Pro-Pain life is dik ok, maar voor de rest... gekunsteld gedoe van hybride mossel nog vissen.

Nu en dan leuke stukken, maar zo vaak is de combinatie zo uit de lucht gegrepen dat ik me afvraag waarom ze überhaupt deze muziek maken. Dan een stukje thrash, dan een stukje hardcore, dan een solo, dan een beetje Sick of it all....


nuja, smaken verschillen.

Wat wel opvalt is dat er zo vaak hardcorevocalen gebruikt worden. Zijn er niet meer Metalcorebands met diepere grunts?


signature


Edje Service
Turbojugend Arnheim
Usericon van Edje Service
Posted 13-09-2005 12:26 by Edje Service Wijzig reactieProfiel van Edje ServiceQuote dit berichthttp://www.turbojugend.nl

School voorbeelden van goede metalcore:

* Merauder
* Intergrity
* Mornig Again


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 13-09-2005 12:43 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2005 10:46 schreef Hypnos het volgende:
Wat wel opvalt is dat er zo vaak hardcorevocalen gebruikt worden. Zijn er niet meer Metalcorebands met diepere grunts?


Volgens mij is ProPain officieel hardcore en geen metalcore.
Maar metalcorebands met diepere grunts. Probeer dan eens wat meer de deathcore te ontdekken, zijn wel slagje harder dan meeste metalcore, maar zeker te pruimen. Probeer eens

-Between the buried and me (allerlei soorten vocalen en invloeden Highly Recommended)
-Despised Icon (diepe grunt en loodwaar)
-All shall perish (zelfde als DI, alleen wat eentoniger IMO)
-Sengaia (af en toe wat meer grunt, technisch en math zeg maar)

Ja of probeer eens al die tech/mathzooi die deathgerelateerd is: Ion Dissonance, The End, Into the moat, Psyopus (meer grind/fusion)



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-09-2005 13:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

aha


Despiced Icon vond ik ok. ION DISSONANCE


De laatste Dry kill logic vond ik ook best ok


die andere ga ik eens outchecken






signature


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 13-09-2005 16:06 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2005 12:26 schreef Edje Service het volgende:
School voorbeelden van goede metalcore:

* Merauder
* Intergrity
* Morning Again


juistem, en Ringworm natuurlijk...


We don't take it, we just fake it...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-09-2005 16:23 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Between the Buried and Me en Despised icon zijn idd VETTE aanraders. Maar dan vind ik het toch eerder aanraders voor de death metal freaks dan voor de metalcore/hardcore liefhebbers. Hoewel ze zeker ook wel wat metalcore laten doorschemeren in hun muziek. Net als een Dying Fetus of een Red Chord dat bijvoorbeeld ook doet.

Net besteld: BTBAM - Alaska. Had 'm al van het net geplukt. Wat weer een vette plaat zeg


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Edje Service
Turbojugend Arnheim
Usericon van Edje Service
Posted 13-09-2005 16:28 by Edje Service Wijzig reactieProfiel van Edje ServiceQuote dit berichthttp://www.turbojugend.nl

Hoe kon ik Ringworm vergeten


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 13-09-2005 16:49 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2005 16:23 schreef NecRobert het volgende:
Between the Buried and Me en Despised icon zijn idd VETTE aanraders. Maar dan vind ik het toch eerder aanraders voor de death metal freaks dan voor de metalcore/hardcore liefhebbers. Hoewel ze zeker ook wel wat metalcore laten doorschemeren in hun muziek. Net als een Dying Fetus of een Red Chord dat bijvoorbeeld ook doet.

Net besteld: BTBAM - Alaska. Had 'm al van het net geplukt. Wat weer een vette plaat zeg


Ja idd, BTBAM is zeker geen (standaard) metalcore, maar ze komen alleen uit die hoek. Alaska heerscht big time! Misschien wel mijn album van het jaar (nu nog in gevecht met Ghost Reveries (en mogelijk nieuwe Burst???))



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-09-2005 16:54 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2005 16:49 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Ja idd, BTBAM is zeker geen (standaard) metalcore, maar ze komen alleen uit die hoek. Alaska heerscht big time! Misschien wel mijn album van het jaar (nu nog in gevecht met Ghost Reveries (en mogelijk nieuwe Burst???))
Ja naar die nieuwe Burst ben ik ook erg benieuwd! Godver wat is dit weer een jaar zeg! Ik zou wel een top 30 kunnen maken en dan nog zouden er heerschende albums buiten vallen!

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 13-09-2005 16:54]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 13-09-2005 17:10 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Gaat zeker de goeie kant op dit jaar, nu al teveel briljante albums om op te noemen. En ik vond 2004 ook al zo'n belachelijk goed jaar...



DUST2
Usericon van DUST2
Posted 14-09-2005 9:34 by DUST2 Wijzig reactieProfiel van DUST2Quote dit bericht

Gister tegengekomen:
Zeker de moeite waard!
Age Of Ruin


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-10-2005 12:49 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Op Hell on Earth in de Baroeg kennis gemaakt met Neaera.

Fucking dikke heersch!! Melodic Gothenburg-achtige riffs met scream, diepe grunt als backingvocal, hier en daar een blast, lekkere moshstukken. Zeker de moeite van het checken waard!!


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 07-10-2005 14:16 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2005 12:49 schreef Snaack het volgende:
Op Hell on Earth in de Baroeg kennis gemaakt met Neaera.

Fucking dikke heersch!! Melodic Gothenburg-achtige riffs met scream, diepe grunt als backingvocal, hier en daar een blast, lekkere moshstukken. Zeker de moeite van het checken waard!!


Ja, zal ik ff gaan doen! Heb die plaat al een tijdje op mijn pc staan maar nog niet van gekomen om te luisteren. Veel goeie dingen over gehoord.



Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 07-10-2005 17:07 by Jansuh Wijzig reactieProfiel van JansuhQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2005 12:49 schreef Snaack het volgende:
Op Hell on Earth in de Baroeg kennis gemaakt met Neaera.

Fucking dikke heersch!! Melodic Gothenburg-achtige riffs met scream, diepe grunt als backingvocal, hier en daar een blast, lekkere moshstukken. Zeker de moeite van het checken waard!!


Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn

Ook uitchecken natuurlijk: Heaven shall burn



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-10-2005 18:01 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2005 10:46 schreef Hypnos het volgende:Wat wel opvalt is dat er zo vaak hardcorevocalen gebruikt worden. Zijn er niet meer Metalcorebands met diepere grunts?
Still Remains houdt zich meestal buiten het hardcorespectrum wat vocalen betreft. Die gast heeft ook een vette (bijna)-grunt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2005 20:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Weet niet zeker of ze hier horen maar ach ..

Laatst promo van Minus 45 Degrees, een zo te zien belgische band die mij enorm weet te verrassen met een geweldig stukje amerikaanse klinkende mix van hardcore, en emo achtige dingen, met hoog rockgehalte in veel gitaarriffs en een heerlijke zang die me ietwat aan oude Beowulf (2cents dan) doet denken

Meer mensen bekent hiermee?


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-01-2006 12:41 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Hoppa! Dit topic maar weer eens omhoog schoppen.

Vorige week viel de nieuwe Bleeding through (The Truth) bij mij op de mat. Het vorige album (This is love, this is murderous) vond ik in de eerste instantie helemaal te gek maar dat ding werd na 2 luisterbeurten al saai. Bleeding through draaide op dat album puur om de beatdowns, de rest van de muziek diende puur als opbouw naar de beatdown. Dat begon na een tijdje te vervelen.

Maar, tot mijn grote verbazing, weet Bleeding through op The Truth ineens super sterke nummers neer te pennen. Als ik hun muziek zou moeten omscrhijven dan zou ik voor de basis de muziek van Hatebreed nemen met daardoor een stevige dosis thrash en death metal. En als toefje slagroom op de taart voegen ze daar een laag keyboards aan toe die het geheel een lekker donkere sfeer geeft.
Het nieuwe album heeft sterke songs maar klinkt toch nog steeds keihard en bloed agressief (ok, op die ene ballad na natuurlijk). Vocale bijdrages worden gedaan door Nick13 van Tiger army (kippenvel stem!!!) en de zanger van Soilent green (z'n naam is me even ontschoten).

Luisteren verdomme!!!

http://www.bleedingthrough.com



I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-01-2006 13:06 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

hmm This is Love... was idd niet echt een verschrikkelijk sterk album. Ik zal deze eens proberen.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-01-2006 13:08 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Open de site maar eens. Dan knalt direkt het eerste nummer van de cd door je boxen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-01-2006 13:09 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2006 13:08 schreef XnegativeX het volgende:
Open de site maar eens. Dan knalt direkt het eerste nummer van de cd door je boxen.
Ik denk niet dat mijn collega's daar zo blij mee zullen zijn


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-01-2006 13:12 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dat waren die van mij net ook al niet nee


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-10-2006 15:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heiden, Victroy records brengt trouwens soms nog wel wat goeds uit .. Premonitions of War, vette groovy pissed of metalcore ...

En In Cold Blood, met vele Integriy leden (oa Frank)


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-10-2007 17:03 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Zo! De nieuwe As I lay dying is hard! Als je dit jaar 1 cd wilt aanschaffen in dit genre, laat het dan An ocean between us van As I lay dying zijn.

Na het vorige album, dat ik behoorlijk gezichtloos en slap vond, hebben deze heren zichzelf een enorme schop in hun eigen achterwerk gegeven (voor zover dat anatomisch mogelijk is).

De productie knalt als een gek, het gitaarwerk is erg sterk en geen slappe emo-aangelegenheden deze keer. De zang wordt nog wel afgewisseld tussen krijsen en "cleane" zang maar ook de cleane stukken worden eigenlijk gewoon geschreeuwd.

Check:
http://myspace.com/asilaydying

[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 29-10-2007 17:13]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen