IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinnig, onzinnig, heerschend en droevig nieuws XI Vorige pagina | Volgende pagina
Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-09-2005 16:52 by Heiden Profiel van Heiden

Moet jij studeren om inzicht te krijgen in de manier waarom dit soort afwegingen gemaakt worden?
Ik bestudeer wereldpolitiek al mijn hele leven, je hoeft geen Einstein te zijn om te zien hoe het werkt, daar heb ik geen school voor nodig.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2005 16:54 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 september 2005 16:44 schreef Jenje het volgende:
Tussen fase 3 en 5 zit erg vele verschil, en de Golf van Mexico is berucht om de grote hoeveelheden tropische stormen en orkanen; dus mikken op een medium storm is natuurlijk te dom voor woorden ..

Dat is te vergelijken met het plaatsen van een rol kooi die klappen van 100 km/u op kan vangen: zinloos.

Dat zou heel goed kunnen, ja, dat dat te dom voor woorden is. Maar, je moet ook het water wat er uberhaupt is (buiten stormen, dus) kunnen keren, en daar zullen die dijken wel voor bedoeld geweest zijn.

Overigens gaat hier het kosten/baten verhaal nog steeds op. Misschien is op een gegeven moment de overweging wel gemaakt, en was het 'goedkoper' om naast de rolkooi () geen bescherming van te voren aan te brengen/leggen. Of misschien was de kans op een dergelijke orkaan te laag ingeschat, of misschien niet, maar komt het nu in duizend jaar niet meer voor. Lalalalala, problemen in overvloed!

Misschien heb ik verkeerd geinterpreteerd en waren de dijken niet bedoeld voor klasse 3, maar bedoeld voor de normale situatie, wat toevallig vergelijkbaar was met klasse 3?
quote:
New Orlenas ligt erg slecht voor dit soort stormen; aan de overheid (welke dan ook) is het de plicht de stad te beschermen, en dat is hier imho niet gedaan. Hier is gekozen voor prestigeprojecten.
Dat van die prestigeprojecten weet ik niet. Ik ben echt absoluut niet op de hoogte wat voor mooie kunstwerken (in de civieltechnische zin) er in NO staan.
quote:

Overigens heeft Bush het budget gehalveerd waardoor eerder bestaande plannen voor verbetering moesten worden afgeblazen ...
Dat is waarschijnlijk wel kwalijk, maar nogmaals, ik weet het fijne niet van de situatie, dus misschien waren die plannen uberhaupt niet zo goed.

De plannen die nu in Nederland liggen wat betreft de dijkverbeteringen in de komende 15 jaar, schijnen ook goedkoper en beter te kunnen. Maar ja, het blijft natte vinger-werk (hehe).

====

Waar ik het wel mee eens ben is dat de evacuatie en opruiming beter had kunnen verlopen. Maar goed, het wordt de authoriteiten wel knap lastig gemaakt.

Door die mooie dijken die er wel liggen en een falend pompsysteem kunnen ze het water er nogeneens snel genoeg uitkrijgen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 16:58 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 september 2005 16:44 schreef Jenje het volgende:
New Orlenas ligt erg slecht voor dit soort stormen; aan de overheid (welke dan ook) is het de plicht de stad te beschermen, en dat is hier imho niet gedaan. Hier is gekozen voor prestigeprojecten.


Welke prestigeprojecten zijn er door de gouverneur van Louisiana en de burgemeester van New Orleans de laatste tijd gebouwd?
quote:

Overigens heeft Bush het budget gehalveerd waardoor eerder bestaande plannen voor verbetering moesten worden afgeblazen ...

Dat brulde Willem Post gisteren niet. Hij had het wel over het verlagen van de budgetten, dat wel, maar niet over eerder gemaakte plannen. Wat hij ook niet vertelde dat die budgetten tijdelijk verhoogd waren om de gevolgend van eerder hurricanes in Florida e.d. te managen.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 17:00 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 september 2005 16:52 schreef Heiden het volgende:
Moet jij studeren om inzicht te krijgen in de manier waarom dit soort afwegingen gemaakt worden?
Ik bestudeer wereldpolitiek al mijn hele leven, je hoeft geen Einstein te zijn om te zien hoe het werkt, daar heb ik geen school voor nodig.



Ik denk dat Zelthor niet zozeer op de politieke afwegingen maar meer op de technische doelde.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2005 17:00 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 september 2005 16:52 schreef Heiden het volgende:
Moet jij studeren om inzicht te krijgen in de manier waarom dit soort afwegingen gemaakt worden?
Ik bestudeer wereldpolitiek al mijn hele leven, je hoeft geen Einstein te zijn om te zien hoe het werkt, daar heb ik geen school voor nodig.

Dat moet zeer zeker niet, en ik verwacht ook niet dat mensen die niet gestudeerd hebben ook niets afweten van dit soort dingen of wat dan ook. Sterker nog, wat ik hier (op het forum) van jou lees weet je waarschijnlijk veel meer dan ik.
Het studeren heeft me op dit vlak echter wel geholpen meer inzicht te krijgen

In dit geval probeer ik alleen aan te geven dat het allemaal niet zo makkelijk in elkaar steekt, en dat het erg makkelijk is om van de andere kant van de oceaan te zeggen dat ze het niet goed doen / gedaan hebben. Er moeten keuzes gemaakt worden, en je kunt nu eenmaal niet alles overzien, dus er worden foute keuzes gemaakt.

Ik ben wel met je eens dat er ook ongelooflijk veel geblunderd wordt, en dat dat in deze situatie (de beveiliging tegen het water van NO) ook zeer goed gebeurd zou kunnen zijn.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 17:03 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 september 2005 16:54 schreef ZelThoR het volgende:
Dat zou heel goed kunnen, ja, dat dat te dom voor woorden is. Maar, je moet ook het water wat er uberhaupt is (buiten stormen, dus) kunnen keren, en daar zullen die dijken wel voor bedoeld geweest zijn.

Overigens gaat hier het kosten/baten verhaal nog steeds op. Misschien is op een gegeven moment de overweging wel gemaakt, en was het 'goedkoper' om naast de rolkooi () geen bescherming van te voren aan te brengen/leggen. Of misschien was de kans op een dergelijke orkaan te laag ingeschat, of misschien niet, maar komt het nu in duizend jaar niet meer voor. Lalalalala, problemen in overvloed!

NO ligt tussen de Golf van Mexico, de Mississippi en één of ander meer, een goede waterkering lijkt me dus zeer belangrijk aangezien NO ook net als NL onder de waterspiegel van de golf, de rivier en het meer liggen. Er zijn dus naast de stormen nog andere oorzaken die tot een hoge waterstand kunnen leiden. Op de dijken bezuinigen is dus erg, erg dom. Omdat je dan zeker wete dat het een keer misgaat, en de kosten waar de stad nu voor staat, zijn denk ik toch ietsepietsie hoger ... dus kosten/baten is BS.

quote:
De plannen die nu in Nederland liggen wat betreft de dijkverbeteringen in de komende 15 jaar, schijnen ook goedkoper en beter te kunnen. Maar ja, het blijft natte vinger-werk (hehe).
Dit zijn zaken waar je niet op moet bezuinigen, als het namelijk foutgaat zijn de kosten niet te overzien. Grote kans dat NO nu nooit meer de stad wordt die het was (incl de gevolgen voor de locale economie)


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2005 17:03 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 september 2005 17:00 schreef Chelman het volgende:
Ik denk dat Zelthor niet zozeer op de politieke afwegingen maar meer op de technische doelde.

Nou ja, een combinatie van beiden. Technisch wat betreft of het mogelijk is / zin heeft en hoeveel het kost. Politiek gezien; of je ervoor kiest om 100 miljoen dollar te gebuiken om bij een ramp met een verschijningskans van 1 / 200 jaar 1000 mensen van de dood of voor iets anders te gebruiken. Daar komt het jammer genoeg wel op neer, uiteindelijk.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2005 17:14 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 september 2005 17:03 schreef Jenje het volgende:
NO ligt tussen de Golf van Mexico, de Mississippi en één of ander meer, een goede waterkering lijkt me dus zeer belangrijk aangezien NO ook net als NL onder de waterspiegel van de golf, de rivier en het meer liggen. Er zijn dus naast de stormen nog andere oorzaken die tot een hoge waterstand kunnen leiden. Op de dijken bezuinigen is dus erg, erg dom.

Dat zeg ik dus, die dijken zullen wel bedoeld geweest zijn voor het water wat er uberhaupt is, met natuurlijk een bepaalde veiligheidsmarge.
quote:
Omdat je dan zeker wete dat het een keer misgaat, en de kosten waar de stad nu voor staat, zijn denk ik toch ietsepietsie hoger ... dus kosten/baten is BS.

Dat weet ik niet, je betreedt hier best moeilijke stof om beslissingen op te baseren.

Als ze hadden verwacht dat een orkaan met deze kracht zich eens in de 1000 jaar zou voltrekken en dat de schade dan 10 miljard zou zijn, terwijl de bescherming voor schade nul (wat niet kan, maar dat neem ik even aan) 15 miljoen per jaar kost, dan kan ik de beslissing begrijpen, ongeacht hoeveel geld je overhebt of niet.
Maar ja, zo'n beetje elk getal wat ik genoemd heb is NOOIT precies te bepalen, en dat maakt deze beslissingen lastig.

De vraag blijft wel staan of het een 'honest mistake' was, of dat er sprake is van puur wanbeleid. Ik kan je dus (nog) geen gelijk geven, want ik weet niet hoe het daar zit.
quote:
Dit zijn zaken waar je niet op moet bezuinigen, als het namelijk foutgaat zijn de kosten niet te overzien. Grote kans dat NO nu nooit meer de stad wordt die het was (incl de gevolgen voor de locale economie)

Tsja, je absoluut beschermen is onmogelijk, dus wat dat betreft bezuinig je altijd.

Boven alles staat inderdaad dat het verschrikkelijk is voor de stad, en voor de mensen aldaar.

Ohja, en ik wil ook even zeggen, Jan, dat ik het uitsluit dat jij absoluut gelijk hebt. Ik weet het gewoonweg niet, en ik denk dat jij het ook niet kan weten. Daarom probeer ik alleen een andere kant van de zaak te belichten


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-09-2005 17:17 by Heiden Profiel van Heiden

Typisch politieke discussie hier, miljoenen woorden vervuilen de lucht terwijl miljoenen mensen kansloos lopen te sterven. De Amerikaanse regering zit hardstikke fout hier, discussie afgelopen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 17:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Gisteravond was er wel ene mooi stuk over, dat vooral de landelijke regering het enorm onderschat heeft. Vond ik wel heersend ... als dit slecht afloopt zie iik Bush de volgende verkiezing hard verliezen


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-09-2005 17:19 by Heiden Profiel van Heiden

Laten we het hopen, dat zo'n gek een tweede periode heeft gekregen vind ik al weerzinwekkend.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2005 17:21 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 september 2005 17:17 schreef Heiden het volgende:
Typisch politieke discussie hier, miljoenen woorden vervuilen de lucht terwijl miljoenen mensen kansloos lopen te sterven. De Amerikaanse regering zit hardstikke fout hier, discussie afgelopen.

Je hebt gelijk dat discussieren op dit moment ook geen zak helpt. Maar de realiteit is nu eenmaal dat er veel moeilijke beslissingen genomen moet worden, en dat ook geregeld fout gaat. Ik probeer aan te geven dat dat fout kan gaan door onvoorzienbare omstandigheden. Jij probeert aan te geven dat het door puur wanbeleid komt. of door slechte prioritisering.
Volgens mij hebben we gewoon allebei gelijk, alleen weten we gewoonweg niet wie er in DEZE situatie gelijk heeft.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2005 17:22 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 september 2005 17:17 schreef Jenje het volgende:
Gisteravond was er wel ene mooi stuk over, dat vooral de landelijke regering het enorm onderschat heeft. Vond ik wel heersend ... als dit slecht afloopt zie iik Bush de volgende verkiezing hard verliezen
Hiermee bedoel je toen bekend was dat een klasse-5 orkaan NO zou raken?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 17:22 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 september 2005 17:17 schreef Heiden het volgende:
Typisch politieke discussie hier, miljoenen woorden vervuilen de lucht terwijl miljoenen mensen kansloos lopen te sterven. De Amerikaanse regering zit hardstikke fout hier, discussie afgelopen.
Wij kunnen er sowieso niets aan doen. Alleen er over lullen ... dus tja ...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 17:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 september 2005 17:22 schreef ZelThoR het volgende:
Hiermee bedoel je toen bekend was dat een klasse-5 orkaan NO zou raken?
Nee de algehele dreiging van orkanen vanuit de Golf van Mexico.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2005 17:23 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 september 2005 17:23 schreef Jenje het volgende:
Nee de algehele dreiging van orkanen vanuit de Golf van Mexico.
Aha. Da's wel matig dan. Bewust onderschat, of een 'honest mistake'


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 17:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Er was een grote lobby (ondersteund door nederlandse experts) die het gevaar zeer duidelijk onder de aandacht gebracht hebben, dus is het gewoon negeren te noemen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2005 17:30 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 september 2005 17:26 schreef Jenje het volgende:
Er was een grote lobby (ondersteund door nederlandse experts) die het gevaar zeer duidelijk onder de aandacht gebracht hebben, dus is het gewoon negeren te noemen.
Dat is zeer kwalijk, slechte zaak. Hopen dat dat in de VS nog goed uitgemeten wordt (zal wel niet).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 02-09-2005 17:31 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 2 september 2005 17:17 schreef Jenje het volgende:
Gisteravond was er wel ene mooi stuk over, dat vooral de landelijke regering het enorm onderschat heeft. Vond ik wel heersend ... als dit slecht afloopt zie iik Bush de volgende verkiezing hard verliezen
Hij kan toch helemaal niet meer verkozen worden


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2005 17:33 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 september 2005 17:31 schreef BARABAS het volgende:
Hij kan toch helemaal niet meer verkozen worden
Hehe. Goed punt Nou ja, dat hij afgezet wordt dan


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-09-2005 17:47 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 september 2005 17:31 schreef BARABAS het volgende:
Hij kan toch helemaal niet meer verkozen worden
Ja maar naast Bush jr. en sr. is er nog een.

Edit: gelukkig.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 02-09-2005 17:47]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 02-09-2005 17:48 by BARABAS Profiel van BARABAS

Jet, ook al zo'n charismatisch iemand

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 02-09-2005 17:49]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-09-2005 17:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

JEB!


jet... das een Japanner


signature


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 18:24 by Chelman Profiel van Chelman

De hulpverlening loopt slecht. Dat is een feit. De plannen zijn blijkbaar niet toereikend. Er wordt echter aan gewerkt dus ik zie dat wel binnenkort verbeteren.


Wat betreft de beveiliging voor een orkaan is het zo dat de dreiging voor een orkaan ook onder Clinton er was en ook onder Kerry er zou zijn. Die dijken zijn waarschijnlijk al langer 'niet toereikend' dan dat George Dubya op deze planeet rondloopt. Ik denk dat sommigen hier gewoon graag op Bush zeiken...terwijl dit nou niet echt een punt is waar hij bewust iets aan heeft kunnen doen. Als Kerry nu in het zadel zat, zou waarschijnlijk niemand hier klagen.

Wat niet wegneemt dat dit waarschijnlijk voor de REP partij wel gevolgen zal hebben. Onterecht mijns inziens aangezien je een regering moeilijk verantwoordelijk kan stellen voor een natuurramp.

De geschiedenis zal het leren, net als dat de geschiedenis leert dat het beoordelen van uitzonderlijke situaties terwijl ze nog bezig zijn meestal kant noch wal raakt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-09-2005 18:28 by M. Profiel van M.

Ik denk niet dat Bush hier veel mee te maken heeft idd.

Maar ik vind het dan wel weer een teken dat er al die tijd ook niets mee gedaan is. Onder Reagan niet, onder Bush niet, onder Clinton niet en onder Bush niet.

Ik had het er vandaag met een collega over. Als je als regerende partij dijken bouwt, hoort daar ook altijd een risico-analyse bij. De Nederlandse regering heeft, als beleidsmatige keuze, er zo voor gekozen om de Deltawerken dusdanig te construeren dat ze ééns in de 10.000 jaar het water doorlaten (da's natuurlijk alleen maar statistiek -- maar je snapt het idee). M.a.w. je accepteert dan dat het land ééns in de 10.000 jaar overstroomt.
Die periode is in het geval van de dijken bij New Orleans zo'n 230 jaar. En nu is het gebeurd. Vet kut. Dat zal daar nu wel veranderen... (bij ons was er ook een ramp voor nodig).

New Orleans was trouwens toch ook één van de armste steden in Amerika? Tering man, op het journaal leek het wel een manifestatie van de Zaïrese rebellen of zo.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen