IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinnig, onzinnig, heerschend en droevig nieuws XI Vorige pagina | Volgende pagina
skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-09-2005 11:19 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 7 september 2005 10:32 schreef Leviathanica het volgende:
Godsdienstlerares 'te sexy' om les te geven

En hier dan een foto van de te knappe vrouw:







[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 07-09-2005 11:20]


Suck my piss


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-09-2005 11:38 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 7 september 2005 10:32 schreef Leviathanica het volgende:
"Mijn vrouwelijke collega's en de rest van het personeel vielen mij steeds aan omdat ik zo aantrekkelijk ben"


Dat heb ik ook altijd!


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 07-09-2005 11:38 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 7 september 2005 11:38 schreef Schaep het volgende:
Dat heb ik ook altijd!


Vervelend he!!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 07-09-2005 11:57 by Iskariot Profiel van Iskariot

SGP verliest subsidie wegens vrouwenstandpunt

Uitgegeven: 7 september 2005 11:43
Laatst gewijzigd: 7 september 2005 11:46
DEN HAAG - De Nederlandse overheid mag de Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) geen subsidie meer geven. Dat heeft de rechtbank in Den Haag woensdag bepaald. De partij laat geen vrouwen als volwaardig lid toe en dat is in strijd met het Vrouwenverdrag, meent de rechtbank.

Het Proefprocessenfonds Clara Wichmann en zeven andere maatschappelijke instanties hadden bij de rechtbank ook geëist dat de SGP een einde moest maken aan het weren van vrouwen als volwaardig lid van de partij. De rechter zou daartoe de huidige statuten nietig moeten verklaren. Hierin ging de rechtbank niet mee, omdat geen SGP-vrouwen zich bij het proces hadden aangesloten.

De rechtbank herinnert eraan dat de Nederlandse regering eind jaren tachtig het Vrouwenverdrag heeft geratificeerd. "Daarmee heeft Nederland zich verplicht passende maatregelen te nemen om discriminatie van vrouwen in het politieke en openbare leven uit te bannen. Nederland is de verplichtingen uit dit verdrag niet nagekomen."

Discriminatie

"De overheid heeft niets ondernomen om aan de discriminatie van vrouwen door de SGP een einde te maken, maar heeft zelfs de SGP ondersteund door middel van het verlenen van subsidie", stelt de rechtbank.

Hij heeft de Nederlandse Staat opgedragen geen subsidie aan de SGP meer toe te kennen, zolang die partij vrouwen niet op gelijke voet met mannen toelaat tot het lidmaatschap van de partij. De SGP kent vrouwen nu geen volwaardig lidmaatschap toe. Vrouwen kunnen zich ook niet verkiesbaar stellen.


Eindelijk een verstandige rechter


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 07-09-2005 12:07 by windkracht10 Profiel van windkracht10

Popster Michael Jackson gaat een single uitbrengen voor de slachtoffers van Katrina. De opbrengst van 'From the bottom of my heart' gaat volledig naar de bewoners van het getroffen gebied.

Rise Phoenix, rise!


mvg wk10


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-09-2005 12:14 by Chelman Profiel van Chelman

quote:

DEN HAAG - Steeds meer WW'ers en WAO'ers nemen zelf het heft in handen om weer aan de slag te raken. Dat heeft het ministerie van Sociale Zaken dinsdag gezegd. De werklozen en arbeidsongeschikten sluiten daarvoor een zogeheten Individuele Reïntegratieovereenkomst (IRO) met uitkeringsinstantie UWV.

"Sinds de start van de regeling op 1 juli 2004 zijn 14.426 mensen met een traject begonnen", zegt het departement. De WW'ers en WAO'ers krijgen gedurende twee jaar maximaal 5000 euro om volgens hun eigen plan aan werk te komen.


Vooral WW'ers maken gebruik van de regeling. Bijna driekwart van de aanvragen wordt gedaan door werklozen en een kwart door arbeidsongeschikten.



Is het niet triest dat men geld aan mensen moet geven om zelf actief werk te gaan zoeken?

Maar het in ieder geval beter dan dat die luie honden thuis blijven.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-09-2005 12:18 by Smoochy Profiel van Smoochy

quote:
Op 7 september 2005 12:14 schreef Chelman het volgende:
Is het niet triest dat men geld aan mensen moet geven om zelf actief werk te gaan zoeken?

Maar het in ieder geval beter dan dat die luie honden thuis blijven.


zo is het niet deze mensen krijgen dat geld om een leertraject te starten voor hunzelf.
Iemand die lang bij huis zit, zit niemand op te wachten maar met zo traject gaat hij weer leren en onbetaald stage lopen bij een bedrijf met de garantie dat hij daarna een halfjaar contract krijgt. Dus meer mensen aan het werk is economisch beter voor Nederland omddat de koopkracht dan ook weer vooruit gaat. Daar plukken wij dan ook de vruchten van op den duur dus zo triest is het niet.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-09-2005 14:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 september 2005 11:57 schreef Iskariot het volgende:
SGP verliest subsidie wegens vrouwenstandpunt

Uitgegeven: 7 september 2005 11:43
Laatst gewijzigd: 7 september 2005 11:46
DEN HAAG - De Nederlandse overheid mag de Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) geen subsidie meer geven. Dat heeft de rechtbank in Den Haag woensdag bepaald. De partij laat geen vrouwen als volwaardig lid toe en dat is in strijd met het Vrouwenverdrag, meent de rechtbank.

Het Proefprocessenfonds Clara Wichmann en zeven andere maatschappelijke instanties hadden bij de rechtbank ook geëist dat de SGP een einde moest maken aan het weren van vrouwen als volwaardig lid van de partij. De rechter zou daartoe de huidige statuten nietig moeten verklaren. Hierin ging de rechtbank niet mee, omdat geen SGP-vrouwen zich bij het proces hadden aangesloten.

De rechtbank herinnert eraan dat de Nederlandse regering eind jaren tachtig het Vrouwenverdrag heeft geratificeerd. "Daarmee heeft Nederland zich verplicht passende maatregelen te nemen om discriminatie van vrouwen in het politieke en openbare leven uit te bannen. Nederland is de verplichtingen uit dit verdrag niet nagekomen."

Discriminatie

"De overheid heeft niets ondernomen om aan de discriminatie van vrouwen door de SGP een einde te maken, maar heeft zelfs de SGP ondersteund door middel van het verlenen van subsidie", stelt de rechtbank.

Hij heeft de Nederlandse Staat opgedragen geen subsidie aan de SGP meer toe te kennen, zolang die partij vrouwen niet op gelijke voet met mannen toelaat tot het lidmaatschap van de partij. De SGP kent vrouwen nu geen volwaardig lidmaatschap toe. Vrouwen kunnen zich ook niet verkiesbaar stellen.


Eindelijk een verstandige rechter


ik heb een dubbel gevoel; eigenlijk heeft iedereen, hoe achterlijk ook, het recht in een democratie zijn standpunten ter vertellen/een politieke partij op te richten (en als een vrouw zo dom is om de SGP te steunen, tsja, dat is haar eigen verantwoorlijkheid). Maar aangezien ik fundamentalistische religieuzen de engste griezels aller tijden vind , vind ik de uitspraak van de rechter toch prettig. En ik hoop dat dit de eerste stap is naar de totale afbraak van een partij die qua standpunten nog van voor de middeleeuwen stamt.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 07-09-2005 15:04]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-09-2005 14:58 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 september 2005 14:51 schreef attila_de_hun het volgende:
ik heb een dubbel gevoel; eigenlijk heeft iedereen, hoe achterlijk ook, het recht in een democratie zijn standpunten ter vertellen/een politieke partij op te richten (en als een vrouw zo dim is om d SGP te steunen, tsja, dat is haar eigen verantwoorlijkheid).



Hier ben ik het mee eens. De vrouwen die lid zijn van de SGP en die de SGP steunen hebben helemaal geen behoefte aan een dergelijke uitspraak.

Het is typisch een uitspraak in de trant van 'mensen tegen hun zin in gelukkig maken'. Daar ben ik nooit een voorstaander van geweest.

Overigens vind ik het afschaffen van subsidies aan politieke partijen in hun algemeenheid een wenselijke zaak maar ik zie dat niet snel gebeuren.
quote:

En ik hoop dat dit de eerste stap is naar de totale afbraak van een partij die qua standpunten nog van voor de middeleeuwen stamt.


Ik niet. Ergens vind ik het mooi dat er een partij bestaat dat zo sterk verankerd is in hun eigen overtuiging. Waarschijnlijk zijn zij de meest integere partij in Nederland.

Ik zou zelfs niet voor de afbraak van een SP pleiten (al zou ik er zeker niet rouwig om zijn).


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-09-2005 15:11 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 september 2005 14:58 schreef Chelman het volgende:
Hier ben ik het mee eens. De vrouwen die lid zijn van de SGP en die de SGP steunen hebben helemaal geen behoefte aan een dergelijke uitspraak.


Het probleem is natuurlijk hoe die vrouwen tot dit standpunt zijn gekomen. als je van jongsafaan bent gehersenspoeld, kun je dan nog een waardevolle mening geven?? Natuurlijk geldt zoiets voor iedereen in zeer beperkte mate maar mensen die zichzelf bewust minderwaardige en ondergeschikt noemen, daar is toch veel mee gebeurd.

Dit staat los van een conservatieve houding over de verschillen tussen mannen en vrouwen; ik ben ook van mening dat mannen en vrouwen "anders" zijn. Maar dit verschil mag niet worden omgezet tot een waarde-oordeel en het wil niet zeggen dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen. Dit is waar partijen zoals de SGP de grens overschrijden en daarom twijfelachtig zijn.

quote:


Ik zou zelfs niet voor de afbraak van een SP pleiten (al zou ik er zeker niet rouwig om zijn).

oei, je zul nu wel geheel onder de uitslag staan na het type van deze zin???


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-09-2005 15:15 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 september 2005 15:11 schreef attila_de_hun het volgende:
Het probleem is natuurlijk hoe die vrouwen tot dit standpunt zijn gekomen. als je van jongsafaan bent gehersenspoeld, kun je dan nog een waardevolle mening geven?? Natuurlijk geldt zoiets voor iedereen in zeer beperkte mate maar mensen die zichzelf bewust minderwaardige en ondergeschikt noemen, daar is toch veel mee gebeurd.

Dit staat los van een conservatieve houding over de verschillen tussen mannen en vrouwen; ik ben ook van mening dat mannen en vrouwen "anders" zijn. Maar dit verschil mag niet worden omgezet tot een waarde-oordeel en het wil niet zeggen dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen. Dit is waar partijen zoals de SGP de grens overschrijden en daarom twijfelachtig zijn.



Maar dat is dus het punt...echte traditionele christenen beschouwen vrouwen niet als minderwaardig, enkel als anders. Zodoende zien zij een andere rol voor de man weggelegd en een andere voor de vrouw. Zo zie ik het persoonlijk ook, zij het niet vanuit een christelijke perspectief.

...wat niet wegneemt dat er veel mensen zijn die misbruik maken van deze fijne scheidslijn en vrouwen wel als ondergeschikt zien.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-09-2005 15:27 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 september 2005 15:15 schreef Chelman het volgende:
Maar dat is dus het punt...echte traditionele christenen beschouwen vrouwen niet als minderwaardig, enkel als anders. Zodoende zien zij een andere rol voor de man weggelegd en een andere voor de vrouw. Zo zie ik het persoonlijk ook, zij het niet vanuit een christelijke perspectief.

...wat niet wegneemt dat er veel mensen zijn die misbruik maken van deze fijne scheidslijn en vrouwen wel als ondergeschikt zien.


inderdaad, ik kan verder alleenmaar zeggen dat het uiterst ingewikkelde materie is en dat er nog veel over gezegd zal gaan worden. Ik ben wel benieuwd hoe het verder zal uitpakken overigens.

wat ik er nog wel over kwijt wil is dat het toch wel "glad ijs-materiaal"is. want wat als een linkse regering bepaalde partijen te liberaal vind? wat als een rechtse regering bepaalde partijen te sociaal vind? dan weten ze daar wel een draai aan te geven, trekken subsidies in en is uiteindelijk het einde zoek.
De beste oplossing is mogelijk: subsidies voor ALLE partijen gewoon intrekken. (maar dat creert mogelijk weer andere problemen).


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-09-2005 15:28 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 september 2005 15:27 schreef attila_de_hun het volgende:
De beste oplossing is mogelijk: subsidies voor ALLE partijen gewoon intrekken.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Rythm3
Usericon van Rythm3
Posted 07-09-2005 16:14 by Rythm3 Profiel van Rythm3

echt hoertjes daaro zoveel geld uitgeven voor de oorlog en dan in de put zitten omdat het geld gonna is als er een ramp is gebeurd stelletje kenkeramerikanos


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-09-2005 16:18 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 september 2005 16:14 schreef Shakeel het volgende:
echt hoertjes daaro zoveel geld uitgeven voor de oorlog en dan in de put zitten omdat het geld gonna is als er een ramp is gebeurd stelletje kenkeramerikanos


Je spreekt nu over de recentlijke ramp in New orleans??

("gonna is"???)


Rythm3
Usericon van Rythm3
Posted 07-09-2005 16:19 by Rythm3 Profiel van Rythm3

Ik weet niet ik hoorde iets in mijn hoofd en dat typte ik hier..


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 07-09-2005 16:54 by AgonY Profiel van AgonY

quote:
Op 7 september 2005 10:32 schreef Leviathanica het volgende:
Godsdienstlerares 'te sexy' om les te geven

Een Italiaanse lerares katholieke godsdienst is na veertien jaar trouwe dienst ontslagen omdat ze te knap zou zijn. Dat is althans wat de 38-jarige Caterina Bonci zelf beweert. Kerkafgevaardigden zeggen echter dat een echtscheiding de reden is voor het ontslag. 'Onzin' meent Bonci, de scheiding is namelijk al tien jaar geleden uitgesproken.

"Mijn vrouwelijke collega's en de rest van het personeel vielen mij steeds aan omdat ik zo aantrekkelijk ben", stelt de ex-lerares, die door de lokale media wordt omschreven als een sexy blondine die graag korte rokjes draagt. "Als je weet dat het steeds de vaders zijn die tijdens oudercontacten naar mij komen, begrijp je waarom ik zo vaak in het middelpunt van de belangstelling stond en het onderwerp van roddel was."

Volgens een woordvoerder van de lagere school in het stadje Fano heeft het uiterlijk van de vrouw niets te maken met de contractsontbinding. De plaatselijke bisschop Vittorio Tomassetti voegt daaraan toe dat het te vroeg is voor conclusies.

En hier dan een foto van de te knappe vrouw:






Leuk, ontslagen worden omdat je gescheiden bent. Typisch voor het Italiaanse katholicisme zeker?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-09-2005 17:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 7 september 2005 14:51 schreef attila_de_hun het volgende:
ik heb een dubbel gevoel; eigenlijk heeft iedereen, hoe achterlijk ook, het recht in een democratie zijn standpunten ter vertellen/een politieke partij op te richten (en als een vrouw zo dom is om de SGP te steunen, tsja, dat is haar eigen verantwoorlijkheid). Maar aangezien ik fundamentalistische religieuzen de engste griezels aller tijden vind , vind ik de uitspraak van de rechter toch prettig. En ik hoop dat dit de eerste stap is naar de totale afbraak van een partij die qua standpunten nog van voor de middeleeuwen stamt.
Niks dubbel gevoel, als een partij zegt: er mogen geen negers lid worden, dan is het hele land in rep en roer .. maar nu het "gewoon" om vrouwen gaat ..


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 07-09-2005 17:54 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

En vrouwelijke negers?

Oei.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-09-2005 17:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 7 september 2005 17:54 schreef Oud Vuil het volgende:
En vrouwelijke negers?

Oei.
Bestaan die?


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 07-09-2005 17:55 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 7 september 2005 17:54 schreef Jenje het volgende:
Bestaan die?


Dat is de variant mét borsten.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-09-2005 17:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 7 september 2005 17:55 schreef Oud Vuil het volgende:
Dat is de variant mét borsten.

Maar dan bruin????



ieuw ..

Dat vind de here Jezus vast niet koosjer!

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 07-09-2005 17:56]


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 07-09-2005 22:30 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Tot 20 procent minder werk in internationaal transport
DEN HAAG - Nederlandse transportbedrijven hebben door toegenomen concurrentie op lonen binnen de EU de afgelopen tien jaar ruim 10 tot 20 procent van hun marktaandeel verloren in het internationale wegvervoer.

Ook verdwijnt werk uit ons land doordat veel Nederlandse wegvervoerders zich in nieuwe lidstaten, zoals Polen, hebben gevestigd om vanuit daar te werken met goedkopere chauffeurs.

Dat heeft staatssecretaris Van Hoof van Sociale Zaken woensdag geschreven in antwoord op vragen van Tweede-Kamerlid De Wit van de SP. Het Kamerlid maakt zich zorgen over het verdwijnen van werk voor Nederlandse chauffeurs in het internationale wegtransport.


----

Dank je wel, Chellie


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 07-09-2005 23:01 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Tsja, zo gaat dat.

Én:

SGP verbaasd en teleurgesteld

Datum publicatie: 07-09-2005

Auteur: W. Kolijn

De uitspraak van de rechtbank in de zaak van het Clara Wichmannfonds tegen de SGP is in lijn met eerdere uitspraken. Daar heeft de SGP dan ook niets aan toe te voegen.

De SGP is verbaasd en teleurgesteld over de uitspraak tegen de staat. Die komt erop neer dat de subsidiekraan moet worden dichtgedraaid.

Verbaasd omdat deze uitspraak niet in lijn is met wat er hierover eerder politiek en juridisch is uitgesproken. Verbaasd ook omdat nu een vergaande en aanvechtbare uitleg wordt gegeven aan het VN-vrouwenverdrag. In de Wet subsidiëring politieke partijen is het intrekken van subsidie gekoppeld aan een veroordeling wegens strafbare discriminatie. Eerder is uitdrukkelijk bepaald dat de SGP zich daar niet aan schuldig maakt. Met meer dan gemiddelde belangstelling wacht de SGP daarom af wat de staat met deze uitspraak gaat doen.

Teleurgesteld is de SGP omdat het dichtdraaien van de subsidiekraan niet niks is. Het betekent een forse aderlating voor de partij, met consequenties die op dit moment nog niet te overzien zijn.

Het zal helder zijn dat de uitspraak tegen de staat opnieuw druk zet op de discussie in de partij over het lidmaatschap van vrouwen. De SGP heeft bewezen mans genoeg te zijn om die discussie te voeren. We staan bekend als een geloofwaardige partij. Dat willen we graag zo houden, en daarbij hoort heel uitdrukkelijk dat inhoudelijke argumenten de doorslag geven, geen financiële.

Hehehe.



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 07-09-2005 23:12 by BARABAS Profiel van BARABAS

Mooi, oprotten met die honden..


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen