IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinnig, onzinnig, heerschend en droevig nieuws XI Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-09-2005 15:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

'Vakken weg door tekort aan leraren'

Uitgegeven: 17 september 2005 08:08
Laatst gewijzigd: 17 september 2005 13:31

AMSTERDAM - Door een tekort aan leraren na 2010 dreigen vakken als natuurkunde, biologie, Duits en economie te verdwijnen als standaardvakken in het voortgezet onderwijs. Dat zegt voorzitter Marleen Barth van de onderwijsbond CNV zaterdag in de Volkskrant.

Het lerarentekort begint pas na 2011 serieuze vormen aan te nemen. Dat blijkt uit de notitie Werken in het onderwijs 2006 die dinsdag wordt gepubliceerd. Het tekort is berekend met verschillende scenario's en zal in 2010 uitkomen tussen de 2 en 5 procent.


Voor 2015 is een tekort berekend tussen de 8 en 10 procent. Havo en vwo hebben nu al tekorten in exacte vakken en Duits. Deze vakken en economie zijn conjunctuurgevoelig. Veel mensen gaan het bedrijfsleven in als de economie aantrekt.

De prognose uit de notitie is realistisch, zegt voorzitter Walter Dresscher van de onderwijsbond AOB in de krant. De relatief slechte beloning van leraren is volgens hem een belangrijke oorzaak van het tekort. Daarnaast vindt hij dat werken in het voortgezet onderwijs veel zwaarder is dan in het basisonderwijs.



---




Natuurkunde weg????

Willen ze een dom volk??


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 17-09-2005 15:23 by Moordlustige Hamster Profiel van Moordlustige Hamster

Haha, en toch waren er dit jaar 400 nieuwe eerstejaars op mijn opleiding (lerarenopleiding). En dat terwijl er nog zeker 3 andere locaties met dezelfde opleiding zijn.
Alleen maar meer werkgelegenheid voor mij.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-09-2005 16:31 by Snaack Profiel van Snaack

WTF

Ik ga ook een lerarenopleiding volgen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-09-2005 16:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zit ook weer te denken aan iets in onderwijs ...


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 17-09-2005 17:40 by BARABAS Profiel van BARABAS

Dit past mooi bij de vorige berichten, maar is wel droevig:

Eerstejaars pabo-studenten NHL kunnen niet rekenen.

Leeuwarden - Van de eerstejaars pabo-studenten aan de opleiding aan de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden haalt niemand bij het begin van het cursusjaar een voldoende voor de rekentest. Voor de taaltest slaagt slechts 20 procent. De aankomende leraren moeten kunnen hoofdrekenen en spellen op het niveau van groep 8 in het basisonderwijs, maar dat blijkt teveel gevraagd.

"WHOEHAHAHAHAAA!!! Dat het taalniveau achterligt had je hier in't noorden misschien wel kunnen verwachten, maar dit is te triest voor woorden, zo triest dat ik de moeite genomen heb om dit helemaal over te typen- dus als er spelvouten inzitten, sorrie "


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-09-2005 17:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Is toch al tijden bekend dat veel PABO studenten gruwelijk slecht zijn in hoofdrekenen ...

Is overigens op andere plekken ook zo ..


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 17-09-2005 17:44 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Daarover gesproken:

Minister komt met loonsverhoging onderwijs

Uitgegeven: 17 september 2005 17:26
Laatst gewijzigd: 17 september 2005 17:27

DEN HAAG - Minister Van der Hoeven (Onderwijs) is bereid te praten over een loonsverhoging voor het onderwijs. De minister liet zaterdag weten dat ze binnenkort weer met de bonden om de tafel gaat om een nieuwe CAO op te stellen voor het basis- en voortgezet onderwijs.

Voorwaarde van de bonden voor voortzetting van de gesprekken was dat Van der Hoeven van de nullijn voor de salarissen zou afstappen. Zij hield daar tot nu toe aan vast, wat voor de onderwijsbonden aanleiding was al na het eerste gesprek uit het overleg te stappen.



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 18-09-2005 11:11 by aerodis Profiel van aerodis

omfg. Snel een cursusje Duits doen en daarna lerarenopleiding


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-09-2005 20:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

De Ford WRC rijder Markko Martin is vandaag verongelukt. Nieuws nog niet bevestigd.


edit : ZIjn co-piloot Park is gestorven na accident in rallye van GB

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 18-09-2005 20:40]


signature


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 19-09-2005 11:41 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

KLeine wasjes, grote wasjes, was ze in de wasmachine, laat ze lekker draaien.....

Damn de wasmachine hier is juist stuk

Snelweg bezaaid met wasmachines na ongeluk
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: Novum / Politie.nl
Gepubliceerd: zondag 18 september 2005 @ 21:27
Op de A35 bij het Twentse Borne is vanochtend letterlijk een lading wasmachines van de vrachtwagen gevallen. Op het verkeersblad met de A1 wist een Poolse chauffeur zijn wagen niet meer onder controle te houden, waarna deze kantelde. De honderdtachtig wasmachines in de laadruimte kwamen verspreid over de weg te liggen.

Het ongeluk gebeurde omstreeks 9.00 uur. Gedurende enkele uren moest een rijstrook worden afgesloten. Rond 13.00 uur is de vrachtwagen weggetakeld. Hiervoor werd het verkeer op de snelweg korte tijd via Almelo omgeleid. Het vrachtverkeer werd op dat moment stilgelegd bij de grensovergang bij Oldenzaal.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 19-09-2005 13:47 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 14 september 2005 22:21 schreef ElitE het volgende:
ANWB vindt Chinese SUV levensgevaarlijk

De Chinese terreinwagen JMC Landwind is volgens de ANWB een gevaar op de weg. Uit een serie crashtests is gebleken dat de bestuurder van de auto een frontale botsing met een snelheid van 64 kilometer per uur niet zal overleven.

In de twintig jaar tijd dat de ANWB crashtests uitvoert, is de Landwind de slechtst presterende auto. Zo zullen zelfs bij een zijwaartse botsing


ANWB moet niet zo zeiken...Krijgen ze er teminste weer klanten bij


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 19-09-2005 15:56 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 19 september 2005 13:47 schreef Vikingblöd het volgende:
ANWB moet niet zo zeiken...Krijgen ze er teminste weer klanten bij


Als ze het overleven wel...


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-09-2005 9:52 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Haagse (35) gruwelijk vermoord
Uit de krant van deze morgen.
door Jolanda van der Graaf (de Telegraaf).

De Haagse bejaardenverzorgster en moeder van twee kleine kinderen Sylvia Roos (35), die drie maanden geleden dood in haar huis werd gevonden, blijkt op beestachtige wijze te zijn vermoord.

Haar vriend Henk van der M. wordt ervan verdacht Sylvia te hebben omgebracht door met zijn vuist en arm bij haar naar binnen te zijn gegaan en organen en weefsel naar buiten te hebben getrokken.
De vrouw was zich niet in staat te verzetten, omdat zij bewusteloos was. Haar kinderen zouden niets hebben gemerkt.


bron: de Telegraaf van hedenmorgen


Orgineel.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 20-09-2005 9:54 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

Zo....


Jeugdbendes in Rotterdam onder de loep
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf / NOS TT
Gepubliceerd: maandag 19 september 2005 @ 20:46
De gemeente Rotterdam en de politie gaan onderzoek doen naar jeugdbendes. Er komt een groot recherche-onderzoek en een wetenschappelijk onderzoek naar de bendevorming. Reden daarvoor is een reeks schietpartijen, gewelddadige berovingen en groepsverkrachtingen in de havenstad. Daarbij zijn steeds dezelfde groepen jongeren betrokken. Veel van die jongeren zijn Antillianen.

In Rotterdam wonen ongeveer 20.000 Antillianen, hiervan is 10% bekend bij de politie in verband met geweldsdelicten. De jeugdbendes, die per stuk bestaan uit circa 20 tot 30 leden, zijn vooral actief in Rotterdam-Zuid. Meer dan 20 jongeren zijn al veroordeeld, onder meer voor een groepsverkrachting.

Rotterdamse jongerenwerkers waarschuwen al langer dat er ''Amerikaanse toestanden'' in de stad dreigen te ontstaan. De gemeente heeft al een actieprogramma om achterstanden onder Antillianen aan te pakken. De Rotterdamse aanpak geldt overigens niet alleen jonge Antillianen, maar ook andere kwetsbare groepen, zoals Kaapverdianen. Antillianen zouden echter meer de neiging hebben om hun criminele activiteiten in bendes uit te voeren.

Een woordvoerder van de gemeente benadrukt dat het met de meeste Antillianen in Rotterdam gewoon goed gaat.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 20-09-2005 9:54 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

gadverdamme!


Bruce Banner


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-09-2005 10:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

"kwetsbare groepen"


pffff


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 20-09-2005 10:34 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 20 september 2005 10:32 schreef Jenje het volgende:
"kwetsbare groepen"


pffff

Mooi he?
BEWIJZEN... zo noem ik het


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-09-2005 10:35 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ey! Mijn nieuwtje is veel gaver.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-09-2005 10:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 20 september 2005 10:34 schreef zillah-morte het volgende:
Mooi he?
BEWIJZEN... zo noem ik het
Oooohhh rascist! Die jongens hebben het zwaar en moeilijk hier!



zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 20-09-2005 11:03 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 20 september 2005 10:38 schreef Jenje het volgende:
Oooohhh rascist! Die jongens hebben het zwaar en moeilijk hier!



Neeeeee ik zei dat het bewijzen, ok ok.....feiten zijn, niets racist


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 20-09-2005 11:06 by Rensykdom Profiel van Rensykdomhttp://rensyk.hyves.nl/

maar 10% van de antilianen is bekend bij de politie... dat geeft ookal weer aan hoe slecht de politie zijn werk doet, want het percentage van antilianen dat zich bezig houd met illegale praktijken is veel groter natuurlijk.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-09-2005 11:06 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 20 september 2005 9:54 schreef zillah-morte het volgende:
Zo....


Jeugdbendes in Rotterdam onder de loep
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf / NOS TT
Gepubliceerd: maandag 19 september 2005 @ 20:46
De gemeente Rotterdam en de politie gaan onderzoek doen naar jeugdbendes. Er komt een groot recherche-onderzoek en een wetenschappelijk onderzoek naar de bendevorming. Reden daarvoor is een reeks schietpartijen, gewelddadige berovingen en groepsverkrachtingen in de havenstad. Daarbij zijn steeds dezelfde groepen jongeren betrokken. Veel van die jongeren zijn Antillianen.

In Rotterdam wonen ongeveer 20.000 Antillianen, hiervan is 10% bekend bij de politie in verband met geweldsdelicten. De jeugdbendes, die per stuk bestaan uit circa 20 tot 30 leden, zijn vooral actief in Rotterdam-Zuid. Meer dan 20 jongeren zijn al veroordeeld, onder meer voor een groepsverkrachting.

Rotterdamse jongerenwerkers waarschuwen al langer dat er ''Amerikaanse toestanden'' in de stad dreigen te ontstaan. De gemeente heeft al een actieprogramma om achterstanden onder Antillianen aan te pakken. De Rotterdamse aanpak geldt overigens niet alleen jonge Antillianen, maar ook andere kwetsbare groepen, zoals Kaapverdianen. Antillianen zouden echter meer de neiging hebben om hun criminele activiteiten in bendes uit te voeren.

Een woordvoerder van de gemeente benadrukt dat het met de meeste Antillianen in Rotterdam gewoon goed gaat.


ja, daar zitten we hier echt op te wachten. een stel van die patserige "homeys" die in groepsverband normale mensen terroriseren. gadver, waarom spiegelen die sukkels zich nu zo wanhopig aan die amerikaanse bendes.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 20-09-2005 11:31 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:

Vrouw (35) beestachtig vermoord

De vrouw die drie maanden geleden thuis in Den Haag dood werd aangetroffen, blijkt op gruwelijke wijze te zijn vermoord. De vriend van de vermoorde Sylvia Roos, moeder van twee kleine kinderen, wordt van de moord verdacht.

Henk van der M. zou met zijn vuist en arm bij Sylvia naar binnen zijn gegaan, om vervolgens organen en weefsel naar buiten te trekken. Sylvia was bewusteloos en kon derhalve zich niet verzetten. De kinderen hadden niets gemerkt van het drama.

De ochtend na het gruwelijke misdrijf werd van der M. opgepakt. Aanstaande maandag staat hij voor het eerst terecht voor de rechtbank in Den Haag. Zijn advocaat mr. M. van Stratum wilde niet op de zaak ingaan.



Eet smakelijk!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-09-2005 11:36 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 20 september 2005 11:31 schreef Fat Bastard het volgende:
Eet smakelijk!
Oud!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 20-09-2005 11:38 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 20 september 2005 11:06 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, daar zitten we hier echt op te wachten. een stel van die patserige "homeys" die in groepsverband normale mensen terroriseren. gadver, waarom spiegelen die sukkels zich nu zo wanhopig aan die amerikaanse bendes.

Ze willen zo graag erbij horen, maar ze maken zo op deze manier de vooroordelen waar natuurlijk.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen