IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Archeologie Volgende pagina
Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-12-2001 10:35 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Zelf ben ik erg fan van oude beschavingen en nieuwe opgravingen. Maar kan nog steeds mijn hoofd er niet over kraken, hoe ze bepaalde dingen hebben kunnen bouwen zoveel jaar voor chr. welke beschaving of gebouw spreekt jou het meest aan en waarom? waar staat het en wat weet je er van.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 18-12-2001 10:48 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Goh, een klassieker, de Sfinx... Hij moet er al heel lang staan, want z'n kop is al een keer bijgewerkt (de Egyptenaren zouden uit het leeuwenhoofd een gezicht gebeiteld hebben, dus stond ie er al veel eerder). Plus, er zou zich een ruimte bevinden tussen zijn poten.. Speculaties over wat in die ruimte zou zitten zijn er genoeg...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-12-2001 11:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tip: op discovery channel, Time team, elke nacht om een uurtje of één. Daar wordt archeologie heel simpel gemaakt, en leuk om naar te kijken.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-12-2001 11:26 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

kijk ik ook vaak naar of eigenlijk neem ik het meestal op, maar 'k wil jullie ervaringen en intresses weten. Sorry als mijn boodschap verkeerd is doorgekomen. Bedoel ook niet de standaard acheologie zoals oud egypte en stonehange..

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 18-12-2001 11:27]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 18-12-2001 11:31 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2001 10:48 schreef Sharteel het volgende:
Goh, een klassieker, de Sfinx... Hij moet er al heel lang staan, want z'n kop is al een keer bijgewerkt (de Egyptenaren zouden uit het leeuwenhoofd een gezicht gebeiteld hebben, dus stond ie er al veel eerder). Plus, er zou zich een ruimte bevinden tussen zijn poten.. Speculaties over wat in die ruimte zou zitten zijn er genoeg...


Dit is waar.

Waar schijnlijk heeft er een betere beschaving bestaan dat veel inteligenter was als die van ons tot de dag van vandaag.
De Egyptenaren hebben gewoon gebruik gemaakt van alle gebouwen van een dynasty die ver voor hun tijd ten onder is gegaan. net als de sfinx, en vermoedelijk hebben zelfs niet eens de meeste piramides gebouwt. Maar er zijn zoveel theoriën dus we kunnen nog veel discuseren over hoe en wat. Ik denk dat de dynasty voor de Egyptenaren zelfs al konden vliegen, net als de maya cultuur. Er zijn afbeeldingen en voor werpen gevonden waar uit blijk dat ze beschikte over nu soortgelijk delta vliegers. Maar wat ik heel interesant vind, is hoe de Egyptenaren aan hun geloof zijn gekomen ??? Hoe zijn ze op die goden gekomen, en wat is het verhaal en de reden hoe ze tot stand zijn gekomen. Zelf heb ik het oog van horus op mijn rechter borst laten tatoëren. Horus is beschermer van Egypte en beschermer van het Egyptishe onderwereld.

Zeer interesante onderwerp


Wiegen Meister !


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-12-2001 11:38 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Het mooiste aan piramides vind ik de combinatie met de sterren. ze staan in de lijn van een sterrenbeeld (weet ff zo gauw niet meer welke) en door gaten die Die dwars door de piramide heen lopen geven uitzicht op een ster.

Tja er zijn veel speculaties over dat de egyptenaren de piramydes niet zelf hebben gebouwd,maar dat aliens dat hebben gedaan. in eerste instantie zou je dat best kunnen gaan geloven.
maar goed dan krijg je weer van die verhalen dat god ook een alien is en dat jez*s op hemelvaarts dag op gebiept is door scotty
shit zit mijn eigen topic te verkloten


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 18-12-2001 13:39 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ja gaaf is dat he, die pyramides op de lijn van Orion (Osiris)...sorry, verpest ik ook je topic...vind het oude egypte machtig interessant!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 18-12-2001 23:19 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

De meesten zullen dit wel herkennen uit het forum "theory of knowledge" maar hier doet het toch ter sprake, het verband, zoals Suzanne al aanhaalde tussen de piramieden en Orion komt er ook in voor. Dank aan allen die het al aanhaalden. Dank u daarvoor.
Stonehenge:
Zo'n stenen, hoe kregen ze die daar de constructie is volledig geboud naar een hemellichaam, de ZON.
De piramiden van Gizeh:
-Volledig gebouwd naar het sterrenbeeld Orion. Hierin zagen de oude Egyptenaren hun god Osiris. Zelfs de "verluchtingsschachten" van de piramides waren gericht tot Orion.

Vindt de geljkenis!!!
En wat vooral verbluffend is, de preciesie en hoe ze zommige dingen gewoonweg deden, klein voorbeeldje:
De sarcofaag die in de dodenkamer staat: het volume die eruit gehaald is is identiek dezelfde als het volume van de sarcofaag zelf. Ze maakten stenen "flessen" in de meest harde steensoort daar te vinden, die bijna precies dezelfde vorm hebben als onze flessen. Dus met "constante" wanddikte en met een enorm kleine tuit, hoe ze het gedaan hebben .
De Sphinks stamt af van de vorige ijstijd wanneer het regelrecht naar het sterrenbeeld Leeuw keek. Je kan de leeftijd makkelijk vaststellen door gewoonweg naar het lichaam te kijken, het lichaam is weggeërodeerd door WATERerosie, jaren hevige regenval IN EGYPTE, en het hoofd is enorm klein en deels geërodeerd door winderosie.
Iedereen kent wel het natuurkundig getal PI, wel zij ook, in die tijd, en er dan ook nog eens precies mee rekenen, in die tijd, zonder computer zelfs niet met een kleine rekenmachine, hoe
Tihuanacou (of hoe je het ook schrijft), de oudste stad ter wereld, zo'n 12000 jaar oud, volledig gebouwd naar de zonsopgangen (de midzomer zonnewende, de midwinter zonnewende) Het is een stad die verbazingwekkende precisie aan de hand legt namalijk:
- metaalvoegen (in die tijd, ik spreek over TWAALF DUIZEND JAAR TERUG)
- perfect loodrechte stenen.
- Stenen van tonnen die tot op de milimeter op mekaar passen, je kunt zelfs nergens een scheermes of naald tussen de stenen krijgen.

Het verleden is veel verbluffender dan het heden, hail to those times.

Uw dienaar
Beli

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 18-12-2001 23:25]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 19-12-2001 18:02 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Ik sluit me volledig bij mijn voorgangers aan.

Oude archeologie =

Ken je ook die afbeeldingen op de hoogvlakte van Schotland (ik dacht dat het Schotland was teminste). Op 1 van die heuvels staat de afbeelding van een groot wit paard. Je kunt het alleen vanuit de lucht zien, maar toen het gemaakt moet zijn waren er nog geen vliegtuigen enzo.
Weer zo'n mysterie.


bla...bla...bla...


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 20-12-2001 18:03 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Tja, daar heb ik weinig aan toe te voegen...

Machtig interessant.


Dead things grow from deep inside...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-09-2002 0:51 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht



Geheime kamer piramide wordt live onthuld

Kijkers over de hele wereld kunnen 17 september zien hoe een robot uit de 21ste eeuw een schacht in de Grote Piramide van Cheops in Giza, Egypte, binnengaat om het geheim achter een stenen deur, die al 4500 jaar ongeopend is geweest, te onthullen.

In 1872 ontdekte de Britse ingenieur Waynman Dixon geheime openingen bestaande uit twee vierkante schachten van 20 bij 20 centimeter, hellend naar boven met een hoek van 40 graden. De schachten bevinden zich in de muren aan de zuidzijde en noordzijde van de zogenaamde koningskamer.

Reeds in 1993 probeerde de Duitse ingenieur Rudolf Gantenbrink met een robot de schachten te verkennen, echter de robot stuitte op een stenen deur, 65 meter van de ingang van de schacht. De deur is met sleuven in de schacht geschoven en heeft twee koperen hendels.

De nieuwe robot, die bij de komende poging wordt gebruikt, is ontworpen door het Massachusetts Institute of Technology. Het apparaat, genaamd The Pyramid Rover, lijkt op een kleine tank, 12 centimeter breed en 30 centimeter lang, waarvan de hoogte varieert van 11 centimeter tot 28 centimeter. Het beweegt zich voort door met rubberen banden over de bodem en het plafond van de schacht te rijden. Het heeft lichten en vijf miniatuurcamera's aan boord.

Hoofdproducer Chris Sondreal zegt dat voordat de televisie het live zal gaan uitzenden, de robot eerst naar boven door de schacht naar de stenen deur gaat rijden, en er vervolgens een gat van 1 centimeter breed in gaat boren. Dan zal de robot weer naar beneden gaan rijden, en zal de boor vervangen worden door miniatuurcamera's. Vanaf dat moment kan de hele wereld live zien wat zich achter het geheimzinnige deurtje bevindt.Kijkers over de hele wereld kunnen 17 september zien hoe een robot uit de 21ste eeuw een schacht in de Grote Piramide van Cheops in Giza, Egypte, binnengaat om het geheim achter een stenen deur, die al 4500 jaar ongeopend is geweest, te onthullen.

In 1872 ontdekte de Britse ingenieur Waynman Dixon geheime openingen bestaande uit twee vierkante schachten van 20 bij 20 centimeter, hellend naar boven met een hoek van 40 graden. De schachten bevinden zich in de muren aan de zuidzijde en noordzijde van de zogenaamde koningskamer.

Reeds in 1993 probeerde de Duitse ingenieur Rudolf Gantenbrink met een robot de schachten te verkennen, echter de robot stuitte op een stenen deur, 65 meter van de ingang van de schacht. De deur is met sleuven in de schacht geschoven en heeft twee koperen hendels.

De nieuwe robot, die bij de komende poging wordt gebruikt, is ontworpen door het Massachusetts Institute of Technology. Het apparaat, genaamd The Pyramid Rover, lijkt op een kleine tank, 12 centimeter breed en 30 centimeter lang, waarvan de hoogte varieert van 11 centimeter tot 28 centimeter. Het beweegt zich voort door met rubberen banden over de bodem en het plafond van de schacht te rijden. Het heeft lichten en vijf miniatuurcamera's aan boord.

Hoofdproducer Chris Sondreal zegt dat voordat de televisie het live zal gaan uitzenden, de robot eerst naar boven door de schacht naar de stenen deur gaat rijden, en er vervolgens een gat van 1 centimeter breed in gaat boren. Dan zal de robot weer naar beneden gaan rijden, en zal de boor vervangen worden door miniatuurcamera's. Vanaf dat moment kan de hele wereld live zien wat zich achter het geheimzinnige deurtje bevindt.

Bron: Fokzine


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-09-2002 0:58 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Hmz, volgens mij is Cheops nog lang niet helemaal blootgelegd.
Ik heb vroeger altijd al archeoloog willen worden, ik snap eigenlijk niet waarom nu niet meer.


Vampyrella
Usericon van Vampyrella
Posted 05-09-2002 9:51 by Vampyrella Wijzig reactieProfiel van VampyrellaQuote dit bericht

archeologie is superinteressant ja en een geliefd discussieonderwerp

maarre weet iemand hoelaat dat begint 17september op nat geographic over die robot die een pyramidebinnen gaat????


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-09-2002 1:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 9:51 schreef Vampyrella het volgende:
archeologie is superinteressant ja en een geliefd discussieonderwerp

maarre weet iemand hoelaat dat begint 17september op nat geographic over die robot die een pyramidebinnen gaat????


Hmm.. op fokzine stond wel een tijd, maar ik weet niet of dat nederlandse-tijd was..

De gids gaat nog niet zover, maar we komer er vanzelf wel achter he...



Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 06-09-2002 14:16 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

De correlatie tussen de vroege Latijns-Amerikaanse en de oud-Egyptische culturen.
Wat Europese stammen of volkeren betreft is de geschiedenis van de Kimbren en de Kelten intrigerend. En natuurlijk de politiek binnen het Romeinse rijk.

Ook interessant is hoe ik m'n kamer toch op zo'n korte tijd overhoop kan halen en dat zonder moderne werktuigen.

[Dit bericht is gewijzigd door Nihil op 06-09-2002 14:19]


Tum podem extulit horridulum...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 06-09-2002 14:20 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 6 september 2002 14:16 schreef Nihil het volgende:
De correlatie tussen de vroege Latijns-Amerikaanse en de oud-Egyptische culturen.


Ik heb ooit eens een documentaire gezien (Discovery waarschijnlijk) waarin de theorie uiteengezet werd dat zowel de oude Egyptenaren als de Azteken nazaten waren van de inwoners van Atlantis. Atlantis zou op de huidige zuidpool gelegen hebben, alleen was dat toendertijd een gewoon continent aangezien de aardas anders zou gelegen zou hebben. Toen dat dus veranderde zou Atlantis verdwenen zijn en een aantal Atlantiers gevlucht zijn naar verschillende plaatsen op de wereld.


I'm not being rude. You're just insignificant.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 06-09-2002 15:31 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

wow, dat stuk over atlantis is gaaf.
Dat is toch onder de zee gezakt ofzo?
Dat land


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 06-09-2002 15:46 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2002 14:20 schreef helmet het volgende:


Ik heb ooit eens een documentaire gezien (Discovery waarschijnlijk) waarin de theorie uiteengezet werd dat zowel de oude Egyptenaren als de Azteken nazaten waren van de inwoners van Atlantis. Atlantis zou op de huidige zuidpool gelegen hebben, alleen was dat toendertijd een gewoon continent aangezien de aardas anders zou gelegen zou hebben. Toen dat dus veranderde zou Atlantis verdwenen zijn en een aantal Atlantiers gevlucht zijn naar verschillende plaatsen op de wereld.
Er zijn alleen geen aanwijzingen dat de aardas de afgelopen zoveel miljoen jaar radicaal is verandert. Je moet niet alles geloven wat op discovery komt.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 06-09-2002 15:50 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 6 september 2002 15:46 schreef Iskariot het volgende:
Er zijn alleen geen aanwijzingen dat de aardas de afgelopen zoveel miljoen jaar radicaal is verandert. Je moet niet alles geloven wat op discovery komt.
Details weet ik ook niet meer.. het werd uiteraard wel enigzins onderbouwt met bewijzen en argumenten natuurlijk. En ik zei niet dat ik het geloofde. Sterker nog ik zei ook niet dat de wetenschappers achter die documentaire dat geloofden.. het was een mogelijkheid.. niets staat vast vooralsnog.

http://www.atlantisrising.com/issue9/ar9poleshift.html

http://atlantis.w-smit.com/poles.html

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 06-09-2002 15:55]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 07-09-2002 15:49 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ik vind beide artikelen nogal onzin. Ze gaan helemaal niet in wat het effect was voor de rest van de wereld als er op eens een poleshift kwam (massa extincties enzo), behalve die ene mammoet die ze hadden gevonden in Siberie.


Lord Belial
this user is dead
Usericon van Lord Belial
Posted 07-09-2002 15:52 by Lord Belial Wijzig reactieProfiel van Lord BelialQuote dit bericht

archeologie = gay


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 07-09-2002 15:52 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2002 15:52 schreef Lord Belial het volgende:
archeologie = gay

lord belial = gay


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 07-09-2002 15:57 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht



Ik, Wil Schuurman


Lord Belial
this user is dead
Usericon van Lord Belial
Posted 07-09-2002 15:59 by Lord Belial Wijzig reactieProfiel van Lord BelialQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2002 15:52 schreef Iskariot het volgende:
lord belial = gay
archeologie & is-kalf-rot? = gay


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 07-09-2002 15:59 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Ik wou vroeger altijd opgraver worden.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 07-09-2002 16:01 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2002 15:59 schreef Lord Belial het volgende:
archeologie & is-kalf-rot? = gay

JIJ blijft nog steeds GAY hoor, wat je ook zegt.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen