IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Archeologie Vorige pagina | Volgende pagina
wladimir
Usericon van wladimir
Posted 18-02-2003 17:56 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Faraotempel ontdekt in Egyptische woestijn

Uitgegeven: 18 februari 2003 12:14
Laatst gewijzigd: 18 februari 2003 12:15

CAIRO - Italiaanse archeologen hebben vlak bij de westgrens van Egypte de resten gevonden van een faraotempel met 'zeer fraaie geschilderde reliëfs'. De vondst is gedaan aan de rand van een verlaten oase op ongeveer 140 kilometer van de stad Siwa, vertelde de leider van de opgraving, Paolo Gallo dinsdag.

De ruïne van de tempel was onder een dikke laag zand bedolven. Op de resten van de ingestorte muren troffen Gallo en de andere wetenschappers van de universiteit van Turijn reliëfs aan die belangrijke godheden uit de oudheid. Dankzij deze vondst kunnen de wetenschappers veel opsteken van de ontwikkelingen van de oases uit de vierde eeuw voor Christus, zei Gallo.

De archeologen zijn van plan de belangrijkste stukken reliëf in veiligheid te stellen omdat zij op hun huidige plaats te zeer bloot staan aan de invloeden van het klimaat, waardoor erosie optreedt.

Het oudste deel van de tempel is volgens Gallo gebouwd en gedecoreerd onder farao Nektanebo (380-361 v. Chr.). "Dank zij de hiëroglyfen die wij hebben gevonden, zijn we erin geslaagd de naam te achterhalen die de oase indertijd had: Imespep", aldus Gallo.

Historische waarde

Hij noemde de historische waarde van de vondst aanzienlijk, vooral omdat er nu meer gegevens beschikbaar zijn over Nektanebo. Die heeft volgens de Italiaan aandacht besteed aan West-Egypte en aan de verbetering van de verbinding tussen dit gebied en het dal van de Nijl door karavaanroutes


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 18-02-2003 22:16 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

soww, klinkt erg interessant !!!
hopelijk is er snel een docu'tje over


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 18-02-2003 22:40 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 10 januari 2003 12:18 schreef Ineluki het volgende:
Voor de Keltofielen (en Absu-liefhebbers) onder ons:

Enorme ondergrondse tempel ontdekt in Ierland

"De Hill of Tara in County Meath is zonder twijfel één van de heiligste plekken in Ierland. Hier bevond zich sinds de vroegste tijden de zetel van het sacrale koningschap. De Ard Righ of Hoge Koning huwde er met de Godin van het Land. Vanuit dit religieuze en bestuurlijke centrum regeerde de Keltische priesterkoning over heel Ierland. Wanneer hij niet langer in staat was zijn Goddelijke functie te belichamen, werd hij ritueel geofferd en werd er een nieuwe koning gekroond. Zo bleef de inwerking van de Goddelijke invloed op het Land verzekerd en ging het het volk van Ierland voor de wind. Niet minder dan 142 koningen zouden vanuit Tara geregeerd hebben. In christelijke tijden nam het belang van Tara als religieus middelpunt snel af, al bleef het nog lang het bestuurlijke centrum van Ierland, tot het rond het jaar 1000 definitief werd verlaten ten voordele van Dublin. Niettemin blijft de Hill of Tara, met zijn oeroude gewijde geschiedenis, voor velen nog steeds het ultieme symbool van de souvereine Ierse natie."



"Het mag dan ook geen verwondering wekken dat deze heilige heuvel tal van archeologische schatten herbergt: grote ringforten, grafheuvels, en verscheidene rechtopstaande stenen, waarvan de Stone of Destiny – de fallusvormige Lia Fáil waar de koning zijn wijding ontving – wel de belangrijkste is. En toch blijft de site de onderzoekers verbazen. Onlangs werd immers een opzienbarende ontdekking gedaan: onder de heuvel ligt een enorme tempel verborgen. Met behulp van gesofisticeerde radartechnieken ontdekte Conor Newman, professor aan de National University of Ireland te Galway, een eivormige onderaardse ruimte van meer dan 180 meter lang die ooit door 300 eikenhouten palen omringd werd. De palen moeten reusachtig geweest zijn, aangezien de gaten in de bodem aangeven dat ze elk een doorsnee hadden van meer dan twee meter. Volgens de onderzoekers dateert de tempel uit de periode 2500 tot 2300 jaar v.o.j. Wat de precieze rituele functie van het monument was, valt vooralsnog niet de achterhalen. Zeker is wel dat de Hill of Tara nog lang niet al zijn geheimen heeft prijsgegeven."



(Jurgen Vandebotermet, bron: Discovery News)


The Hill of Tara was idd heel erg belangrijk in het Oude Ierland, o.a. een prachtplek om te vertoeven , wat didactisch materiaal:
Een luchtfoto waar de ringheuvels, de staande steen en de graftombe duidelijk zichtbaar zijn:

De kaart van het volledige complex:

De staande steen:

Heb daar zelf nog een LSD pil voor vernietigd in de wind, had hem de avond ervoor gekregen van een andere tourist voor een beetje wiet.
De Tombe:

De locatie van The Hill of Tara:

voor meer info:
http://www.mythicalireland.com/ancientsites/tara/index.html
Wat ben ik blij dat ik er al geweest ben , wat een magische plaats om te zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 18-02-2003 22:42]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 21-02-2003 17:17 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

Zag ik dat nou goed: er grazen schapen op die heilige plek?
==================
Overigens moet je wat Discovery zegt af en toe met een grove schep zout nemen; ik ken iemand die heeft archeologie in Leiden gedaan en hij vindt het een onzinnig kanaal, waar ze veel onwaarheden zeggen.

Zelf heb ik discovery betrapt op het beweren dat Ersebeth Bathory 600 vrouwen heeft vermoord. Ik heb er een boek over gelezen. Ze heeft (hoogstwaarschijnlijk) rond de 50 vrouwen vermoord, maar er is *EEN* (1) hysterische vrouw geweest die tussen neus en lippen door heeft beweerd dat ze er 600 vermoord zou hebben, waar geen bewijs voor is gevonden. Discovery nam het echter over

Maar afijn terug op topic, ze hebben wel vaak interessante programma's :D
Die over die Azteek (Inca?) bouwwerken die ongelofelijk precies zijn gemaakt..alleen overdrijft D wel een beetje door te zeggen dat we dat zelf niet meer zouden kunnen.

Maar wat ze voorstelden als mogelijk gereedschap wat ze gebruikt zouden hebben vond ik wel interessant: er werd gesuggereerd dat ze een soort van spiegel hadden gebruikt als soort van 'laser' om de stenen te snijden.

Iemand probeerde het met een zelf in elkaar geflansde parabool spiegel, maar dat mislukte. Alleen dat lag ook aan de uitvoering. Ik zat zo te denken: al dit het volk is dat ook die mysterieuze glazen schedel heeft gemaakt, zouden ze in principe ook technieken gehad moeten hebben om accuraate lenzen en spiegels te maken.
Zou het mogelijk zijn?


Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 10-03-2003 21:06 by Imotep Wijzig reactieProfiel van ImotepQuote dit berichthttp://listen.to/imothep

Het is eerder al eens gevraagd, maar: zijn er hier ook mensen die archeologie gaan studeren?


blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 10-03-2003 23:31 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 10 maart 2003 21:06 schreef Imotep het volgende:
Het is eerder al eens gevraagd, maar: zijn er hier ook mensen die archeologie gaan studeren?


ik ga volgend jaar hopelijk in Leiden beginnen....en jij?


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Ineluki
Usericon van Ineluki
Posted 10-03-2003 23:50 by Ineluki Wijzig reactieProfiel van InelukiQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 22:40 schreef beli mawr het volgende:
Wat ben ik blij dat ik er al geweest ben , wat een magische plaats om te zijn


quote:
Op 10 maart 2003 21:06 schreef Imotep het volgende:
Het is eerder al eens gevraagd, maar: zijn er hier ook mensen die archeologie gaan studeren?

Ik zou binnenkort - hoop ik - moeten beginnen werken als archeoloog. Verleden week sollicitatiegespreken gehad ...


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 11-03-2003 0:04 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2003 23:50 schreef Ineluki het volgende:


Ik zou binnenkort - hoop ik - moeten beginnen werken als archeoloog. Verleden week sollicitatiegespreken gehad ...
Waar ga je dan werken, en wat voor een werk?


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 11-03-2003 0:08 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Goh, succes allebei

Archeoloog wilde ik altijd al worden, maar het is anders gelopen..

Weet er trouwens iemand hier wie er goedkoop egyptische beelden kan namaken?


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 11-03-2003 7:47 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Egypte


Ineluki
Usericon van Ineluki
Posted 11-03-2003 12:39 by Ineluki Wijzig reactieProfiel van InelukiQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2003 0:04 schreef Iskariot het volgende:
Waar ga je dan werken, en wat voor een werk?


In Tilburg. Vooral geomorfologisch onderzoek naar sites uit verschillende perioden (in Nederlands Brabant en Limburg). Ik wacht nog altijd op definitieve bevestiging ...

Anderzijds zochten ze ook nog veldtechnici in Arnhem en dergelijke. Enfin, ik ben (West-)Vlaming, dus het betekent hoe dan ook noordwaarts migreren.

Iets te beleven in die streek ?


Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 12-03-2003 21:57 by Imotep Wijzig reactieProfiel van ImotepQuote dit berichthttp://listen.to/imothep

quote:
Op 10 maart 2003 23:31 schreef she_devil het volgende:
ik ga volgend jaar hopelijk in Leiden beginnen....en jij?


Nou, ik ga dus volgend jaar ook in leiden beginnen, sta al ingeschreven

Off-topic: was je ook op het studiefestival bij die workshops archeologie?


blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 12-03-2003 22:02 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2003 12:39 schreef Ineluki het volgende:
In Tilburg. Vooral geomorfologisch onderzoek naar sites uit verschillende perioden (in Nederlands Brabant en Limburg). Ik wacht nog altijd op definitieve bevestiging ...

Anderzijds zochten ze ook nog veldtechnici in Arnhem en dergelijke. Enfin, ik ben (West-)Vlaming, dus het betekent hoe dan ook noordwaarts migreren.

Iets te beleven in die streek ?

Arnhem is wel lachen geloof ik (oordelend uit die paar keer dat ik er ben geweest), Goudvishal en Stortebeker is een gave tent


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 12-03-2003 23:10 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 12 maart 2003 21:57 schreef Imotep het volgende:
Nou, ik ga dus volgend jaar ook in leiden beginnen, sta al ingeschreven

Off-topic: was je ook op het studiefestival bij die workshops archeologie?


coool !!! een lotgenoot !! gelukkig ten minste één metal head
als het goed is sta ik ook ingeschreven...via het cbr was dat toch?

k was niet bij de workshops, heb ik iets gemist??
een vriendin van mij zit er in het laatste jaar en het schijnt echt super te zijn

[Dit bericht is gewijzigd door she_devil op 12-03-2003 23:11]


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 13-03-2003 13:29 by Imotep Wijzig reactieProfiel van ImotepQuote dit berichthttp://listen.to/imothep

quote:
Op 12 maart 2003 23:10 schreef she_devil het volgende:
coool !!! een lotgenoot !! gelukkig ten minste één metal head
als het goed is sta ik ook ingeschreven...via het cbr was dat toch?

k was niet bij de workshops, heb ik iets gemist??
een vriendin van mij zit er in het laatste jaar en het schijnt echt super te zijn


Dat is wel beter dan!!! Iemand die ook van metal houd!

Nou via het cbr kan je beter niet voor archeologie inschrijven Het cbr is voor je rij-examen, voor je rijbewijs + theorie dus! Ik denk dat je bedoeld: de IB-groep. via die site (wwww.ib-groep.nl) word de hele inschrijving geregeld.

En die workshops waren wel intressant, dan weet je wat de studie in de prakrijk inhoud.


blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 13-03-2003 13:46 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

En ooit zal ik Atlantis ontdekken...

[Dit bericht is gewijzigd door Saphire op 13-03-2003 13:46]


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 13-03-2003 14:44 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Lijkt me sterk. Ooit zal de ramp van atlantis de wereld weer ontdekken.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 13-03-2003 14:47 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik zit te wachten tot toekomstige archeologen terug naar onze tijd reizen om onderzoek te doen.

Hmz, omdat ze er niet zijn zou je kunnen concluderen dat terug in de tijd reizen onmogelijk is.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 13-03-2003 14:47 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 13 maart 2003 13:29 schreef Imotep het volgende:
Dat is wel beter dan!!! Iemand die ook van metal houd!

Nou via het cbr kan je beter niet voor archeologie inschrijven Het cbr is voor je rij-examen, voor je rijbewijs + theorie dus! Ik denk dat je bedoeld: de IB-groep. via die site (wwww.ib-groep.nl) word de hele inschrijving geregeld.

En die workshops waren wel intressant, dan weet je wat de studie in de prakrijk inhoud.

owww hahaha stom van mij, bedoelde natuurlijk de ib groep....
was op hetzelfde moment bezig om wat dingetjes voor de rijles te regelen

hoop trouwes dat er veel praktijk bij zit !!


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 13-03-2003 14:48 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2003 14:47 schreef Slechtheid het volgende:

Hmz, omdat ze er niet zijn zou je kunnen concluderen dat terug in de tijd reizen onmogelijk is.


crap


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 13-03-2003 14:48 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 13 maart 2003 14:47 schreef Slechtheid het volgende:
Ik zit te wachten tot toekomstige archeologen terug naar onze tijd reizen om onderzoek te doen.

Hmz, omdat ze er niet zijn zou je kunnen concluderen dat terug in de tijd reizen onmogelijk is.


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 13-03-2003 14:51 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2003 14:44 schreef wladimir het volgende:
Lijkt me sterk. Ooit zal de ramp van atlantis de wereld weer ontdekken.


Ik denk dat het armageddon gewoon de ontdekking van atlantis is. Stel, er leven daar nog wezens en zo...die dan ineens crij komen en chaos gaan scheppen en...nevermind, I'm ranting again. Ik en mijn theorietjes ook altijd.


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 13-03-2003 14:51 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Dat zijn alleen maar speculaties. Misschien bestaan we in de toekomst helemaal niet meer.
CRAP!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 13-03-2003 14:52 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2003 14:51 schreef Saphire het volgende:
Ik denk dat het armageddon gewoon de ontdekking van atlantis is. Stel, er leven daar nog wezens en zo...die dan ineens crij komen en chaos gaan scheppen en...nevermind, I'm ranting again. Ik en mijn theorietjes ook altijd.
Ga is een boek lezen over atlantis. Er leefden geen wezens op atlantis zoals in kinderboeken/tekenfilms, maar gewoon mensen .


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 13-03-2003 14:53 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2003 14:51 schreef wladimir het volgende:
Dat zijn alleen maar speculaties. Misschien bestaan we in de toekomst helemaal niet meer.
CRAP!


Yay! De mens maakt zijn eigen ondergang.

Maargoed. Dat gaat al niet meer over archeologie.
Heb ik trouwens al gezegt dat mijn pa archeoloog is? En ik al van jongs af aan opgravingen bijgewoond heb?

[Dit bericht is gewijzigd door Saphire op 13-03-2003 14:54]


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen