IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Archeologie Vorige pagina | Volgende pagina
she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 25-05-2005 23:07 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 25 mei 2005 23:05 schreef Brujo het volgende:
Dat denk ik ook..
Maar beter als dit kon ik niet bedenken
hehe... is trouwens wel grappig...er zijn ieder jaar bij ons op de universiteit aanmeldigen van mensen die denken dat het echt indiana joneswerk is....


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 25-05-2005 23:10 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 23:07 schreef she_devil het volgende:
hehe... is trouwens wel grappig...er zijn ieder jaar bij ons op de universiteit aanmeldigen van mensen die denken dat het echt indiana joneswerk is....


Gleufhoed op en pistool om de middel?


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 25-05-2005 23:12 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 25 mei 2005 23:10 schreef Brujo het volgende:
Gleufhoed op en pistool om de middel?
op de opgravingen lopen er zat met hoeden maar das tegen de zon...
en wie in Cambodja of die streken gaat graven kan vergezeld worden door bewaking met n mooie gun...


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 25-05-2005 23:15 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 23:12 schreef she_devil het volgende:
op de opgravingen lopen er zat met hoeden maar das tegen de zon...
en wie in Cambodja of die streken gaat graven kan vergezeld worden door bewaking met n mooie gun...


jajaja, bij zo'n vergaan mijnencomplex had ik ook eens m'n eigen vatsige bewaker (met zwerm vliegen)

[Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 25-05-2005 23:16]


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 25-05-2005 23:16 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 25 mei 2005 23:15 schreef Brujo het volgende:
jajaja, bij zo'n oud zilverstadje had ik m'n eigen vatsige bewaker (met vliegen)
wordt deze zomer wel nog spannend aangezien de site waar k ga graven in de buurt van een goudmijn zit met allemaal illegale chinezen die zijn ook vadzig


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 25-05-2005 23:18 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 23:16 schreef she_devil het volgende:
wordt deze zomer wel nog spannend aangezien de site waar k ga graven in de buurt van een goudmijn zit met allemaal illegale chinezen die zijn ook vadzig


illegale mijnwerkers..niet echt relaxt volk is dat. Veel wapenbezit, weinig benul.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 25-05-2005 23:19 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 25 mei 2005 23:18 schreef Brujo het volgende:
illegale mijnwerkers..niet echt relaxt volk is dat. Veel wapenbezit, weinig benul.
jup....hoop niet dat ze lastig gaan worden...dat we sochtends uit t nomaden tentje stappen en dat dan de hele site is omgeploegd...


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Blitzkruchekuch
Usericon van Blitzkruchekuch
Posted 26-05-2005 0:57 by Blitzkruchekuch Wijzig reactieProfiel van BlitzkruchekuchQuote dit bericht

Lekker in de vitrine kast ermee....wie zoekt....die vindt!Ik ben het eens met je pa...wat worden er trouwens veel nepdingen aangeboden bij archeologiehandelaren...ze kunnen geen nederlands, komen meestal uit t land van herkomst van het voorwerp en t is altijd "gevonden" of "geerfd" jammer dat er zoveel vervalst wordt....in iran


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 26-05-2005 11:38 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 26 mei 2005 0:57 schreef Blitzkruchekuch het volgende:
jammer dat er zoveel vervalst wordt....in iran
en de rest van de wereld....

[Dit bericht is gewijzigd door she_devil op 26-05-2005 11:39]


wait for me dragon, we'll meet in the sky


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 01-04-2013 15:08 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Nou, hier stond ik even van te kijken;



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 01-04-2013 15:15 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

..ook wel tof.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-04-2013 17:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik wou vroeger archeologie studeren, maar ik mocht niet van mijn vader

hij zei dat daar geen toekomst in zat


signature


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 01-04-2013 17:07 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

@ die Machu Picchu video; een aantal beelden daarvan zijn bewerkt met Photoshop. In het echt is het een stuk vager:



I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 30-04-2013 21:59 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

ben zelf een voormalige archeologie student, na 2 stages er achter gekomen dat ik niet handig genoeg ben ervoor.



Dentz
Usericon van Dentz
Posted 30-04-2013 22:10 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2013 21:59 schreef tomcat ha het volgende:
ben zelf een voormalige archeologie student, na 2 stages er achter gekomen dat ik niet handig genoeg ben ervoor.


Heel veel meer dan een beetje scheppen komt er toch niet bij kijken?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 30-04-2013 22:13 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2013 22:10 schreef Dentz het volgende:
Heel veel meer dan een beetje scheppen komt er toch niet bij kijken?



Daar ga je al de fout in keer'l, borstelen, voorzichtig los bikken maar niet te hart, zakje vullen met zand, het goede gewicht in proberen te schatten, beeldje voor zichtig wisselen en rennen voor je leven..........



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 30-04-2013 23:50 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2013 22:10 schreef Dentz het volgende:
Heel veel meer dan een beetje scheppen komt er toch niet bij kijken?


je moet behoorlijk precies scheppen.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-05-2013 20:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 april 2013 15:08 schreef BARABAS het volgende:
Nou, hier stond ik even van te kijken;




De meter is rond 1790 "uitgevonden" als een tienmiljoenste deel van noordpool naar evenaar. (later iets aangepast) vandaar dat de aarde 40.000 km in omtrek is, weinig toeval aan. aangezien andere culturen die maat niet gebruiken zegt het getal 6666 helemaal niets, gewoon grappig in ons getallenstelsel. Ook hadden getallenstelsel niet de gewoonte in factoren van 10 te werken. (hoogte van de berg in m en afstand in km) Ook dit is typisch iets van het metrische systeem ingevoerd door de Fransozen.

Wat dus overblijft is alleen verhoudingen.

Dan is het nog wel leuk dat de verhouding van pyramide naar die berg zelfde afstand van de noordpool is maar. Maar alles op dezelfde breedtegraad van die Nepalese pyramideheuvel ligt per definitie op 6666 km van de noordpool. Trek eens een lijn rond de aarde en probeer daar eens niet een monument in te vinden.

Dan komt hij met de afstand 4999 km . Leuk bijna 5000 en het heeft 3 negens. Makkelijk te onthouden maar heeft 4999 enige betekenis? Nee het is in kilometers dat toen nog niet bestond en deverhouding 4999/6666 is ook niet bijzonder.

Met numerologie is het altijd leuk spelen want je vind altijd zoveel. Maar er betekenis in vinden is totaal wat anders.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-05-2013 20:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 april 2013 23:50 schreef tomcat ha het volgende:
je moet behoorlijk precies scheppen.


Het werk van een archeoloog is niet alleen scheppen. En dat kunnen/willen andere mensen ook voor je doen.

Lijkt me een slechte reden om te stoppen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 02-05-2013 18:00 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

Wel als het enige wat je wilt doen scheppen is :B



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-05-2013 21:34 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ah dan is archeologie niet alles nee. Maar gelukkig zijn er genoeg andere beroepen waar je veel mag scheppen zonder echt precies te hoeven te zijn.





♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-05-2013 21:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2013 17:01 schreef Hypnos het volgende:
ik wou vroeger archeologie studeren, maar ik mocht niet van mijn vader

hij zei dat daar geen toekomst in zat


JULLIE SNAPPEN HEM NIET


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-05-2013 21:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Je vader?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-05-2013 22:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-12-2013 13:21 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik doe even een tussen kunst en kitsch post!

ik heb 2 jaar geleden in een riviertje in Noord-Italië een beeldje gevonden. Het is van een harde soort gips (dus niet die poreuze troep) en er is duidelijk een naadje te zien waar de mallen op elkaar hebben gezeten.

het ziet er naar uit dat dit een afbeelding is van de Griekse god Hekate.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hekate

maar in Noord-Italië is dat waarschijnlijk de Romeinse versie.

het zijn 3 schaars geklede vrouwen afgebeeld met daarbij een hond een slang en een roofvogel. en een aantal planten waarvan ik wel de druif herken en een dennenappel.

ik vraag me alleen af of dit een bijzonder voorwerp is of dat het een reproductie is van afgelopen eeuw. in de rivier lagen ook nog wat modernere spullen zoals een halve computer maar ook een rib van waarschijnlijk een lam of geitje.













♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen