IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Vrachtverkeer, de noodzaak ervan en de mensen die zich er aan ergeren.... Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 25-01-2007 19:44 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2005 22:27 schreef ravenheart het volgende:
bij ons voor t huis, in de bocht, ook auto onder de vrachtwagen...
bestuurder vd auto was idd dood....

maargoed, mijn pa is ook vrachtwagenchauffeur....
niks mis mee, alleen verdiend t niet zoveel...

Zo weinig, dat een les Nederlands al onbetaalbaar is?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-01-2009 7:38 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Goh, nee echt..?



quote:
Veel meer files door trucks

Vrachtwagens zorgen voor meer milieuschade en files dan gedacht. Ze zorgen ook voor tweemaal zoveel verkeersdoden dan personenwagens. Onderzoeksbureau CE Delft meldt dat maandag in een rapport in opdracht van milieuorganisatie Transport & Environment.

Vrachtwagens in de Europese Unie stoten volgens het onderzoek 54 procent meer broeikasgas CO2 uit in 2030, ondanks alle inspanningen om de uitstoot juist te verlagen. De trucks zorgen bovendien voor 30 procent van de files, hoewel ze slechts 3 procent van het wegverkeer uitmaken. Wat betreft de veiligheid, ontdekten de onderzoekers dat vrachtwagens per kilometer de oorzaak zijn van tweemaal zoveel verkeersdoden dan personenwagens.

De truckers hoeven volgens de studie nauwelijks te betalen voor de schade. De sector betaalt in de EU jaarlijks 50 miljard euro aan accijns en belastingen, wat hooguit de kosten van de wegen en andere infrastructuur dekt. Kosten zoals luchtvervuiling, files, lawaai of ongelukken komen voor rekening van andere belastingbetalers.

De milieuorganisatie Transport & Environment bepleit extra heffingen op vrachtwagens wegens deze kosten. Het Europees Parlement bespreekt 21 januari al een voorstel om enkele kosten zoals files door te berekenen. Dat gaat de organisatie niet ver genoeg. De vrachtwagens moeten ook opdraaien voor kosten van CO2 en ongelukken, vindt directeur Jos Dings van Transport & Environment: ,,Vrachtwagens krijgen nu vrij baan, terwijl ze leed veroorzaken voor miljoenen mensen: files, lawaai en vervuiling.''

Vervoerders- en verladersorganisaties TLN en EVO noemen het rapport ,,sterk eenzijdig''. Volgens hen doet het rapport geen enkel recht aan de enorme vooruitgang die het vervoerend bedrijfsleven heeft geboekt. ,,Wij verwijzen de conclusies dan ook naar het ronde archief.''

,,In het rapport wordt een spookbeeld geschetst.'' Zij wijzen erop dat vrachtwagens de afgelopen decennia juist steeds schoner zijn geworden. Bovendien stellen zij dat een aantal kostenposten niet goed is berekend. Daarnaast hebben EVO en TLN grote twijfels bij de toegerekende kosten van geluid, infrastructuurkosten en files.

(SN)

Gewoon net als vroeger met de trein.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-01-2009 8:29 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Vrachtwagens worden steeds schoner dus daardoor zal de toenemende vervuiling niet komen. Waarschijnlijk doelt de onderzoeker op de toename van de hoeveelheid wegtransport.

Ik vermoed dat ze voor het gemak maar even 'vergeten zijn' dat de hoeveelheid personenauto's ook wel toe zal nemen de komende jaren en daardoor de schuld van de toenemende vervuiling wat extra in de richting van het wegtransport duwen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 16-01-2009 8:58 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Voordat julli met al jullie geniale plannetjes komen, hebben jullie wel eens nagdacht of de europeesche wegen wel geschikt zijn om al het vrachtverkeer op 1 baan te laten rijden?

Zeggen spoorvorming, puntbelasting en de her Newton jullie iets.

Wat jullie willen betekend dus dat alle hoofdwegen van Europa aangepast moeten worden plus dat op deze wegen regelmatig onderhoudt zal moeten worden gepleegd.
En juist wie moet dat opboeren??


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2009 9:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat het Nederlandse asfalt dat niet aan kan werd onlangs nog pijnlijk duidelijk


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-01-2009 9:05 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 januari 2009 8:58 schreef Vikingblood het volgende:
Voordat julli met al jullie geniale plannetjes komen, hebben jullie wel eens nagdacht of de europeesche wegen wel geschikt zijn om al het vrachtverkeer op 1 baan te laten rijden?

Zeggen spoorvorming, puntbelasting en de her Newton jullie iets.

Wat jullie willen betekend dus dat alle hoofdwegen van Europa aangepast moeten worden plus dat op deze wegen regelmatig onderhoudt zal moeten worden gepleegd.
En juist wie moet dat opboeren??


Ja, spoorvorming, puntbelasting en de heer Newton zeggen mij zeker iets. Maar waar rijden de meeste vrachtwagens nu? Juischt, op 1 baan. Dus is er met de berekening iets mis als het wegvlak het niet aankan.

Dus ik herhaal: Inhaalverbod voor vrachtwagens, met mischien speciale inhaalstroken waar ze elkaar voorbij mogen.


Boeiender


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-01-2009 9:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2009 8:58 schreef Vikingblood het volgende:
Voordat julli met al jullie geniale plannetjes komen, hebben jullie wel eens nagdacht of de europeesche wegen wel geschikt zijn om al het vrachtverkeer op 1 baan te laten rijden?

Zeggen spoorvorming, puntbelasting en de her Newton jullie iets.

Wat jullie willen betekend dus dat alle hoofdwegen van Europa aangepast moeten worden plus dat op deze wegen regelmatig onderhoudt zal moeten worden gepleegd.
En juist wie moet dat opboeren??


de belastingbetaler ongetwijfeld.

maar ter (hopelijke zinninge) discussie, zou vrachtverkeer binnen Europa (of delen hierin) niet beter met een soort van Zeppelinsysteem kunnen worden vervoerd?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2009 9:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-01-2009 9:32 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 januari 2009 9:24 schreef Jenje het volgende:



Sja "Space Trucking" was toch van Deep Purple?


Boeiender


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-01-2009 9:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2009 9:24 schreef Jenje het volgende:



je weet wel , die grote luchtballonen. in de eerste WO gebruikte de duitsers die om Londen te bombarderen. Dus afstand kunnen ze wel afleggen, plus kijkt mij dat de capaciteit voor het transporteren van materiaal groot is. En zo ik heb begrepen is zijn er alternatieven voor het explosieve gas dat de Hindenburg zo deed doen verbranden. Zo ingewikkeld is dat toch niet?


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 16-01-2009 10:09 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 16 januari 2009 9:05 schreef MR. N het volgende:
Ja, spoorvorming, puntbelasting en de heer Newton zeggen mij zeker iets. Maar waar rijden de meeste vrachtwagens nu? Juischt, op 1 baan. Dus is er met de berekening iets mis als het wegvlak het niet aankan.

Dus ik herhaal: Inhaalverbod voor vrachtwagens, met mischien speciale inhaalstroken waar ze elkaar voorbij mogen.


De verkeersintentie waren op het moment constructie meestal iets anders, maar er wordt wel een paar percentages groei in verwerkt.
Niet alleen de Nederlandse wegen kunnen het niet aan.Ook andere landen hebben deze problemen.
Op 1 baan laten rijden is echt geen optie, eerder ovelappend laten rijden of idd vrachtwageninhaalstroken, maar dat betekend dus weer wegverbredingen.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 16-01-2009 10:11 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Attila weet zeker niet wat de draagvermogen van een zepplin is.
Plus, waar ga je die aanleghavens bouwen en hoe ga je het daarvandaan transporteren naar een klant?. of drop je je lading zo bovenop je winkel


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2009 10:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2009 9:36 schreef attila_de_hun het volgende:
je weet wel , die grote luchtballonen. in de eerste WO gebruikte de duitsers die om Londen te bombarderen. Dus afstand kunnen ze wel afleggen, plus kijkt mij dat de capaciteit voor het transporteren van materiaal groot is. En zo ik heb begrepen is zijn er alternatieven voor het explosieve gas dat de Hindenburg zo deed doen verbranden. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
.. dan zit je nog met vervoer van landingsplaatsen naar bestemming ... er moeten dan nieuwe landingsplaatsen aangelegd worden. De verbazing was dat ik het nut er niet van in zie.

Ik zie dan meer nut in aparte baan voor vrachtwagens en een strak inhaalverbod. Maar iets dergelijks moet europees gebeuren, niet alleen in Nederland.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-01-2009 10:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2009 10:11 schreef Vikingblood het volgende:
Attila weet zeker niet wat de draagvermogen van een zepplin is.
Plus, waar ga je die aanleghavens bouwen en hoe ga je het daarvandaan transporteren naar een klant?. of drop je je lading zo bovenop je winkel


Ik ben geen transportdeskundige. Wel heb ik het idee dat vrachtverkeer in ieder geval niet het ideale is wegens "overlast" naar (en van) overige gebruikers. Ik vraag me dus af of die stromen op ene of andere manier te scheiden zijn. ter discussie. en idd, ik weet ook niet alles


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-01-2009 10:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2009 10:16 schreef Jenje het volgende:
.. dan zit je nog met vervoer van landingsplaatsen naar bestemming ... er moeten dan nieuwe landingsplaatsen aangelegd worden. De verbazing was dat ik het nut er niet van in zie.

Ik zie dan meer nut in aparte baan voor vrachtwagens en een strak inhaalverbod. Maar iets dergelijks moet europees gebeuren, niet alleen in Nederland.

dat zijn idd lastige punten. Maar die in principe op te lossen. Maar een aparte baan voor vrachtwagens is ook niet zomaar gerealiseerd denk ik.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2009 10:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Imho makkelijker dan zeppelins. Daarnaast zou je dan kunnen denken aan afgesloten banen voor vrachtwagens en dan allene vrachtwagens die op een milieuvriendelijkere wijze rijden.

2 vliegen 1 klap


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-01-2009 10:25 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Ze werden, en worden als een aantal projecten doorgaan, er toch echt voor gebruikt.
Bijv: http://en.wikipedia.org/wiki/Cargolifter
Het kan dus zeker.

In NY kunnen ze in ieder gewoon weer als vroeger aan het Empire State Bulding docken.
Voor lokaal transport zal je wel weer kleinere trucks nodig hebben maar op lange afstand zijn ze denk ik zeker nuttig. Idem trein en boot vervoer.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 16-01-2009 10:28 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ik zou dan toch voor de Zeppelin gaan als het mogelijk was.
Zeppelin = onderneming
Nieuwe wegen = overheid= belastingsbetaler.

Wij dus
Maar Zeppelin is geheel geen optie.
Spoor en water is enige alternatief.
Onze wegen kunnen het niet aan.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 16-01-2009 10:31 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 16 januari 2009 10:25 schreef Argus het volgende:
Ze werden, en worden als een aantal projecten doorgaan, er toch echt voor gebruikt.
Bijv: http://en.wikipedia.org/wiki/Cargolifter
Het kan dus zeker.

In NY kunnen ze in ieder gewoon weer als vroeger aan het Empire State Bulding docken.
Voor lokaal transport zal je wel weer kleinere trucks nodig hebben maar op lange afstand zijn ze denk ik zeker nuttig. Idem trein en boot vervoer.


20 ton door zo`n lift naar beneden is een hoop werk hoor


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-01-2009 10:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2009 10:22 schreef Jenje het volgende:
Imho makkelijker dan zeppelins. Daarnaast zou je dan kunnen denken aan afgesloten banen voor vrachtwagens en dan allene vrachtwagens die op een milieuvriendelijkere wijze rijden.

2 vliegen 1 klap

nou, ik denk dat dit toch te kort door de bocht is want files worden vaak veroorzaakt door vaste knelpunten Bijvoorbeeld, als je vanuit Brabant richting Utrecht rijdt vormen enkele bruggen een soort van flessehals. Daar leg je echt niet zomaar een nieuwe strook aan. Ik denk dus dat de oplossing of in via het water of via de lucht zal liggen of gewoon accepeteren dat er files mede veroorzaakt door het vrachtverkeer zullen worden..

of treinverkeer natuurlijk

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-01-2009 10:48]


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-01-2009 10:37 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2009 10:31 schreef Vikingblood het volgende:
20 ton door zo`n lift naar beneden is een hoop werk hoor



Transport en overslag is altijd een hoop werk. Dat zie ik niet echt als een blocking issue.
Het moet alleen wat afstand betreft, en terrein, de moeite waard zijn.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 20-01-2009 23:44 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

Mensen moeten niet zo zeuren op het vrachtverkeer. We zijn er gewoon, net als muggen, de regen, menstruatie, en alle andere ongemakheden in het leven. Als mensen zich minder gek lieten maken door de bazen of door hun vrouw en kroost, dan was het leven een stuk gemakkelijker op de weg.


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 21-01-2009 0:26 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 januari 2009 23:44 schreef Watzitjehaarleuk het volgende:
Mensen moeten niet zo zeuren op het vrachtverkeer. We zijn er gewoon, net als muggen, de regen, menstruatie, en alle andere ongemakheden in het leven. Als mensen zich minder gek lieten maken door de bazen of door hun vrouw en kroost, dan was het leven een stuk gemakkelijker op de weg.


Hmm, "jullie"?

Maar dat vrachtverkeer nodig is is wel duidelijk, maar ga dan godvrrrrr niet de hele tijd lopen inhalen. Deed ik ook niet toen ik nog op de vrachtwagen zat. Het is gewoon asociaal.


Boeiender


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-01-2009 0:28 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

aan de andere kant zijn wagens die onder de maximumsnelheid blijven ook machtig irritant als je er langs wil dus ook wel weer begrijpelijk... ik moet zeggen dat ik het niet eens zo storend vind eigenlijk


Je moeder.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 21-01-2009 0:30 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 21 januari 2009 0:28 schreef karnivoor het volgende:
aan de andere kant zijn wagens die onder de maximumsnelheid blijven ook machtig irritant als je er langs wil dus ook wel weer begrijpelijk... ik moet zeggen dat ik het niet eens zo storend vind eigenlijk

Nou, let maar eens op als het weer lente is, dan moeten al die vrachtwagens die kut sleurhutten weer voorbij omdat die juist neit de maximumsnelheid halen....

Klootjesvolk.

En de meeste vrachtwagens rijden ongeveer even hard. En hoeveel km rij jij op de snelweg per jaar? Als je er 1 tegenkomt bij een rustig wegbeeld is het niet zo erg, als het druk is is het gewoon levensgevaarlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 21-01-2009 0:31]


Boeiender


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen