IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Shanti
Usericon van Shanti
Posted 20-10-2006 12:54 by Shanti Profiel van Shanti

quote:
Op 20 oktober 2006 12:34 schreef MMayo het volgende:
Dan weet je er ook niks vanaf en dien je gewoon niet zo te overdrijven.


Je hebt helemaal gelijk, ik moet me bek houden


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 20-10-2006 12:54 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 20 oktober 2006 12:34 schreef Shanti het volgende:
ik kijk ook geen nieuws en lees geen kranten


Dat was al min of meer duidelijk ja.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-10-2006 12:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als Shanti nou eens on topic ging ...


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-10-2006 13:01 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 20 oktober 2006 12:59 schreef Jenje het volgende:
Als Shanti nou eens on topic ging ...




...dan koop ik morgen de krant!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-10-2006 13:07 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 20 oktober 2006 12:34 schreef Shanti het volgende:
ik kijk ook geen nieuws en lees geen kranten



Toppertje!


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


herrie
Usericon van herrie
Posted 22-10-2006 18:51 by herrie Profiel van herrie

heeft er nog iemand wat te melden over een goede vriend c.q. vriendin die nu toch echt bijna zelfmoord heeft gepleegd?


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 22-10-2006 20:48 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

iedereen pleegt zelfmoord door te leven


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 23-10-2006 10:08 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Hiero. Een meisje die ik kende is voor de trein gesprongen. Een oudere vrouw die ik kende sprong in het kanaal terwijl ze niet kon zwemmen. En een ex-medepatient van me heeft zaken gedaan met veel te veel coke [kwam tijdens z'n slaap een bloedprop vrij waardoor hij stikte]. Dat zijn er dus weer 3.


herrie
Usericon van herrie
Posted 23-10-2006 11:47 by herrie Profiel van herrie

kijk, dat zijn nog eens berichten!


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 23-10-2006 12:58 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 23 oktober 2006 11:47 schreef herrie het volgende:
kijk, dat zijn nog eens berichten!


Als je een telefoonboek gaat lezen kom je van zelf ook bekenden tegen.



Suck my piss


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 23-10-2006 13:53 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 22 oktober 2006 20:48 schreef Phriar het volgende:
iedereen pleegt zelfmoord door te leven
Je bent niet arm als je niet niet rijk bent.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Daops
Usericon van Daops
Posted 30-10-2006 11:34 by Daops Profiel van Daops

Ok, hier verder dan:

quote:
Op 30 oktober 2006 11:15 schreef Slechtheid het volgende:
Nee, natuurlijk kiest met niet voor het beroep omdat men graag mensen kapotrijd. Maar wat ik bedoel is dan ook dat een conducteur weet dat hij het kan verwachten en kan dan afwegen of hij het nog wil doen of niet. Kiest hij ervoor het wel te doen terwijl hij weet dat er de kans is dat hij mensen kapotrijd, tjah, dan heeft het schijnbaar toch niet zo'n enorme impact lijkt me.
Ben het met je eens dat als iemand echt weloverwogen de wens heeft dood te willen, dat vooral voor zichzelf moet doen. Erg klote voor familie en vrienden, maar het is zijn/haar leven.

Maar je redenering wat betreft de machinist slaat nergens op. Je kunt dus bijvoorbeeld ook niet op een flat gaan wonen, omdat er wel eens iemand 'langs je raam zou kunnen komen vliegen'. Of je op straat begeven, omdat je wel eens een ongeluk zou kunnen zien.. Daarbij zou je dus ook nooit met de trein kunnen reizen, want je zou maar net zo'n springert kunnen treffen. Ook lekker voor al die honderden mensen die uren vertraging oplopen door zulke lui, omdat men de macaroni van de rails moet schrapen.

Kortom, als je echt zelfmoord wil plegen.. vooral doen. Maar ga er niet anderen mee lopen lastig vallen die wèl willen leven en er trauma's aan overhouden.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 30-10-2006 11:35 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 30 oktober 2006 10:41 schreef Slechtheid het volgende:
Maargoed over die suicide, zijn er nou nog steeds mensen die denken dat personen in kwestie rekening houden met de conducteur? Daar is toch allang lang en breed over geluld?
Dit was de vraagstelling.

Benieuwd of het hier wel lukt...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-10-2006 11:35 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Natuurlijk doen ze dat niet, aangezien ze de link met de realiteit allang verloren zijn.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 30-10-2006 11:38 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 30 oktober 2006 11:35 schreef Jenje het volgende:
Natuurlijk doen ze dat niet, aangezien ze de link met de realiteit allang verloren zijn.
Ik post een vraag, is dat nou zo moeilijk?

Maareh, nee, iemand die depressief is verliest de link met de realiteit niet, wat doet je dat denken?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-10-2006 11:40 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 30 oktober 2006 11:38 schreef Slechtheid het volgende:
Ik post een vraag, is dat nou zo moeilijk?

Maareh, nee, iemand die depressief is verliest de link met de realiteit niet, wat doet je dat denken?

Ik geef toch een antwoord?

Omdat iemand die een zelfmoordpoging doet geen uitweg meer ziet terwijl die er altijd zijn (rationeel bekeken). Ergo: hij/zij denkt niet meer rationeel, ergo hij/zij is de link met de realiteit kwijt.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 30-10-2006 11:42 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 30 oktober 2006 11:30 schreef Slechtheid het volgende:
Normaal? Wat is normaal?
Ik vind het ook niet normaal dat mensen voor de trein springen. Het wijkt af van 'het leven', idd. We zijn het gewoon eens hoor.

Ik vind het normaal dat een conducteur dit van te voren weet en alsnog de afweging maakt.


Het zal vast wel in de gedachtengang zitten voor iemand conducteur wil worden maarrr iets weten en iets meemaken is een wereld van verschil. Dat je scenario's hebt bedacht wil niet zeggen dat je het ook daadwerkelijk ervaart zoals je het zou willen ervaren. Emoties heb je niet altijd onder controle. Simpel gesteld: als je het niet hebt meegemaakt, weet je vaak ook niet hoe het precies zal aanvoelen en iemand die conducteur wordt.. heeft vaak de ervaring van iemand doodrijden nog niet lijkt mij.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 30-10-2006 11:43 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 30 oktober 2006 11:40 schreef Jenje het volgende:
Ik geef toch een antwoord?

Omdat iemand die een zelfmoordpoging doet geen uitweg meer ziet terwijl die er altijd zijn (rationeel bekeken). Ergo: hij/zij denkt niet meer rationeel, ergo hij/zij is de link met de realiteit kwijt.
Geen uitweg? Suicide is de uitweg.
En nee, rationeel bekeken is er niet altijd een uitweg.

Door Wabla:
quote:
verder snap ik denk ik wel wat je bedoelt hoor, slechtheid. Op dat moment draait voor de "springer" de hele wereld heel even om hemzelf, om het maar even zo te zeggen. maar is dat dan niet asociaal?
Nee, vind van niet. Als hij het bewust doet om de conducteur te stangen, dan is het a-sociaal. Maar plegers doen het nooit bewust, daar zijn ze, zoals al gepost, gewoon niet mee bezig.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-10-2006 11:46 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 30 oktober 2006 11:43 schreef Slechtheid het volgende:
Geen uitweg? Suicide is de uitweg.
En nee, rationeel bekeken is er niet altijd een uitweg.

Een andere uitweg dan zelfmoord hèhè.

Natuurlijk is er rationeel altijd een andere uitweg, rationeel denken houdt in dat de feiten op een rijtje gezet worden, en vooral in een land als Nederland is er altijd wel een manier om je problemen anders aan te pakken dan door zelfmoord. Gaat dus om FEITELIJK denken, niet gevoelsmatig.



Jebes
Usericon van Jebes
Posted 30-10-2006 11:46 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 30 oktober 2006 11:43 schreef Slechtheid het volgende:

Door Wabla:Nee, vind van niet. Als hij het bewust doet om de conducteur te stangen, dan is het a-sociaal. Maar plegers doen het nooit bewust, daar zijn ze, zoals al gepost, gewoon niet mee bezig.


Dan hebben ze (de plegers van zelfmoord) toch (groten)deels de realiteit uit oog verloren? (Ze zijn voornamelijk met zichzelf bezig maar vergeten dat ze actoren zijn in een maatschappij, er bestaat ook nog een realiteit buiten zichzelf).


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Daops
Usericon van Daops
Posted 30-10-2006 11:47 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 30 oktober 2006 11:43 schreef Slechtheid het volgende:
Door Wabla:Nee, vind van niet. Als hij het bewust doet om de conducteur te stangen, dan is het a-sociaal. Maar plegers doen het nooit bewust, daar zijn ze, zoals al gepost, gewoon niet mee bezig.
Je zegt eerst dat een depressief iemand niet de link met de realiteit verliest, en vervolgens dat hij er 'gewoon niet mee bezig is'. Leg uit.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 30-10-2006 11:47 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 30 oktober 2006 11:46 schreef Jenje het volgende:
vooral in een land als Nederland is er altijd wel een manier om je problemen anders aan te pakken dan door zelfmoord.


Tuurlijk zijn die er, ik zie ze genoeg.. jij ook, een ander vast ook wel. Alleen het verschil is dat wij niet de drang voelen om dood te gaan, sommige anderen wel en dan is er niet veel rationeel meer in onze ogen (in hun ogen is dat de dood).


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 30-10-2006 11:48 by rajackar (Speciaal lid) Profiel van rajackarhttp://https://www.facebook.com/rajackar

Maar het hele punt is natuurlijk dat het leven op zo'n moment door gevoel bepaald wordt en niet door rationeel denken. Daardoor wordt een mogelijke uitweg niet gezien. Eén van de problemen van een depressie is dat alles onbereikbaar lijkt en daarmee een oplossing voor problemen ook.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-10-2006 11:49 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
wabla:
verder snap ik denk ik wel wat je bedoelt hoor, slechtheid. Op dat moment draait voor de "springer" de hele wereld heel even om hemzelf, om het maar even zo te zeggen. maar is dat dan niet asociaal?


quote:
Op 30 oktober 2006 11:43 schreef Slechtheid het volgende:Door Wabla:Nee, vind van niet. Als hij het bewust doet om de conducteur te stangen, dan is het a-sociaal. Maar plegers doen het nooit bewust, daar zijn ze, zoals al gepost, gewoon niet mee bezig.

aso·ci·aal (bn.)
1 zonder sociaal besef => aso, onaangepast, onmaatschappelijk

so·ci·aal (bn.)
1 geneigd om in groepen te leven
2 betr. hebbend op de menselijke samenleving => maatschappelijk
3 gevoel hebbend voor de noden van de medeleden van de samenleving => humanitair, medemenselijk, menslievend

Zo, kun je nu misschien inzien waarom "alleen aan jezelf denken" en "geen rekening houden met de machinist" asociaal is?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 30-10-2006 11:50 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 30 oktober 2006 11:46 schreef Jebes het volgende:
Dan hebben ze (de plegers van zelfmoord) toch (groten)deels de realiteit uit oog verloren? (Ze zijn voornamelijk met zichzelf bezig maar vergeten dat ze actoren zijn in een maatschappij, er bestaat ook nog een realiteit buiten zichzelf).
Het is niet dat ze die niet zien door verlies van omgevingsgezindheid ofzo. Hun problemen drukken gewoon zohard op ze dat ze daar en alleen daar mee bezig zijn. Pre-occupied.

Als ik op straat lopend een sms intik, zie ik die hotchick ook niet langsfietsen. Ben ik nog niet meteen de link met de realiteit kwijt [gewoon pre-occupied, bezig met het sms-en].


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen