IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-11-2006 15:34 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 2 november 2006 15:33 schreef Phriar het volgende:
Zou een zelfmoordenaar die faalt in zijn streven aangeklaagd kunnen worden voor het proberen te vermoorden van zijn toekomstige zelf?


Toekomstig?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 02-11-2006 15:34 by Argus Profiel van Argus

Hippies


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-11-2006 15:34 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 november 2006 15:34 schreef Misanthrope het volgende:
Toekomstig?


Net zoiets als een bevruchte eicel die zichzelf laat aborteren.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 02-11-2006 15:34]


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 02-11-2006 15:47 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Het was een min of meer serieuze vraag.

Je kan ervan uit gaan dat een mens zijn leven lang hetzelfde blijft, wat eigenlijk niet te verantwoorden is gezien het voortdurende karakter van de werkelijkheid en alle daarin aanwezige materiƫle zaken. Bovendien is het zo dat mensen qua karakter binnen een aantal jaar flink kunnen veranderen.

Wanneer je dan als persoon zijnde, zelfmoord pleegt, stop je je eigen ontwikkeling, en voorkom je dat de persoon die je ooit zou kunnen worden gerealiseerd wordt.

De persoon die je zou kunnen worden, had iemand kunnen zijn die wel een wat positievere kijk op het leven had, of precies de juiste persoon of personen was tegen gekomen om het leven mee te delen, of een betere blik had kunnen hebben ten opzichte van de sores die hij meedroeg, of gewoon iets mee had gemaakt dat wel geluk bracht.

Mijn oorspronkelijke formulering is eigenlijk natuurlijk een beetje vreemd, aangezien op het moment wanneer je zelfmoord faalt, jij jezelf bent van moment to moment en misschien wel de potentie van je toekomstige ik in je hebt zitten, maar de realisatie daarvan nog lang niet bent. De persoon die je hebt proberen te vermoorden ligt dan eigenlijk in je verleden, hoewel je direct daarna aanwezige, huidige ik een grotendeels vergelijkbare instelling of levensvisie kan hebben.



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-11-2006 15:52 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 november 2006 15:47 schreef Phriar het volgende:
Wanneer je dan als persoon zijnde, zelfmoord pleegt, stop je je eigen ontwikkeling, en voorkom je dat de persoon die je ooit zou kunnen worden gerealiseerd wordt.


Je vraag is niet realistisch.
Want als je bovenstaande als reden gebruikt.. zou je ook kunnen zeggen dat elke ouder die een gehandicapt kind krijgt, poging tot moord ten laste gelegt kan worden. Of dat je zelf schuldig zou zijn bij ernstige ongevallen waarbij je gehandicapt raakt en daardoor wat betreft ontwikkeling jezelf niet meer kan ontplooien.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-11-2006 16:06 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 2 november 2006 11:50 schreef MMayo het volgende:
Dat soort dingen is voor iemand die een lekker leventje heeft, waarvan de psyche werkt zoals die ongeveer zou moeten werken om jezelf prettig te voelen.. ontzettend moeilijk voor te stellen. Maar ook het wel of niet kunnen voorstellen van iets, hangt samen met egoisme.
Noemen ze dat tegenwoordig niet E.Q? Dat is er bij sommigen hier iig niet.

Ik kan wel een link posten, maar wordt die weggehaald?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 02-11-2006 16:12 by Argus Profiel van Argus

Want? Doe ik het toch?

http://www.123test.nl/eq-test/

en de uitslag voor mij:

Totaalscore

In het algemeen is je emotionele intelligentie hoog. Dat wil zeggen dat je op een uitstekende manier om weet te gaan met de emoties van jezelf en anderen. Emotionele intelligentie bestaat echter uit 5 aspecten. Hieronder kun je zien hoe je op elk van deze aspecten scoort en of je misschien toch nog ergens een zwakke plek hebt.
Intrapersoonlijke eigenschappen

Je hebt uitstekende intrapersoonlijke eigenschappen. Dat wil zeggen, je bent je bewust van jezelf en je gevoelens en functioneert als een zelfstandig individu. Omdat je op zo'n eerlijke en respectvolle manier met jezelf omgaat, kun je, aan het eind van de dag, jezelf recht aankijken in de spiegel. Dat wil niet zeggen dat je nooit fouten maakt. Ook jij bent maar een mens. Dankzij je zelfbewustzijn is echter de kans groot dat je van fouten leert en ze niet herhaalt.
Interpersoonlijke eigenschappen

Je hebt gemiddelde interpersoonlijke eigenschappen. Dat wil zeggen, je bent behoorlijk goed in staat om sociale contacten aan te gaan en te onderhouden. Soms kan het echter gebeuren dat je anderen niet goed aanvoelt of onbedoeld de verkeerde signalen afgeeft. De kans is groot dat je op zo'n moment niet goed in je vel zit. Zorg je goed voor jezelf en voel je je lekker, dan voel je je ook happy bij anderen.
Aanpassingsvermogen

Je hebt een groot aanpassingsvermogen. Je reageert snel en adequaat op veranderende omstandigheden en onverwachte problemen. De reden: je staat met beide benen op de grond, bent flexibel en pakt problemen actief aan. Je aanpassingsvermogen zorgt ervoor dat je niet in zeven sloten tegelijk loopt, en dat je, in je relaties met anderen, uitstekend in staat bent om je aan te passen en compromissen te sluiten.
Stressmanagement

Je bent heel stressbestendig. Je staat sterk in je schoenen en houd, bij tegenslagen, het hoofd koel. Je laat je niet meeslepen door angst en houdt het overzicht. Daardoor kun je hele goede beslissingen nemen: je weegt af welke oplossing, op zowel de korte als de lange termijn, het verstandigste is. Omdat je bovendien een doorzetter bent, breng je projecten bijna altijd tot een goed einde, of ze nu stressvol zijn of niet.
Stemming

Je verkeert (bijna) altijd in een goede stemming. Je voelt je gelukkig en hebt plezier in het leven. De toekomst zie je rooskleurig tegemoet. Geloof je zo sterk in je eigen geluk als jij dan veroorzaakt dat een positieve, zelfvervullende voorspelling: je gaat je z� gedragen dat je gelukzalige verwachtingen uitkomen. Zo zullen anderen, door je positieve stemming, graag bij je zijn, waardoor de kans op goede relaties groot is.

----------------

Valt zeker tegen voor je, die uitslag


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-11-2006 16:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

123test .. sure ..


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-11-2006 16:18 by MMayo Profiel van MMayo

Neem jij dat soort tests serieus? Mag het toch hopen van niet..


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 02-11-2006 16:19 by Argus Profiel van Argus

Wat denk je zelf

Maar voor slechtheid wil ik best ergens op klikken hoor


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-11-2006 16:22 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 november 2006 16:19 schreef Argus het volgende:
Wat denk je zelf


Ik denk van wel gezien je zo'n test doet en het vol trots hier post met je opmerking naar slechtheid toe dat hij dat vast niet gedacht had. Vast een impulsieve reactie en toen je weer bij zinnen was en het wilde weghalen, was het te laat want er waren al reacties op


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-11-2006 16:23 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 november 2006 16:06 schreef Slechtheid het volgende:
Noemen ze dat tegenwoordig niet E.Q? Dat is er bij sommigen hier iig niet.

Ik kan wel een link posten, maar wordt die weggehaald?


EQ heeft er inderdaad wel mee te maken. Maar net zoals bij IQ geeft het niet per definitie aan hoe jij met dingen om gaat. Welke link bedoel je en waarom zou die worden weggehaald?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 02-11-2006 16:24 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 2 november 2006 16:22 schreef MMayo het volgende:
Ik denk van wel gezien je zo'n test doet en het vol trots hier post met je opmerking naar slechtheid toe dat hij dat vast niet gedacht had. Vast een impulsieve reactie en toen je weer bij zinnen was en het wilde weghalen, was het te laat want er waren al reacties op


Ga jij je muur nu maar verfen


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-11-2006 16:25 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 november 2006 16:24 schreef Argus het volgende:
Ga jij je muur nu maar verfen


Morgen denk ik, ivm het licht.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-11-2006 16:37 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 2 november 2006 16:23 schreef MMayo het volgende:
EQ heeft er inderdaad wel mee te maken. Maar net zoals bij IQ geeft het niet per definitie aan hoe jij met dingen om gaat. Welke link bedoel je en waarom zou die worden weggehaald?
Suicide tips. Ja ik las m'n naam gewoon ergens. Waarschijnlijk in eerste instantie niet serieus bedoelt [het verzoek], maar die link is gewoon vrij duidelijk en tjah...handig voor mensen die weg willen. Maar natuurlijk minder voor mensen die niet willen dat hun dierbare weggaat...



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-11-2006 16:39 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 november 2006 16:37 schreef Slechtheid het volgende:
Suicide tips. Ja ik las m'n naam gewoon ergens. Waarschijnlijk in eerste instantie niet serieus bedoelt [het verzoek], maar die link is gewoon vrij duidelijk en tjah...handig voor mensen die weg willen. Maar natuurlijk minder voor mensen die niet willen dat hun dierbare weggaat...




Gewoon posten, why not..


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-11-2006 16:42 by Slechtheid Profiel van Slechtheid



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-11-2006 16:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Nou .. had Slechtheid dat nou speciaal moeten posten .. wees beetje creatief en het lukt je ook wel ...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-11-2006 16:45 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 november 2006 16:43 schreef Jenje het volgende:
Nou .. had Slechtheid dat nou speciaal moeten posten .. wees beetje creatief en het lukt je ook wel ...



Nee maar het ging er meer om dat men heus wel meerdere manieren kent maar er maar een aantal zijn die in principe altijd wel lukken.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-11-2006 16:47 by jbassist Profiel van jbassist

jezus wat gay zeg.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-11-2006 16:47 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 november 2006 16:45 schreef MMayo het volgende:

Nee maar het ging er meer om dat men heus wel meerdere manieren kent maar er maar een aantal zijn die in principe altijd wel lukken.
Je bent idd de grootse loser ever als zelfs dat ne wil ..


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-11-2006 16:50 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Qua creativiteit heb je wel gelijk Jenje. Iemand die graag wil vindt nog manier in 'beschermde' omgevingen zoals separatiecellen en gesloten klinieken.
Nouja, waanzin heeft daar ook mee te maken [Je hoofd bewust keihard op de hoek van het venster knallen].


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 02-11-2006 17:26 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 2 november 2006 15:33 schreef Phriar het volgende:
Zou een zelfmoordenaar die faalt in zijn streven aangeklaagd kunnen worden voor het proberen te vermoorden van zijn toekomstige zelf?




als het wel zo is, dan zou het misschien wel het aantal mensen die zelfmoord plegen, verhogen.


Suck my piss


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-11-2006 17:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 november 2006 17:26 schreef skullfuck het volgende:
als het wel zo is, dan zou het misschien wel het aantal mensen die zelfmoord plegen, verhogen.
Ik geloof dat je in de VS als zelfmoordenaar ook strafrechtelijk vervolgd kunt worden ...

Poging tot doodslag?


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 02-11-2006 17:32 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 2 november 2006 17:29 schreef Jenje het volgende:
Ik geloof dat je in de VS als zelfmoordenaar ook strafrechtelijk vervolgd kunt worden ...

Poging tot doodslag?


In de VS is dat al een heel ander verhaal, want high school shootings hebben daar invloed gehad/hebben. Daar nemen sommige mensen niet alleen zich zelf mee, ook nog ff langs de kantine.


Suck my piss


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen