IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Jelle
Usericon van Jelle
Posted 16-07-2009 17:40 by Jelle Profiel van Jelle

Voor jezelf en voor je familie. Uitzonderingen daargelaten.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-07-2009 17:43 by MMayo Profiel van MMayo

In eerste plaats dus voor jezelf? Denk dat als je plannen maakt, je wel in zo'n toestand bent dat het je geen donder kan schelen wat een ander denkt.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 16-07-2009 17:55]


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 16-07-2009 17:58 by Jelle Profiel van Jelle

Oh ja, ik heb ook altijd plannen gemaakt zonder ook maar een seconde aan m'n familie te denken hoor maar inmiddels weet ik dat ze stiekum best belangrijk voor me zijn...


Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 16-07-2009 18:23 by Jan-Willem Profiel van Jan-Willem

quote:
Op 16 juli 2009 17:43 schreef MMayo het volgende:
In eerste plaats dus voor jezelf? Denk dat als je plannen maakt, je wel in zo'n toestand bent dat het je geen donder kan schelen wat een ander denkt.


Je leeft voor je zelf ja maar dat geeft je nog niet het recht om mensen om je heen of mensen die je niet kent te traumatiseren. Maar ja daar denken die wanhopige zieltjes niet aan.

Van mij mag iedereen die daar zo nodig de behoefte aan heeft zichzelf van het leven beroven als hij maar wel eerst even de schoonmakers belt om hem op te ruimen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-07-2009 18:47 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe jah sterke argumenten zijn dat altijd. En dan beweren dat zelfmoordenaars egoistisch zijn


edit: oh wel, haha wtf welk recht? door wie wordt je bestraft?

Dat je het netjes doet is natuurlijk wel mooi, maar als je juist een teringhekel hebt aan deze wereld, denk je dat je daar dan rekening mee wilt houden?
En als zelfmoordenaar wil je toch niet veel verder denken dan je dood toch? (praat het missshcien niet goed, maar geeft het wel een oorzaak)


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-07-2009 18:53]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 16-07-2009 19:31 by Jan-Willem Profiel van Jan-Willem

quote:
Op 16 juli 2009 18:47 schreef ElitE het volgende:
hehe jah sterke argumenten zijn dat altijd. En dan beweren dat zelfmoordenaars egoistisch zijn


edit: oh wel, haha wtf welk recht? door wie wordt je bestraft?



Ik werk daar nog aan

quote:
Op 16 juli 2009 18:47 schreef ElitE het volgende:
Dat je het netjes doet is natuurlijk wel mooi, maar als je juist een teringhekel hebt aan deze wereld, denk je dat je daar dan rekening mee wilt houden?
En als zelfmoordenaar wil je toch niet veel verder denken dan je dood toch? (praat het missshcien niet goed, maar geeft het wel een oorzaak)



Daar heb je gelijk in, het zijn net verkoopers die zelfmoordenaars kijken alleen maar op de korte termijn


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-07-2009 19:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

maar als verkopers nu zelfmoord pleegden waren ze vast zo erg niet, nouja wel troep zo op de stoep, maar handig voor je eigen alligatorfarm, jammer dat ze tegenwoordig bellen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 16-07-2009 20:07 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 16 juli 2009 17:35 schreef MMayo het volgende:

Voor wie leef je eigenlijk, voor jezelf of voor je familie?
Voor niemand, als je het mij vraagt.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-07-2009 20:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

en als ik vraag voor wat?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 16-07-2009 20:19 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 16 juli 2009 18:23 schreef Jan-Willem het volgende:
als hij maar wel eerst even de schoonmakers belt om hem op te ruimen.
Dat is net zo dom als een brief schrijven. Het zou (denk ik)ook beter zijn als er een woord, waar het woord moord niet in voorkomt ervoor in de plaats komt (voor het woord zelfmoord; bijv. voltooiing).

Dan kan men 'de pil van Drion' mooi verkopen onder de naam 'afdankpillen' .


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-07-2009 20:21 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/



Of gewoon ergens zelfmoord plegen waar niemand je ooit zal vinden, en een briefje achter laten dat ze niet moeten zoeken. Mooi zo kort mogelijk afscheid nemen. Verder lekker dood gaan dan maar want dat doe je immers voor jezelf en niet voor anderen.


Je moeder.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 16-07-2009 20:27 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 16 juli 2009 20:11 schreef ElitE het volgende:
en als ik vraag voor wat?
..euh, de buurvrouw, mijn toekomstige kinderen of dat wat mij omgeeft (die constant veranderende illusie) misschien?!
Het is immers allemaal maar een taalspelletje. In het hiernumaals.

edit: Je hebt ook van die creatievelingen die het doen lijken alsof ze zijn vermoord
(en dan bedoel ik niet het 'suicide-by-cop' idee)

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 16-07-2009 20:30]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 16-07-2009 20:28 by Lionheart Profiel van Lionheart

Zoals een wijs persoon ooit zei: "Alles is kut en iedereen moet dood, behalve wij, want wij zijn niet iedereen."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-07-2009 20:29 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Juist


Je moeder.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-07-2009 20:43 by bastianus Profiel van bastianus

Declaration of freedom

No need to be afraid
When the light start to fade
When minds disintegrate
No need to be afraid

No need, no need to fear
When you begin to hear the bells
Tolling death knells in your ears
Calling you closer to me

I'll set you free

When the temple comes to collect
To harvest your life's account
And your goodness is no defence
Against your family's neglect

Take my hands and follow me
I'll set you free

Between heavenly salvation
And the Serpent's curse
Between eternal abomination
And the boredom of the vertuous
Your deeds count for nothing
On the day of reckoning
Your faith stands for nothing
God was only an enterprise

Take my hands and follow me
I'll set you free

Some people say
Death is not the end
Well let me tell you this
Death is your only friend

Death is the final release
From the cycle of misery
From the threat of eternity
And perpetual vanity

Take my hands and follow me
I'll set you free

Death is the final release
From the cycle of misery
From the threat of eternity
From eternal slavery

Take my hands and follow me
I'll set you free...

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 16-07-2009 20:54]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Tofelpaat
Usericon van Tofelpaat
Posted 25-10-2009 21:32 by Tofelpaat Profiel van Tofelpaat

Goede literatuur: Final Exit - Derek Humprhy
Nederlandse uitgave: Het Schotse Boekje

Engelse versie is als torrent te downloaden.
Final Exit: The Practicalities of Self-Deliverance and Assisted Suicide for the Dying. (wiki)

Mijn mening: Zelfmoord valt niet te generaliseren. Zoals in eerdere posts meerdere malen gezegd word; iedere situatie is verschillend en geen enkel individu kan aan de hand van algemeen geldende regels beoordeeld worden. Algemeen geldende regels zijn er niet omdat deze gevormd worden aan de hand van eigen referentiekader.
Een doodswens hebben is een persoonlijke keuze (egoistisch..), maar aan jezelf denken is erg belangrijk.
De manier waarop iemand zichzelf het leven ontneemt zegt vaak iets over zijn/haar laatste gedachtes; Was hij in staat op dat moment stil te staan bij de vinder? Is het een geplande daad of een impulsieve actie?
In mijn ogen kan je een onderscheidt maken tussen mensen die bewust de keuze nemen en dit plannen, hun familie met zo min mogelijk problemen opzadelen en deze mensen proberen zoveel mogelijk op zoek te gaan naar een humane en milde dood. Dan bestaat er de andere groep die per direct niet meer wil leven en die IMO niet de kracht heeft hier op een zo correct mogelijke manier mee om te gaan. Deze mensen hebben niet getracht de afhandeling van hun overlijden voor de nabestaanden zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Persoonlijk ben ik voor een Pil van Drion ongeacht of problematiek lichamelijk aantoonbaar is. Wel in combinatie met een bedenk en begeleidingstijd van een maand ofzo.

Zo ff mijn stukje kwijt, beetje van de hak op de tak maar wou mijn toevoeging?(mag je zelf weten) kwijt.
Verder iedereen veel plezier met de rest van zijn of haar leven


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-05-2010 13:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zelfmoordmedicijn

Prozac lijkt de kans dat wie die het slikt zelfmoord pleegt, niet meer te verhogen dan andere antidepressiva.

Het was een paar jaar geleden groot nieuws: anti-depressiva zouden de kans op zelfmoord vergroten. Terwijl ze natuurlijk juist het omgekeerde moeten doen. Sindsdien zijn er daarom veel wetenschappelijke studies gedaan naar deze ongelukkige bijwerking. Bij jongeren lijkt het negatieve effect van depressiemedicijnen stand te houden. Maar onderzoek naar antidepressiva bij volwassenen levert gemengde resultaten op. Volgens een nieuwe, zeer grote studie die deze week in Archives of General Psychiatry staat maakt het in ieder geval weinig uit welk type antidepressiva je slikt.

Tot nu toe lagen vooral de zogenoemde SSRI’s, waaronder het bekende medicijn Prozac, onder vuur. Sebastian Scheenweiss en zijn collega’s wilden graag weten of bepaalde soorten antidepressiva inderdaad de kans op zelfmoord meer verhogen dan andere. Zodat artsen hiermee rekening kunnen houden bij het voorschrijven. Zij analyseerden daarom de gegevens van maarliefst 287.000 patiënten; alle inwoners van de Canadese regio Brits Columbia die tussen januari 1997 en december 2005 begonnen met het slikken van depressiemedicijnen. Binnen deze groep deden 846 mensen een zelfmoordpoging; bij 104 personen slaagde deze. Maar er bleek dus geen verschil te zijn in het aantal zelfmoordpogingen tussen degenen die SSRI’s slikte en mensen die andere types antidepressiva namen.

Het onderzoek keek alleen naar mensen die de medicijnen slikken. Het zegt dus niets over of antidepressiva in ‘t algemeen wel of niet de kans op zelfmoord verhogen.


Toch een beetje naif om te denken dat een middel zomaar tegen zelfmoord gedachten zou werken.

Narcosemiddelen zijn eigenlijk het beste.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 04-05-2010 16:24 by Nimbus Profiel van Nimbus

Dat denk ik ook,

en het lijkt/leek me soms ook wel wat; in de vakantie je verveelt je en je moet nog een aantal weken. Lekker lang slapen, vakantie over, wakker worden en weer leuke dingen doen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-05-2010 16:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

toch niet goed hoor als je je verveeld, jij hebt toch ook wel je hobbies en dergelijke?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 04-05-2010 17:54 by Nimbus Profiel van Nimbus

Afgelopen twee jaar ook goed vermaakt, maar daarvoor was ik de hele zomervakantie bij mijn ouders. Daar had ik niet veel te doen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-05-2010 22:02 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 04-05-2010 23:03 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Bezig met biografie van de Russische dichter Majakovski, pleegt uiteindelijk zelfmoord, wel een 'mooie' afscheidsbrief: (fragmenten)

quote:
Mama, zuster en kameraden, dit is geen middel (ik raad het niemand aan), maar zie geen uitweg


[...]

En in het gedicht:

quote:
Ik sta quitte met het leven
en zinloos is een opsomming
van de wederzijdse pijnen,
misére
en krenkingen
De nabestaanden van geluk






Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 04-05-2010 23:05 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

wat een dom gedicht zeg..


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 04-05-2010 23:28 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Haha, z'n zelfmoord hing ook samen met de grote kritiek die hij eind jaren 20 kreeg op professioneel vlak.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-05-2010 0:05 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 mei 2010 23:28 schreef Gemene Lepel het volgende:
Haha, z'n zelfmoord hing ook samen met de grote kritiek die hij eind jaren 20 kreeg op professioneel vlak.
Haha. Ik heb nog een geweldige serie polemieken uit het NRC van Gerrit Komrij, waarin hij tekeer gaat over de publicist Adriaan Venema en hem o.a. van slecht plagiaat beschuldigd. Die eindigt dan met de meest geniale column na de zelfmoord van Venema. Daarin vraagt hij zich ten eerste af waarom dit zo lang op zich heeft laten wachten, en ten tweede of Venema niet nog gewoon ergens rondloopt omdat zijn zelfmoord ook slecht plagiaat blijkt te zijn.
Geweldig die Komrij, die schrijft zelfs mensen die al in het graf liggen het graf in.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen