IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom II Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-08-2005 10:23 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 augustus 2005 10:22 schreef Illusione het volgende:
Non-argument. Voor jou bestaat er misschien geen Christus, voor velen anderen wel. Geloof is zelden gebaseerd op feiten, maar op hoop en verwachting. Net zoals zij niet kunnen bewijzen dat hij wel bestaat, kun jij niet bewijzen dat hij niet bestaat.

Nou zeker als je in "god" geloofd zoals deze vroeger werd gedefineerd valt heel goed te bewijzen dat hij niet bestaat. De aarde is immers ook niet plat


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 27-08-2005 10:25 by Slechtheid Profiel van Slechtheid



Ben ik weer de nuchtere limburger ofzo? Ik heb geen bewijs van niet-bestaan nodig om te weten dat dergelijke onzin niet reeel is.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-08-2005 10:25 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 27 augustus 2005 10:23 schreef ghoulliette het volgende:
Nou zeker als je in "god" geloofd zoals deze vroeger werd gedefineerd valt heel goed te bewijzen dat hij niet bestaat. De aarde is immers ook niet plat


Definities en percepties veranderen naar mate we meer leren over de wereld om ons heen. En wat dat betreft denk ik dat we nog aardig wat te leren hebben. En zoals je zelf ook al aangaf, gebruiken we maar een miniscuul deel van onze hersenen (en sommige mensen nog minder..). Tot het te bewijzen is dat God niet bestaat, sluit ik niets uit.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-08-2005 10:26 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 27 augustus 2005 10:25 schreef Slechtheid het volgende:


Ben ik weer de nuchtere limburger ofzo? Ik heb geen bewijs van niet-bestaan nodig om te weten dat dergelijke onzin niet reeel is.


'Kort door de bocht' is een betere benaming dan 'nuchter'. Om Ghoullie's voorbeeld even over te nemen, was dit gesprek een paar eeuwen geleden gevoerd, had je wellicht 'zeker geweten' dat de Aarde plat was en dat het onzin was dat deze rond zou zijn.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 27-08-2005 10:27 by Smoochy Profiel van Smoochy

quote:
Op 27 augustus 2005 10:23 schreef ghoulliette het volgende:
Nou zeker als je in "god" geloofd zoals deze vroeger werd gedefineerd valt heel goed te bewijzen dat hij niet bestaat. De aarde is immers ook niet plat


Ik vind dit alles zo nutteloos, of iemand nou geloofd of niet ieder heeft zijn waarde hier en met het aanvallen van het geloof en welk geloof maakt niet uit, ontpop je jezelf gewoon als een extremist. De 1 geloofd wel de ander niet het is nu eenmaal zo maar is dat nu zoveel discussie waardig. Laat die mensen toch gewoon in hun eigen waarde dat doen ze ook bij jouw.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-08-2005 10:29 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 augustus 2005 10:27 schreef Smoochy het volgende:
Ik vind dit alles zo nutteloos, of iemand nou geloofd of niet ieder heeft zijn waarde hier en met het aanvallen van het geloof en welk geloof maakt niet uit, ontpop je jezelf gewoon als een extremist. De 1 geloofd wel de ander niet het is nu eenmaal zo maar is dat nu zoveel discussie waardig. Laat die mensen toch gewoon in hun eigen waarde dat doen ze ook bij jouw.
Als ze dat nou eens zouden doen.

Het hele euvel is juist dat ze het niet doen omdat het gelovigen het als hun taak zie andere ermee lastig te vallen.
En het heeft veel invloed op vele levens en daarom is het van belang.
(heeeeeeeeel kort door de bocht)


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 27-08-2005 10:29 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Idd. Ik ben nu woorden vuil aan het maken aan iets wat niet bestaat.

Einde deelname.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-08-2005 10:30 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 augustus 2005 10:25 schreef Illusione het volgende:
Definities en percepties veranderen naar mate we meer leren over de wereld om ons heen. En wat dat betreft denk ik dat we nog aardig wat te leren hebben. En zoals je zelf ook al aangaf, gebruiken we maar een miniscuul deel van onze hersenen (en sommige mensen nog minder..). Tot het te bewijzen is dat God niet bestaat, sluit ik niets uit.

Tja maar als je heel eerlijk tegen je zelf bent dan in religie een uitwas van menselijke arrogantie, dat we niet kunnen geloven dat onze levens er echt niet toe doen en dat we slechts een onderdeel van een proces zijn en als we dood gaan echt dood zijn.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 27-08-2005 10:32 by Smoochy Profiel van Smoochy

quote:
Op 27 augustus 2005 10:29 schreef ghoulliette het volgende:
Als ze dat nou eens zouden doen.

Het hele euvel is juist dat ze het niet doen omdat het gelovigen het als hun taak zie andere ermee lastig te vallen.
En het heeft veel invloed op vele levens en daarom is het van belang.
(heeeeeeeeel kort door de bocht)


Hmmm ok ok ja ik wordt nooit lastig gevallen door van die opdringerige mensen die idd het geloof letterlijk door je keel willen proppen die mensen zie ik ook als extremist en gevaarlijk maar ik bedoelde meer de normale gelovige mens.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-08-2005 10:34 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 augustus 2005 10:32 schreef Smoochy het volgende:
Hmmm ok ok ja ik wordt nooit lastig gevallen door van die opdringerige mensen die idd het geloof letterlijk door je keel willen proppen die mensen zie ik ook als extremist en gevaarlijk maar ik bedoelde meer de normale gelovige mens.

Heb je welleens kritisch naar onze samenleving gekeken?
Heb je welleens kritisch naa de amerikaanse samenleving gekeken?
Als vrouw doe je dat regelmatig omdat je je continu bewust moet zijn van wat jij niet mag ten opzichte van de man (typisch christenlijk).


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-08-2005 10:34 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 27 augustus 2005 10:29 schreef ghoulliette het volgende:
Als ze dat nou eens zouden doen.

Het hele euvel is juist dat ze het niet doen omdat het gelovigen het als hun taak zie andere ermee lastig te vallen.
En het heeft veel invloed op vele levens en daarom is het van belang.
(heeeeeeeeel kort door de bocht)


Het respecteren van een mening is inderdaad moeilijk. Ik probeer het zelf, maar het valt niet altijd mee. Zo weet ik wel dat Slechtheid slechts een mening uit, maar ga ik er toch over in discussie (ook lekker kort door de bocht) omdat ik me erger aan zijn kort-door-de-bochtheid.

Live and let live. Geloof wat je wil. Maar val mij er niet mee lastig. For the record, ik ben zelf niet Christelijk. M'n ouders wel. Ik kreeg echter vanaf m'n 14e ofzo de keuze of ik wel of niet mee naar de kerk wou, etc. Omdat ik hun geloof niet deel, ben ik daar dan ook mee gestopt. Aan de andere kant weet ik dat ze het wel erg op prijs stellen als ik meebid voor het eten als ik bij hun ben, en doe ik dat dus ook. Een beetje water bij de spreekwoordelijke wijn zo nu en dan is niets mis mee.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-08-2005 10:36 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 27 augustus 2005 10:30 schreef ghoulliette het volgende:
Tja maar als je heel eerlijk tegen je zelf bent dan in religie een uitwas van menselijke arrogantie, dat we niet kunnen geloven dat onze levens er echt niet toe doen en dat we slechts een onderdeel van een proces zijn en als we dood gaan echt dood zijn.


Voor sommigen arrogantie, en voor anderen meer een vorm van hoop denk ik. Beiden zeer normale menselijke emoties. Aangezien wij geloof hebben uitgevonden, is het niet zo raar dat het een resultaat is van menselijke emoties.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 27-08-2005 10:36 by Smoochy Profiel van Smoochy

quote:
Op 27 augustus 2005 10:34 schreef ghoulliette het volgende:
Heb je welleens kritisch naar onze samenleving gekeken?
Heb je welleens kritisch naa de amerikaanse samenleving gekeken?
Als vrouw doe je dat regelmatig omdat je je continu bewust moet zijn van wat jij niet mag ten opzichte van de man (typisch christenlijk).


we wonen in nederland wat heeft de amerikaanse maatschappij hier mee te maken.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-08-2005 10:37 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 augustus 2005 10:36 schreef Smoochy het volgende:
we wonen in nederland wat heeft de amerikaanse maatschappij hier mee te maken.

Ik zei kritisch nadenken over de samenleving. Als jij dat in 2 minuten doet dan snap je het niet helemaal of wel.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-08-2005 10:38 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Het is nog veelst te vroeg om na te denken..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-08-2005 10:38 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 augustus 2005 10:34 schreef Illusione het volgende:
Het respecteren van een mening is inderdaad moeilijk. Ik probeer het zelf, maar het valt niet altijd mee. Zo weet ik wel dat Slechtheid slechts een mening uit, maar ga ik er toch over in discussie (ook lekker kort door de bocht) omdat ik me erger aan zijn kort-door-de-bochtheid.

Live and let live. Geloof wat je wil. Maar val mij er niet mee lastig. For the record, ik ben zelf niet Christelijk. M'n ouders wel. Ik kreeg echter vanaf m'n 14e ofzo de keuze of ik wel of niet mee naar de kerk wou, etc. Omdat ik hun geloof niet deel, ben ik daar dan ook mee gestopt. Aan de andere kant weet ik dat ze het wel erg op prijs stellen als ik meebid voor het eten als ik bij hun ben, en doe ik dat dus ook. Een beetje water bij de spreekwoordelijke wijn zo nu en dan is niets mis mee.

het is soms idd beter mensen in hun waan te laten, waarom niet, als mijn christenlijke huisgenoot bid ga ik er ook niet doorheen schreeuwen dat god niet bestaat, lekker onzinnig.

Maar zodra hij begint over zaken als abortus, homo's, sex, dan krijgt hij de volle laag en nog net geen vuist in zijn oog


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 27-08-2005 10:39 by Smoochy Profiel van Smoochy

quote:
Op 27 augustus 2005 10:37 schreef ghoulliette het volgende:
Ik zei kritisch nadenken over de samenleving. Als jij dat in 2 minuten doet dan snap je het niet helemaal of wel.


ik snap het wel degelijk dat jij een bekrompen persoon bent, ik laat die mensen gewoon in hun waarde en loop niet doeloos te zeuren hier over het feit dat je wel eens lastig gevallen wordt door een gelovig iemand oh oh wat erg.

Volgens mij is dit voor jouw een soort van aandacht waar je op kickt, dus zal je je wel heel eenzaam voelen.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-08-2005 10:39 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 augustus 2005 10:38 schreef Illusione het volgende:
Het is nog veelst te vroeg om na te denken..

Het is nooit te vroeg om na te denken.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-08-2005 10:40 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 27 augustus 2005 10:39 schreef ghoulliette het volgende:
Het is nooit te vroeg om na te denken.


Good point.. maar momenteel draai ik nog niet op volle toeren, laat ik het zo verwoorden.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-08-2005 10:40 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 augustus 2005 10:39 schreef Smoochy het volgende:
ik snap het wel degelijk dat jij een bekrompen persoon bent, ik laat die mensen gewoon in hun waarde en loop niet doeloos te zeuren hier over het feit dat je wel eens lastig gevallen wordt door een gelovig iemand oh oh wat erg.

Volgens mij is dit voor jouw een soort van aandacht waar je op kickt, dus zal je je wel heel eenzaam voelen.

haha mongool, ik hoop dat je ooit eens een dochter krijgt die opgroeit in een streng religieuze gemeenschap en zwanger raakt van de plaatselijke turk


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 27-08-2005 10:42 by Smoochy Profiel van Smoochy

quote:
Op 27 augustus 2005 10:40 schreef ghoulliette het volgende:
haha mongool, ik hoop dat je ooit eens een dochter krijgt die opgroeit in een streng religieuze gemeenschap en zwanger raakt van de plaatselijke turk


Hoe moet ik nu een dochter krijgen die opgroeid in een streng religieuze gemeenschap ik ben zelf niet gelovig dus die optie valt al weg en als me dochter van een turk zwanger wordt is het een enkeltje abortuskliniek.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 27-08-2005 10:42 by Smoochy Profiel van Smoochy

quote:
Op 27 augustus 2005 10:40 schreef ghoulliette het volgende:
haha mongool, ik hoop dat je ooit eens een dochter krijgt die opgroeit in een streng religieuze gemeenschap en zwanger raakt van de plaatselijke turk


en reflecteer je eigen ervaringen niet op mij aub


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-08-2005 10:43 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 27 augustus 2005 10:38 schreef ghoulliette het volgende:
het is soms idd beter mensen in hun waan te laten, waarom niet, als mijn christenlijke huisgenoot bid ga ik er ook niet doorheen schreeuwen dat god niet bestaat, lekker onzinnig.

Maar zodra hij begint over zaken als abortus, homo's, sex, dan krijgt hij de volle laag en nog net geen vuist in zijn oog


Een vuist kan soms een doorslaggevend argument zijn.

Maar zonder gekheid, mensen in de 'waan laten' is inderdaad in mijn beleving het meest respectvolle wat je kan doen. Ik weet wel dat m'n ex wel bijzonder raar opkeek toen ik tijdens een etentje bij m'n ouders het Onze Vader opzei, zeker omdat ze wist dat ik niet gelovig was. Maar als ik de kans krijg om mensen op zo'n manier een pleziertje te doen en hen in hun waarde kan laten, zal ik dat zeker niet laten. Je zult mij echter niet uit mijzelf naar de kerk zien gaan. Mensen die dat wel doen, zul je mij echter ook niet uit zien lachen. Ieder z'n eigen leven en geloof, en zolang je er anderen niet mee lastigvalt heb ik nergens problemen mee.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-08-2005 10:44 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Menschen, menschen, kunnen we proberen deze discussie op een redelijke toon voort te zetten ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-08-2005 10:44 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 augustus 2005 10:42 schreef Smoochy het volgende:
Hoe moet ik nu een dochter krijgen die opgroeid in een streng religieuze gemeenschap ik ben zelf niet gelovig dus die optie valt al weg en als me dochter van een turk zwanger wordt is het een enkeltje abortuskliniek.

? Inlevings vermogen? hypotheses? nadenken?

Doet me denken aan een stuk in de gelderlander (van woensdag jl) van onze hoogleraar politieke filoosofie. Dat je als student ver boven het normale klootjesvolk staat. Vond het wat crue gesteld, maar als de smoochies het klootjesvolk vormen klopt het misschien toch.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen