IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom II Vorige pagina | Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-08-2005 10:45 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 27 augustus 2005 10:44 schreef ghoulliette het volgende:
? Inlevings vermogen? hypotheses? nadenken?

Doet me denken aan een stuk in de gelderlander (van woensdag jl) van onze hoogleraar politieke filoosofie. Dat je als student ver boven het normale klootjesvolk staat. Vond het wat crue gesteld, maar als de smoochies het klootjesvolk vormen klopt het misschien toch.


Inlevingsvermogen en het bekijken van zaken van meerdere kanten is ook een teken van een zekere bereidwilligheid tot acceptatie. Dat is niet voor iedereen weggelegd. Of dat nu alleen voor studenten weggelegd is, daar ben ik niet zo zeker van.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 27-08-2005 10:46 by Smoochy Profiel van Smoochy

quote:
Op 27 augustus 2005 10:44 schreef ghoulliette het volgende:
? Inlevings vermogen? hypotheses? nadenken?

Doet me denken aan een stuk in de gelderlander (van woensdag jl) van onze hoogleraar politieke filoosofie. Dat je als student ver boven het normale klootjesvolk staat. Vond het wat crue gesteld, maar als de smoochies het klootjesvolk vormen klopt het misschien toch.



Hoe moet ik me dat inleven als ik nooit religieus ben opgevoed. Maar dit loopt uit op modder gooien naar elkaar en daar heb ik nu geen zin in andere keer graag maar heb nu weekend en wil er van genieten...



SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-08-2005 10:49 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 augustus 2005 10:45 schreef Illusione het volgende:
Inlevingsvermogen en het bekijken van zaken van meerdere kanten is ook een teken van een zekere bereidwilligheid tot acceptatie. Dat is niet voor iedereen weggelegd. Of dat nu alleen voor studenten weggelegd is, daar ben ik niet zo zeker van.

Ff op serieuze toon: Ik snap het niet dat mensen dat gewoon niet (willen) hebben. Zoveel leed kan ermee voorkomen worden door een beetje understanding. (Hier is trouwens het liberalisme op gebasseerd "veil of ignorance". Jammer alleen dat de uitwerking zo in de soep loopt.)

Welt schmerz!


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-08-2005 10:54 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 27 augustus 2005 10:49 schreef ghoulliette het volgende:
Ff op serieuze toon: Ik snap het niet dat mensen dat gewoon niet (willen) hebben. Zoveel leed kan ermee voorkomen worden door een beetje understanding. (Hier is trouwens het liberalisme op gebasseerd "veil of ignorance". Jammer alleen dat de uitwerking zo in de soep loopt.)

Welt schmerz!


Dat kan ook wel verklaard worden doordat veel mensen het al te druk hebben met hun eigen problemen/wereldje om nog de moeite te doen zich in te leven in die van anderen. En anderen hebben er gewoonweg egen aanleg voor. Ik kan zo enkele mensen uit mijn directe omgeving aanwijzen die gewoonweg niet in staat zijn hun eigen ideeen aan de zijkant te zetten en die van anderen ernaast te leggen. Ikzelf heb daar het afgelopen jaar extra op gelet, omdat het voor mijn werk belangrijk is dit wel te kunnen. Sommige van m'n collega's kunnen dit niet of slechts in beperkte mate, en lopen daardoor vaak vast in bepaalde situaties. Je kan er zeker aan werken, maar dan moet je dat wel willen. En als je elke dag al zorgen aan je hoofd hebt en hier niet mee om kan gaan, is dit soms gewoon teveel gevraagd.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 27-08-2005 10:57 by Smoochy Profiel van Smoochy

@ghoul

Ik bied toch wel een beetje me excuus aan voor dit wangedrag maar had gewoon even zin in zeiken en jij biedde je aan op dat moment, het was en is niet persoonlijk bedoeld. maar ach


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-08-2005 11:11 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 augustus 2005 10:57 schreef Smoochy het volgende:
@ghoul

Ik bied toch wel een beetje me excuus aan voor dit wangedrag maar had gewoon even zin in zeiken en jij biedde je aan op dat moment, het was en is niet persoonlijk bedoeld. maar ach

Je hoeft je excuses niet aan te bieden, alsof ik de redelijkheid zelve ben haha (helemaal 's ochtends niet natuurlijk)


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 27-08-2005 11:12 by Smoochy Profiel van Smoochy

quote:
Op 27 augustus 2005 11:11 schreef ghoulliette het volgende:
Je hoeft je excuses niet aan te bieden, alsof ik de redelijkheid zelve ben haha (helemaal 's ochtends niet natuurlijk)



Ok dus we kunnen wel weer door 1 deur.



SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-08-2005 11:16 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 augustus 2005 11:12 schreef Smoochy het volgende:
Ok dus we kunnen wel weer door 1 deur.



haha jahoor, geen probleem


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-08-2005 11:59 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 augustus 2005 9:53 schreef ghoulliette het volgende:
"Vroegah" (tot 1 januari) Hoef je als particulierverzekerde niets voor je kids tot hun 18e jaar te betalen. Dus ik zie de vooruitgang niet.


Huh? Bij de meeste zorgverzekeraars moet je nu premie betalen voor de eerste twee meeverzekerde kids. Aangezien veel gezinnen twee kinderen hebben betalen die dus voor vier mensen een particuliere verzekering a +/-1000 euro per jaar*. Wanneer de nieuwe stelsel ingaat hoeven ze dus nog maar voor twee mensen te betalen en gaan ze er automatisch pakweg 2000 euro op vooruit.

*Ik heb net even bij een paar verzekeraars online offerte ingevuld. Een kind komt neer op pakweg E64,- premie + E20,- wettelijke bijdrage neer.

quote:

Ik ziet niet in hoe trouwen en het krijgen van kinderen de arbeidsparticipatie zal bevoorderen bij vrouwen.



Het ging erom dat het financieel makkelijker maken voor gezinnen het voor vrouwen makkelijker maakt om de keus te maken om zonder krom te liggen iets van dagopvang te regelen. Het maakt het in ieder geval makkelijker om een reele keus te hebben: thuisblijven of werken.

Overignes ben ik geen enorme creche voorstaander maar dat terzijde. Ik vind dat de opa's en oma's hierin ook een rol hebben. Helaas heeft de maatschappij van de laatste jaren een wending genomen van: Alles willen en weinig willen doen. Maar OK.

quote:

Hoe maakt het het makkelijker dan mensen mijn aow gaan betalen dan? Het lijkt mij juist dat meer arbeidsparticipatie (en wederom, huwelijken/ ouderschap remt dit!) veel meer effect zou hebben.


Die kinderen die zij aan het opvoeden zijn, zijn degenen die jouw AOW gaan betalen. Een tekort aan kinderen = een toekomstig tekort aan arbeidspopulatie = moeilijker om de AOW te betalen. Weleens van de vergrijzing gehoord?

quote:

"gezin als hoeksteen" en wat nu als je wel kinderen hebt maar niet getrouwd bent? Of je bent alleenstaand? of je wil gewoon geen kinderen maar je werkt je wel de tering voor deze kutmaatschappij (alles is sowieso al duurder voor alleenstaanden).



Als je die keuzes maakt dan zal je ermee moeten leven. De maatschappij is er niet voor om alle keuzes gelijk te belonen. De maatschappij beloont dus de keuzes die het meest gunstig zijn voor haar. En een gezin is nu eenmaal de meest optimale vorm...

Overigens is die koopkrachtvooruitgang als gevolg van de nieuwe zorgstelsel ook van toepassing op alleenstaande ouders die particulier verzekerd zijn he? Die hoeven voortaan ook geen premie te betalen.

quote:

Het "gezin" in de gristenlijke zin van het woord het relatief gezien de minste kosten.


Het gezin in de christelijke zin is toevalligerwijs ook een maatschappelijke vorm die in pre-chrsitelijke samenlevingen voorkwam, die kwam ook voor bij Indianen, Afrikanen en weet ik veel wat voor volkeren dan ook, ra ra hoe zou dat komen. Sommige hadden ietwat uitgebreidere families als gevolg van polygamie dat weer een gevolg van risicovolle beroepen (jagen, oorlogvoeren) van de mannen was. Maar een gezin bleef het nonetheless.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-08-2005 12:10 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

effe op dat laatste, ik denk niet dat gristenen zich zouden willen vergelijken met immorele indianen. Het huwelijks verbond tussen 1 man en 1 vrouw met het liefst een heel dorp aan kinderen. Dat was wat ik bedoelde met het gristenlijke ideaal.

Samenleven met een partner en kinderen hebben hoeft niet perse gristenlijk te zijn.

Maarre volgens mij waren wij gratis bij onze paps en mams op de verzekering (tot dat ik ging werken toen moest ik eruit). Maar misschien had hij wel een speciale papadealpremie ofzo


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 27-08-2005 13:39 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

quote:
Op 27 augustus 2005 10:13 schreef Slechtheid het volgende:
Christenen bestaan. Het christendom bestaat. Christus niet. Heb jij 'm ooit gezien? Sommige mensen geloven graag in dingen die er niet zijn. Wederom: massa schizofrenie.



euhm Christus heeft wss wel bestaan , gewoon wat er rond verzonnen klopt hoogstwaarschijnlijk niet natuurlijk

verrijzennis en blablabla

[Dit bericht is gewijzigd door cataclysm child op 27-08-2005 13:39]


Faustian Spirit of the Earth


trol
Usericon van trol
Posted 27-08-2005 13:43 by trol Profiel van trolhttp://www.dimensional-psychosis.com

Oh?! Vertel er eens wat meer over?


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 27-08-2005 13:44 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Jezus leeft!

Jezus leeft!

Haleloeijaaaaa


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 27-08-2005 13:54 by Vampire Ricardo Profiel van Vampire Ricardohttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 27 augustus 2005 10:43 schreef Illusione het volgende:
Maar zonder gekheid, mensen in de 'waan laten' is inderdaad in mijn beleving het meest respectvolle wat je kan doen. Ik weet wel dat m'n ex wel bijzonder raar opkeek toen ik tijdens een etentje bij m'n ouders het Onze Vader opzei, zeker omdat ze wist dat ik niet gelovig was. Maar als ik de kans krijg om mensen op zo'n manier een pleziertje te doen en hen in hun waarde kan laten, zal ik dat zeker niet laten.

Niet zozeer dat ik me in deze discussie ga mengen, heb ik wel een vraag...Wat doen jouw ouders c.q. religeuze omgeving om jou in jouw "waan" te laten? Om jou een plezier te doen? Of is het éénrichtingsverkeer van jouw kant om de lieve vrede te bewaren? Gewoon nieuwsgierigheid...



Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 27-08-2005 13:55 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Jezus was een over het paard getilde hippie.

edit: Pardon, ezel.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 27-08-2005 14:03]



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-08-2005 14:33 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 27 augustus 2005 13:54 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Niet zozeer dat ik me in deze discussie ga mengen, heb ik wel een vraag...Wat doen jouw ouders c.q. religeuze omgeving om jou in jouw "waan" te laten? Om jou een plezier te doen? Of is het éénrichtingsverkeer van jouw kant om de lieve vrede te bewaren? Gewoon nieuwsgierigheid...


Die hebben mij de keuze gegeven om wel of niet mee te gaan in hun geloof en mijn keuze gerespecteerd. En dat doen ze nog steeds. Kortom, ze hebben mij niets opgelegd. Enneh, mensen een plezier doen betekent niet dat mensen iets terug hoeven te doen. Als je zo denkt, doe je nooit iets voor een ander, maar altijd voor jezelf. Soms is er niets mis met eenrichtingsverkeer, vind ik.

Edit: Ehm, om de lieve vrede te bewaren ? Waar heb je het over ? Ik kies er zelf voor om bij b.v. een etentje bij m'n ouders mee te bidden, dat hoef ik helemaal niet en dat verwachten ze ook helemaal niet van me. Juist omdat ze het niet verwachten en ik ze graag een klein pleziertje doe doe ik het.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 27-08-2005 14:38]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 27-08-2005 15:08 by Vampire Ricardo Profiel van Vampire Ricardohttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 27 augustus 2005 14:33 schreef Illusione het volgende:
Die hebben mij de keuze gegeven om wel of niet mee te gaan in hun geloof en mijn keuze gerespecteerd. En dat doen ze nog steeds. Kortom, ze hebben mij niets opgelegd. Enneh, mensen een plezier doen betekent niet dat mensen iets terug hoeven te doen. Als je zo denkt, doe je nooit iets voor een ander, maar altijd voor jezelf. Soms is er niets mis met eenrichtingsverkeer, vind ik.

Beetje zwart/wit vind je ook niet? Er is niks mee met iemand een plezier te doen en niks terug verwachten. Maar in die categorie reken ik iemand ophalen vanaf Schiphol midden in de nacht, extra rondje boodschappen voor iemand doen die effe geen tijd heeft etc. Dit vind ik een iets zwaardere categorie waarvan ik me afvraag wie elke keer het meeste water bij de wijn doet. Over het algemeen zijn christenen van iets oudere leeftijd wat moeilijker om "toe te geven". Nu weet ik jouw woon/leefsituatie niet maar stel dat je thuis woont en je bid af en toe mee om je ouders een plezier te doen, je draagt geen metalshirts om je ouders een plezier te doen, je draait thuis geen metal om je ouders een plezier te doen...tot waar is de grens dat je je ouders een plezier doet en wat doen je ouders terug? Zeggen ze misschien toch van "ah, joh...als jij daar naar wil luisteren of die shirts wil dragen, maakt ons niet uit...je bent en blijft ons kind". Iets in die geest?

quote:
Edit: Ehm, om de lieve vrede te bewaren ? Waar heb je het over ? Ik kies er zelf voor om bij b.v. een etentje bij m'n ouders mee te bidden, dat hoef ik helemaal niet en dat verwachten ze ook helemaal niet van me. Juist omdat ze het niet verwachten en ik ze graag een klein pleziertje doe doe ik het.

Volgens mij heb ik nergens gezegd of gesuggereerd dat het je wordt opgedragen of wel? Edoch kan ik me voorstellen dat het weldegelijk met "lieve vrede bewaren" te maken..zij het onbewust. Hoe zou bijv. de reactie zijn van je ouders als je over een jaar zou stoppen met meebidden? Zouden ze het accepteren of toch vragen om mee te doen omdat je het wel eens vaker deed. Is er een plaatselijke christelijke gemeenschap? Zo ja, hoe reageren zij op het feit dat jouw ouders jouw "zonden" tolleren?

Nogmaals, het zijn gewoon vragen van mijn kant want ik ben benieuwd hoe de verhoudingen zijn in een christelijk gezin waarvan het kind heeft gezegd dat het voor hem niet hoeft. Een ook nog eens qua muzieksmaak (o.a.) metal heeft uitgekozen. Zoals Jenje al aangaf, bepaalde metalliefhebbers kunnen normaal doen tegen gelovigen, andersom valt het vies tegen.



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-08-2005 15:13 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Het blijft bij meebidden. Ik woon al een hele tijd niet meer bij m'n ouders, maar muziek- en kledingsmaak was nooit een issue. Wat dat betreft is mij nooit iets opgelegd. Mijn ouders zijn geen lid van een gemeenschap of een dergelijk iets, maar wel (vrij) regelmatige kerkbezoekers. En voor mij is iets als meebidden absoluut geen categorie zwaarder dan iemand van 't vliegveld halen.

En als ik niet mee zou bidden bij een dergelijke gelegenheid ? Dat komt net zo vaak voor als dat ik wel meebid. En daar zeggen ze echt niets van.

Mijn ouders hebben me altijd gesteund in mijn beslissingen en zullen dat ook altijd doen. En wat dat betreft heb ik waarschijnlijk meer mazzel dan velen, ik hoor vaak genoeg dat er ouders zijn die dat niet doen. Wat ik ook beslis, ze steunen me. Dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 27-08-2005 15:20]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 27-08-2005 16:32 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 27 augustus 2005 10:25 schreef Illusione het volgende:
En zoals je zelf ook al aangaf, gebruiken we maar een miniscuul deel van onze hersenen (en sommige mensen nog minder..)

Volgens mij is er helemaal niks van waar dat we 'maar' tien procent gebruiken...Het is ooit verkeerd geinterpreteert en vervolgens door velen kwakkeloos aangenomen en doorvertelt als intressantdoennerij.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 27-08-2005 16:34 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 27 augustus 2005 16:32 schreef BARABAS het volgende:
Volgens mij is er helemaal niks van waar dat we 'maar' tien procent gebruiken...Het is ooit verkeerd geinterpreteert en vervolgens door velen kwakkeloos aangenomen en doorvertelt als intressantdoennerij.


Kun je het er wel mee eens zijn dat we maar van 10% weten wat de functie ervan is dan ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 27-08-2005 16:36 by BARABAS Profiel van BARABAS

Jawel


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


slome
Usericon van slome
Posted 27-08-2005 19:12 by slome Profiel van slome

.

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 12-11-2007 19:55]


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 27-08-2005 19:13 by mental Profiel van mental

Shit, is d'r al niet genoeg geluld over het christendom ??? De een is voor, de ander tegen...lekker belangrijk allemaal.


Fuck the world and fuck you


slome
Usericon van slome
Posted 27-08-2005 19:17 by slome Profiel van slome

.

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 12-11-2007 19:55]


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 27-08-2005 19:19 by mental Profiel van mental

quote:
Op 27 augustus 2005 19:17 schreef slome het volgende:
Lees godverdomme eerst de eerste post voordat je gelijk begint te mekkeren.

Sorry. was ik te lui voor.Ik mekker al niet meer.


Fuck the world and fuck you


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen