IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Red Sparowes Volgende pagina
Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 27-08-2005 23:21 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Alone and unaware, the landscape was transformed in front of our eyes.
Buildings began to stretch wide across the sky, and the air filled with a reddish glow.
The soundless dawn came alive as cities began to mark the horizon.
Mechanical sounds cascaded through the city walls and everyone reveled in their ignorance.
A brief moment of clarity broke through the deafening hum, but it was too late.
Our happiest days slowly began to turn into dust.
The sixth extinction crept up slowly, like sunlight through the shutters, as we looked back in regret.


De songtitels van dit debuut vormen samen een leuk tekstje. Red Sparowes is een band die zijn strepen al heeft verdient in meerdere bands. Zo zitten er bijvoorbeeld een lid van Neurosis en een lid van Isis in deze band.

Red Sparowes zit dan ook in de Post-rock richting, dromerige sonische landschappen verspreiden zich wanneer deze cd zich afspeelt. De muziek is duidelijk beïnvloed door Godspeed You! Black Emperor, Sonic Youth, … en de invloeden van Isis en Neurosis zijn soms duidelijk hoorbaar in de muziek gesijpeld.
Ook zijn invloeden uit Oosterse muziek, Ambient, …ook te horen, in sommige nummers worden zelf natuurgeluiden gebruikt.
Is de muziek van Red Sparowes minder goed door de overduidelijke invloed van Godspeed You!Black Emperor? Nee, dit is één van de betere Post-rockplaten van dit jaar.

De nummers zelf hebben een haast filmisch karakter, alsof men ontwerpen werd als Soundtrack bij een film. Wat misschien niet zo vreemd is aangezien Red Sparowes werkt met filmprojecties live.

Een cd die je niet zomaar opzet maar een cd waarbij je gaat neerzitten en een uur lang wegdroomt naar de meest fantastische plekken.
Een aanrader.
Gereleased op het label voor muzikale misfits, Neurot Recordings. Het label van de heren van Neurosis.

9/10

Samples:
http://www.neurotrecordings.com/artists/red-sparowes/audio/red-sparowes_Alone%20And%20Unaware,%20The%20Landscape%20Was%20Transformed%20In%20Front%20Of%20Our%20Eyes.mp3

http://www.neurotrecordings.com/artists/red-sparowes/audio/red-sparowes_Our%20Happiest%20Days%20Slowly%20Began%20To%20Turn%20Into%20Dust.mp3

Officiële sites:
http://www.redsparowes.com/

http://www.neurotrecordings.com/



Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 28-08-2005 2:24 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Yup, Red Sparowes is heel goed! De visuele man van Neurosis speelt gitaar en de toetsenman van ISIS speelt ook gitaar. Verder nog wat andere lui uit postrockbandjes. Ze maken echt heerlijke muziek om bij weg te dromen. Lekker episch en briljante melodieën. Ook heel knap is dat ze toch af en toe 'heavy' klinken zonder echt akkoorden aan te slaan; ze spelen gewoon melodie op melodie op melodie waardoor er een muur van lagen onstaat, heel lekker. Ook live waren ze geweldig. In een stampvolle Bat Cave in Tilburg speelde ze (op 1 na geloof ik) het hele album waarna ze geen enkel repetoire meer hadden om te spelen. Ook hele sympathieke lui. Prima band!



Dreadfull_Hours
...
Usericon van Dreadfull_Hours
Posted 29-08-2005 14:13 by Dreadfull_Hours Wijzig reactieProfiel van Dreadfull_HoursQuote dit bericht

net wat van gedownload en idd erg goed!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-12-2005 13:31 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

1 maart 2006: Red Sparowes, Vera - Groningen!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


codex4
Usericon van codex4
Posted 02-12-2005 14:00 by codex4 Wijzig reactieProfiel van codex4Quote dit berichthttp://www.gardenofexile.com

Vette band! Luister net de nieuwe split met Gregor Samsa, ook erg lekker.



Argh
Usericon van Argh
Posted 22-12-2005 3:40 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2005 13:31 schreef NecRobert het volgende:
1 maart 2006: Red Sparowes, Vera - Groningen!


yes! waarschijnlijk aanwezig!

edit: of wacht, haha even vergeten dat ik dan jarig ben... dus idd erg waarschijnlijk.. kzie nog wel hoe 't zit met de rest van die dag hehe maar goede band! alhoewel ik toch liever explosions in the sky hoor...

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 22-12-2005 4:35]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 24-02-2006 19:14 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Na een mp3 te hebben gehoord heb ik onlangs At The Soundless Damw aangeschaft. En potverdorie wat is dat een schitterende cd! Behalve invloeden uit Isis en Neurosis heeft het ook veel weg van symfonische postrock (top)bands Pelican als Sigur Rós en Godspeed You! Black Emperor. Dit is kwaliteit en heeft me ademloos doen luisteren


Ed
Usericon van Ed
Posted 24-02-2006 21:31 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2006 19:14 schreef Tormented soul het volgende:
Na een mp3 te hebben gehoord heb ik onlangs At The Soundless Damw aangeschaft. En potverdorie wat is dat een schitterende cd! Behalve invloeden uit Isis en Neurosis heeft het ook veel weg van symfonische postrock (top)bands Pelican als Sigur Rós en Godspeed You! Black Emperor. Dit is kwaliteit en heeft me ademloos doen luisteren


3 maart in Rotown Rotterdam.. ben er zeker bij!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 24-02-2006 22:06 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

4 april in de 013.. ben ik bij!


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 25-02-2006 17:08 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Ik dacht dat ze ook naar de ekko in Utrecht kwamen. Daar ga ik zeker heen!

EDIT: samen met Grails btw

[Dit bericht is gewijzigd door Cainam Ladicius op 25-02-2006 17:08]



Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 05-04-2006 17:38 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Hey all,

Unfortunately some of our gear was stolen after our show in Stockholm, Sweden. We realizes chances are slim but if anyone happens upon any of the following please rip the eyelids of the perpetrators and poor salt in their eyes, then let us know where we can collect our gear.

THE FOLLOWING WAS STOLEN FROM US:
.Anesthésique zegt:
2 fender silver face 1970 twin reverb amps (on the cases it says "Nomads of Prague")
1 early 70's birch, 8 inch, red, tama snare, 14 x 8
1 22 inch zildjian K ride cymbal
1 20 inch zildjian K ride
1 20 inch zildjian K crash
2 14 inch zildjian HH Hi Hats
1 footswitch for a mesa boogie Mark 4 amp
1 standard throw Sanyo projector lense (PLC9000N)
40 Extra Large Red Sparowes shirts
.Anesthésique zegt:
25 Red Sparowes "At the Soundless Dawn" cds

There were some other smaller items (2 dvd players, a screen for our projections, a Sony Boombox, a box of roughly 80 dvds), but these are of minimal value.

Please forward this, if we can even get one of these items back it will help out a ton. Thanks very much,

Red Sparowes



nu maar hopen (voor jullie) dat de tour doorgaat. Ik kan soweiso ivm tentamens niet naar Tilburg afreizen


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 05-04-2006 21:03 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Volgens de 013 website spelen ze morgen gewoon. Heel fijn dus


Inter faeces et urinam nascimur


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 06-04-2006 11:25 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

Op aanraden van Bleh? toch ook maar es wat gaan opzoeken en dit is werkelijk geniaal!!!! Jammergenoeg gemist in Diksmuide Toch weer een erg sterke band leren kennen! Tnx Marjolein


Member of the iso-betawuste crew!!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 06-04-2006 11:31 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

klinkt lekker

lekker zweverig is altijd goed

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 06-04-2006 11:31]


Je moeder.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 04-10-2006 11:00 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Ik zit nu de nieuwe cd (Every Red Heart Shines Towards the Sun) te luisteren en die is ook weer schitterend!! Qua stijl is er weinig veranderd.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 04-10-2006 13:43 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

quote:
Op 6 april 2006 11:25 schreef Snoodaerdt het volgende:
...

Hehe, zie dit nu pas, graag gedaan!


'At the soundless dawn' ligt hier nog steeds geregeld op; 'k ben benieuwd naar de nieuwe, commentaar is veelbelovend.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 04-10-2006 22:40 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2006 11:00 schreef El Chulo het volgende:
Ik zit nu de nieuwe cd (Every Red Heart Shines Towards the Sun) te luisteren en die is ook weer schitterend!! Qua stijl is er weinig veranderd.


Klopt, de sfeer is nog altijd geweldig. Weer een heeeerlijk plaatje om 's nachts te luisteren!



Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 06-11-2006 12:36 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2006 11:00 schreef El Chulo het volgende:
Ik zit nu de nieuwe cd (Every Red Heart Shines Towards the Sun) te luisteren en die is ook weer schitterend!! Qua stijl is er weinig veranderd.


minder 'standaard' postrock uitbarstingen zoals we vaker hebben gehoord maar een mooie atmosfeer door de brommende ondertoon. het enige nadeel vind ik de afsluiting; de muziek houdt plotsklaps op zonder dat het ergens naar toe werkt. Maar over de hele linie is het weer ijzersterk: vooral de 70's invloeden zijn mooi (check de rock licks op nummer 5; prachtig

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 06-11-2006 12:37]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-05-2007 7:07 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Buildings began to stretch wide across etc. etc.. en alone and unaware zijn stuk voor stuk tegekke songs.. ik ben fan!!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


trol
Usericon van trol
Posted 15-05-2007 10:59 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

En bovendien spelen ze 27 mei in de paradiso samen met comets on fire..

Hopelijk ben ik er bij.
Geniale band en op roadburn blaasden ze me ook teringhard omver.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-07-2007 22:05 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Paradiso gig staat online op fabchannel, ERG de moeite waard om eens techecken!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Eiermensch
Staring Through my Eyes That Are Red
Usericon van Eiermensch
Posted 05-07-2007 22:17 by Eiermensch Wijzig reactieProfiel van EiermenschQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/DieEierVonSatan/

Gave band, heb At the Soundless Dawn nog op 2lp. Nu die live ding van fabchannel aan't checken.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 06-07-2007 18:34 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2007 10:59 schreef trol het volgende:
En bovendien spelen ze 27 mei in de paradiso samen met comets on fire..

Hopelijk ben ik er bij.
Geniale band en op roadburn blaasden ze me ook teringhard omver.


Nou, ik was daarbij. Was de eerste keer dat ik de band live zag en wellicht dat het door de geniale show van Comets On Fire kwam even daarvoor, maar goddomme, wat was Red Sparrowes ontiegelijk saai... Op zich trek ik dit soort muziek behoorlijk goed, maar dit was wel zo voorspelbaar... Alleen de toegift vond ik wél fenomenaal, maar voor de rest... Laat maar...


We don't take it, we just fake it...


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 13-07-2008 12:19 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Er is een nieuwe EP uit "Aphorisms".

Klinkt wat ingetogener dan voorgaand werk.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 20-01-2010 23:30 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl



klinkt wel weer lekker


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 21-01-2010 0:00 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Klinkt in elk geval als vanouds..
'Red Sparowes - New Album -April 6, 2010' staat erbij..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen