IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarisme / veganisme Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2005 16:43 by Snaack Profiel van Snaack

Betreurenswaardig dat er, na het afsluiten van het vorige topic, blijkbaar geen nieuwe is aangemaakt?

Vorige: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2395

Anywayz, ik ben nog steeds vegetariër en begin de laatste tijd naar het veganisme te neigen.

Melk heb ik ondertussen afgezworen, gebruik zoveel mogelijk soya-meuk. Alpro HEERSCHT, en dan vooral de chocolademelk


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-08-2005 16:45 by Nix Profiel van Nix

Alpro heerscht inderdaad.


Verder ben ik niet vegetarisch dus laat staan veganistisch.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 29-08-2005 16:49 by BARABAS Profiel van BARABAS

Pas op met soya:
http://www.westonaprice.org/soy/soy_brochure_nl.html

De soya-gevaren samengevat

Hoge waardes aan phytinezuur in soya reduceren de assimilatie van calcium, magnesium, koper, ijzer en zink. Het phytinezuur in soya wordt niet geneutraliseerd door de normale bereiding er van zoals weken, kiemen en langzaam en lang koken. Hoge phytinezuur-bevattende dieten veroorzaakten groeiproblemen bij kinderen.

Trypsine remmers in soya interfereren met de proteinevertering en kunnen pancreas-stoornissen veroorzaken. Bij diertesten werden ontwikkelingsstoornissen in de groei veroorzaakt door soya wat trypsine-remmers bevatte

De phyto-oestrogenen in soya ontregelen de endocrine functies en kunnen potentieel onvruchtbaarheid veroorzaken en bevorderen borstkanker bij volwasssen vrouwen.

De phyto-oestrogenen in soya zijn potente anti-thyrioïde stoffen die hyperthyrioïsme, en ook schildklierkanker kunnen veroorzaken. Bij zuigelingen werd de consumptie van babyvoedsel wat gebaseerd was op soya-formules in verband gebracht met auto-immunethyrioïde ziektes.

Vitamine B12 analogiën in soya worden niet geabsorbeerd en verhogen in feite de lichaamsbehoefte aan vitamine B12.

Soyavoedsel verhoogt de lichaamsbehoefte aan vitamine D. Toxische synthetische vitamine D2 wordt toegevoegd aan soyamelk.

Gevoelige proteines worden over-gedenatureerd gedurende de hoge temperaturen van de verwerkingsmethodes er van om het soya-proteine te isoleren en plantaardige proteine-massa te verkrijgen.

Het verwerkten van soyaproteine resulteert in de vorming van toxische lysinoalanine een hoog kankerverwekkende nitrosamines.

Vrije glutaminezuren of MSG, een potent neurotoxine wordt gevormd gedurende het verwerken van soyavoedsel en grotere hoeveelheden ervan worden aan vele soyavoedsel toegevoegd.

Soya voedsel bevat hoge waardes aan aluminium welke toxisch is voor het zenuwsysteem en de nieren.




[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 29-08-2005 16:51]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-08-2005 16:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ah, je krijgt overal kanker en dergelijke van, waarom niet van soya!


signature


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 29-08-2005 16:53 by BARABAS Profiel van BARABAS

I need to get laid...


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-08-2005 17:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

+1


signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-08-2005 17:38 by M. Profiel van M.

quote:
Op 29 augustus 2005 16:43 schreef Snaack het volgende:
Betreurenswaardig dat er, na het afsluiten van het vorige topic, blijkbaar geen nieuwe is aangemaakt?

Vorige: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2395

Anywayz, ik ben nog steeds vegetariër en begin de laatste tijd naar het veganisme te neigen.

Melk heb ik ondertussen afgezworen, gebruik zoveel mogelijk soya-meuk. Alpro HEERSCHT, en dan vooral de chocolademelk

Holy crap, waarom? geen vlees, OK, maar.... :

brie, camembert, gruyère, mozzarella, omelet, verse pasta hoort natuurlijk ei in, parmezaan, rochefort, pecorino, ricotta, tiramisu, gezouten boter, kruidenboter, oude kaas, jonge kaas, belegen kaas, roomkaas, schimmelkaas, rookkaas, abdijkaas, roomboter, slagroom, crème fraîche.....

godsetering man!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 29-08-2005 18:24 by Hexegot Profiel van Hexegot

+1

Ik kan me maar heel moeilijk indenken dat ik zou moeten gaan leven zonder melk-, vlees-, vis- en/of eierproducten. Vooral melk zit immers in zoveel dingen... en is zo LEKKER!!!!

Dat je misbruik van dieren enzo niet wilt/kunt tolereren, okee, maar om het nou zo te gaan boycotten...


[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 29-08-2005 18:27]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-08-2005 19:09 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 29 augustus 2005 16:43 schreef Snaack het volgende:
Melk heb ik ondertussen afgezworen, gebruik zoveel mogelijk soya-meuk. Alpro HEERSCHT, en dan vooral de chocolademelk


en producten waar melk in zit??? dan blijft er erg weing over (en geen pannekoeken ).
maar wat is de motivatie snaack?


ik vraag me ook af, als de motivatie tegen de bio-industrie is, moet je dan niet juist biologische/ecologisch vlees eten (en melkproducten etc.in plaats van geenvlees te eten.


slome
Usericon van slome
Posted 29-08-2005 19:19 by slome Profiel van slome

Dat wat BARABAS zegt + dat een veganistisch menu je niet alle nodige voedingsstoffen kan leveren.


NightNurse
Usericon van NightNurse
Posted 29-08-2005 19:31 by NightNurse Profiel van NightNurse

quote:
Op 29 augustus 2005 16:52 schreef Hypnos het volgende:
ah, je krijgt overal kanker en dergelijke van, waarom niet van soya!


Inderdaad, zoveel gezonder is vlees waarschijnlijk niet.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2005 22:22 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 29 augustus 2005 17:38 schreef M. het volgende:
Holy crap, waarom? geen vlees, OK, maar.... :

brie, camembert, gruyère, mozzarella, omelet, verse pasta hoort natuurlijk ei in, parmezaan, rochefort, pecorino, ricotta, tiramisu, gezouten boter, kruidenboter, oude kaas, jonge kaas, belegen kaas, roomkaas, schimmelkaas, rookkaas, abdijkaas, roomboter, slagroom, crème fraîche.....

godsetering man!


Heej, ik zeg dat ik naar het veganisme NEIG, niet dat ik een veganist ben

Ik heb geen principiële bezwaren tegen het gebruik van (biologische) producten waarvoor geen dieren gedood/ uitgebuit hoeven te worden.

Melk vind ik überranzig, momenteel gebruik ik dan ook soyamelk ipv melk, soyaboter in plaats van roomboter etc.

Verder beperk ik de consumptie van producten die dierlijke grondstoffen bevatten zoveel mogelijk. Eieren, zuivelproducten etc.

Alleen kaas kan ik echt niet vanaf blijven, ookal vind ik dat eigenlijk onverenigbaar met mijn principes ivm het gebruik van dierlijk stremsel.

Kaas eet ik dan ook met mate, meestal haal ik dat bij "De groene passage", dan is het iig "vega" (stremsel van gist) en biologisch.

quote:
Op 29 augustus 2005 18:24 schreef Hexegot het volgende:
+1

Ik kan me maar heel moeilijk indenken dat ik zou moeten gaan leven zonder melk-, vlees-, vis- en/of eierproducten. Vooral melk zit immers in zoveel dingen... en is zo LEKKER!!!!


Ik vind melk echt zo vreselijk goor, gatverdamme!! Kost me dan ook geen enkele moeite dat niet te gebruiken


quote:
Dat je misbruik van dieren enzo niet wilt/kunt tolereren, okee, maar om het nou zo te gaan boycotten...



Sja, dat hele boycot/ wereldverbeter gebeuren boeit me geen ene fuck. Ik predik mijn levensstijl niet, voel die behoefte ook totaal niet. IK voel me er lekker bij.

Alhoewel ik het niet vervelend zou vinden als wat meer mensen bewuster worden van de zooi die ze consumeren.


quote:
Op 29 augustus 2005 19:09 schreef attila_de_hun het volgende:
ik vraag me ook af, als de motivatie tegen de bio-industrie is, moet je dan niet juist biologische/ecologisch vlees eten (en melkproducten etc.in plaats van geenvlees te eten.


Nee, het eten van vlees staat me ontzettend tegen, ik zou het niet eens wegkrijgen denk ik.

Verder probeer ik zoveel mogelijk biologische meuk te gebruiken. Lang leve de Albert Heijn


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2005 22:22 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Save the plants!
Dude, msn?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2005 22:28 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 29 augustus 2005 22:22 schreef Jenje het volgende:
Save the plants!


Sja, tegen zo'n sterk argument kan ik niet op natuurlijk

quote:

Dude, msn?


Misschien vanavond.. Moet nog ff de deur uit!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2005 22:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

K

*huil*


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 29-08-2005 22:29 by robbemans Profiel van robbemanshttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 29 augustus 2005 22:28 schreef Snaack het volgende:



Misschien vanavond.. Moet nog ff de deur uit!
Het is toch al avond?


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 30-08-2005 11:26 by BARABAS Profiel van BARABAS

Door vlees eten stinkt je schijt wel meer


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-08-2005 11:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Bij mij ligt het meer aan de kruiden!

EN sommige groenten... en knoflook!


signature


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 30-08-2005 11:55 by BARABAS Profiel van BARABAS

Je merkt(ruikt) echt wel verschil...The finishing touch van Magere Hein zal ik maar zeggen (Ben zelf ook een paar jaar vegetarier geweest)


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 30-08-2005 15:13 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 30 augustus 2005 11:26 schreef BARABAS het volgende:

Door vlees eten stinkt je schijt wel meer

En door vegetarisch te eten stinkt je lichaam meer (schijnt).


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-08-2005 15:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

door je te niet te wassen ook wel


signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 30-08-2005 16:11 by M. Profiel van M.

Of door met vegetariers om te gaan


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-08-2005 16:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Compost bestaat uit planten resten

NEED I SAY MORE!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 30-08-2005 16:16 by Heiden Profiel van Heiden



Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-08-2005 16:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 30 augustus 2005 16:14 schreef Jenje het volgende:
Compost bestaat uit planten resten

NEED I SAY MORE!


En koeien eten plantenresten


signature


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 30-08-2005 16:30 by altx Profiel van altx

Makkelijk hoor, vegetariër/veganist zijn als je dat allemaal toch niet lekker vindt.

Moet je eens proberen als je het wel allemaal lust...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen