IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarisme / veganisme Vorige pagina | Volgende pagina
Nix
Usericon van Nix
Posted 23-10-2006 22:01 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 23 oktober 2006 21:45 schreef karnivoor het volgende:
nou, misschien wat gemist maar dacht dat je uit principe vegetarier was. dan werk je dus toch tegen je principes in als je wel vlees maakt voor anderen? lijkt mij dan




Ze wil niet haar ideeën aan anderen opdringen, is dat zo raar?


Maar ja, daarnaast zijn er ook zat lekkere dingen zonder vlees.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-10-2006 22:41 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 oktober 2006 20:25 schreef Kramy het volgende:
Waarom worden veel/sommige vegetariërs eigenlijk na vele jaren toch vaak weer vleeseters? Ik zie het in mijn omgeving best veel gebeuren, maar ook bijvoorbeeld M. en Snaack hier.. Wat zijn de redenen hiervoor


Mijn antwoord op deze vraag staat in dit topic, luie hond


quote:
Op 18 september 2006 21:29 schreef Snaack het volgende:
Sinds een week of 3 eet ik weer vlees. De eerste paar dagen was ik enorm aan de schijterij omdat de enzymen die vleesch verteren op vakantie waren doordat ik ze niet nodig had, maar die zijn weer terug gelukkig.

Het smaakt nog precies zoals ik me herinner, hehe.

De reden dat ik weer vlees eet is dat ook ik een ruggegraatloze nep hippie ben wiens idealen geen fuck voorstellen.


quote:
Op 18 september 2006 21:56 schreef Snaack het volgende:
Het moet wel een goed stuk vlees zijn, biologisch van een Groene Weg slagerij bijvoorbeeld. Ik heb uiteraard heel wat verschillende dingen gegeten de laatste tijd, en het smaak- en structuurverschil tussen bijvoorbeeld een biologische biefstuk en een biefstuk van de Bas is echt onvoorstelbaar.

Elke dag vleesch eten gaat me te ver trouwens. Ik vind vegetarisch eten enorm lekker en een stuk gebalanceerder dan vlees eten, waarbij het toch vooral om "het lapje" gaat.

Zo extreem lekker vind ik vlees nou ook weer niet. Ongekruid vind ik het niet eens te vreten zelfs, maar misschien is dat een kwestie van gewenning..


quote:
Op 18 september 2006 22:11 schreef El Chulo het volgende:
Maar wat is nou de exacte reden dat je er weer mee begonnen bent??


quote:
Ik murmelde rond een bepaalde tijd op een bepaalde datum het volgende:

Het begon de laatste tijd steeds meer als een beperking die ik mezelf oplegde te voelen, in plaats van dat het goed voelde. Hoe dat precies komt, geen idee.

Op een gegeven moment was ik dat enorm zat en ben ik weer vlees gaan eten.


Ondertussen dus bijna 2 maanden weer aan "het vleesch". Na een korte verkenningsfase, waarbij ik zo snel mogelijk zo veel mogelijk vlees wilde proeven, is het nu een stuk evenwichtiger.

Thuis eet ik het nauwelijks, mede doordat mijn lieftallige vriendinneke vegetariër is. Is natuurlijk niet zo praktisch om voor 2 personen 2 verschillende gerechten te bereiden. Ook vind ze het enorm meuren in huis als ik vleesch heb gebakken, dus dat respecteer ik.

Ik eet momenteel dus alleen vlees als ik uit eten ga, en dat ook niet altijd. Ik vind vegetarisch eten enorm lekker namelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 23-10-2006 22:42]


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-10-2006 23:12 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 23 oktober 2006 22:01 schreef Nix het volgende:
Ze wil niet haar ideeën aan anderen opdringen, is dat zo raar?


Maar ja, daarnaast zijn er ook zat lekkere dingen zonder vlees.


ja maar je idealen opgeven is iets anders dan opdringen


Je moeder.


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 23-10-2006 23:15 by GRAFTAK Profiel van GRAFTAKhttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

mod: leuk geintje, maar al iets te vaak gemaakt m'okay.

[Dit bericht is gemodereerd door Snaack op 23-10-2006 23:19]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-10-2006 23:18 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 oktober 2006 13:39 schreef Snaack het volgende:
Ookal eet ik tegenwoordig weer vleesch na 10 jaar vegetariër geweest te zijn, ik vind het nog steeds bloedirritant dat er hier door de "overtuigde" carnivoren zo benadrukt wordt hoe lekker zij bepaalde vleessoorten wel niet vinden.

WHO FUCKING CARES!

Zoals Phriar al zei: als je vegetariër bent hoeft dat helemaal niet te betekenen dat je vlees niet lekker vind. Dus: wat probeer je hiermee te bereiken?

Discussieër hier over de voors- en tegens van vegetarisme en veganisme. Discussieëren over welke gerechten, al dan niet met vlees, het lekkerst zijn doe je maar in een kooktopic, bijvoorbeeld.

Off topic posts worden gemod.



Dus. Ik meen het.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 23-10-2006 23:18]


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 23-10-2006 23:18 by GRAFTAK Profiel van GRAFTAKhttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

offtopic.

[Dit bericht is gemodereerd door Snaack op 23-10-2006 23:19]



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 23-10-2006 23:26 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 23 oktober 2006 23:12 schreef karnivoor het volgende:
ja maar je idealen opgeven is iets anders dan opdringen


Ik denk niet dat je je idealen opgeeft door voor een ander wel vlees te bakken. Het laat inderdaad zien dat je, ondanks je eigen idealen, wel openminded bent en respect hebt voor andere meningen/invalshoeken.
Voor een keer zou 't me niet uitmaken, maar als ik regelmatig uitgenodigd zou worden bij iemand om te komen eten, en diegene schotelt me alleen vegetarisch voedsel voor... Ik zou er denk ik snel zat van worden.

Maar goed, misschien ben ik niet genoeg thuis in de vegetarische keuken en zou ik het uiteindelijk heel lekker vinden.


..."Hate can only create more hate"...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-10-2006 23:34 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

een keertje ga je niet dood van. er is idd genoeg lekkers zonder vlees. nadeel is alleen dat ik zelf altijd mn gerechten baseer op vlees en de rest er min of meer omheen terecht komt. dat maakt het iig voor mij erg moeilijk om iets voor een vegetarier klaar te maken. maarja, komt wel


Je moeder.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 23-10-2006 23:38 by Immortella Profiel van Immortella

Ik heb het dan ook niet over 'een keertje' he...

Maar ik heb dat probleem inderdaad ook. Vlees is bij mij iets dat toch altijd terugkomt in gerechten, in welke vorm dan ook.

Ik zou overigens wel eens een paar goede/lekkere vegetarische recepten willen proberen. Voor de afwisseling inderdaad, te veel vlees is ook niet goed.

Hetzelfde geldt overigens voor visgerechten, daar heb ik (volgens mezelf) ook nog niet genoeg kaas van gegeten. Probleem is alleen dat ik niet erg veel vissoorten lust.



..."Hate can only create more hate"...


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-10-2006 11:34 by spectre Profiel van spectre

Ik kijk altijd hierop als ik vegetarisch wil koken (er staan natuurlijk ook goede andere recepten op)

Het zijn er niet zoveel maar ik heb er een aantal van geprobeerd en het was erg goed binnen te houden.

Wel een speciale site voor vega's: McDonald's Kitchen

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 24-10-2006 11:34]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 24-10-2006 12:17 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 23 oktober 2006 21:45 schreef karnivoor het volgende:
nou, misschien wat gemist maar dacht dat je uit principe vegetarier was. dan werk je dus toch tegen je principes in als je wel vlees maakt voor anderen? lijkt mij dan

Ik geloof dat dit wel zo'n beetje beantwoord was door Nix en Immortella. Ik eet uit principe geen vlees. Dat is míjn principe en niet die van een ander. Als een ander vlees eet ben ik daar net zo heppie mee als dat een ander geen vlees eet. Zoals ik al zei, ik wil niemand in de weg zitten en ik zal niemand dwingen vegetarisch te eten omdat ik geen vlees op wil bakken. Ik vind het wel degelijk een groot verschil om vlees te eten of om vlees op te bakken voor een ander.
Ik ben nou eenmaal geen radicale vegetariër, so...sue me!


Subtiel kamerolifantje


Nix
Usericon van Nix
Posted 24-10-2006 13:29 by Nix Profiel van Nix

Knuffelveggie.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 24-10-2006 15:33 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Bij het klaarmaken van een tafel voor meerdere mensen is het in mijn ervaring niet al te moeilijk één pannetje met vleesvervanger apart te houden, en de andere zaken als rijst, aardappelen, groente, garnering, etc op normale wijze te doen.

ik kan me voorstellen dat het irritant is voor sommige mensen om te moeten gaan na denken over wat ze iemand moeten geven die toevallig geen vlees eet, maar eerlijk is toch wel: je nodigt meestal geen mensen uit bij je thuis die je toch niet aan je eettafel wil hebben, en dat kleine beetje extra moeite heb je er toch wel voor over lijkt me


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 24-10-2006 15:36 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:

Partij voor de Dieren in actie tegen slachtmethoden

Amsterdam - De Partij voor de Dieren roept consumenten op om bij Albert Heijn te protesteren tegen de verkoop van halal vlees in 48 vestigingen. De protestactie werd maandagavond aangekondigd in een televisieprogramma. Reden voor de actie is het feit dat Albert Heijn sinds vorige week halal vlees verkoopt en consumenten verkeerd voorlicht over de achtergronden daarvan.

In Nederland zijn de dodingsmethoden voor dieren onderworpen aan strenge regels die omschreven zijn in het 'Besluit doden van dieren'. Daarin staat dat het niet is toegestaan dieren zonder verdoving te slachten. Voor groepen die afwijkenede slachtmethoden hanteren op religieuze gronden is daarvoor echter een uitzondering mogelijk gemaakt in het 'Besluit ritueel slachten'.

Het lijkt er nu op dat de vleesindustrie hard op weg is regel te maken van die uitzondering. Heel veel rundvlees in de Nederlandse schappen is afkomstig van onverdoofd geslachte dieren, terwijl de consument daarvan niet op de hoogte is.

Albert Heijn probeert een graantje mee te pikken van de groeiende halal markt door zich te richten op de 1,5 miljoen moslims in Nederland met een afzonderlijk halalschap in de winkels. Daarmee promoot Albert Heijn echter ook de zeer dieronvriendelijke praktijk van onverdoofd slachten waar veel consumenten problemen mee hebben. Albert Heijn zegt in haar consumenten-voorlichting: "Albert Heijn is er voorstander van te zoeken naar de methode die het best aansluit bij de religieuze overtuiging binnen de toegestane bedwelmings- en dodingsmethoden.

Het slachtproces gaat tot het uiterste om de dieren te doden met zo min mogelijk lijden." Die aanprijzing gaat voorbij aan het feit dat dieren onverdoofd de hals wordt doorgesneden waarna ze doodbloeden, welk proces lang duurt en ernstig lijden veroorzaakt.

Verder is het kwalijk dat Albert Heijn consumenten doet geloven dat "Het niet mogelijk is dat vlees van halal geslachte dieren als regulier vlees verkocht wordt."

Deze bewering is pertinent onjuist omdat een groot deel van het halal vlees van onverdoofd geslachte dieren in het reguliere vleesschap verkocht wordt, zonder dat consumenten daarvan op de hoogte zijn. Daarom wil de Partij voor de Dieren dat Albert Heijn niet alleen stopt met de verkoopt van halal vlees, maar ook harde garanties biedt dat het reguliere vlees in haar schappen niet langer afkomstig is van onverdoofd geslachte dieren.




Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-10-2006 16:17 by M. Profiel van M.

quote:
Op 24 oktober 2006 15:33 schreef Phriar het volgende:
Bij het klaarmaken van een tafel voor meerdere mensen is het in mijn ervaring niet al te moeilijk één pannetje met vleesvervanger apart te houden, en de andere zaken als rijst, aardappelen, groente, garnering, etc op normale wijze te doen.

ik kan me voorstellen dat het irritant is voor sommige mensen om te moeten gaan na denken over wat ze iemand moeten geven die toevallig geen vlees eet, maar eerlijk is toch wel: je nodigt meestal geen mensen uit bij je thuis die je toch niet aan je eettafel wil hebben, en dat kleine beetje extra moeite heb je er toch wel voor over lijkt me


In jouw ervaring, in jouw ervaring, jij hebt gewoon geen ervaring met goede, lekkere, grote vleesgerechten denk ik dan. Het is niet zomaar een bieflapje wat je in een pannetje ernaast bakt... Dat is lang niet met alle vleesgerechten zomaar een gegeven.
Nogmaals; stel je voor dat de kok in kwestie carpaccio vooraf serveert, met lamsbout als hoofdgerecht (+ heerlijke saus getrokken van het vleesnat natuurlijk). Vriend Hutkippie krijgt carpaccio zonder vlees vooraf en een bord pasta met tomatensaus als hoofdgerecht (want een vegetarisch gerecht van het kaliber lamsbout is niet "een klein beetje extra moeite"). Meer tijd heeft de kok nl. niet, die heeft zich al de halve dag uitgesloofd voor de gasten. Maar ja, een prutsgerecht voor de vego "ernaast" zetten is voor een beetje zichzelf respecterende thuiskok toch zeer storend. Weet je wel, verse pasta, verse pesto, prachtige rodewijnsaus, een stomende lamsbout... hoe kán je nou verlangen dat de kok daar dan zo'n verlept stuk sojaburger naast moet leggen ik zou d'r bijna een principezaak van maken: vego's eten op de gang!

Ach het zal altijd wel moeilijk blijven...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-10-2006 16:22 by spectre Profiel van spectre

En dan laten we nog buiten beschouwing dat er in heel veel ingredienten dierlijke producten zitten.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 24-10-2006 16:22 by Argus Profiel van Argus

Gewoon uit eten gaan


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 24-10-2006 19:50 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 24 oktober 2006 16:17 schreef M. het volgende:
In jouw ervaring, in jouw ervaring, jij hebt gewoon geen ervaring met goede, lekkere, grote vleesgerechten denk ik dan. Het is niet zomaar een bieflapje wat je in een pannetje ernaast bakt... Dat is lang niet met alle vleesgerechten zomaar een gegeven.
Nogmaals; stel je voor dat de kok in kwestie carpaccio vooraf serveert, met lamsbout als hoofdgerecht (+ heerlijke saus getrokken van het vleesnat natuurlijk). Vriend Hutkippie krijgt carpaccio zonder vlees vooraf en een bord pasta met tomatensaus als hoofdgerecht (want een vegetarisch gerecht van het kaliber lamsbout is niet "een klein beetje extra moeite"). Meer tijd heeft de kok nl. niet, die heeft zich al de halve dag uitgesloofd voor de gasten. Maar ja, een prutsgerecht voor de vego "ernaast" zetten is voor een beetje zichzelf respecterende thuiskok toch zeer storend. Weet je wel, verse pasta, verse pesto, prachtige rodewijnsaus, een stomende lamsbout... hoe kán je nou verlangen dat de kok daar dan zo'n verlept stuk sojaburger naast moet leggen ik zou d'r bijna een principezaak van maken: vego's eten op de gang!

Ach het zal altijd wel moeilijk blijven...


Ik dacht dat je zelf ook ooit zo'n truus was? Maar gelijk heb je, zet mij maar op de gang met een plakje droog brood, waar ik het water met de hond mag delen. Lijkt me bévergezellig.
(anders moet je gewoon een "verboden voor vega's" bordje ophangen. En ze dus níet uitnodigen.')

Hmz, volgens mij ging ik me al een paar posts geleden niet meer bemoeien met dit onderwerp.


Subtiel kamerolifantje


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-10-2006 20:03 by M. Profiel van M.

Goed gedacht, maar mensen kunnen wel eens van mening veranderen. Ik vind het af en toe best een ondankbare opstelling, per sé vegetarisch willen eten (dat vind ik dus van mezelf in retrospect af en toe ook).
N.B. let op het "af en toe", ik schrik er zelf een beetje van maar ben inmiddels oud en wijs genoeg om te snappen dat de ene vego de andere niet is.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 24-10-2006 20:06 by stigma Profiel van stigma

Wat ik wel godsgruwelijk vervelend vind, is bbqen met een vega die persé haar eigen plekje op het rooster wil hebben waar géén vlees mag hebben gelegen en persé een aparte vork wil hebben. Dat geeft mij een slechte naam. (Sorry voor degene die de persoon herkend, maar het zij zo.)


Subtiel kamerolifantje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-10-2006 20:16 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 oktober 2006 20:06 schreef stigma het volgende:
Wat ik wel godsgruwelijk vervelend vind, is bbqen met een vega die persé haar eigen plekje op het rooster wil hebben waar géén vlees mag hebben gelegen en persé een aparte vork wil hebben. Dat geeft mij een slechte naam. (Sorry voor degene die de persoon herkend, maar het zij zo.)


Nou.. Dat is nou iets wat ik vanzelfsprekend vind eigenlijk. Toen ik nog vega was wilde ik echt niet dat mijn vega BBQ shizzle met dierlijke resten doordrenkt was.

Wij gebruikten dan ook altijd 2 bbq's. 1 vlees/ vis en 1 vega. Iedereen blij.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-10-2006 20:55 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 24 oktober 2006 12:17 schreef stigma het volgende:
Ik geloof dat dit wel zo'n beetje beantwoord was door Nix en Immortella. Ik eet uit principe geen vlees. Dat is míjn principe en niet die van een ander. Als een ander vlees eet ben ik daar net zo heppie mee als dat een ander geen vlees eet. Zoals ik al zei, ik wil niemand in de weg zitten en ik zal niemand dwingen vegetarisch te eten omdat ik geen vlees op wil bakken. Ik vind het wel degelijk een groot verschil om vlees te eten of om vlees op te bakken voor een ander.
Ik ben nou eenmaal geen radicale vegetariër, so...sue me!


Prettig idee.

Vriendin van mij is veganist, die zat op school altijd te zeiken als er een broodje vleeswaar werd gegeten. Of wel wel wisten wat we aten en hoe het tot dat plakje vleeswaar was gekomen. Daarbij kregen we bij haar presentaties altijd de slachterij te zien en allerlei andere ranzigheden die er nodig zijn om een lekker stukkie vlees op het bord te kunnen deponeren.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 24-10-2006 23:26 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

de prekerige vega's geven ons relaxte vega's een slechte naam , indien wij die al niet zowiezo hadden in den publieke opinie...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-10-2006 23:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik ben een vegaseksueel


signature


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 24-10-2006 23:41 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

kom je iets tekort?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen