IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarisme / veganisme Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2007 12:14 by XXL Profiel van XXL

Ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder een dag mijn groente zou overslaan dan mijn vlees.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 03-06-2007 13:36 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Haha, ik zou het eerder andersom hebben. Laat liever mijn vlees staan dan mijn groente.

Vegetariërs snap ik nog wel, maar veganisten maken het zichzelf wel erg lastig. Bijna overal zitten wel dierlijke stoffen in. Zelfs in sommige papiersoorten zitten nog dierlijke stoffen. En in veel voedingsmiddelen zit bijvoorbeeld gelatine. Het woord boerderijdrop krijgt zo een heel andere lading.



Verrassend triviaal


WMP
Usericon van WMP
Posted 03-06-2007 13:51 by WMP Profiel van WMP

En bijna voor alle producten zijn goede vervangers verkrijgbaar, veganistisch uiteraard. Je moet alleen weten waar te zoeken.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 03-06-2007 13:53 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Lijkt me een tijdrovende bezigheid. Maar goed, als het voldoening geeft.. Ieder zijn meug


Verrassend triviaal


Faolan
Fight it back!!
Usericon van Faolan
Posted 03-06-2007 13:57 by Faolan Profiel van Faolanhttp://www.facebook.com/profile.php?id=759647949

quote:
Op 3 juni 2007 13:51 schreef WMP het volgende:
En bijna voor alle producten zijn goede vervangers verkrijgbaar, veganistisch uiteraard. Je moet alleen weten waar te zoeken.


Komt dat dan allemaal ook niet duur(der) uit met dat vervangspul, zoals het biovoedsel-principe? Nuja, als mensen die moeite en tjd (en al dan niet geld) er aan willen spenderen , is dat mooi voor hen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-10-2007 17:16 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 september 2006 21:29 schreef Snaack het volgende:
Sinds een week of 3 eet ik weer vlees. De eerste paar dagen was ik enorm aan de schijterij omdat de enzymen die vleesch verteren op vakantie waren doordat ik ze niet nodig had, maar die zijn weer terug gelukkig.

Het smaakt nog precies zoals ik me herinner, hehe.

De reden dat ik weer vlees eet is dat ook ik een ruggegraatloze nep hippie ben wiens idealen geen fuck voorstellen.


Ik ben het weer zat, de laatste tijd dacht ik af en toe weer "gadverdamme!!" als ik vlees aan het eten was.

Dus, ik ben weer eco terror vega hippie.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-10-2007 17:18 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Vegetarisme en veganisme zijn gay en overrated.








































hihi

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 30-10-2007 17:18]


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 30-10-2007 17:33 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 30 oktober 2007 17:18 schreef WhiteRider het volgende:
Vegetarisme en veganisme zijn gay en overrated.

Hoeveel homo's ken jij die vegetariër zijn dan?







































hihi



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-10-2007 18:28 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Ik ken geen homo's, dus ook geen vegetariërs, behalve Snaekc.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 30-10-2007 18:59 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Logica he



BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 30-10-2007 19:43 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

ik lees steeds vaginisme. het is maar wat je lezen wil..

eet nu sinds 6 juni geen vlees meer en ik mis het nog steeds zo nu en dan.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 30-10-2007 19:47 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Oh my gawd! Ik zou echt nevernooitniet zonder vleesch kunnen. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid ligt tussen de 75 en 125 gram, maar een halve kilo gaat er hier per maaltijd wel in. Vleesch.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 30-10-2007 19:49 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 30 oktober 2007 19:47 schreef Slechtheid het volgende:
Oh my gawd! Ik zou echt nevernooitniet zonder vleesch kunnen. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid ligt tussen de 75 en 125 gram, maar een halve kilo gaat er hier per maaltijd wel in. Vleesch.

Mee eensch.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 31-10-2007 13:27 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

Ik word al misselijk als ik denk aan vlees...
Behalve als ik dronken ben, dan loopt het water me in de mond als ik ook maar aan kebab denk. Maar toch, heb nog nooit gezondigd in het jaar oid dat ik nu vego ben. En trots er op!



stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 31-10-2007 13:36 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 30 oktober 2007 19:43 schreef BitchSlap het volgende:
ik lees steeds vaginisme. het is maar wat je lezen wil..

eet nu sinds 6 juni geen vlees meer en ik mis het nog steeds zo nu en dan.


Ik vind het idee aan werkelijk weer vlees eten zum kotzen, maar ik heb nog steeds ong. 1X per jaar een gruwelijke zin in spare-ribs. Zal ze nooit meer eten though.
En je weet dat ik trots op je ben, maar het is 'maar' vanaf 6 juni. Als ik na 10 jaar (wow, al bijna 10 jaar bedenk ik me nu!!) nog soms zin heb in vlees omdat ik het mis....je kunt je voorbereiden.

Ik zal denk ik nooit meer vlees eten. Dat hoort totaal niet meer bij me. Ik denk dat ik vis ook zal schrappen uiteindelijk. Nouja, dat eet ik ook al amper meer. Maar vleesvervangers en groente ook dus dat is niet fair want dat heeft niets te maken met principes.
Ik heb wel eens perongeluk vlees binnen gehad (loempia's...) maar 1 keer heb ik een plak salami in mn waffel gestopt na lang beraad voor de koelkast. Ik moest er letterlijk van kotsen.


Subtiel kamerolifantje


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 31-10-2007 13:41 by Dentz Profiel van Dentz

Vlees is goed.

En dan het liefst een medium steak waar het bloed uit loopt als je het snijdt.

[Dit bericht is gewijzigd door Dentz op 31-10-2007 13:41]


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2007 13:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 oktober 2007 13:41 schreef Dentz het volgende:
Vlees is goed.

En dan het liefst een medium steak waar het bloed uit loopt als je het snijdt.
... het vleesch mag nog net niet loeien .. dan is ie goed ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-10-2007 13:46 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 oktober 2007 13:27 schreef Panzerke het volgende:
En trots er op!


Waarom is vegetarisme iets waarop je trots moet zijn? Voedselkeus lijkt mij daartoe niet echt geschikt.

'Ik ben trots omdat ik alleen Goudse Kaas en geen Edam eet.'
'Ik ben trots omdat ik geen witbrood eet.'
'Ik ben trots omdat ik alleen Spa en geen Sourcy drink.'

Het zijn een beetje bizarre statements, lijkt mij.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-10-2007 13:48 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 30 oktober 2007 19:43 schreef BitchSlap het volgende:
ik lees steeds vaginisme. het is maar wat je lezen wil..

eet nu sinds 6 juni geen vlees meer en ik mis het nog steeds zo nu en dan.

Den mensch is van nature dan ook een omnivoor. Je lichaam heeft inprincipe bouwstoffen uit vlees nodig. Het niet eten van vlees gaat tegen de menselijke natuur in en is derhalve achterlijk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 31-10-2007 13:52 by Lothar Profiel van Lothar

Ik vind dit voor mijzelf altijd een erg lastige kwestie. Ikzelf vind het zielig voor de dieren, hoe ze behandelt worden etc. Bovendien moet ik aan vlees niet kunnen herkennen dat het ooit een dier is geweest (dus vlees met stukken bot en halve hanen enzo is aan mij echt niet besteed). Ook rauw vlees vind ik echt smerig om te zien, en al helemaal op te bereiden.
Ik zit er dan ook al jaren lang over te denken om vegetariër te worden..... Het feit dat 2 ex-vriendinnen vegetariër waren hielp hierbij altijd wel goed. Toch ben ik het nog steeds niet. Ik vraag me ook geregeld af waarom niet. Ik kan best een tijd lang zonder vlees, beter gezegd, ik heb daar af en toe ook echt behoefte aan. Maar zo nu en dan is de drang naar een portie babi pangang of een broodje döner kebab echt groot. Ook kan ik toch echt wel genieten van een goede gehaktbal van moeders.
Ik voel mezelf zo af en toe (ik denk er echt niet elke keer aan als ik vlees eet) echt hypocriet.
Verder weet ik ook niet wat ik wil met deze post, want beslissen moet ik toch zelf. Maar het lucht in ieder geval wel even op om er over te schrijven.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 31-10-2007 13:53 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 31 oktober 2007 13:46 schreef Chelman het volgende:
Waarom is vegetarisme iets waarop je trots moet zijn? Voedselkeus lijkt mij daartoe niet echt geschikt.

Ik ben in zoverre trots op mezelf dat ik met het eten van hele veestapels compleet ben gestopt, en dat ik het er moeilijk mee heb gehad, maar niet toe heb gegeven aan iets wat tegen mijn principes ingaat. Ik ben geen vego omdat het zielig voor de dieren is, noch omdat ik het niet lekker vind, maar puur vanwege sociale/ethische redenen. Ik ben er best trots op dat ik een jaar lang heb afgezien voor mijn idealen.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-10-2007 13:54 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Gaat scharrelvleesch eten oid.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 31-10-2007 13:57 by moon1976 Profiel van moon1976http://www.myspace.com/anemoontje

quote:
Op 31 oktober 2007 13:41 schreef Dentz het volgende:
Vlees is goed.

En dan het liefst een medium steak waar het bloed uit loopt als je het snijdt.


Precies!!
Ik moet er niet aan denken zonder vlees,
dat trek ik echt niet hoor.
Ik ben geen koe die alleen maar planten vreet.


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 31-10-2007 14:04 by Dentz Profiel van Dentz

Door de toenemende vraag van soja producten, vleesvervangers ed, wordt er in Brazilië steeds meer regenwoud gekapt om plaats te maken voor sojaplantages.
Dus elke keer als ik een halve koe verorber red ik een stuk regenwoud.
Tja, ik heb zo mijn principes.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 31-10-2007 14:08 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

Ik doe ook niet aan soja/quorn/valess en die onzin. Te duur (ja, ik ben een pauper) en smakeloos.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen